Forumleden in het echt

24-10-2015 13:31 376 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lastig om een titel voor dit topic te verzinnen en om uit te leggen wat ik bedoel. Ik lees heel veel mee op dit forum en soms reageer ik wel eens.

Zit zojuist ook weer een topic te lezen en dan vraag ik me af hoe de betreffende topicschrijver in het echt zou zijn. Ga geen namen noemen, en ik bedoel het ook in het algemeen, want er zijn meerdere forumleden waarvan ik het me afvraag. Bijvoorbeeld degene.... die altijd.... met puntjes schrijft....... en nu degene die over haar man met Chantal Jansen schrijft, degene die niet meer naar de verloskundige wil omdat ze geen bloedtest wil betalen, enz. enz.

Zou ik zulke mensen in het echt kennen? Zouden er onder mijn kennissen en vrienden ook mensen zitten die toch een heel aparte persoonlijkheid/levenswijze/sociale vaardigheid hebben? Misschien wel maar ik verwonder me hier regelmatig over bepaalde ideeën en kan me dan bijna niet voorstellen dat dat "bestaat". Hebben jullie dat ook wel eens?
Klaar mee
Jij bent een stuk beter te pruimen zo Chief
quote:Eleonora-1 schreef op 24 oktober 2015 @ 22:37:

[...]

Ze zoekt gewoon ordinair ruzie.

Laat gáááááan. Laat gááááán.

Sommige mensen weten niet beter.
quote:Sid-returns schreef op 24 oktober 2015 @ 22:49:

Jij bent een stuk beter te pruimen zo Chief Dit.
Life is short. Eat dessert first.
dubbel
Life is short. Eat dessert first.
quote:Sid-returns schreef op 24 oktober 2015 @ 22:49:

Jij bent een stuk beter te pruimen zo Chief Nu nog iets beknopter
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Buffie schreef op 24 oktober 2015 @ 22:20:

[...]

Eh... even beter opletten, heb vaak gereageerd. Alleen heb ik me met die discussie verder niet bemoeid, omdat die niet echt over mijn onderwerp ging.

Vanaf nu sta je te boek als verstandig.

Gebruik het goed
Je bent zelf een theepot
Ik was inderdaad op Zeer Geheim Staatsbezoek. Zo geheim dat ik het zelf niet eens wist waar ik was.

Weer die beroemde Geheime Vlucht.
Was je weer dronken?
quote:feow schreef op 24 oktober 2015 @ 22:45:

[...]

O, dat wil ik best wel hoor. Maar niet met jou. Ik doe mijn best om je glitterplaatjesfetish te omarmen/negeren/respecteren omdat ik je taalvaardigheid en geduld zo waardeer.

Maar tjonge, dat jij Gerard Joling glitterplaatjes als stokpaardje wilt terwijl je zo veel meer te bieden hebt. dan zijn broekrokken toch kenmerkender voor mij.

Ha!

De BR!

Óók een stokpaard inderdaad!

Dank je wel. Op een gegeven moment komen we wel bij de kontschoppende stokpaarden, zodat ik stokpaardgewijs kan tippen aan Nous, Solo en Fen.
quote:Chiefseattle schreef op 24 oktober 2015 @ 22:41:

.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Sid-returns schreef op 24 oktober 2015 @ 23:07:

Was je weer dronken?

Zo lam als wat. Tante Trix trinkt sehr viel.

Aldus prinses Margarita, nichtje van, in de Duitse pers.

Wat doe je eraan 👸
quote:yasmijn schreef op 25 oktober 2015 @ 00:31:

[...]

Zo lam als wat. Tante Trix trinkt sehr viel.

Aldus prinses Margarita, nichtje van, in de Duitse pers.

Wat doe je eraan 👸Ja niks. Drinken voor volk en vaderland. Santé!
quote:doornroosje9 schreef op 24 oktober 2015 @ 22:52:

[...]

Dit. Thank ladies! Ik heb het nu ook veel meer naar mijn zin hier. Maar ik ben wel vaak spuit elf, op welke pagina staat die ruzie?
quote:yasmijn schreef op 24 oktober 2015 @ 23:04:

Ik was inderdaad op Zeer Geheim Staatsbezoek. Zo geheim dat ik het zelf niet eens wist waar ik was.

Weer die beroemde Geheime Vlucht.ik zag je gisteren nog bij het Nederlands Kampioenschap luchtboksen waar je in de skybox zat te kraaien over E. D. R. . Zuydewijn
quote:kerol schreef op 24 oktober 2015 @ 14:01:

Op een forum kijk je als het ware dwars door muren heen, en zie je wat er werkelijk speelt bij je buren, je vrienden, je klasgenoten.

Voor mij is dat een diep doordrongen besef, dat als ik voor mijn voordeur sta, de buren links, de buren rechts, de buren boven en de buren aan de overkant allemaal forumleden zijn. Mensen met een verhaal dat je niet kent maar wel bestaat. Met een verleden dat ze niet vertellen maar wel met zich meedragen.

Daarom ben ik hard in mijn oordeel over mezelf, maar mild in mijn oordeel over andere mensen, zelfs als ik ze niet begrijp en tegenovergestelde meningen hebben en domme dingen doen. Want mijn eigen verhaal ken ik en kan ik afwegen, dat van de ander ken ik niet maar ik weet verstandelijk dat het er moet zijn. En ik weet dat ieder een verhaal heeft dat hun verleden heet en dat deels bepalend is voor hoe ze zich gedragen in de wereld nu, naast, achter en tegenover me, overal om me heen.

Juist op een forum komen verhalen aan de oppervlakte en matig ik me regelmatig een hard oordeel aan. Maar ik heb een diep besef dat alle mensen om me heen verhalen met zich meedragen die ik niet ken, waar ik een glimpje van opvang via een forum als dit. En daarom ben ik in het echte leven mild, een weegschaal, vergoelijkend. Omdat er 15 miljoen forummers om me heen wonen in nederland, en ik weet dan wel niet welk verhaal bij welk persoon hoort, ik weet wel degelijk dat ieder en elk zo'n verhaal heeft.

Ik vind een forum een goede anonieme plek voor de confrontatie met de achterliggende werkelijkheid. Een goede plek om richting te zoeken, om in je keiharde nakie eerlijk te zijn. In de echte wereld zoek ik de verbinding, de vriendschap, probeer ik mensen hun waarde te laten voelen omdat ik weet dat ze allemaal het product zijn van hun onbekende verhaal.

Zie. Van zo'n heel verhaal blijft dit hangen.

Dat heb ik altijd.
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 oktober 2015 @ 01:57:

[...]

ik zag je gisteren nog bij het Nederlands Kampioenschap luchtboksen waar je in de skybox zat te kraaien over E. D. R. . ZuydewijnDie Zuydewijn. Affreus.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 24 oktober 2015 @ 22:48:

Het ultieme genot:

[afbeelding]Mijn ogen, mijn ogen!
quote:SaveTheDay schreef op 25 oktober 2015 @ 10:27:

[...]

Mijn ogen, mijn ogen! Mooi he. Als mijn man wakker is zal ik hem vragen of hij er een gifje van wil maken
quote:TheQ schreef op 25 oktober 2015 @ 07:58:

[...]

Dat heb ik altijd.

Wat wil je daar mee zeggen dan?

Dat je niet graag lange verhalen leest?

Of dat je gewoon heel goed bent in tot de kern van de zaak komen?
quote:Fenrir-Greyback schreef op 25 oktober 2015 @ 10:29:

[...]

Mooi he. Als mijn man wakker is zal ik hem vragen of hij er een gifje van wil maken Eeehm, bedankt?
quote:TheQ schreef op 25 oktober 2015 @ 07:58:

[...]

Dat heb ik altijd.Wees blij. De gave om een lang verhaal terug te brengen tot de werkelijke essentie komt vaak goed van pas in t leven.
Wat een leuk topic hebben jullie er gisteravond van gemaakt trouwens, goed geprofiteerd van het uurtje extra nacht om er een extradolle zaterdagavond van te maken.
quote:Eleonora-1 schreef op 25 oktober 2015 @ 10:30:

[...]

Wat wil je daar mee zeggen dan?

Dat je niet graag lange verhalen leest?

Of dat je gewoon heel goed bent in tot de kern van de zaak komen?

Ik lees (beroepsmatig) zo veel en vaak dat ik in staat ben tijdens het lezen conclusies te trekken. Niet alleen op basis van de feitelijke woorden maar ook met de weggelaten tekst en de (schriftelijke) intonatie in het achterhoofd. Probleem is alleen dat ik na een OP al weet wat er mis zou kunnen zijn en ik dat pas veel later kan benoemen omdat anders én iedereen denkt dat ik aanstuur op niet bestaande problemen én dat ik zelf de TO ben. Daarnaast ben ik zo cynisch als de pest en heb een hele bizarre humor. Andere forumleden, met name als ze een beetje auti zijn, ben ik al gelijk kwijt en echte vrienden zal ik hierdoor online nooit hebben. Heel soms heb ik een instantklik met een forummer. Die is dan ook direct wederzijds. Voorts heb ik veel respect voor een select aantal forummers die het in zich hebben om op elke situatie met dezelfde rust te reageren. Dat is een kwaliteit die ik niet bezit. Naast inhoudelijk reageren vind ik het ook leuk een kat-en muisspel te spelen met de Angels. Ik haat systemen in het algemeen en het forumbeleid in het bijzonder. Monddood gemaakt worden is het ergste dat kan gebeuren. Op dat moment sla ik door.

Voor de rest ben ik best lief.
Ik doe me eigenlijk ook niet anders voor dan dat ik echt ben. Ik ben niet perfect, zal dat ook nooit zijn. Maar ben wel happy. Denk dat ik dat ook wel uitstraal op het beeldscherm.

Maar ik vraag het me ook wel eens af bij de leden die extreem grof kunnen zijn. Denk dat daar van het stukje anonimiteit gretig gebruik gemaakt word. Bijna niemand zal irl zo iemand benaderen. Mag ik toch hopen eigenlijk.
quote:Ttas28 schreef op 24 oktober 2015 @ 21:28:

En dan noemen mensen mij een vreselijke forumsters. Met glitter vergeleken ben ik een dotje Dat kan al gauw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven