Racisme in Nederland.

23-10-2015 18:32 740 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gister een filmpje op YouTube van een DWDD over racisme in Nederland. Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig wat jullie zelf vinden van Nederland en racisme. Denken jullie dat er in Nederland nog steeds sprake is van racisme en welke delen in het land zijn jullie ogen het meest ''racistisch'' om het zo even te zeggen. Waar wordt import het minst gewaardeerd? En hebben jullie ooit met racisme te maken gehad of zijn jullie er zelf van ooit beschuldigd? En hoe ervaren jullie racisme op het werkvloer of discriminatie? Ik vind dat er wel ooit over gepraat moet worden want ik zeg het jullie eerlijk, ik merk racisme soms wel op en dan denk ik kom op het is 2015!
quote:Pientjexxxx schreef op 25 oktober 2015 @ 21:14:

[...]

Ik heb ook donkere vrienden en vriendinnen, maar ik zie ze als vriend of vriendin en hun kleur zie ik niet eens meer. Juist omdat ik niet zo met het verleden bezig ben, zie ik ze gewoon als een mens en niet als Surinamer, zwarte of weet ik wat. Als ik erover nadenk dan gebruik ik het woord neger of zwarte eigenlijk nooit. Juist door de hele discussie hieromheen weet ik niet eens meer welk woord ik nog kan gebruiken, zonder iemand voor het hoofd te stoten.

Dat vind ik ook lastig hoor, mij is altijd geleerd dat je "gekleurd" moet zeggen, maar dat klinkt ook raar.

Meestal benoem ik het eigenlijk niet, of ik benoem iemands afkomst.

Maar goed, ik benoem blanke mensen ook nooit als zodanig, in het dagelijks leven.
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 21:16:

[...]

Kan je wel vreemd reageren maar als Pientje zegt mijn afkomt te kenne moet je het gewoon zeggen ook.Jij voelt je heel erg aangevallen als ik linkjes plaats over landen waar vandaag de dag nog slavernij plaatsvindt. Dan voel je je blijkbaar aangesproken en ik vraag mij dan af waardoor dat komt en of dat met je afkomst te maken heeft. Als je uit Saoedi-Arabië komt, dan kan ik begrijpen dat je je aangevallen voelt.
quote:meivogel schreef op 25 oktober 2015 @ 21:18:

[...]

Je hoeft er geen doekjes om te winden, maar dan kun je nog altijd wel proberen om respectvol te discussiëren, zonder anderen aan te vallen of af te branden. Anders doe je precies wat je een ander verwijt.xxx Die zelfs in andere topics die niets maar dan ook niets met de islam of moslims te maken hebben even wat steken onder water komt gewoon. En voor de rest ben ik altijd heel netjes hoor.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-10-2015 13:47
Reden: op
% gewijzigd
quote:rosemetijs schreef op 25 oktober 2015 @ 21:09:

[...]

En jij bent niet gefrustreerd man man man de frustratie en minachting voor iedereen die niet pro moslim etc is druipt van je postings af..Helemaal mee eens! Erg naar.
Ja en?
quote:ardni schreef op 25 oktober 2015 @ 21:15:

Pro moslim, anti moslim het is natuurlijk een actueel pijler en vroeg of laat moet het gaan over moslims.

Man man man.

Zal ik dan maar gaan staffen vanwege offtopic?

staf ik alles wat er niet hoort incl mijn eigen postings.Doe maar niet. Ik vind het altijd zo lastig teruglezen, met al die gewiste posts
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 21:18:

[...]

Ja hoor. Wil je nu beweren dat moslimhaat niet bestaat. Dit is precies wat ik bedoel. Het allemaal maar afdoen met kritiek en meer niet. Mij hou je niet voor de gek.Ja moslimhaat bestaat en jouw blankenhaat is ook overduidelijk en nu?
quote:Alixane schreef op 25 oktober 2015 @ 21:18:

[...]

Sorry, maar ik vind je wel erg vaag nu hoor, weet je zelf nog wel waar je het over hebt?Ja wat dacht je?
quote:paleviolet schreef op 25 oktober 2015 @ 21:19:

[...]

Dat vind ik ook lastig hoor, mij is altijd geleerd dat je "gekleurd" moet zeggen, maar dat klinkt ook raar.

Meestal benoem ik het eigenlijk niet, of ik benoem iemands afkomst.

Maar goed, ik benoem blanke mensen ook nooit als zodanig, in het dagelijks leven.Maar iemand die hier geboren is uit Surinaamse ouders en zelf Hollandser dan Hollands is die noem je dan toch geen Surinamer meer?
Ik heb een "Surinaamse" vriendin. En ik werk met "moslima's" samen. Ook heb ik een vriendin uit Afrika, zij is nogal donker. Moet ik al deze vriendinnen een "kleur" geven?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:meivogel schreef op 25 oktober 2015 @ 21:21:

[...]

Doe maar niet. Ik vind het altijd zo lastig teruglezen, met al die gewiste posts ow oeps, ik kan niet ontstaffen denk ik.
quote:rosemetijs schreef op 25 oktober 2015 @ 21:21:

[...]

Ja moslimhaat bestaat en jouw blankenhaat is ook overduidelijk en nu?Is het de bedoeling dat ik hierom lach? Ik haat helemaal niemand en al helemaal niet om zijn of haar afkomst.
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 21:20:

[...]

. En voor de rest ben ik altijd heel netjes hoor.Mwah
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 25 oktober 2015 @ 21:20:

[...]

Helemaal mee eens! Erg naar.Ja snooz jou ken ik ook nog wel. Helaas nog steeds gefrustreerd om de ban die het je opleverde?
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 21:20:

[...]

Pientje is gewoon een stront vervelend ding. Die zelfs in andere topics die niets maar dan ook niets met de islam of moslims te maken hebben even wat steken onder water komt gewoon. En voor de rest ben ik altijd heel netjes hoor.Je weet dat ik niet van het staffen ben, maar je gaat wel héél erg ver. Ik heb het woord moslim niet genoemd, ik heb het alleen over een paar landen in het M-O waar nog slavernij is. Dat daar toevallig moslims wonen, daar kan ik niets aan doen. Jij verzint er zelf van alles bij. Ik vind je overigens helemaal niet netjes, maar heel onbeschoft.
quote:snoopylynn schreef op 25 oktober 2015 @ 21:23:

[...]

MwahO jawel hoor. Ga nou niet doen alsof ik mensen altijd uitscheld oid.
Al mijn leerlingen zijn gewoon leerlingen. Ze hebben een naam, die noem ik ze. Sommige namen zijn moeilijker uit te spreken dan andere. Ik vind de afkomst van mijn leerlingen vaak wel interessant, gewoon vanuit cultuurperspectief. Het is makkelijker leerlingen te laten zien dat de cultuur van de landen waar de taal die ik ze leer gesproken wordt, afwijkt, wanneer de leerlingen zelf niet monocultureel zijn. Concepten als beleefdheid en gastvrijheid zijn heel verschillend.
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 21:23:

[...]

Is het de bedoeling dat ik hierom lach? Ik haat helemaal niemand en al helemaal niet om zijn of haar afkomst. fijne avond dadelduifje
quote:Pientjexxxx schreef op 25 oktober 2015 @ 21:22:

[...]

Maar iemand die hier geboren is uit Surinaamse ouders en zelf Hollandser dan Hollands is die noem je dan toch geen Surinamer meer?Daar heb je gelijk in, maar ik moet zeggen dat mijn Surinaams/Nederlandse vriendinnen zichzelf wel Surinaams noemen, en daar ga ik dan in mee.
Het is mij ondertussen in ieder geval duidelijk dat Dadelduifje een moslima is. En dan ook nog eentje met héél, héél lange tenen.
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 21:24:

[...]

Ja snooz jou ken ik ook nog wel. Helaas nog steeds gefrustreerd om de ban die het je opleverde?Ga je het persoonlijk maken? Dan ben jij een slechte discussiepartner in dit topic. Misschien moet je het elders zoeken?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:rosemetijs schreef op 25 oktober 2015 @ 21:25:

[...]

fijne avond dadelduifjeMoet je mij geen dingen in de schoenen schuifen die niet op de waarheid gebaseerd zijn.
quote:paleviolet schreef op 25 oktober 2015 @ 21:26:

[...]

Daar heb je gelijk in, maar ik moet zeggen dat mijn Surinaams/Nederlandse vriendinnen zichzelf wel Surinaams noemen, en daar ga ik dan in mee.Nou en dat mogen ze ik snap dat krampachtige politiek correcte perse mensen Nederlander noemen terwijl ze dat zelf niet zo voelen nooit zo goed..
En een kort lontje.....
quote:Alixane schreef op 25 oktober 2015 @ 21:27:

[...]

Ga je het persoonlijk maken? Dan ben jij een slechte discussiepartner in dit topic. Misschien moet je het elders zoeken?Lees je over andere posts heen?
quote:dadelduifje schreef op 25 oktober 2015 @ 21:24:

[...]

Ja snooz jou ken ik ook nog wel. Helaas nog steeds gefrustreerd om de ban die het je opleverde?Nee hoor! Jij wel met de lading terechte kritiek die je nu krijgt? Jammer, dat er geen discussie mogelijk is maar ik ben dus blijkbaar niet de enige. Daar zou je op z'n minst gewoon even over kunnen nadenken.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven