Vraagje over mijn kitten

25-10-2015 14:50 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen heeft onze kitten van 6 maanden wat rare plekjes (kaal?) rond haar mondje. Is er hier iemand die dit herkent of weet wat het is? Het ziet er een beetje viezig uit. Weet iemand dan toevallig ook hoe je hier een foto kan plaatsen? Dan kan ik het even laten zien
Foto aanvraag in het mod topic. Of even een linkje naar mijn album enz enz enz.
Bezoekje aan de dierenarts kan meer zeggen dan een forum.
verba volant, scripta manent.
http://nl.tinypic.com/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Beste Amily,

Je kan pas plaatjesplakrechten aanvragen na 250 postings, lees hier in de OP er alles van; Plaatjesplakken? Mail ons en vraag het aan.

mvg,

Junior.
Naar de dierenarts met zo'n kleintje. Niet afwachten, beter een keer te veel dan te weinig. Niet alleen kan het VIVA-forum hier heel weinig over zeggen, we kunnen er ook nog eens helemaal niks aan doen. Je kan ook altijd even met je dierenarts bellen als je meteen gaan een te drastische stap vindt. Maar niet wachten met zo'n peutertje!
Ik zou sowieso voor de zekerheid even een dierenarts opzoeken, maar mijn kat heeft hetzelfde probleem gehad.

Dat kwam in dit geval doordat zijn etensbakje van plastic was en de kaalheid en vieze plekjes kwamen doordat hij allergisch is voor kunststof. Metaal is dus ook slecht.

Ik heb nu porseleinen bakjes, glas is ook ok.
Bedankt voor de reacties! We gaan morgen inderdaad ook even bellen. Alleen vandaag is de praktijk dicht, dus ik was een beetje research aan het doen en misschien heeft iemand dit ook meegemaakt bij zijn of haar kat. Zo ziet het eruit:

[IMG]http://i57.tinypic.com/2b9quq.jpg[/IMG]
quote:eenheelnormaalmeisje schreef op 25 oktober 2015 @ 15:09:

Ik zou sowieso voor de zekerheid even een dierenarts opzoeken, maar mijn kat heeft hetzelfde probleem gehad.

Dat kwam in dit geval doordat zijn etensbakje van plastic was en de kaalheid en vieze plekjes kwamen doordat hij allergisch is voor kunststof. Metaal is dus ook slecht.

Ik heb nu porseleinen bakjes, glas is ook ok.Wij hebben ook plastic bakjes.. Zal morgen navragen aan de DA. Moet trouwens wel even noemen dat Pip (de kat;)) veel sabbelt aan haar mandje, misschien dat dat er ook mee te maken kan hebben?
Mijn eerste gedachte is allergie, maar de dierenarts zal je mee kunnen vertellen morgen.
Sowieso zijn stenen/porseleinen bakjes beter, plastic en kunststof geeft giftige stoffen af aan het water
quote:Liberty97 schreef op 25 oktober 2015 @ 15:14:

Sowieso zijn stenen/porseleinen bakjes beter, plastic en kunststof geeft giftige stoffen af aan het water Dankje voor de tip!
Het zag er bij Sushi (mijn kat) anders uit, wat kaler en een beetje rood.

Ziet er idd wel uit als een allergische reactie.
Het kan ook nog een staphyllokokken infectie zijn want ik zie zwarte puntjes. Mijn eerste 2 katten hebben dat gehad.

Maar dat kan de dierenarts morgen voor je onderzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven