***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ja, de meisjescurve is anders dan die van de jongens. Meisjes zijn over het algemeen wat kleiner. Fijn dat alles goed was!

Muis, was A. nog een beetje aanspreekbaar gisterenavond? Hoe laat was hij thuis? Had hij het leuk gehad?
Morgen!

Drop is Fleur aan de mollige kant? De laatste keer dat Luna is gewogen was 2 weken geleden en woog ze 10,5 kilo. Ze is toen niet gemeten aangezien we voor haar motoriek kwamen. Ze zeiden tegen mij dat Luna precies op het gemiddelde lag in de curve. Zou 300 gram dan zoveel uitmaken? Of is fleur aan de kleine kant wat lengte betreft? Naja maakt ook niet veel uit!

Wat de meet betreft is door de week anders geen idee? Weet niet wanneer de werkenden vrouwen vrij zijn? Ook dat is bij mij verschillend.......ik probeer zoveel mogelijk op woensdag en vrijdag vrij te zijn.

Lievelust mooie naam! Stoer en kort daar houd ik van! Fijn dat alles goed gaat. En wat de bv betreft hulp vragen hoor als het echt niet gaat!

Gisteren een drukke dag gehad. Ik moest werken tot 16.30 en toen ik thuis kwam was er visitie voor de verjaardag van mijn vriend (is vandaag jarig). Schoonmoeder had heerlijke roti gemaakt,hmmm! Luna was erg hangerig, wilde bij niemand op schoot alleen bij mij en voelde erg warm aan. Ik wist gewoon dat ze verhoging had. (volgens de oma's was ze gewoon moe grr) en ja hoor, 39 toen ik haar in bed legde. Vanochtend had ze nog 38.4 maar ze heeft wel gegeten en speelt nu lekker met haar blokken.

Vandaag krijgen we duidelijkheid over de levensverzekering en ben zenuwachtig. hoop dat de premieverhoging meevalt!
Opvoeden met z,n tween is soms idd lastig. Over de basis zijn we het hier gelukkgi tot nu toe eens. Laten huilen zijn we beiden geen voorstander van, snoepen ook niet.

Alleen is het soms de cultuur wat verschil. ZO hadden we laatst een bruiloft die duurde tot 02.00 uur van een nicht van mijn vriend. Ik regel dan oppas aan huis, als dat niet lukt ga ik niet. Op die bruiloft is mij wel 10 keer gevraagd waar Luna was. Alle kindjes worden daar gewoon meegenomen. Gelukkig is mijn vriend het met mij eens dat een kindje gewoon in bed hoort te liggen 's avonds en 'nachts!
Drop, Steijn en Hugo zijn op precies dezelfde manier als Fleur los gaan staan! Steijn liep nog geen maand later, maar bij Hugo duurde het nog twee maanden eer hij los liep.

BM, heb je al je laatste werkdag gehad? Wat gaat dat snel! Ging je na je verlof ergens anders werken of niet? (weet het echt niet meer!)

Fach, lastig is dat, als je allebei een andere visie hebt op opvoeden. A. en ik hebben dat eigenlijk niet (A. is erg volgzaam wat dat betreft ), maar de vader van A. (jaja) en ik liggen wel eens in de clinch. Hij vindt mij overbeschermend (ben ook wel een beetje een kloek) en ik vind op mijn beurt weer dat hij te makkelijk is. Heel-erg-irritant!

Het was dikke prima op het diabetesplein! De dietiste verklaarde de dietiste van vorige week voor gek en vond dat ik veel te weinig mocht om het vol te kunnen houden. Ik mag nu iets meer, maar snoep en alles wat er op lijkt is uit den boze. (helaas...) Het enige dat ik echt jammer vind zijn de hoeveelheden die ik mag. Het is echt voor een zieke kip! Veel te weinig! Nou ja, nog maar een week of tien en dan mag ik weer een reep Cote d'Or met hele hazelnoten. Ik verheug me er nu al op!

We hadden het nog over mijn vorige zwangerschap en zij was verbaasd dat ik toen niet op diabetes ben getest. Ik was toen ook zo idioot veel aangekomen, had vreselijke dorst en een enorme behoefte aan zoet. Waarschijnlijk, maar dat weten we dus niet, had ik toen ook zwangerschapsdiabetes. We weten het niet, maar het verklaart wel een hoop!
Zo er wordt hier veel gekletst haha, best lastig om alles bij te houden. Ik ben een ander soort forum gewend, dus is ff wennen zo!
Fijn dat je nu wat beter bent geholpen Spitsmuis. Heel jammer natuurlijk dat je niet meer lekker kan eten, maar wel fijn dat je een normaal gesprek erover kon hebben. En wat vreemd dat je er de vorige keer niet op getest bent zeg.

Ik heb het een beetje druk! Het gaat erg goed hier, dat wel. Nina is nog steeds een erg zoete baby, ze is echt van het slapen, gevoed worden, even luiertje en op schoot kroelen, in de box of op het kussen liggen, en als ze moe wordt leg ik haar in bed en gaat ze zoet slapen. De nachten gaan ook goed, ze komt om de vier uur, en dat vind ik prima. Het is echt een engelachtige baby, ik ben echt heel blij met haar, wij allemaal trouwens. Lief schattig popje.

Maar goed, we krijgen aanstaande dinsdag ook nog eens de sleutel van het nieuwe huis, en zijn dus ook hartstikke druk met de voorbereidingen van de verhuizing. (Ehm, kraamtijd, wat is dat??)

Lievelust, ik herken je verwarde gevoel van de bevalling van Morris. Het ging zo snel dat het helemaal langs me heen is gegaan. Ik moest er erg van bijkomen en ik moest ook erg aan hem wennen de eerste dagen. De bevalling van Nina ging bijna even snel, maar daar heb ik juist een heel rustig gevoel bij als ik eraan terug denk.

Later!
O ja, dikke knuffel voor iedereen natuurlijk! Heb even geen tijd om op iedereen te reageren, sorry!
Muis.. fijn dat je nu een betere dietiste had. Nog MAAR tien weekjes afzien. Jij eeuwige optimist

Wel raar dat ze de vorige keer niet op suiker getest hebben. Onze vk's zijn daar heel alert op. Ik moet ook bij elk consult op de weegschaal, zo kunnen ze het allemaal een klein beetje in de gaten houden.

Is er trouwens een relatie tussen een verwaarloosde suiker en Help? Of wat verklaart het anders nog, vooral de suikerbehoefte en dorst?

Ik heb mijn laatste werkdag voor mijn verlof gehad. Ben nu weer tot juni 2009 vrij (zwverlof incl. full-time ouderschapsverlof) en dan ga ik gewoon weer terug naar mijn oude baasje. Ik profiteer maar even van deze arbeidsvoorwaarden...

Ik ga ff een slaapje doen
Mich: Fijn dat het allemaal zo goed met jullie gaat.

Succes met je verhuisbeslommeringen. Best heftig zo'n combi hoor. Net een baby en je dan opmaken voor een verhuizing.
goedenmorgen (of middag), ik ben lekker voor twee dagen online. Het is hier nu 6.17, dus nog lekker vroeg. Heb pas om 14 uur een afspraak, maar moet die alleen ook nog voorbereiden. Wou eerst ff kijken of ik online kon.

Zal even bijlezen wat er gisteren gebeurt is.

Ik had een ok vlucht, alleen bij aankomst in Newark (transfer), stonden we eerst echt 45 min op de landingsbaan, omdat we er niet wegkwamen (was tussen 2 stijgende banen in, lekker handig). Daarna natuurlijk een uur bij de douane, en toen moest ik rennen voor mijn andere vlucht. Lekker gepland, mental note, nooit meer een transfer in de US doen!

Toen lag ik (om 20 uur deze tijd, voor mij 03 uur) lekker in bed, werd er 2 keer aangebeld (ok ik had geen bordje aan mijn deur, want er wordt nooit aangebeld). Eerst of ik ijs wou (neeeee), toen een leuk tasje met een koffie kaart, watertje, popcorn en wat chocolade van de onderneming waarvoor ik hier ben. Toch wel erg leuk.

ok, ga ff snel bijlezen en kom direct weer terug.
Mich fijn dat het zo goed gaat met je kleintjes

Heb vandaag naar het kruidvat geweest (is vlakbij de psych) en kocht er buiten wat shampoo, creme, etc. een heel leuk stuk speelgoed voor Xander. Ernie bij de dokter

Zie de volgende link als je het niet kent

http://www.intertoys.nl/e...inkID=RCG&referenceID=RCG

Ik hoop dat hij er zoet met zal spelen, kostte mij overigens maar 16.99 euro. Vooral de stetoscoop zal denk ik in zijn smaak vallen denk ik. Want op de creche sleurt hij ook met een stetoscoop
DN, leuk de eerste losse stapjes!

Lievelust, ik kan me heel goed voorstellen dat je nog een beetje verdwaasd bent van de bevalling, was ook wel enorm snel zeg.

Gaat het drinken inmiddels al wat beter? Ik heb de eerste 3 dagen zitten stoeien om te kunnen borstvoeden, Finn had zijn tong tegen zijn gehemelte aan. Gelukkig ging het daarna super.

Wat een superleuke naam trouwens!

Lara, fijn dat Puk zich gisteren zo goed heeft gehouden, hij wou natuurlijk niet overkomen als een baby!

Drop, wat is Fleur een kleintje zeg. Haha, Finn begint al bijna aan maat 92 (alleen shirts) en hij is zeker al 13 kilo!

Muis, wel fijn dat je met deze dietiste meer kon dan met die ander. En idd nog maar een paar weekjes. Succes ermee!

Micha, wat fijn dat het zo goed gaat met Nina, heerlijk zo'n makkekijke baby.

En gaaf van je huis!!! Gefeliciteerd!

Wij hebben vorige week een volmacht getekend, dus als het goed is gaat de verkoop woensdag geheel vanzelf!
jeetje dames, wat is het hier rustig. vanmorgen moest ik nog enorm veel bijlezen, nu wordt er ineens helemaal niet meer gepost.

Gaat alles helemaal goed met de kleintjes? Geen nieuwe stapjes, nieuwe woordjes etc?

Finn begint helemaal te praten. Superschattig. Auto, tuut tuut, koe, boe, boom, broek aan (mijn ouders wouden ook broek uit leren, vind ik een minder succes) en oen (is zowel schoen als sok) zijn een aantal voorbeelden.

Ik ga ff lunchen (wou in tussentijd bijlezen, maar dat is niet nodig).
Swissie: herkenbaar, hier gaat het ineens ook heel hard met de woordjes. Ik ben er nu ook echt op aan het letten en dan merk je hoeveel ze nu oppikken.

Micha: Een beetje druk? Jeetje, jij ben echt de supermama, met alles wat tegelijk doet op het moment. Ik hoop dat jullie snel in jullie nieuwe huis kunnen en dat alles vorospoedig verloopt.

Fleur is altijd al een ukkie geweest, maar ze blijft mooi binnen de curves en wij zijn ook maar klein 1,67 en 1,77, dus gek ik het gelukkig niet Ben wel iedere keer weer blij als ze gegroeid is.

We gaan vanavond voor het eerst de babyfoon even bij de buren afgeven (ivm bezoekje aan de verloskundige) ben benieuwd hoe dat bevalt. Gelukkig hoeven we pas rond 9 uur weg en ligt Fleur er al vanaf kwart over zeven in. Het langer ophouden overdag werpt duidelijk zijn vruchten af. Wat een rust 's avonds!!
Swis! Haaai! Wat leuk dat Finn begint te praten! Ik vind het altijd zo schattig als ik Steijn met zijn lieve stemmetje woordjes hoor zeggen. Soms snap ik het niet helemaal, want hij heeft ook voor een aantal woorden zelf een woord bedacht. Voorbeeld: een vogel is een "oe oe", een vis is een "poe poe". Hij is in ieder geval wel consequent!

Zo mopperig als Huug gister was, zo gezellig en knuffelig was hij vandaag. Nou ja, het was in ieder geval heel gezellig met de jongens, al heeft Hugo Steijn wel een keer tegen de vlakte gewerkt.
Hoi Swiss! Hoe is het daar? Ik was er wel hoor, maar had gewoon weinig tijd vandaag. Ben bezig met een sollicitatiebrief. Mijn werk is op zich nog wel oke, maar ik kwam een leuke vacature tegen waar ik toch maar op ga solliciteren.

Muis, hoe reageer jij als Hugo een driftbui heeft? Puk had er vanavond ook een onder het eten en negeren hielp niet. Probleem is ook dat hij alles wat binnen zijn bereik ligt weg probeert te gooien. Echt irritant...
Hoi Swiss! Hoe is het daar? Ik was er wel hoor, maar had gewoon weinig tijd vandaag. Ben bezig met een sollicitatiebrief. Mijn werk is op zich nog wel oke, maar ik kwam een leuke vacature tegen waar ik toch maar op ga solliciteren.

Muis, hoe reageer jij als Hugo een driftbui heeft? Puk had er vanavond ook een onder het eten en negeren hielp niet. Probleem is ook dat hij alles wat binnen zijn bereik ligt weg probeert te gooien. Echt irritant...
Pfff wat is er weer veel geklept vandaag! Sorry als ik het kort hou, want ik ben bekaf, Zahra was heel vervelend toen ik haar uit het kdv had opgehaald en manlief zit in de middagdienst deze week dus het avondritueel is voor mijn rekening deze week. Ze was denk ik gewoon moe, ze wilde niet eten, was continue aan het jengelen dus ik heb haar stipt om 19.00 uur op bed gelegd en toen was ze binnen 5 minuten vertrokken. Was denk ik een nasleep van gisteren toen ze véél te laat op bed lag, dus dat probeer ik te voorkomen.

Ik ben vandaag naar het zh geweest voor een groeiecho. De echoscopiste zei dat het goed is dat ze het gedaan heeft, want zoals het er naar uit ziet wordt deze dame ook weer een flinke. De omtrek van haar hoofdje en haar buikje zitten boven het gemiddelde en ze weegt nu al zo'n 2300 gram. Zij zei dat de gyn ws nog wel een groeiecho zal willen maken over een paar weken. Verder zag het er allemaal goed uit, vruchtwater was genoeg en ze bewoog lekker veel.

Lievelust, wat een mooie naam voor jullie meisje! Lekker stoer en past goed bij Daan!

Spitsmuis, fijn dat je op weg bent geholpen bij het Diabetesplein, het is niet leuk zo'n dieet maar het is voor een goed doel en over een paar maandjes mag je alles weer eten.

Micha, wat een drukte voor je zeg, wel fijn dat Nina zo'n zoetje is, dat scheelt een hoop. En mooi dat ze om de 4 uur komt, vooral 's nachts is dat wel lekker.

Wat leuk dat jullie kleintjes ook beginnen te praten. Zahra begint ook steeds meer te babbelen, het zijn meer fonetische klanken maar we kunnen haar wel steeds beter begrijpen. da = ja, poeh = poes en verder natuurlijk papa/baba, mama, hmmmmaaa = oma. Ze probeert ons ook na te praten en dat is echt grappig, voert ook gesprekken aan de telefoon die onverstaanbaar zijn.
Leuk Lara, misschien een nieuwe functie. In ieder geval nooit verkeerd een beetje om je heen te kijken.

Zahra, dat brabbelen aan de telefoon is hier ook een mega succes.

Op vakantie haalde ik de stekker uit de telefoon (een hotel telefoon), want Finn kon daar makkelijk bij en vond het geweldig om mee te spelen. Idd allerlei leuke onverstaanbare klanken, met dan af en toe ja ertussendoor. Enorm grappig.

Heb net een leuke pilotenjas voor Finn gezien! Ik baalde behoorlijk van de jassen bij H&M, dus ga ik deze denk ik vanavond maar even halen. Heb net ontdekt dat een van de grootste warenhuizen van de US (mall of America), vlak naast mijn middag afspraak zit. Wat vervelend nou zeg! En ik ben ook nog eens rond 16 uur klaar met die afspraak, terwijl de winkels tot 21.30 open zijn. Heel vervelend!

Ga me even netjes aankleden, moet zo een taxi zoeken. Fijne avond allemaal!
Wat een straf Swissie!
Hihi Swissie, ik zou zo willen ruilen hoor, mijn collega gaat woensdag naar N.Y.voor 5 dagen en ik ben jaloers!! Ik ben in 2002 in NY geweest en vond het geweldig! Maar ja, met 2 kindjes zal het er wel niet zo snel van komen denk ik, voorlopig niet althans.

Lara, wat spannend, die sollicitatie, ben benieuwd!
Fachat: accepteer je me even op Hyves? Ik wil er NU bij!
Hier een lekker dagje gehad, noah was extreem lief!

Leen, hoest met luna, alweer beter? En valt de premie mee?

Wat een flinke meid al layla, en dat groeit nog wel even lekker door.

Net speelgoed georganiseerd. Wat kapot is moest wegm knuffels in vuilniszak op zolder, speelt ie zelden mee en rest in kratten. Tjee, wat heeft ie veel :-)

Muis, fijn dat gesprek met dieetiste meeviel, maar blijft balen dat je zo weinig mag.

Nu mijn bedje in, want morgen vroeg op en lange dag.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
He Swis, wat vervelend dat je kan winkelen! Vreselijk! Wat moet jij afzien!

Laar, ik negeer Hugo altijd als hij een driftbui krijgt en zeg naderhand tegen hem dat hij heel boos was en dat het helemaal niet erg is om boos te zijn. Ik weet niet of dit goed is, maar ik moet toch wat. Hij is nog te klein om spelletjes als "de houthakker" of "de boze kabouter" (jaja, dit is peuteryoga!) te doen, maar vervelend is het. Ik baal elke keer weer als hij zo driftig wordt, maar ik kan het nu wel steeds beter zien aankomen. Ik schijn ook een vreselijk driftig kindje te zijn geweest, dus ik ben bang dat het arme schaap gewoon erfelijk belast is!

Layla, 2300 gram is behoorlijk flink! Ik ben net in het ziekenhuis geweest en Ernie weegt ongeveer 1500 gram, wat gemiddeld is voor de duur van de zwangerschap.

Ik ben dus net terug van de verloskamers, want ik maakte me zorgen. Ik voel Ernie al een paar dagen bijna niet en het zat me niet lekker. Ze hebben me net dus een uur lang aan het ctg gehangen en daaruit bleek dat hij prima actief is. De echo die ik daarna kreeg liet ook een enorm actief mannetje zien (het was overduidelijk een jongetje!), dus er is momenteel geen reden tot zorg. Het enige is dat ik hem dus bijna niet voel en de reden waarom is onduidelijk. Woensdag moet ik weer terug voor een ctg, want het is toch wel fijn om het in de gaten te houden. Al is het maar voor mijn gemoedsrust!

En nu ga ik naar bed! Trusten meisjes!
anoniem_32255 wijzigde dit bericht op 29-09-2008 23:28
Reden: Vreemde zin!
% gewijzigd
Muis, wel leuk, zulke extra echo's en CTG's.

Maar je hebt echt groot gelijk, als jij minder beweging voelt, moeten ze daar maar mooi wat aan doen.

Fijn dat Ernie zo goed beweegt.

Shoppen was wel succesvol, heb voor iedereen iets gekocht. Zelf eindelijk weer eens een paar broeken, en heb een hele leuke jas gezien, daar ga ik maar even over nadenken.

Voor Finn heb ik een paar shirtjes, een boel sokken, een trui en een hele gave stoere gebleekte spijkerbroek!

En voor man een aantal shirtjes en een vest van Abercrombie & Fitch. Hoop alleen dat die spullen passen, waren voor helft van de prijs, maar alles in S!

Muis, Finn begrijp momenteel echt enorm goed wanneer ik hem ergens voor straf hoor. Ik weet niet wat de houthakker, of de boze kabouter is, maar weet dat elke straf bij Finn momenteel wel werkt.

Pff, ben moe (ook al is het nog maar 20.30), ga lekker slapen.

Welterusten en tot morgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven