Rustige activiteit winterbruiloft 6 personen

27-10-2015 10:17 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn (zeer) kleinschalige bruiloft in januari ben ik op zoek naar een activiteit voor de middaguurtjes. Liefst tussen lunch en diner in, want daar hebben we al ideeen over. Hoef niet uren te duren.

Het gaat om een gezelschap van 6 personen (bruid+bruidegom+ouders) waarvan ik dan 30 weken zwanger ben en een gast slecht ter been is. (zit in rolstoel, maar kan wel beetje lopen met kruk)

Omgeving Leiden/Groene hart.

- Ik heb al gedacht aan een overdekte boottocht door Groene Hart/Kagerplassen, maar is met name voor grotere gezelschappen, of niet mogelijk in de winter. (of weet iemand wel waar dat kan?)

- Winterse huifkartocht (met paarden welteverstaan) kan ik niet heel veel informatie over vinden, lijkt me wel leuk.

- Bowlen is een optie, maar niet favoriet op dit moment.

Wie heeft andere suggesties/ervaringen?
Bowlen? Dat is al verschrilkkelijk als je niet zwanger bent..... Vind het persoonlijk meer iets voor een kinderfeestje.

Een bezoek aan een museum met privérondleiding? Leiden heeft prachtige musea. Een bezoek aan een bijzonder monument?

En als je trouwt in januari, dan zou ik echt niet een huifkartocht doen, tenzij je het leuk vindt dat je gasten in moonboots en skijack verschijnen.
Wil de rest geen 'vrijheid' tussen lunch en diner?

En jijzelf? Trek je dat om met 30 weken een vol programma te hebben?
Wat ik zou doen:

Koffie met iets erbij, trouwen op een leuke locatie, verplaatsen naar dinerlocatie, diner.

Als je maar met zo'n klein gezelschap bent, met ook nog eens de beperkingen van een zwangerschap en een rolstoeler, moet jet niet moeilijker maken dan nodig. Je kunt niet voorspellen hoe het dan met je gaat.
ik zou trouwen tussen lunch en diner in :-)
Een quiz over het bruidspaar, met behulp van een (PowerPoint)presentatie, filmpjes, foto's en muziek? Wat gekke vragen erin, leuke oude foto's en bijzondere weetjes.
Heerlijk, zo'n kleine intieme bruiloft! Krijg daar echt een heel fijn gevoel bij. Vind het erg leuk dat jullie vasthouden aan eigen plannen. Veel mensen willen groot, groter, grootst.

Ik vind de huifkartocht eigenlijk een heel leuk, romantisch idee. Ken de streek waar jullie vieren niet, dus kan geen tips geven.
Zoiets? Is ietsje actiever dan een huifkartocht maar alsnog geschikt voor zwangere + rolstoeler.

http://www.edrive4fun.nl/
Is er niet ergens in de buurt een café of strandtent met een haardvuur? Je zou een verhalenverteller uit kunnen nodigen of inderdaad je ouders laten vertrellen over vroeger met foto's. Met gluhwein/warme choco erbij. Heerlijk knus!
ik denk met slecht weer ( sneeuw bijvoorbeeld ) kan een huifkartocht heel erg tegenvallen!

Je moet toch in en uit die huifkar, en is dat ook koud, rijden kan ook heel koud zijn,

in een mooie jurk is het geen pretje,

en met een rolstoel ook niet handig.

Ik zou een lekkere warme binnenactiviteit doen ,

een privé rondleiding door een mooi museum wat je echt leuk vind, een voorstelling bekijken van iets leuks, muziek of film,

een workshop of zoiets zou niet mijn ding zijn maar kan ook,

ik ken ook een echtpaar wat erg van karten hield, ze zijn dat gaan doen ( lijkt me niets, maar ze waren echt heel fan, en de trouwjurk was ook een trouwpak daarom ), grootouders waren ergens ge installeerd waar ze gewoon konden kijken ( ook een klein gezelschap )

ik zeg niet dat je moet gaan karten, maar ik bedoel meer; wat doen jullie zelf graag op een dagje uit?

En wat zijn de plannen precies voor lunch en diner? Daar zit al veel eten bij neem ik aan, dus een lekkere high tea zal te veel van het goede worden..

en wanneer ga je precies echt trouwen op de dag?

Je kan met zo'n klein gezelschap wellicht ze ook meenemen met het maken van bruidsfoto's overigens?

Er zijn bijvoorbeeld wel indoor Japanse watertuinen of dergelijke , waar veel bruidsfoto's gemaakt worden in de winter en je tegelijk wat kan drinken
Ik weet niet in wat voor conditie je nu bent, maar ik zelf kon met 30 weken nog prima een dag staan en lopen hoor. Ik zou dus lekker mijn eigen plan trekken en als het tzt te veel blijkt, kun je altijd nog de plannen aanpassen.
Ballonvaart

Rondvlucht
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zit hier niet wat voor je bij: http://www.groenehart.nl/dagje-uit

Veel plezier!
ik ben benieuwd naar je reactie op de voorstellen TO!
quote:henkelien schreef op 27 oktober 2015 @ 11:17:

Ik weet niet in wat voor conditie je nu bent, maar ik zelf kon met 30 weken nog prima een dag staan en lopen hoor. Ik zou dus lekker mijn eigen plan trekken en als het tzt te veel blijkt, kun je altijd nog de plannen aanpassen.Kan nogal een dure grap zijn of moeilijk snel wat anders te regelen. Ik zou juist wel rekening houden en kijken naar iets wat je ook leuk vind als je wat minder mobiel zou zijn. Scheelt geld en stress.
Inderdaad na de lunch trouwen. Scheelt al zo weer een uur.
ik vind het idee van een workshop wel leuk eigenlijk. Zeker voor zo'n intieme groep. Leuk toch als je met z'n allen iets maakt voor het bruidspaar. Ooit een keer met een groepje meiden (vrijgezellenfeestje) een theeservies beschilderd. Deze werden dan later afgebakken en op de trouwdag gegeven maar op de trouwdag maken kan natuurlijk ook.
Bedankt voor alle ideeen! Ik was erg druk gisteren dus heb geen tijd gehad om te kijken.

ivm de kosten trouwen we 's ochtends om 9 uur, dan koffie en gebak en rond 12-en lunch.

Huifkartocht, had ik even moeten vermelden, is verwarmd. Anders had ik er ook niet aangedacht.

Activiteiten die te maken hebben met 'Leiden ontdekken' is niet een goede optie. 4 van de 6 aanwezigen kennen Leiden door en door.

Wij houden zelf van natuur, gasten kunnen daar ook van genieten.

We zoeken juist voor de middag een activiteit, omdat het na het diner ten einde loopt. Mijn ouders moeten weer 200km terugrijden en het feest komt nog wel, maar later.

Twizzy rijden of een workshop is een leuk idee!

Ballonvaart of rondvlucht valt af ivm hoogtevrees gast.

Bedankt zover!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven