Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
http://www.telegraaf.nl/b ... _Arabisch_vertaald__.html

di 20 okt 2015, 16:14

|

Nederlandse Grondwet in Arabisch vertaald

door Alexander Bakker

Alle gemeenten in Nederland kunnen vanaf volgende week de Grondwet in het Arabisch verstrekken aan vluchtelingen in opvangcentra. Minister Plasterk (Binnenlandse Zaken) heeft besloten om Hoofdstuk 1 te vertalen en te verspreiden.

De Grondwet was al beschikbaar in het Engels, Frans en Spaans. Begin november komt de vertaling van de volledige grondwet in het Arabisch beschikbaar. Het ministerie stuurt de vertaling digitaal naar gemeenten, die kunnen het plaatsen op hun website of in print geven aan vluchtelingen.

Volgens Plasterk is het belangrijk dat vluchtelingen leren over het belang van onze grondwet: "Deze mensen komen in een voor hun onbekend land. Ik vind het goed om hen in hun eigen taal voor te lichten over de basisregels van onze samenleving. In onze Grondwet staat bijvoorbeeld de vrijheid van meningsuiting, de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, dat mensen van verschillende seksuele geaardheid in vrijheid naast elkaar kunnen leven en dat eenieder de vrijheid heeft zijn eigen geloof te belijden.
Toch wel zo prettig als de vluchtelingen weten dat eten aanpakken in een asielzoekerscentrum uit de hand van een vrouw er bij hoort...

Het zijn heel andere culturen zoals ook in youtube video van het interview in het AZC te zien was. Waarbij de gedachten over vrouwen heel erg anders zijn dan hier gewoon is.
quote:Cateautje schreef op 20 oktober 2015 @ 13:51:

[...]

Dit is verworden tot een merkelbashtopic en gaat in feite nergens meer over..

Maar dat is toch logisch, behalve de oorlog in Syrië is een groot deel van de ellende en vooral het uitblijven van een oplossing aan haar politieke incompetentie te wijden.

Er zijn oplossingen en dat ze die niet uitvoert is puur politieke onwil.

Ze moet echt weg.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Na nog het één en ander te hebben gelezen bij o.a. Xander nieuws en na een stukje Pauw te hebben gekeken ben ik héél vrolijk.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 20 oktober 2015 @ 16:41:

Na nog het één en ander te hebben gelezen bij o.a. Xander nieuws en na een stukje Pauw te hebben gekeken ben ik héél vrolijk.Ik ook, en ook omdat het nu in Assen zo goed gaat......er was een oorlog voor nodig en immense aantallen vluchtelingen.....maar dan heb je ook wat!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:jo-elise schreef op 19 oktober 2015 @ 19:24:

[...]

Om te beginnen is het zo dat nu iedere partij hier in dit land zelf aangeeft niet met de PVV te willen samenwerken. Ze sluiten Geert Wilders zelf uit. Hij moet de zaak niet omdraaien.

Zonde van zijn 1200 euries.

Dat zeggen de politieke partijen, omdat zij nu al in paniek zijn.

Zij hopen hiermee dat mensen daardoor, bij de volgende verkiezingen niet op de PVV gaan stemmen.

Als de PVV de grootste partij wordt(wat ik niet hoop),dan kijken wij nog raar op wie de PVV het eerst in de kont kruipt.
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 20-10-2015 17:30
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
quote:rosemetijs schreef op 19 oktober 2015 @ 15:40:

En hier gaat het ook allemaal heel lekker:

http://nos.nl/artikel/2063957-vluchteli ... laten.html

Een groep van ongeveer twintig vluchtelingen weigert een crisisopvanglocatie in Vriezenveen te verlaten. Ze zeggen dat ze het zat zijn om van noodopvang naar noodopvang te worden gebracht, zonder zicht op een vaste opvanglocatie.

Vluchtelingen moeten niet zo verwend doen, zij hebben hier onderdak,eten,en een bed.

Dan moeten zij niet zeuren,dat zij zo nu en dan verhuizen moeten.

Men hoeft er niet naar toe te lopen, er komt een bus voorrijden.

Als het je hier niet bevalt,dan gaan ze toch lekker terug naar eigen land.
Veel politieke partijen nemen PVV standpunten over om geen kiezers te verliezen.
verba volant, scripta manent.
quote:cijfernerd schreef op 20 oktober 2015 @ 17:19:

[...]

Dat zeggen de politieke partijen, omdat zij nu al in paniek zijn.

Zij hopen hiermee dat mensen daardoor, bij de volgende verkiezingen niet op de PVV gaan stemmen.

Als de PVV de grootste partij wordt(wat ik niet hoop),dan kijken wij nog raar op wie de PVV het eerst in de kont kruipt.

VVD en CDA ik geef het je op een briefje..

In het landsbelang blabla nemen ze hun verantwoordelijkheid.. nou ja je kent het wel..
Nou EU beetje voortmaken graag:

http://nos.nl/artikel/2064127-eu-landen ... chten.html

De EU-landen stellen 291 grenswachten beschikbaar voor Frontex, de organisatie die in Griekenland en Italië gaat helpen bij de eerste registratie van vluchtelingen die daar aankomen. Er was om 775 grenswachten gevraagd.

De grenswachten moeten in zogenoemde hotspots niet alleen vluchtelingen registreren, maar ook de kans beoordelen die een vluchteling maakt op asiel in een EU-land.
quote:rosemetijs schreef op 20 oktober 2015 @ 08:47:

Dijkhof probeert ook iets:

http://nos.nl/artikel/2064032-dijkhoff- ... ekers.html

Staatssecretaris Dijkhoff heeft in een brief aan asielzoekers in Nederland geprobeerd de hoge verwachtingen bij te stellen. Door de grote instroom zullen asielzoekers langer in geïmproviseerde opvangcentra moeten blijven, waarschuwt hij. Ook zullen ze voorzieningen met meer mensen moeten delen, langer moeten wachten tot de asielprocedure in gang wordt gezet en kan het lang duren voor familie mag overkomen, waarschuwt hij.

Misschien kan hij het 'nieuws' ook in de vluchtelingenkampen in de regio verspreiden,het zou een begin zijn..

[afbeelding]

Toch is Dijkhoff slimmer dan menigeen denkt

Kijk eens goed naar deze twee berichten, asielzoekers krijgen een brief dat het lang kan duren voor ze een status krijgen

dat de opvang mogelijk plaatsvind in tenten en dat familie voorlopig niet kan overkomen.

Geen status is geen huis en geen geld alleen onderdak en eten.

Dit is een behoorlijke versobering en zal zelfs afschrikken voor gelukszoekers.

Dus daarom wil hij geen grotere IND want dan krijgen ze WEL een woning, zakgeld etc.

Dit beleid zuigt in ieder geval niet aan en zijn brief gaat digitaal vast wel de ronde doen.

Geniaal

http://nos.nl/artikel/206 ... xtra-ind-medewerkers.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hèhè, er wordt hier iemand wakker.

Ook de grondwet wordt vertaald in Arabisch, die kunnen ze begin volgende maand verwachten.
quote:cijfernerd schreef op 20 oktober 2015 @ 17:26:

[...]

Vluchtelingen moeten niet zo verwend doen, zij hebben hier onderdak,eten,en een bed.

Dan moeten zij niet zeuren,dat zij zo nu en dan verhuizen moeten.

Men hoeft er niet naar toe te lopen, er komt een bus voorrijden.

Als het je hier niet bevalt,dan gaan ze toch lekker terug naar eigen land.En ze zien nog veel van Nederland maar liefst 8 provincies in een maand tijd.
En de pers blijft maar liegen.

De vluchtelingen organisaties schrijven: Veel jonge mannen

En of je het jouraal nu kijkt of de kranten leest, dit zijn toch doosne genomen de foto's

filmbeelden die we zien.

Elsevier schreef er een goed artikel over.

http://www.elsevier.nl/Bu ... k-verhaal-onder-2689683W/
Als het niet zo triest was was het om je kapot te lachen..

Wat een malloot zeg

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Opklikken voor grote versie indien u het niet kunt lezen omdat Rutte II uw bezoek aan de oogarts heeft wegbezuinigd en/of de verzekeraar uw kapotte leesbril niet meer wil vergoeden. (Gaarne ook even uitprinten voor de Nederlandse dak- & thuislozen in een park in de buurt.) Maar dit is dus de 'hartverwarmende' nep-brief die een NOS-redacteur aan Klaas Dijkhoff heeft geschreven na zogenaamde gesprekken met zogenaamde hoogopgeleide Syriërs en nog wat anonieme illegale zingende baarden in AZC Zaanstad. Barrel bombs van Assad, islamitische terreur van ISIS, genadeloze Turkse smokkelaars, lekke rubberbootjes en een paar duizend kilometer wandelen door landen waar vrede is. En dan krijg je gvd elke dag boterhammen met chocopasta te vreten bij die gierige kudtHollanders. Schande.

En dan krijg je gvd elke dag boterhammen met chocopasta te vreten bij die gierige kudtHollanders. Schande.

Ze moeten leren kaas eten, dat is echt een hollands produkt
quote:cijfernerd schreef op 20 oktober 2015 @ 23:11:

En dan krijg je gvd elke dag boterhammen met chocopasta te vreten bij die gierige kudtHollanders. Schande.

Ze moeten leren kaas eten, dat is echt een hollands produkt Nee is ook niet goed:

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-item ... autoplay=1
quote:cijfernerd schreef op 20 oktober 2015 @ 23:11:

Ze moeten leren kaas eten, dat is echt een hollands produkt

Ik haal eruit dat men dankbaar is en graag Nederlands wil leren.

Mooie brief trouwens.
Gisteren bij de staatsomroep Pauw. Pauw probeert continue Ed aus Holland als zijnde extreem rechts weg te zetten maar spijtig genoeg voor hem gaat het niet helemaal zoals hij gewild had. Over de gewelddadige tegendemonstranten natuurlijk geen enkel kritisch woord. Dagelijks worden wij geïndoctrineerd door de MSM. Diezelfde MSM die hier vaak als betrouwbare bron wordt aangehaald.

http://pauw.vara.nl/media/347776
quote:hollebollegijs schreef op 20 oktober 2015 @ 22:55:

En de pers blijft maar liegen.

[afbeelding]

De vluchtelingen organisaties schrijven: Veel jonge mannen

[afbeelding]

En of je het jouraal nu kijkt of de kranten leest, dit zijn toch doosne genomen de foto's

filmbeelden die we zien.

Elsevier schreef er een goed artikel over.

http://www.elsevier.nl/Bu ... k-verhaal-onder-2689683W/

Toch gek dat de eerste opvang hier ook elke dag kinderen treft. Zo'n beetje de helft. Nooit een avond alleen mannen. Mensen die er werken gaan er stuk aan en wisselen af, er is maar zoveel kinderleed wat een mens aankan in een week. Vast verzonnen, nou, gelukkig maar.

Slaapt een stuk lekkerder te weten dat er allemaal jongemannen zitten hier 20 minuten verder.
Ik snap die brief niet goed. Is dat satire of een echte poging?

Mocht dat laatste het geval zijn, dan begrijp ik er geen barst van dat je als jonge vent je vrouw en kinderen in een oorlog laat zitten en zelf vlucht. En ik hoop ook dat, als er wel opvangcentra komen in Turkije, dat ze de zwakkere groepen vluchtelingen veiligheid gaan bieden in plaats van 70% jonge mannen tussen de 20 en de 40.
quote:Superhuisvrouw schreef op 20 oktober 2015 @ 22:50:

[...]

En ze zien nog veel van Nederland maar liefst 8 provincies in een maand tijd.

Leuk dat gesleep met kinderen met dit weer van hot naar her. Misschien leuk in de vakantie: Met je eigen kinderen vluchtelingkinderen uitzwaaien die weer naar een andere plek moeten.

Rest van de dag wel rustig aan, anders worden je eigen kinderen overprikkeld.
quote:vruchtgebruik schreef op 21 oktober 2015 @ 07:48:

[...]

Toch gek dat de eerste opvang hier ook elke dag kinderen treft. Zo'n beetje de helft. Nooit een avond alleen mannen. Mensen die er werken gaan er stuk aan en wisselen af, er is maar zoveel kinderleed wat een mens aankan in een week. Vast verzonnen, nou, gelukkig maar.

Slaapt een stuk lekkerder te weten dat er allemaal jongemannen zitten hier 20 minuten verder.Al die jonge mannen worden in eerste instantie apart in de noodopvang opgevangen. Hele sporthallen en evenementengebouwen zitten er vol mee. Dat er in die opvang bij jou ook vrouwen en kinderen zijn, zegt dus helemaal niks. Het overgrote deel van de vluchtelingen zijn jonge mannen in de kracht van hun leven die vrouw en kinderen achterlaten in landen waar deze mannen zelf vandaan moesten vluchten omdat het er niet veilig was.
quote:malu3 schreef op 21 oktober 2015 @ 07:59:

[...]

Al die jonge mannen worden in eerste instantie apart in de noodopvang opgevangen. Hele sporthallen en evenementengebouwen zitten er vol mee. Dat er in die opvang bij jou ook vrouwen en kinderen zijn, zegt dus helemaal niks. Het overgrote deel van de vluchtelingen zijn jonge mannen in de kracht van hun leven die vrouw en kinderen achterlaten in landen waar deze mannen zelf vandaan moesten vluchten omdat het er niet veilig was.

Deze info klopt niet. Men meldt zich ergens en waar men zich het eerst meldt wordt men opgevangen. Deze gezinnen komen ook uiteindelijk in zo'n hal oid terecht en vanuit daar weer verder.

Zoals al eerder een bron van vermaak bleek voor sommigen, die mensen worden daarna van hot naar het gesleept. Deze opvang is voor deze.mensen de eerste plek waar zij zich melden.

Die.mensen in die sporthallen hebben zich toevallig ergens anders gemeld.

Maar ook in die hallen zitten kinderen.
quote:malu3 schreef op 21 oktober 2015 @ 07:59:

[...]

Al die jonge mannen worden in eerste instantie apart in de noodopvang opgevangen. Hele sporthallen en evenementengebouwen zitten er vol mee. Dat er in die opvang bij jou ook vrouwen en kinderen zijn, zegt dus helemaal niks. Het overgrote deel van de vluchtelingen zijn jonge mannen in de kracht van hun leven die vrouw en kinderen achterlaten in landen waar deze mannen zelf vandaan moesten vluchten omdat het er niet veilig was.En vergeet de economische vluchtelingen niet. Dat zullen ook voornamelijk jonge mannen zijn. Van die 70% mannen is ook een groot deel economisch vluchteling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven