En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Welke vier groenten doe je daar in Cherise??
Vandaag lekker aardappeltjes, verse gestoomde boontjes en zelfgefabriceerde vissticks gegeten (nou ja, kabweljauw met wat een kapperig korstje moest worden dan haha)

Morgen lekker bami maken.
Vandaag een geroostde waldkornbol, met sla, geroosterde tomaten en gesmolten mozzarella, met pesto en pijnboompitten erover.

Simpel maar heel heel lekker!
quote:revival schreef op 29 september 2008 @ 18:31:

Welke vier groenten doe je daar in Cherise??Volgens de verpakking spinazie, sperziebonen, broccoli en prei, maar ik doe hem alleen maar in de magnetron. C1000 heeft hem al voor me gemaakt
Vrijdag met m'n werk meegegeten: sucadelapje met aardappelpuree en een stoofpeertje. Was lekker!

Zaterdag wat roti gemaakt voor vriendinnen: tofureepjes in ketjap, kerrie-eieren en sperziebonen (helaas geen kouseband ) met kikkererwten. Had kant-en-klare roti's uit de AH van Fajah Lobi. Was heel goed te doen!

Gisteren simpele risotto gemaakt. Met champignons, ui, knoflook, pesto en parmezaanse kaas. Op een bedje van rucola

Vandaag nasi gegeten bij een vriendinnetje.

Morgen in de stad eten met een kennis.
quote:revival schreef op 29 september 2008 @ 12:11:

Vandaag nasi, voor het eerst in mn leven heulemaal zelfgemaakt, kip staat al de hele nacht in de marinade: ketjap, knoflook, sambal. Dat ga ik straks bakken met een uitje, prei en champignons, daarbij zelfgemaakte satésaus, rijst natuurlijk en een gebakken eitje met wat kroepoek.

I nasi

Vooral sinds ik het klaarmaak zoals in mijn topic 'koken zonder pakjes en zakjes'.

Heb sinds die tijd al 4 keer nasi gemaakt geloof ik

Alleen doe ik er geen kip in. Het liefst varkensfilet of gehakt. Vorige maak maakte ik 'm met Oosterse wokblokjes (= vega) van de AH. Heerlijk!!

Zoals ik 'm maak: vlees, champignons, prei, rode ui, knoflook & sperziebonen. Zilvervliesrijst, sambal, ketjap, ketoembar, djahé, djinten en kurkuma.
Gister wat kliekjes uit de koelkast opgemaakt. Vandaag calzone quatro formaggi met tomatensaus.
Vanavond bij mams&paps eten: pasta met courgette, aubergine, geroosterde paprika, gedroogde tomaatjes en saus van boursin.
Gisteren:

Gegrilde tonijn.

Aardappeltjes in de oven met rozemarijn en ui. Daar doorheen een courgette in stukjes.

Vanavond:

Ik denk spinazie met aardappels en een gehaktbal
Vandaag gaan we allebei op verschillende tijden sporten en eten we dus achter elkaar aan. Denk dat ik voor ons beide zo'n lamachun met kebab uit de vriezer opwarm, en deze nog even pimp met tomaten, geitenkaas en ijsbergsla.
Hier hoeft het avondeten alleen nog maar in de oven:

Gevulde paprika's met een mengsel van o.a. rulgebakken lamsgehakt, couscous, ui, knof, tomatenstukjes en plakjes olijven erin. Kaas erover en een scheutje witte wijn in de ovenschaal. De eerste 30 minten afdekken met folie en dan nog een kwartiertje zonder op 180 graden bakken.

Komkommersalade met knof-yoghurtdressing erbij.
^ klinkt lekker Yette.

Moet je die paprika's eerst voorkoken?

En moet de wijn in de paprika of op de bodem van de schaal?

Vanavond eet ik parmezaanse kip met rode krieltjes en botersla
Everytime you make a typo, the errorists win.
Vriend heeft net een ovenschotel in elkaar geflanst met aardappel anders, aardappelschijfjes, champignons, ui, gehakt, prei en broccoli. Die hoeft zo dus alleen de oven nog in.

Ruikt al lekker!!!
ik heb een ovenschoteltje gemaakt met klein beetje olijfolie,aardappelschijfjes,courgette en mozarellakaas,met tuinkruiden en beetje peper en zout dr over.als nagerecht eigen gemaakte stoofpeertjes.mmmmmm
@ Infojunk,

Je vult rauwe paprika's met de gare vulling. En de wijn komt op de bodem van de schaal, dat hoeft niet veel te zijn, een milimetertje of zo, door de alufolie vervliegt het toch niet.

Eigenlijk hoort er volgens het oorspronkeleijke recept nog een geklutst rauw ei door de vulling, maar dat doe ik nooit.
Vandaag doe ik makkelijk: nacho grande!

(oven op 200 graden, bakplaat bedekken met nacho chips, daaroverheen rul gehakt -licht gekruid met ras el hanout-, kidneybonen, maïs, paprika, ui, jalapeño's en zakje geraspte kaas. Dat alles 5-10 minuten bakken. Erbij zelfgemaakte guacamole en tacosaus uit een potje)

En om het af te maken de rest van de avond tequila sunrise
Gehaktdag

Schotel met groente en aard schijfjes en pindasaus in de oven ..
net restant tomatengroentensoep uit de vriezer opgewarmd,en voor vanavond restant ovenschotel van gisteravond.lekker makkelijk
Gisteren:

Gado gado met rijst en kipspiesjes gemarineerd in chilisaus/soyasaus/knoflook.

Ik maak straks kipfilet met een gorgonzolasausje, verse patat, broccoli en een tomatensalade.

Morgen een pasta met aubergine, tomaten, mozarella en veel basilicum en een stokboodje erbij.
Wij gaan zo als vriend thuis komt meteen door naar de ikea en eten daar wat. Zal niet heel hoogdravend zijn...
Ik ga vanavond bij de japanner eten!
Yette, bedankt voor de antwoorden. Ga je gevulde paprika's zo een keer maken!

Ik ga zo een lekkere (althans, dat hoop ik...) risotto maken.

't is een recept met pompoen, pistachenoten, saffrran, witte wijn, kaas, ui en knoflook.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Vandaag iets simpels en snels:

gebakken camembert, aardappeltjes en een salade.

Ik ga nu meteen aan de slag!
Hier vis met een groentekorstje uit de oven, aardappelkroketjes uit de oven, sla met appel, geitenkaas, pijnpitjes, spekjes en honingmosterddressing.
Hier heel makkelijk, Italiaanse tomatensoep met basilicum en tortilla-tosti.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven