En wat eten we vandaag?
zondag 28 september 2008 om 15:15
quote:Paloma5 schreef op 28 september 2008 @ 14:38:
Volg dit topic al een tijdje en hou zelf ook van lekker koken en eten, doe vaak ideeen op uit jullie dagmenu's! En de plaatjes erbij, ook heerlijk (in het bijzonder van MV).
Maar nu het volgende:
Ik heb in de koelkast: vis (pangasiusfilet), kipfilet, verschillende kaasjes ( franse, geitenkaas, creme fraiche etc) en een heleboel groenten. En verse pasta en rijst. En in de vriezer onder andere gamba's.
Plus: flink de blues dit weekend. Gisteren al geslaagd bij de toko voor een lekkere bami rames.
Iemand voor vandaag een idee voor een lekker moodfoodgerecht met mijn ingredienten?
Ik heb 2 lekkere noodles recepten. Maar geen idee of je alle ingredienten in huis hebt.
Tonijnrecept;
Ingrediënten
· 1x 195g blikje Princes tonijn moot in water
· 1x 227g blikje Princes ananas stukjes
· 2 kopjes gele rijst
· 2 eetlepels olijfolie
· 1 teentje knoflook
· 1 rode peper, in kleine stukjes
· 1 groene paprika, in blokjes
· 100g champignons, in plakjes
· 2 eetlepels sojasaus of ketjap
· 2 eetlepels verse koriander
· 2 eetlepels gebakken uitjes
Kook de rijst volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Giet de rijst af. Verwarm de olie in een wok en roerbak de peper, paprika, champignons en uitgeperste knoflook gedurende 3 minuten. Voeg de rijst en sojasaus of ketjap toe en roerbak nog 3 minuten. Laat de tonijn uitlekken en verdeel de moot in stukjes. Laat de ananas uitlekken. Voeg de tonijn, ananas en koriander bij de rijst en groenten en verwarm het goed. Serveer in een grote schaal en strooi er gebakken uitjes over.
Volg dit topic al een tijdje en hou zelf ook van lekker koken en eten, doe vaak ideeen op uit jullie dagmenu's! En de plaatjes erbij, ook heerlijk (in het bijzonder van MV).
Maar nu het volgende:
Ik heb in de koelkast: vis (pangasiusfilet), kipfilet, verschillende kaasjes ( franse, geitenkaas, creme fraiche etc) en een heleboel groenten. En verse pasta en rijst. En in de vriezer onder andere gamba's.
Plus: flink de blues dit weekend. Gisteren al geslaagd bij de toko voor een lekkere bami rames.
Iemand voor vandaag een idee voor een lekker moodfoodgerecht met mijn ingredienten?
Ik heb 2 lekkere noodles recepten. Maar geen idee of je alle ingredienten in huis hebt.
Tonijnrecept;
Ingrediënten
· 1x 195g blikje Princes tonijn moot in water
· 1x 227g blikje Princes ananas stukjes
· 2 kopjes gele rijst
· 2 eetlepels olijfolie
· 1 teentje knoflook
· 1 rode peper, in kleine stukjes
· 1 groene paprika, in blokjes
· 100g champignons, in plakjes
· 2 eetlepels sojasaus of ketjap
· 2 eetlepels verse koriander
· 2 eetlepels gebakken uitjes
Kook de rijst volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Giet de rijst af. Verwarm de olie in een wok en roerbak de peper, paprika, champignons en uitgeperste knoflook gedurende 3 minuten. Voeg de rijst en sojasaus of ketjap toe en roerbak nog 3 minuten. Laat de tonijn uitlekken en verdeel de moot in stukjes. Laat de ananas uitlekken. Voeg de tonijn, ananas en koriander bij de rijst en groenten en verwarm het goed. Serveer in een grote schaal en strooi er gebakken uitjes over.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 28 september 2008 om 15:25
zondag 28 september 2008 om 16:52
quote:revival schreef op 27 september 2008 @ 13:16:
ga een romantisch avondje doen met vriend: filmpjes, gordijnen dicht, kaarsjes aan, en de hele avond lekkere hapjes eten...
Op tafel stond:
fles wijn
4 verschillende soorten oosterse hapjes met sweet-chilisaus
warme kalkoenrolletjes gevuld met mozzarella
warme geitenkaas toasts
focaccia met olijf en tomaat met een lekkere dipsaus van sweet-chili & creme fraiche (erg lekkere combi!!)
ciabatta met: brie, garnalensalade, filet americain
Vandaag eten we pitabroodjes met shoarma en sla.
ga een romantisch avondje doen met vriend: filmpjes, gordijnen dicht, kaarsjes aan, en de hele avond lekkere hapjes eten...
Op tafel stond:
fles wijn
4 verschillende soorten oosterse hapjes met sweet-chilisaus
warme kalkoenrolletjes gevuld met mozzarella
warme geitenkaas toasts
focaccia met olijf en tomaat met een lekkere dipsaus van sweet-chili & creme fraiche (erg lekkere combi!!)
ciabatta met: brie, garnalensalade, filet americain
Vandaag eten we pitabroodjes met shoarma en sla.
zondag 28 september 2008 om 17:59
zondag 28 september 2008 om 18:17
zondag 28 september 2008 om 19:56
vanavond Quattro Formaggi Pizza van V&D
(prijzencircus, 2 voor 6 euro )
gisteren bij de Italiaan geweest:
vooraf pompoensoep, polenta met tomaat/paddestoelen, salade met vijgen, parmaham en zure room, daarna drie soorten pasta: 2 met paddestoelen (tagliatelle en ravioli), 1 met scheermessen en venusschelpen (spaghetti), als dessert limoncellotaart en tot slot uiteraard een espresso.
(prijzencircus, 2 voor 6 euro )
gisteren bij de Italiaan geweest:
vooraf pompoensoep, polenta met tomaat/paddestoelen, salade met vijgen, parmaham en zure room, daarna drie soorten pasta: 2 met paddestoelen (tagliatelle en ravioli), 1 met scheermessen en venusschelpen (spaghetti), als dessert limoncellotaart en tot slot uiteraard een espresso.
Everytime you make a typo, the errorists win.
zondag 28 september 2008 om 20:31
Gisteren ben ik turks gaan eten met mijn 2 meiden.
Vandaag zou ik een beenhammetje maken, met risotto, boontjes en salade, maar vanwege lekker lang buiten zitten met een biertje werd het friet met chipolata's en appelcompote.
Morgen dus herkansing voor de beenham, risotto, boontjes en gemengde salade.
Vandaag zou ik een beenhammetje maken, met risotto, boontjes en salade, maar vanwege lekker lang buiten zitten met een biertje werd het friet met chipolata's en appelcompote.
Morgen dus herkansing voor de beenham, risotto, boontjes en gemengde salade.
maandag 29 september 2008 om 12:11
maandag 29 september 2008 om 12:14
gisteren hield ik mn verjaardagfeest.zelf gemaakte appelcake bij de koffie, verse tomatengroentensoep als lunch,zelf gebakken brood erbij,2soorten.en savonds lekker gebbqd;als bijgerechten had ik groene salade,stoofpeertjes,appelcompote en 2soorten brood met 3sausjesen kruidenboter.alles zelf gemaakt natuurlijk.rundvlees en aardappelsalade kwam wel uit een bakje(erg he)
vandaag dus een dagje rustig aan.denk dat ik broodje met forelfilet en ijsbergsla/komkommer ga eten.
vandaag dus een dagje rustig aan.denk dat ik broodje met forelfilet en ijsbergsla/komkommer ga eten.
maandag 29 september 2008 om 12:17
Oe Revival, mag ik even inhaken, ik zie net je post onder Forum Vandaag.
Toevallig wil ik morgen nasi gaan eten, ook voor het eerst dat ik dat ga maken. Was paar weken geleden in NL en heb nasikruiden gehaald.
Maar wat ik wilde vragen, kun je dat ook een avond vantevoren maken en dan gewoon opwarmen de volgende dag (hier altijd nogal spitsuur 's avonds). Dat kan toch gewoon?
Toevallig wil ik morgen nasi gaan eten, ook voor het eerst dat ik dat ga maken. Was paar weken geleden in NL en heb nasikruiden gehaald.
Maar wat ik wilde vragen, kun je dat ook een avond vantevoren maken en dan gewoon opwarmen de volgende dag (hier altijd nogal spitsuur 's avonds). Dat kan toch gewoon?
maandag 29 september 2008 om 15:39