Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
krijg nou wat, het is midden in de nacht.

quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 00:12:

Nee Gijs, het is niet confronterend, eerder poepvervelend, maar okay.

Duitsland bestaat uit meer dan alleen Noordrijn Westfalen. Het is gewoon vol daar, verder niet veel aan de hand.Typt ze lekker vanuit haar luie stoel in de warme kamer. Hoe kun jij nu weten dat er verder niets aan hand is?
Tuig van de richel
quote:barbaracartland schreef op 21 oktober 2015 @ 23:55:

Bewoners Steenbergen vrezen vooral de normen en waarden van de vluchtelingen. Stel je voor dat die mensen niet weten dat je in Nederland de burgemeester uitjoelt en je, als je het niet met iemand eens bent, heel hard 'daar moet een piemel in' door die mensen heen mag zingen? Zie hier

Chargeren, het is zo makkelijk. En het kan alle kanten op. Maar volgens mij is dat nog niet geland. Ik zit nog altijd lekker in team Superkamp (zie Arjen Lubach).Precies en dat shorriemorrie oftewel tuig heeft het over normen en waarden. Echt hou op zeg.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 23:42:

[...]

Lieve schat, ze zijn zelf naar de overkant gegaan, wij hebben ze daar niet naartoe gestuurd. Je kan roepen, smeken, dreigen, onderhandelen en proberen om te kopen, ze willen daar blijven.

"We" zijn niet naar de overkant gegaan, we zijn daar altijd geweest.

Zolang als ik de politiek volg heb je twee kampen voor-ruimhartig toelatingsbeleid en tegen.

Dat is overigens niets iets exclusief voor Nederland

In de jaren '80/90 was de tegengroep wel aanwezig maar had geen uitlaatklep, in het politiek correcte klimaat kwam je daar niet openlijk voor uit, ja oké Janmaat met 3 zetels.

Vandaag de dag heeft het "tegen" kamp een spreekbuis in de vorm van Geert Wilders en de rechter vleugel van de VVD (Halbe Zijstra) en zo hoort het ook in een democratie iedereen mag zich laten horen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 00:38:

CDU-aanhang steunt Angela Merkel stevig

Ondanks de toenemende kritiek op haar migrantenbeleid heeft de Duitse bondskanselier Angela Merkel haar partij CDU nog stevig achter zich staan.

Uit een peiling blijkt dat 82 procent van de aanhang van de partij tevreden is over het doen en laten van Merkel.

18 procent is ontevreden, zo bleek uit de peiling in opdracht van het blad Stern.

Veel CDU-leden (81 procent) vinden dat Merkel tijdens de verkiezingen in 2017 weer kandidaat moet zijn voor het bondskanselierschap. Merkel is volgende maand tien jaar aan het bewind in Duitsland.

Door: ANP

Dat zijn de CDU leden, nu weet ik niet hoe groot die groep is maar die bepalen maar een klein gedeelte van de uitslag, het gaat om de KIEZERS

Niet alleen in de CDU klinkt kritiek maar door de hele samenleving, een radicale partij als Alternative für Deutschland (Alternatief voor Duitsland) een variant op de PVV staat op 7% en dat is ongekend hoog.

Afgelopen maandag zat er bij DWDD een Duitsland deskundige en die zei dat Duitsland momenteel verdeeld is 1/3 wil directe stop van opname migranten, 1/3 wil doorgaan en 1/3 is alle vertrouwen in de politiek kwijt wat gaat deze "zwijgende massa" doen de komende maanden?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:dadelduifje schreef op 22 oktober 2015 @ 06:43:

Tuig van de richel

Ik begrijp bij god niet waarom zulke aso's niet meteen uit zo'n zaal worden geknikkerd..

Tegen de komst van een azc zijn prima maar dat kan ook op een andere manier..

Gelukkig doet niet iedereen die tegen is op deze aso manier.
quote:2-12 schreef op 21 oktober 2015 @ 23:38:

Kijk even naar Pauw op npo1Ik heb met kromme tenen naar deze nuttige idioten onnozele BN'ertjes gekeken.
quote:Cateautje schreef op 21 oktober 2015 @ 22:47:

[...]

Jawel, maar dat is anders.

Nee, dat is niet anders. Dat is net zo erg als asielzoekers die vrouwen aanranden , buschauffeuses intimideren en vechtpartijen beginnen.

Deze schreeuwers worden in de media net zo breed uitgemeten als de zaken waar asielzoekers bij zijn betrokken zijn. De pers speelt ook een fantastische rol in de polarisatie van het debat.
quote:malu3 schreef op 22 oktober 2015 @ 08:05:

[...]

Ik heb met kromme tenen naar deze nuttige idioten onnozele BN'ertjes gekeken.Wat je zegt,mijn hemel.. pfff
quote:malu3 schreef op 22 oktober 2015 @ 08:05:

[...]

Ik heb met kromme tenen naar deze nuttige idioten onnozele BN'ertjes gekeken.Raar weer, een verkleinwoord.
quote:rosemetijs schreef op 22 oktober 2015 @ 07:46:

[...]

Ik begrijp bij god niet waarom zulke aso's niet meteen uit zo'n zaal worden geknikkerd..

Tegen de komst van een azc zijn prima maar dat kan ook op een andere manier..

Gelukkig doet niet iedereen die tegen is op deze aso manier.

Helemaal met je eens

.

Maar als je die jochies de zaal uitgooit, krijg je weer het commentaar dat de samenleving/omwonenden niet gehoord worden. Daar zie ik dus ook problemen van komen. Ik vind het heel naar.
quote:pruttel schreef op 22 oktober 2015 @ 08:47:

[...]

Helemaal met je eens

.

Maar als je die jochies de zaal uitgooit, krijg je weer het commentaar dat de samenleving/omwonenden niet gehoord worden. Daar zie ik dus ook problemen van komen. Ik vind het heel naar.

Dat is het ook.

Deze a-sociale schreeuwers moeten maar samen met de nieuwkomers opnieuw leren welke normen en waarden we hier voorstaan. Het zingen van debiele liedjes en het bedreigen van burgemeesters horen daar niet bij.

[...]

Helemaal met je eens

.

Ik krijg er een beetje genoeg van dat dit soort types de hele tijd maar 'gehoord' moeten worden.

Het is een vrij kleine club strontvervelende verwende klagers, die met hun grotendeels ongefundeerde angsten het halve land op scherp zetten. Omdat ze er een podium voor krijgen. Ze zijn blijkbaar niet in staat om hun mening op een normale manier te brengen.

Zelfs als de PVV 30 zetels haalt (en dat moeten we nog maar eens zien) dan nog halen ze er 120 níet.

Dat wil zeggen dat 80% van stemgerechtigd Nederland nog steeds niet vindt dat 'het water ons aan de lippen staat'. Niet iedereen zal het even leuk vinden dat er zoveel asielzoekers komen, maar de algemene opvatting is gelukkig nog steeds dat mensen in nood zo goed mogelijk geholpen moeten worden, al was het maar omdat je niet alles aan de buren kunt overlaten. Niet lullen maar poetsen.

Zonder gebrul, bedreigingen, stemmingmakerij of valse verdachtmakingen.

Doordat die lui (je pikt ze er hier ook zo uit) de hele discussie domineren lijkt het een veel grotere groep dan het in werkelijkheid is. De misvatting dat zij 'het volk' zijn mag ook wel een rechtgezet worden.
Niet iedereen die tegen de komst van zoveel vluchtelingen is stemt PVV.!

[...]

Helemaal met je eens

.

Als ze het niet anders dan op deze manier kunnen brengen dan hoeven ze wat mij betreft helemaal niet gehoord te worden hoor..

Hup uit de zaal knikkeren die aso's..
quote:rosemetijs schreef op 22 oktober 2015 @ 09:07:

Niet iedereen die tegen de komst van zoveel vluchtelingen is stemt PVV.!

De stemmingmakers en de schelders over het algemeen wel hoor.

De mensen waarmee je een normaal gesprek kunt voeren, op basis van informatie in plaats van onderbuikgevoelens, willen over het algemeen echt niet met die club geassocieerd worden.

Er is niets mis met een discussie over waar de grens van onze gastvrijheid moet liggen, dat is logisch onder de omstandigheden.

Er is wel iets mis als dat ontaardt in geschreeuw, leugens of (verbaal) geweld dat voortkomt uit angst, vooroordelen, gebrek aan objectieve informatie of egoïsme.

Dat baart me meer zorgen dan de toestroom van vluchtelingen.
quote:Crique schreef op 22 oktober 2015 @ 09:04:

[...]

Ik krijg er een beetje genoeg van dat dit soort types de hele tijd maar 'gehoord' moeten worden.

Het is een vrij kleine club strontvervelende verwende klagers, die met hun grotendeels ongefundeerde angsten het halve land op scherp zetten. Omdat ze er een podium voor krijgen. Ze zijn blijkbaar niet in staat om hun mening op een normale manier te brengen.

Zelfs als de PVV 30 zetels haalt (en dat moeten we nog maar eens zien) dan nog halen ze er 120 níet.

Dat wil zeggen dat 80% van stemgerechtigd Nederland nog steeds niet vindt dat 'het water ons aan de lippen staat'. Niet iedereen zal het even leuk vinden dat er zoveel asielzoekers komen, maar de algemene opvatting is gelukkig nog steeds dat mensen in nood zo goed mogelijk geholpen moeten worden, al was het maar omdat je niet alles aan de buren kunt overlaten. Niet lullen maar poetsen.

Zonder gebrul, bedreigingen, stemmingmakerij of valse verdachtmakingen.

Doordat die lui (je pikt ze er hier ook zo uit) de hele discussie domineren lijkt het een veel grotere groep dan het in werkelijkheid is. De misvatting dat zij 'het volk' zijn mag ook wel een rechtgezet worden.
Helemaal eens met Crique.
quote:rosemetijs schreef op 22 oktober 2015 @ 09:07:

Niet iedereen die tegen de komst van zoveel vluchtelingen is stemt PVV.!Ik denk dat je je daarin nog wel kunt vergissen. En het zijn allemaal geen aso's die daar op stemmen. Ook hoogopgeleiden.
quote:Superhuisvrouw schreef op 22 oktober 2015 @ 09:37:

[...]

Ik denk dat je je daarin nog wel kunt vergissen. En het zijn allemaal geen aso's die daar op stemmen. Ook hoogopgeleiden.

Ook? Alsof het een tegenstelling is.

Dat lijkt me onzin.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Aso's heb je er helaas tussen zitten.

Het was ook sensatie t.v. Je kon livestreams volgen, dus die schreeuwers voelden zich vast geroepen om ff tekeer te gaan. Ik denk dat normaal gesproken dit soort mensen de zaal uitgezet zouden worden. Nu niet, en dat is niet omdat ze gehoord moesten worden.

Jammer dat dit soort schreeuwers zo serieus genomen worden. Het hoort in hetzelfde rijtje als de hooligans en die relschoppers in de schilderswijk.
maar mensen het gaat om de massale vluchtelingenstroom. Niet om wie meer zetels gaat krijgen over 2(toch?) jaar.
quote:Crique schreef op 22 oktober 2015 @ 09:04:

[...]

Daarom zei ik net ook al dat de pers een grote en hele discutabele rol speelt in de hele discussie rondom de asielcrisis.

Enerzijds komen alle voorvallen die te maken hebben met asielzoekers in de pers. En aan de andere kant krijgen Nederlanders met enorm grote monden alle gelegenheid om los te gaan. De pers smult van beide kanten want nieuws is voor hen gewoon nieuws en genereert omzet. Nuance is aan de pers niet besteed want nuance is saai en verkoopt niet.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 07:09:

[...]

Dat zijn de CDU leden, nu weet ik niet hoe groot die groep is maar die bepalen maar een klein gedeelte van de uitslag, het gaat om de KIEZERS

Niet alleen in de CDU klinkt kritiek maar door de hele samenleving, een radicale partij als Alternative für Deutschland (Alternatief voor Duitsland) een variant op de PVV staat op 7% en dat is ongekend hoog.

Afgelopen maandag zat er bij DWDD een Duitsland deskundige en die zei dat Duitsland momenteel verdeeld is 1/3 wil directe stop van opname migranten, 1/3 wil doorgaan en 1/3 is alle vertrouwen in de politiek kwijt wat gaat deze "zwijgende massa" doen de komende maanden?470.000 leden is niet niks en die staan massaal achter mevrouw Merkel. Dit is weer eens wat anders dan een Nipo onderzoek onder 1300 stemmers representatief noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven