Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Myque ik zou me ook niet teveel zorgen proberen maken... Een streep is idd een streep en het is je na al die tijd eindelijk gelukt!

Korfje ik hoop idd dat 150 nog iets doet zodat het geen verloren ronde is... Kijk ook toch wel wat uit naar het spuiten. Hoop écht dat het daar dan wel mee lukt!!

Gisteren naar een pretpark geweest in NL en toen dacht ik 'toch wel raar dat we veel over elkaar weten en elkaar niet zouden herkennen als we elkaar zouden tegenkomen.'
Ohja Skawa, mij mag je aub in tabel aanpassen naar 4e ronde clomid, 150mg. Bijzonderheden PCOS.
He dames!

Goeiemorgen!

Wow er was hier veel om te lezen, altijd leuk!

En zeker als daar positief nieuws tussen zit!

Myque: HOERAAAAAA nu hopen dat die streep duidelijker wordt incl. Symptomen hé

Toch grappig dat het eigenlijk zoveel kan verschillen van lichaam tot lichaam.

Verder wil ik hier nog wel wat typen:

Met erg lange cycli van +-34/36 dagen of soms zelfs maar 21 zat ik vrijdag op het max van 36 nooit ging ik langer dus ik popelde om mijn menstruatie/regels/ tante rosa/...(dat is wat wij hier gebruiken) te zien. Nu zondagochtend... Nog steeds niks dus ik loop de muren op! Ik wil starten met die Clomid potverdorie!

Maar ik probeer het dan maar te vergeten en er niet aan te denken en dan hopen dat mijn cyclus snel opnieuw start.

Mijn lieve vriend, altijd samen met hem leiding gegeven in de jeugdbeweging maar toen deed hij zich super stoer voor en deed zeker niks met de kleinsten, altijd de praktische zaken verraste me wel. Twas hij die zei dat zo eentje van ons echt super zou zijn.

Maar nu met alle gedoe is hij degene die graag gebrieft wordt en er verder niet om vraagt, wel na een bezoek aan de gyn maar niet elke dag... Hij gelooft erin dat we het aan de kant moeten leggen en dat het dan beter werkt.

Op zich heeft hij een veel drukkere baan als ik dus best logisch dat het voor hem sneller lukt als ik. Ondertussen kochten we ons een eigen huis en zijn we aan het verbouwen. Dus ergens probeer ik me in men hoofd te pompen, komaan, tegen volgende zomer staat het hier nog niet tip top dus kan het maar beter even wachten. Bovendien help ik graag mee en zou vriendlief te bezorgd zijn en me in een glazen kast steken niet handig in verbouwingen. Dus hier is het de laatste weken een 2 strijd in mijn hoofd. :p
Totdat de test echt wat positiever is, voel ik me meer thuis hier op het wachtbankje dan in een maandtopic haha... Vanmorgen weer getest, weer een hele hele lichte test. Durf er nog geen clearblue aan te verspillen.

Lientje, het enige wat we (allemaal) willen is duidelijkheid haha. Is het niet over het aanbreken van de menstruatie dan is het wel over een goede eisprong of een zwangerschapstest... Die onduidelijkheid en dat afwachten is misschien nog wel slopender dan het uiteindelijke resultaat!

MissyDee, wie weet zit ik wel naast je in het ziekenhuis! Raar idee inderdaad, zo dichtbij en toch zo ver weg...
Helemaal mee eens Myque.

Gisterenavond bij het slapen gaan vraagt hij heb je niet te veel last? Ik zeg vanwat? Hoezo je moet toch al lang je regels hebben. Nee zeg ik ze blijven uit.

Zo zo zegt hij... Dan hebben we misschien toch geen hulp nodig.

Nuja daar geloof ik allang niet meer in. Maar tis de waarheid je wilt die regels als ze er moeten zijn en als ze er niet zijn wil je een positieve test niks vaags gewoon zwart of wit. 😃

Wanneer ga je "serieus" testen? Ik zou het niet kunnen uithouden van nieuwsgierigheid!

Ja grappig. Deze week moest ik een stampvolle bus op en dacht ik... Wie zou er hier net als ik problemen hebben voor een baby....

Ohja seffes als ie thuis komt maar iets lekker zot gaan doen dat we alle stress wat kwijt zijn.

Skawa: in de tabel mag je me ook gerust toevoegen ik vind het echt fijn hier mee te lezen.

27/30 nog geen baby's en geen concrete uitspraak probleem.

Hopelijk snel starten met 1e ronde Clomid en inspuiting pregnyl.

Fijne zondag dames!
Myque, ik dacht he: als de innesteling tussen dag 6 en 12 gebeurd is en we gaan uit van dag 11/12. Dan is het toch helemaal niet gek dat je een lichte streep hebt? De hormoonwaarde is pas bij week 7 op z'n hoogst. Ik zou zeggen: zwangerschapshormoon aanwezig, maar gewoon laag omdat je echt net zwanger bent!

@lientje, ga je voor de zekerheid niet testen? Volgens mij was er eerder iemand op dit forum die ook wachte op haar menstruatie om met clomid te starten voort eerst en die was gewoon zwanger. Je weet nooit! Ik wil je niet blij maken met iets, maar zou het toch even checken.
Helemaal mee eens mygue, duidelijkheid is het belangrijkste en het fijnste. al dat wachtten en onduidelijkheid doet je stress level geen goed maar wanneer je bezig bent met een ronde clomid of prikken dan heb je het minste stress omdat je weet dat er toch niets gebeurt op dat moment zelf. Dan ben je klaar moet je wachtten op die echo dan moet je wachten op eisprong dan wachten op wel / niet ongesteld dan weer wachten tot je kunt beginnen:(
Dames,

Mijn boyfriend werkt over dus toch nog effe forum hier checken :p

Haha stel u voor, ik las je reactie en heb een app waar ik alles in bij hou, of toch zo vaak mogelijk. Al een jaar aan een stuk wanneer we vrijen en wanneer regels enzo.. We hebben idd nu echt extra veel gevreeën in de vruchtbare periode en theorie maar ik heb ook in die periode bloed laten trekken enzo dan had de gyn toch gezegd dat ik wel een eisprong had op dat moment? Nu zei ze dat het allemaal wat lastig gaat dat het meer niet is dan wel (op natuurlijke wijze) dus ga ik er vanuit dat mijn lijf in de war is. Ik geef het tot woensdag dan zien we wel. Dat zou pas een wonder zijn!

Maar aan allen: persoonlijk ken ik niet echt iemand die uitblinkt in wachten :p tis voor niemand simpel dus laten we dat als schrale troost houden.
Ik heb de hele tijd een heel raar trekkend gevoel beneden kan het onmogelijk uitleggen. Heb al wel puistjes en ook veel kramp in mijn baarmoeder deze week dus denk dat ik ongesteld ga worden komende week.

Ik ben vast besloten pas echt zondag te testen tenzij ik eerder ongesteld word. Verhaal van Mygue maakt weer eens duidelijk hoe zinloos het is om eerder te testen. Zij heeft nu nog licht streepje denk idd door innesteling die pas net geweest is. Mijn vriendin had bij haar zwangerschap op zaterdag een negatieve test en op zondag positief dus wil toch echt proberen te wachtten.

Ga vanmiddag nog wel even lekker paardrijden met een vriendin. Afleiding afleiding afleiding haha top drukte zo
Vervelend Lientje dat het op zich laat wachten. Hopelijk is het vanwege een zwangerschap Je hoort het toch wel ooit vaker... maar wil je geen valse hoop geven. Houd ons in ieder geval op de hoogte

@myque: ik sluit me aan bij missy ecco... Misschien is het gewoon nog wat aan de vroege kant om te testen... als men als vrouw geen geduld heeft, dan leert men het wel hebben in dit traject... ;)

@Skawa: Het is inderdaad alleen maar wachten, wachten en nog eens wachten... denk dat je een goede omschrijving hebt gegeven Hoop echt heel erg voor je dat je niet ongesteld gaat worden!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Vreselijk he dat wachten. We worden echt op de proef gesteld. Ik ben ook geen geduldig type maar ik vind dat ik daar steeds beter in word ;)

Skawa, voor de tabel: 4e ronde (bijna) 150 mg en pcos
Wat leuk om positieve berichten te lezen.

Ik ben nu ruim overtijd, maar nog steeds niets te zien. (Ik val in herhaling).

Morgen laat ik bloed trekken. Gyn. geloofd er zelf wel nog in. Dus wij ook...
Wooow Elmo! Ben heel benieuwd! Super spannend! Hoop voor je op goed nieuws... kunnen nog wel meer positieve verhalen gebruiken hier Krijg je ook direct de uitslag?
Elmo, bloed controle om te kijken of je toch zwanger bent? Spannend hoor! Maar de thuistesten zijn nog steeds negatief?

Ik heb de eerste pukkel alweer gespot. Merk dat ik best moeite heb positief te blijven.. Denk dan toch: het zal wel wéér niet gelukt zijn.. :(
Elmo, wat spannend! Misschien ben jij die 0,001% die gewoon niet reageert op zwangerschapstesten! Ik hoop het voor je!

Hier nog steeds een nauwelijks waarneembaar streepje. Maar het zit er wel... Bruinverlies komt en gaat, net weer niks bij het afvegen. Ik probeer me nu maar te richten op de gang van zaken bij de eerste zwangerschap: bij 6 weken pas klachten genoeg die konden wijzen op een zwangerschap. En nu eerst het ziekenhuis bellen!

Skawa, ik ben blij dat ik in ieder geval niet ver voor de testdatum ben gaan testen... Dit is echt alleen maar leuk als je meteen een knalpositieve test hebt haha!
hoi, ik heb vorige week vrijdag mijn eisprong gehad ( met pregnyl) vanaf wanneer kan ik eigenlijk beginnen te testen?

Hoor veel tegenstrijdige verhalen, maar wil liefst zo vlug mogelijk een testje doen
Minstens 12 dagen na pregnyl (5000e), Jc2. Maar het advies hier was 14 dagen na eisprong/iui!
Voor de tabel:

5e ronde, 100mg + 2e iui

Word zojuist ongesteld (16dpo/cyclus 30 dagen)... Welcome back! 😫
Goeiemorgen dametjes!

Myque: stom, echt stom!

Kop op knuffel!

Ik vandaag dag 37 van mijn cyclus, een nieuw record is gebroken... Meestal krijg ik mijn regels op gang door te vrijen maar ook dat leverde geen resultaat.

De gyn was duidelijk, de kans dat ik op een natuurlijke manier zwanger wordt is een wonder en zo goed als NIHIL dus mijn lijf hangt het gewoon uit.

Enfin... Kop op voor iedereen en ondanks het maandag is genieten van vandaag.
Oh no, myque!!!! wat een kl*te bericht zo op de maandagochtend...:hug: Ik ben er een beetje van slag van. Hoe voel jij je? Lichte streepje is toch een indicatie dat er even hcg geproduceerd is, toch? Dus misschien een hele vroege miskraam (missed abortion noemen ze dat volgens mij)?

Jc2, volgens mij kun je het beste zo lang mogelijk wachten, hoe vervelend ook. Met pregnyl kun je sowieso niet te vroeg testen ivm vals-positief, dus dan zou ik zeker afwachten tot 14dpo (en misschien wel langer). Maar goed, als ik dacht dat het zinnig zou zijn om nu te testen, zou ik het ook doen, dus ik snap je gevoel wel!

Missye, snap dat positief blijven lastig is als het lang duurt. Staar je niet te veel blind op kwaaltjes; kwaaltjes van vroege zwangerschap en aankomende menstruatie kunnen gewoon exact hetzelfde zijn. Wachten is het enige dat je kunt doen en toch proberen om het (realistisch/gematigd) positief in te zien. Als je echt moeite hebt met vertrouwen houden, zou ik dat zeker aan je gyn laten weten. Misschien kunnen ze je daarmee helpen (bv door statistieken of toch iets ander behandelplan oid).

Elmo, wat gek dat de testen negatief blijven en je nog steeds niet ongesteld bent. Wel fijn dat de gyn het positief inziet! Wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek?

Skawa, wat balen dat je denkt dat je ongesteld gaat worden. Maar zoals ik tegen missye zei: het zegt allemaal nog niks. Goed dat je lekker afleiding zoekt en met jezelf hebt afgesproken pas te testen als je niet ongesteld wordt.

Ik ben nu vrij zeker dat mijn eisprong afgelopen vrijdag was. Mijn tepels voelen bont en blauw, en dat herken ik van mijn hele lange cyclussen (en dan werd ik na 2 weken ongesteld). Dat zou betekenen dat ik nu op 3dpo zit en dus nog ruim anderhalve week moet wachten. Vrijdag wel bloedprikken om te kijken hoe mijn progesteronspiegel is en dan ruim een week later (op maandag 2/11) de uitslag. In theorie zou ik dan al kunnen weten of ik zwanger ben of niet. Ik denk er dus aan om op 15dpo (zaterdag 31/10) te testen, als ik niet al ongesteld ben geworden. Ik heb geen idee hoe lang mijn LF is, maar ik ga maar uit van 14 dagen. Dan zou ik toch op 14dpo ongesteld moeten worden, of op de dag daarna? Ingewikkeld allemaal hoor, haha.
oh nee myque, wat vreselijk :(, maar hoe kan dat nu dat je een positieve test had?

Een vals positief bestaat toch niet?
Oh nee myque!!! Wat ontzettend kl*te!!!! Je gaat toch wel bellen dat je test wel positief was? Je hoort wel es gekke verhalen dan dames gewoon menstrueren ondanks zwangerschap, ik zou zeker willen weten dat ik niet zwanger ben voor start clomid.
Wel bevrucht, niet goed ingenesteld denk ik, Jc2! Het kan (theoretisch) niet van de Pregnyl zijn, want dat zou al uit het systeem moeten zijn. Volgens mij gaat 50% van de vroege zwangerschappen mis en was ik nu zo vroeg met testen dat ik het heb zien gebeuren. Maar dit ga ik zeker nog aan de gyn vragen.
pff Mygue dat is echt fucked up! Dan krijg je eerst zoveel hoop en dat dit. Ik leef met je mee echt een hele dikke digi knuffel voor jou!

Korfje ik heb normaal na mijn eisprong ook altijd last van zere borsten en tepels. maar dit keer helemaal niet. ook niet zo duizelig en misselijk als vorige keer. Toen was mijn progesteron ook 160 ofzo. Nu geen idee word geen bloed meer geprikt maar voel eigenlijk niets.

Missy ecco ik herken zo wat jij schrijft als mijn eigen gedachten. Ik heb ook het gevoel dat het niet gelukt is maar al wat we kunnen doen is wachten...

Lientje had jij wel iets gekregen om ongesteld te worden? Als je geen eisprong hebt gehad dan kan het lang duren voordat je ongesteld word. Wel vier maanden of meer...
@missy ecco (en Skawa): wat ik inmiddels wel geleerd heb, is dat die lichamelijke tekenen helemaal niets zeggen. Dus houd moed en probeer rustig af te wachten!

@myque: Neeee... dat is echt kl*te :( Ik zou het, zoals je zelf zegt, zeker nog even overleggen met je arts. Misschien dat hij of zij er een goede verklaring voor heeft of dat er nog iets meer kan/moet gebeuren...

@korfje: naar mijn idee is het als je uitgaat van 14 dagen lf dat je op dag 15 (wat dan dus automatisch dag 1 van de nieuwe ronde wordt) ongesteld wordt... weet het ook niet precies, maar zo reken ik. Als je op dag 14 ongesteld wordt dan is je lf dus 13 dagen... denk ik...

@hier: arts dacht dat het te vroeg zou zijn voor een nuttige echo (vandaag dag 11) en had zelf ook niet echt het idee dat het iets zou worden, maar toch een goed eitje van 15mm. Ze verwacht dat ie over 3 dagen zal springen

Hoef nu niet meer terug voor echo's. Nu deze maand nog proberen en dan mog 3 maanden door. Als ik dan niet zwanger ben, dan terug komen. Tenzij er eerder iets is in positieve of negatieve zin natuurlijk...

Voor nu in ieder geval maar gewoon maar weer aan de bak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven