Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:cijfernerd schreef op 19 oktober 2015 @ 15:41:

[...]

Ha ha .... Ben je niet goed bij je hoofd om dat te schrijven?

Gewoon NIET grappig.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2015 16:04
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
quote:rosemetijs schreef op 19 oktober 2015 @ 15:40:

En hier gaat het ook allemaal heel lekker:

http://nos.nl/artikel/2063957-vluchteli ... laten.html

Een groep van ongeveer twintig vluchtelingen weigert een crisisopvanglocatie in Vriezenveen te verlaten. Ze zeggen dat ze het zat zijn om van noodopvang naar noodopvang te worden gebracht, zonder zicht op een vaste opvanglocatie.Ik voel met ze mee. Het lijkt me vreselijk.
Pauw wist toch niet hoe snel hij de discussie moest afkappen (ik kijk even de herhaling).
verba volant, scripta manent.
quote:Ikbenanoniem schreef op 19 oktober 2015 @ 14:55:

[...]

Ik denk niet dat die gestrande mensen die kuddo's voor Merkel delen Merano.

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.Merkel en kudo’s wie verzint zoiets?

Pek & veren lijkt me eerder op zijn plaats.

Het 25% tot 50% van de migranten op de Balkanroute komen uit de veilige opvangkampen in Turkije deze mensen waren nooit op pad gegaan zonder de aanzuigende “welkomsspeech” van Mutti daarbij komt nog dat er al direct bekent werd dat er zich grote groepen Albanezen, Kosovaren etc. aansloten.

Toch verzuimde Merkel een grondige controle aan de buitengrenzen van de EU in te voeren, selecteren doe je bij de voordeur niet in je woonkamer.

Als alle cijfers kloppen, en ik weet dat er verschillende de ronde doen, zit Duitsland opgescheept met tussen de 800.000 en 1 miljoen migranten van wie 50% geen schijn van kans maakt een vluchtelingenstatus te krijgen.

Deze groep verstopt de hele procedure (dat kan je in iedere Duitse krant lezen)

Kort samengevat was haar “welkomsspeech” een duidelijk bewijs van politieke kortzichtigheid en het daarna verzuimen van goede grenscontroles een bewijs van politiek wanbeleid.

Het zou voor Duitsland en Europa het beste zijn als deze ontregelende politica via de achterdeur de politieke arena zou verlaten na eerst excuses te hebben aangeboden aan alle slachtoffers dit zijn de bestuurders waar de EU niet op zit te wachten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik ben het op veel vlakken niet met je eens, gijs, maar wel dat het onbegrijpelijk is dat Merkel de impact van haar woorden niet heeft kunnen inschatten. Uiteindelijk zijn de vluchtelingen daar toch de dupe van.
quote:Superhuisvrouw schreef op 19 oktober 2015 @ 13:56:

[...]

Heb u naasten lief staat in de bijbel. Maar nu boos zijn omdat de vluchtelingen ziektes met zich meebrengen. Het bestaan in god blijkt toch een illusie te zijn.Als de asielzoekers allemaal christelijk zouden worden, zou het vast geen probleem zijn geweest. Sommigen worden lastig gevallen omdat ze enkel een kruisje dragen... Ik hoorde laatst SGP fractievoorzitter, Kees vd Staaij antwoorden op de vraag om iets positiefs te noemen in deze asielzoekersdrama: "Er komen er steeds meer naar de kerk."
quote:rosemetijs schreef op 19 oktober 2015 @ 13:31:

Hoe moet dit nou verder Frau Merkel?

http://nos.nl/artikel/2063932-meer-dan- ... -eten.html

Slovenië heeft besloten om per dag niet meer dan 2500 vluchtelingen binnen te laten. Voor vluchtelingen is Slovenië de enig overgebleven mogelijkheid om in Oostenrijk te komen. Van daaruit willen de meesten doorreizen naar Duitsland.Ik vind dit ook vreselijk. Wat gaat Frau Merkel hier aan doen?
quote:merano schreef op 19 oktober 2015 @ 14:34:

Dit is wat er altijd gebeurt met mensen die goed proberen te doen.

De eerste tactiek van de tegenstanders is keihard roepen dat het onhaalbaar idealisme is. (Want niets is zo eng als iemand die probeert iets goeds te doen. Voor je het weet wordt dat de norm, en daar sta je dan met je eigen egocentrisme.) Boehoe for trying, Merkel.

Het volgende is zeggen dat degene met de goede bedoelingen ergens nog een steekje laat vallen (Jij eet dan wel geen vlees, maar je hebt nog leren schoenen aan.) Dus niet kijken naar alles wat Merkel gedaan heeft voor de opvang van asielzoekers maar de nadruk leggen op het feit dat ze nu gas terug moet nemen. Zie je wel: ze had net zo goed niks kunnen doen. Boehoe for trying, Merkel.

Derde is actief tegenwerken. De andere landen in Euroapa nemen hun verantwoording niet, tegenstanders proberen de publiek opinie te beïnvloeden, ergens wordt nog eens een asielzoekerscentrum aangevallen, en kijk: De goede bedoelingen van Merkel zijn niet meer waar te maken. Zie je wel: We hadden toch gelijk, het was een achterlijk idee. Boehoe for trying, Merkel.

Nee, Merkel had niet net zogoed niks kunnen doen: Ze heeft een heleboel mensen nieuwe hoop gegeven op een enigszins normaal leven in de toekomst.

Wat mij betreft kuddo's for trying, Merkel!

Het gaat niet om wat mensen van Merkel vinden, het gaat om wat zij doet.

Ja, de mensen zaten vast in griekenland en daar liep het uit de hand, maar nu heeft zij het probleem verspreidt. Zich niet aan de regels gehouden en geen hulp aangeboden aan Griekenland.

En zelfs ik als domme burger kon dat aan zien komen...

Zo onnodig om haar als een soort calimero neer te zetten." Tis niet eerlijk, zij zijn slecht en ik ben goed.."

Zij is Bondskanselier van Duitsland, zij kan heus wel tegen wat kritiek. Als ze er nog eens wat mee zou doen?

(Ik vind het een gevalletje grootheidswaanzin)
quote:bungaa schreef op 19 oktober 2015 @ 16:28:

[...]

Het gaat niet om wat mensen van Merkel vinden, het gaat om wat zij doet.

Ja, de mensen zaten vast in griekenland en daar liep het uit de hand, maar nu heeft zij het probleem verspreidt. Zich niet aan de regels gehouden en geen hulp aangeboden aan Griekenland.

En zelfs ik als domme burger kon dat aan zien komen...

Zo onnodig om haar als een soort calimero neer te zetten." Tis niet eerlijk, zij zijn slecht en ik ben goed.."

Zij is Bondskanselier van Duitsland, zij kan heus wel tegen wat kritiek. Als ze er nog eens wat mee zou doen?

(Ik vind het een gevalletje grootheidswaanzin)

Merkel heeft het probleem helemaal niet verspreid, misschien ten overvloede: er is oorlog in Syrie, behoorlijk ernstig ook, daardoor zijn miljoenen mensen op de vlucht geslagen. Zij zoeken onderkomen in voor hen veilige gebieden waar ze iets kunnen opbouwen want iedereen weet dat dit niet zomaar is opgelost.

was Merkel nooit geboren dan was het probleem nog steeds aanwezig
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 oktober 2015 @ 18:01:

[...]

Merkel heeft het probleem helemaal niet verspreid, misschien ten overvloede: er is oorlog in Syrie, behoorlijk ernstig ook, daardoor zijn miljoenen mensen op de vlucht geslagen. Zij zoeken onderkomen in voor hen veilige gebieden waar ze iets kunnen opbouwen want iedereen weet dat dit niet zomaar is opgelost.

was Merkel nooit geboren dan was het probleem nog steeds aanwezigSommige mensen hebben nu eenmaal iemand nodig als de pispaal, was het Merkel niet, dan was er wel iemand anders de pineut. Iemand moet het gewoon allemaal gedaan hebben en in dit geval is dat niet Assad of de IS, maar Merkel dus. Zij is de grote schuldige van dit alles.
Merkel heeft door haar stoere 'Wir schaffen es' wel degelijk voor een enorme aanzuigende werking gezorgd. Nu het water haar over de schoenen loopt, loopt ze te bedelen bij Erdogan die zijn kans schoon ziet om de EU te chanteren. Mooier kan ik het niet maken.
quote:Cateautje schreef op 19 oktober 2015 @ 18:04:

[...]

Sommige mensen hebben nu eenmaal iemand nodig als de pispaal, was het Merkel niet, dan was er wel iemand anders de pineut. Iemand moet het gewoon allemaal gedaan hebben en in dit geval is dat niet Assad of de IS, maar Merkel dus. Zij is de grote schuldige van dit alles.omdat ze vrouw is? of duits? of een doctorstitel heeft? of kinderen heeft?
quote:malu3 schreef op 19 oktober 2015 @ 18:10:

Merkel heeft door haar stoere 'Wir schaffen es' wel degelijk voor een enorme aanzuigende werking gezorgd. Nu het water haar over de schoenen loopt, loopt ze te bedelen bij Erdogan die zijn kans schoon ziet om de EU te chanteren. Mooier kan ik het niet maken.

je kan op geen enkele manier aantonen dat er meer vluchtelingen zijn gaan bewegen na Merkels wir schaffen es dan voor. En dan nog kan je niet aantonen of er een causaal verband is of dat de mensen om andere redenen zijn gaan bewegen, bijvoorbeeld de sterk verslechterde situatie in de kampen in de regio

uit onderzoek blijkt dat vluchtelingen zich niet of nauwelijks baseren op nieuwberichten maar afgaan op ervaringen uit het verleden (ze waren eerder in Duitsland) of ze hebben er familie of bekenden wonen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 oktober 2015 @ 18:12:

[...]

omdat ze vrouw is? of duits? of een doctorstitel heeft? of kinderen heeft?

Er wordt gedacht dat er minder mensen deze kant op waren gekomen als zij niet had gezegd dat ze welkom zijn, maar ik denk dat dat niet veel uit heeft gemaakt. Lang voordat zij dat zei, waren er al vele duizenden onderweg en zijn er ook al bijna 3000 verdronken.

Men weet dat Assad en de IS overal maling aan hebben en de mensen het land uit blijven jagen, maar die komen er met een scone lei van af. Het lijkt me zinnig om daar eens de horens naar op te steken. Zij zijn de oorzaak van alle gevolgen.

Tegen Merkel is het gemakkelijk schoppen, zij vormt voor niemand een gevaar.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 oktober 2015 @ 18:14:

[...]

je kan op geen enkele manier aantonen dat er meer vluchtelingen zijn gaan bewegen na Merkels wir schaffen es dan voor. En dan nog kan je niet aantonen of er een causaal verband is of dat de mensen om andere redenen zijn gaan bewegen, bijvoorbeeld de sterk verslechterde situatie in de kampen in de regio

uit onderzoek blijkt dat vluchtelingen zich niet of nauwelijks baseren op nieuwberichten maar afgaan op ervaringen uit het verleden (ze waren eerder in Duitsland) of ze hebben er familie of bekenden wonen.Kijk en lees jij nooit het nieuws? De vluchtelingen vertellen zelf dat zij op dat soort berichten afgaan. Net zoals op de informatie over Denemarken, waarna de vluchtelingenstroom naar dat land opdroogde. Iedereen, behalve jij, is ervan overtuigd dat de uitspraak van Merkel een aanzuigende werking heeft.
quote:meivogel schreef op 19 oktober 2015 @ 16:01:

Ik ben het op veel vlakken niet met je eens, gijs, maar wel dat het onbegrijpelijk is dat Merkel de impact van haar woorden niet heeft kunnen inschatten. Uiteindelijk zijn de vluchtelingen daar toch de dupe van.

Ze had minimaal kunnen inschatten wat voor aanzuigende werking er van haar woorden uitging, en dan vooral op gelukszoekers

Kijk hier de cijfers

Maar 25% komt uit Syrië en 2,7% uit Eritrea dat zijn de enige landen waarvan de migranten zeer zeker een vluchtelingenstatus krijgen de rest niet of afhankelijk van het verhaal en de streek waar ze vandaan komen.

Maar goed toen de Balkanroute vol liep met "Mutti" fans

En durfde ze niet meer terug en liet de zaak gierend uit de hand lopen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Eindelijk goed nieuws net bij de NOS, de gelukszoekers worden tegengehouden op de Balkan dus er is hoop dat de stroom eindelijk minder wordt.
[quote]Cateautje schreef op 19 oktober 2015 @ 18:16:

[...]

Er wordt gedacht dat er minder mensen deze kant op waren gekomen als zij niet had gezegd dat ze welkom zijn, maar ik denk dat dat niet veel uit heeft gemaakt. Lang voordat zij dat zei, waren er al vele duizenden onderweg en zijn er ook al bijna 3000 verdronken.

Men weet dat Assad en de IS overal maling aan hebben en de mensen het land uit blijven jagen, maar die komen er met een scone lei van af. Het lijkt me zinnig om daar eens de horens naar op te steken. Zij zijn de oorzaak van alle gevolgen.

Tegen Merkel is het gemakkelijk schoppen, zij vormt voor niemand een gevaar.[/quote]

Dat ben ik volstrekt niet met je eens. De EU moet de buitengrenzen van Europa bewaken maar er wordt helemaal niets bewaakt. Men heeft vrij entree en het Dublin-akkoord wordt niet nageleefd. Ondertussen heeft Merkel verklaard dat iedereen welkom in Duitsland is maar nu het haar over de schoenen loopt, wil ze herverdelen en laat ze zich door de Turken chanteren. Fraai staaltje van kamikaze.

Nu in 1-vandaag. Men is intern niet blij met de roekeloze acties van Merkel.
quote:Pientjexxxx schreef op 19 oktober 2015 @ 18:20:

[...]

Kijk en lees jij nooit het nieuws? De vluchtelingen vertellen zelf dat zij op dat soort berichten afgaan. Net zoals op de informatie over Denemarken, waarna de vluchtelingenstroom naar dat land opdroogde. Iedereen, behalve jij, is ervan overtuigd dat de uitspraak van Merkel een aanzuigende werking heeft.Natuurlijk zijn dat gewoon de feiten. Merkel nodigt iedereen uit en de vluchtelingenstromen barsten prompt uit hun voegen. Denemarken halveert de toelage en onmiddellijk droogt de vluchtelingenstroom op. Niet voor niets gaan die mensen door enorm veel veilge landen voordat ze in de landen van melk en honing aankomen. Melk en honing is gratis te krijgen in Duitsland, Nederland en Zweden.
quote:malu3 schreef op 19 oktober 2015 @ 18:24:

[quote]Cateautje schreef op 19 oktober 2015 @ 18:16:

[...]

Tegen Merkel is het gemakkelijk schoppen, zij vormt voor niemand een gevaar.[/quote]

Dat ben ik volstrekt niet met je eens. De EU moet de buitengrenzen van Europa bewaken maar er wordt helemaal niets bewaakt. Men heeft vrij entree en het Dublin-akkoord wordt niet nageleefd. Ondertussen heeft Merkel verklaard dat iedereen welkom in Duitsland is maar nu het haar over de schoenen loopt, wil ze herverdelen en laat ze zich door de Turken chanteren. Fraai staaltje van kamikaze.

Nu in 1-vandaag. Men is intern niet blij met de roekeloze acties van Merkel.Inderdaad, niks 'makkelijk schoppen', tegen Merkel. Ze is godbetert zo'n beetje de machtigste vrouwelijke politicus ter wereld! Laat je niks wijsmaken...
Ik moest even wachten bij de apotheek en vanaf de leestafel knalde de volgende krantenkop me tegemoet: Assen bloeit op dankzij asielzoekers.

Daar word ik dan weer blij van.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 oktober 2015 @ 18:01:

[...]

was Merkel nooit geboren dan was het probleem nog steeds aanwezigZo ongeveer 44% van de asielzoekers komt maar uit Syrie. Nog niet eens de helft...
De landen die de buitengrenzen vormen kunnen dat toch niet allemaal aan joh. Stel je voor dat in GB de P uitbreekt, dan kan Nederland toch ook niet alle Engelsen en Ieren opvangen. In Griekenland kunnen ze nauwelijks zelf het hoofd boven water houden, wat moeten die mensen dan allemaal daar. Er zijn zat Grieken op dit moment die uit de vuilnisbak eten, daar kunnen die vluchtelingen toch niet opgevangen worden.

Europa is een slappe hap, dus ze zullen zich wel laten chanteren, maar of ze dat echt allemaal aan Merkel te danken hebben, dat betwijfel ik sterk.

Het vluchtelingenverdrag stamt uit 1951 en men heeft nooit redenen gehad om die aan te passen aan de huidige tijd. Wat dat betreft treft iedereen in elk Europees land blaam, dat dat nooit op de agenda is gezet. De oorlog in Syrië is al ruim 4 jaar bezig, dus ze hebben alle tijd gehad om er iets aan te doen, maar dat doen ze nu pas, nu worden ze pas wakker en ik denk dat dat de reden is dat het allemaal zo vreselijk uit de hand loopt.
hoe wou je die grenzen dan bewaken? mensen neerschieten?

we hadden al veel eerder vluchtelingen moeten opnemen, we hebben al veel te lang de andere kant opgekeken.

en nu spint Erdogan er mooi garen bij.

wat me ook zo verbaasd is dat niemand Turkije tot orde roept vanwege de aanvallen op de Koerden.

de Koerden zijn toch bondgenoten van het westen in de strijd tegen ISIS.
wij slapen nooit.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 19 oktober 2015 @ 18:30:

[...]

Inderdaad, niks 'makkelijk schoppen', tegen Merkel. Ze is godbetert zo'n beetje de machtigste vrouwelijke politicus ter wereld! Laat je niks wijsmaken...Juist! Merkel zal de geschiedenis ingaan als degene die Europa grote schade heeft berokkend met haar onbezonnen acties. Eigenlijk kan ik mij niet goed voorstellen dat zij echt zo dom is. Alu-hoedje af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven