Gezondheid alle pijlers

HPV positief

27-10-2015 13:25 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even via de zoekmachine gekeken naar oude topics over het HPV virus, maar ik kon mezelf daar niet echt in kwijt. Of deze waren zwaar verouderd.

Begin september ben ik naar de huisarts gegaan met de klacht dat ik steeds bloedde na de sex. De assistente heeft een uitstrijkje laten maken en een soatest. Soatest was negatief, maar het uitstrijkje kwam pap2 en HPV positief uit. Uiteindelijk door gestuurd naar de gynaecoloog. Daar ben ik vanmorgen geweest. Wat is het ook een rotonderzoek. Niet bijzonder pijnlijk, maar erg vervelend. Eerste uren heb ik het gevoel gehad dat er een olifant op mijn baarmoeder en blaas stampte. Maar dus, een coloscopie gehad. Eerst zou er geen biopsie gemaakt worden, dat is uiteindelijk wel gedaan. Het is nu het wachten op de uitslag, deze krijg ik volgende week. Als ik de verhalen lees op internet hoef ik me geen zorgen te maken. Misschien dat er een kleine behandeling moet komen en dat er wat cellen verwijdert moeten worden, aldus de gynaecoloog.

Nu is er dus dat HPV virus. Hij zei dat ik daardoor een verhoogde kans op baarmoederhalskanker heb. Ene kant maak ik me geen zorgen, vooral om het feit dat ik onder controle blijf. Wel zo'n veilig gevoel. Maar de andere kant, er zit een akelig virus in mij. Dat vind ik wel behoorlijk beangstigend. De onzekerheid voor het wachten van de daadwerkelijk uitslag is niet leuk, vast bekend voor vele lezers van dit forum. Want ik lees op internet dat het erg veel voorkomt.
He, dat klinkt naar

Ik weet eigenlijk niet eens wat het hpv-virus is, maar ik zal dus wel geluk hebben? Sterkte!
Ik dacht dat 80% van alle vrouwen ooit met een vorm van het HPV virus besmet word. En dat het overgrote deel daar geen klachten aan overhoud, alleen drager blijft en er dus niks aan de hand is.
Wacht eerst even de uitslag van je onderzoek af, mocht je een PAP3a/3b uitslag hebben dan ben je natuurlijk welkom om je bij ons aan te sluiten:

Klik

Ik begrijp je gevoel maar helaas kun je daar weinig aan veranderen. In mijn geval had ik totaal geen klachten en ineens een heel beroerd uitstrijkje. Sterkte met wachten!
Ongeveer 80% vd vrouwen draagt het virus bij zich, betekent niet dat t altijd leidt tot baarmoederhalskanker. Bij de meeste vrouwen ruimt het lichaam het virus zelf op.

Ik had eerst pap3a, 6 mnd later pap2 en weer 6 mnd later pap1.

Sterkte met wachten dat is nooit leuk
Dat heb ik ook gelezen inderdaad. Ik hoop dat de onrustige cellen die er nu zijn, zichzelf weer opruimen.
quote:GateKeeper schreef op 27 oktober 2015 @ 13:43:

Ongeveer 80% vd vrouwen draagt het virus bij zich, betekent niet dat t altijd leidt tot baarmoederhalskanker. Bij de meeste vrouwen ruimt het lichaam het virus zelf op.

Ik had eerst pap3a, 6 mnd later pap2 en weer 6 mnd later pap1.

Sterkte met wachten dat is nooit leuk Thanks! Mijn vriend heeft een reep chocola voor me gekocht, werkt altijd ;)
Ik heb pap 3b gehad. Mijn lichaam heeft het zelf opgelost. Ik moest mijn uitstrijkje na een half jaar herhalen en toen was het pap2, de keer erna pap1. Pap2 is geen rede tot paniek. Waarschijnlijk moet je over een half jaar weer, en dan rustig kijken wat het is. Je wordt sowieso goed in de gaten gehouden, dus baarmoederhalskanker wordt het niet. Ze zijn er voortijdig bij.
Net gebeld door de gynaecoloog. Matige tot ernstige afwijkingen. Lis excisie wordt er uitgevoerd. Bah. Maar als ik de ervaringen lees op internet valt het mee. Dus.. nog meer chocola.
Ja het valt echt mee, ik heb me van tevoren vreselijk druk gemaakt over de ruggenprik, de napijn en allerlei onverwachte complicaties maar dat was achteraf gezien zonde van mijn energie.

Neemt niet weg dat dit niet de uitslag is die je graag had gehoord, sterkte!
quote:missfantasy schreef op 05 november 2015 @ 16:45:

Net gebeld door de gynaecoloog. Matige tot ernstige afwijkingen. Lis excisie wordt er uitgevoerd. Bah. Maar als ik de ervaringen lees op internet valt het mee. Dus.. nog meer chocola. He bah! wanneer krijg je de lis excisie?
Ruggenprik? Dat is toch bij die andere behandeling. Die conisatie. Ik heb gelezen dat ik een prik krijg in mijn baarmoederhals. Wanneer weet ik nog niet. De assistent belt mij morgen
Oow jeetje wat vervelend zeg..hopelijk valt de lisexcisie ook mee en krijg je een goede uitslag!

Mag ik 1 ding in je verhaal verbeteren? Een colonoscopie is een scopie van een gedeelte van je darm..een hysteroscopie is een scopie van je baarmoeder!
Net terug. Viel echt reuze mee! Prik voel je amper, arts zei dat ik er zelfs 8 heb gehad! Totaal geen pijn. Nu is de verdoving aan het uitwerken en voel ik een soort menstruatiepijn. Nu wachten op een positieve uitslag
Fijn dat het meeviel! Ik moest naar de OK (inclusief ruggenprik) omdat het gebied nogal groot was en ze dat liever op de OK wilden doen in plaats van onder lokale verdoving. Sorry als ik je daarmee in de stress heb laten schieten
Ik was ook op de OK. Toen ik daar heen werd gereden met bed en al, werd er iemand weggereden die overleden was.. brrrrr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven