Racisme in Nederland.

23-10-2015 18:32 740 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gister een filmpje op YouTube van een DWDD over racisme in Nederland. Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig wat jullie zelf vinden van Nederland en racisme. Denken jullie dat er in Nederland nog steeds sprake is van racisme en welke delen in het land zijn jullie ogen het meest ''racistisch'' om het zo even te zeggen. Waar wordt import het minst gewaardeerd? En hebben jullie ooit met racisme te maken gehad of zijn jullie er zelf van ooit beschuldigd? En hoe ervaren jullie racisme op het werkvloer of discriminatie? Ik vind dat er wel ooit over gepraat moet worden want ik zeg het jullie eerlijk, ik merk racisme soms wel op en dan denk ik kom op het is 2015!
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 20:45:

Pientje laat ik voorop stellen dan ik je nauwelijks serieus neem. Alleen al omdat je alles wat jou en je voorouders wel aangaat compleet negeert. Direct kom je op de proppen met allerlei linkjes om maar zo snel mogelijk naar de ander te wijzen.

Ik vind alle slavernij in welke vorm dan ook en waar dan ook ter wereld verschrikkelijk.

Mijn voorouders hadden geen slaven, ze waren zo arm als kerkratten. Niet eens al mijn voorouders komen uit Nederland. Ik voel mij dan ook totaal niet verantwoordelijk voor de slavernij zoals die er vroeger was. Gelukkig is de slavernij afgeschaft en daarom mag ik wel naar anderen wijzen die die slavernij nog steeds niet hebben afgeschaft.

Net zoals ik jou niet verantwoordelijk houd voor de slavernij van toen en nu kun jij mij daar ook niet verantwoordelijk voor houden. Ik vraag mij af waarom je je mijn linkjes zo persoonlijk aantrekt. Heeft het misschien te maken met je afkomst dat je je zo persoonlijk aangevallen voelt?
.
quote:meivogel schreef op 25 oktober 2015 @ 20:43:

Als je naar de geschiedenis, maar ook naar het heden in zijn algemeen kijkt, dan kun je alleen maar zeggen dat de mens er als soort niet erg fraai in naar voren komt.

Het heeft weinig zin om met de beschuldigende vinger naar elkaar te wijzen of te gaan discussiëren wie er erger was. We kunnen alleen maar in het heden leven, en kijken wat we nu kunnen doen om het beter te maken.Precies.
quote:Alixane schreef op 25 oktober 2015 @ 20:48:

[...]

Huidige slavernij? Wat bedoel je daarmee?Zie mijn linkjes. De slavernij zoals die nu nog is in landen als Saoedi-Arabië.
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 20:45:

Ik vind alle slavernij in welke vorm dan ook en waar dan ook ter wereld verschrikkelijk.

Dat hoef je niet expliciet te vermelden, ik ken geen voorstanders.

Wat me wel bevreemd is dat sommige zwarten alles op basis van slavernij proberen te verklaren, zo zat een klant van mij onlangs te vertellen dat "zwarte mannen" vreemd gaan omdat ze hechtingsproblemen hebben door hun slavernij verleden.

Ze is lerares dus ik neem aan dat minimaal haar leerlingen kennis nemen van deze theorie.

In de film Alleen maar nette mensen zie je dat een beetje terug.

https://nl.wikipedia.org/ ... r_nette_mensen_%28film%29

Overigens ontbreekt mij de kennis om te beoordelen hoe wijd verspreid deze slachtofferrol binnen de zwarte gemeenschap is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:ardni schreef op 25 oktober 2015 @ 20:52:

[...]

Precies !

De transatlantische slavernij was verschrikkelijk

Antwoord:

Ja maar de Arabieren ..

Ja maar ze zijn verkocht door Afrikanen

Hitler was verschrikkelijk, ja maar Stalin was minstens net zo erg.

De Apartheid was verschrikkelijk, ja maar de boeren zijn hun leven niet meer zeker.

Auschwitz, ja maar de Jappenkampen

De Engelsen hebben vele Indianenstammen de dood in gejaagd, ja maar dat kwam door ziekten.

En dat zijn dan argumenten van volwassenen.

Je bent nooit minder fout, omdat een ander ook fout is!!!!

Precies en ook niet meer fout omdat ik toevallig blank ben.!

Mijn voorouders waren geen slaven en hadden zelf ook geen slaven dus daar wens ik ook niet anno 2015 nog steeds verantwoordelijk voor gehouden te worden.!
quote:paleviolet schreef op 25 oktober 2015 @ 20:50:

[...]

Klopt, daar is het van afgeleid, maar het werd gebruikt om slaven aan te duiden.Of om zwarte mensen aan te duiden. De slaven waren de enige zwarte mensen die de blanken zagen. Ik vind zwarte overigens een vreselijk woord.
quote:Pientjexxxx schreef op 25 oktober 2015 @ 20:54:

[...]

Zie mijn linkjes. De slavernij zoals die nu nog is in landen als Saoedi-Arabië.Welke linkjes? En ik vroeg naar slavernij in Europa, want daar werd naar gerefereerd.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:hollebollegijs schreef op 25 oktober 2015 @ 20:54:

[...]

Dat maak ik zelf wel uit. En volgens mij vinden heel veel mensen het geen probleem. Als er alleen maar tegenstanders waren zou het toch echt niet bestaan. Ik heb zelfs een vermoeden dat Thundermassman het ook helemaal niet zo erg schijnt te vinden gezien zijn reacties.
quote:hollebollegijs schreef op 25 oktober 2015 @ 20:54:

[...]

Wat me wel bevreemd is dat sommige zwarten alles op basis van slavernij proberen te verklaren, zo zat een klant van mij onlangs te vertellen dat "zwarte mannen" vreemd gaan omdat ze hechtingsproblemen hebben door hun slavernij verleden.

Ze is lerares dus ik neem aan dat minimaal haar leerlingen kennis nemen van deze theorie.

In de film Alleen maar nette mensen zie je dat een beetje terug.

https://nl.wikipedia.org/ ... r_nette_mensen_%28film%29

Overigens ontbreekt mij de kennis om te beoordelen hoe wijd verspreid deze slachtofferrol binnen de zwarte gemeenschap is.

gezien de populariteit van sites als second love kunnen we gewoon stellen dat sommige mannen gewoon hufters zijn en dat het weinig te maken heeft met huidskleur. Net als dat sommige vrouwen gewoon hufterina's zijn.

Los daarvan, er is geen zwarte gemeenschap net als dat er geen witte gemeenschap is.

Anders moet je even uitleggen wat de zwarte gemeenschap is, kan ook zijn dat ik het gewoon niet weet.
quote:Alixane schreef op 25 oktober 2015 @ 20:53:

[...]

Waar, in welk land. En wie zijn de slaven?Overal van overal.
quote:Alixane schreef op 25 oktober 2015 @ 20:57:

[...]

Welke linkjes? En ik vroeg naar slavernij in Europa, want daar werd naar gerefereerd.Dit gebeurt in ieder geval ongestraft in Nederland:

http://www.volkskrant.nl/ ... neel-als-slaven~a4157644/
Ik refereerde dus naar dit bericht: bericht
quote:rosemetijs schreef op 25 oktober 2015 @ 20:51:

[...]

En toch hè bespeur ik altijd enige minachting voor je 'volkse' familie als je over ze schrijft.Alleen voor de lapzwansen die niet uit de bijstand willen. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar de rest niet.
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 20:59:

[...]

Dat maak ik zelf wel uit. En volgens mij vinden heel veel mensen het geen probleem. Als er alleen maar tegenstanders waren zou het toch echt niet bestaan. Ik heb zelfs een vermoeden dat Thundermassman het ook helemaal niet zo erg schijnt te vinden gezien zijn reacties.In het Midden-Oosten vinden inderdaad veel mensen het geen probleem. Maar ja, daar word je ook nog gestenigd, opgehangen of je hand wordt afgehakt. Dat vinden wij hier toch ook wel problematisch.
quote:Pientjexxxx schreef op 25 oktober 2015 @ 20:53:

[...]

Mijn voorouders hadden geen slaven, ze waren zo arm als kerkratten. Niet eens al mijn voorouders komen uit Nederland. Ik voel mij dan ook totaal niet verantwoordelijk voor de slavernij zoals die er vroeger was. Gelukkig is de slavernij afgeschaft en daarom mag ik wel naar anderen wijzen die die slavernij nog steeds niet hebben afgeschaft.

Net zoals ik jou niet verantwoordelijk houd voor de slavernij van toen en nu kun jij mij daar ook niet verantwoordelijk voor houden. Ik vraag mij af waarom je je mijn linkjes zo persoonlijk aantrekt. Heeft het misschien te maken met je afkomst dat je je zo persoonlijk aangevallen voelt?

Luister eens Pientje ik heb je linkjes niet eens gelezen. De zin ontging mij al met je gecommandeer.

Maar je schijnt mij beter te kennen dan ik dacht. Welke afkomst heb ik dan volgens jou?
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 21:02:

[...]

Luister eens Pientje ik heb je linkjes niet eens gelezen. De zin ontging mij al met je gecommandeer.

Maar je schijnt mij beter te kennen dan ik dacht. Welke afkomst heb ik dan volgens jou?Als je die linkjes niet hebt gelezen, dan weet je ook niet waar je over praat. Dan heeft het niet zoveel zin om hierover met je in discussie te gaan.

[...]

Maar je schijnt mij beter te kennen dan ik dacht. Welke afkomst heb ik dan volgens jou?Ik gok dat je iig een moslima bent..
quote:rosemetijs schreef op 25 oktober 2015 @ 20:57:

[...]

Precies en ook niet meer fout omdat ik toevallig blank ben.!

Mijn voorouders waren geen slaven en hadden zelf ook geen slaven dus daar wens ik ook niet anno 2015 nog steeds verantwoordelijk voor gehouden te worden.!

Wie houd je dan verantwoordelijk? Jij schiet constant in de verdediging.

Vanwege de zwarte pieten discussie? Ja maar die is hier niet gaande en in dit topic heeft niemand gezegd dat je verantwoordelijk bent . Misschien moet je dat tegen mensen zeggen die vinden dat je mede verantwoordelijk bent, hier komt het niet echt aan denk ik.
quote:Pientjexxxx schreef op 25 oktober 2015 @ 21:00:

[...]

Dit gebeurt in ieder geval ongestraft in Nederland:

http://www.volkskrant.nl/ ... neel-als-slaven~a4157644/Tja, is wel wat anders dan katoen plukken he? Sorry, de "slaven" in jouw bericht zijn zeer zeker te betreuren, maar laten we een en ander wel in perspectief houden.

[...]

Maar je schijnt mij beter te kennen dan ik dacht. Welke afkomst heb ik dan volgens jou?Het lijkt me dat je beter geïnformeerd raakt en meer mensen overhoudt als je eens zou proberen wat minder op je hoge paard te gaan zitten. Het lijkt ondertussen wel alsof je met iedereen ruzie hebt.
Geef gewoon antwoord op mijn vraag.
quote:Alixane schreef op 25 oktober 2015 @ 21:04:

[...]

Tja, is wel wat anders dan katoen plukken he? Sorry, de "slaven" in jouw bericht zijn zeer zeker te betreuren, maar laten we een en ander wel in perspectief houden.Je bent niet alleen een slaaf als je katoen plukt hoor!
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 21:05:

Geef gewoon antwoord op mijn vraag.Waf waf!
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 21:05:

Geef gewoon antwoord op mijn vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven