Help! Vertel ik het haar, of hou ik zijn geheim?

30-09-2008 21:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik heb hulp nodig! Ik zit op dit moment in een heel benarde situatie!

Mijn beste vriendin (vanaf nu A) heeft al jaren met een goede vriend (vanaf nu M) van mijn vriend (S) en een vriend van mij. Nu hebben ze (A&M) pas een pauze in hun relatie gehad en heeft hij (M) 2 dagen daarna seks gehad met iemand anders. Zij (A) was er helemaal kapot van, en ik heb haar dagen achter elkaar moeten troosten (denk niet uit bed komen etc). Maar ze bleef hopen op een toekomst. Alleen mijn vriend (S) was het daar niet helemaal mee eens. M had hem namelijk in vetrouwen verteld dat hij met iemand anders seks had gehad. Nu heeft mijn vriend mij dit weer in vertrouwen verteld. Nu krijg ik net een dolgelukkig telefoontje van A dat ze weer samen zijn, en dat de pauze het beste is wat hun is overkomen.

Nu moet ik dus kiezen tussen mijn beste vriendin en mijn vriend. Vertel ik mijn beste vriendin dat haar vriend niet zo betrouwbaar meer is; en verraad ik daarbij zowel een vriend van me en mijn vriend, die mij daardoor niet meer kan vertrouwen en een reden heeft dingen van me achter te houden. Of vertel ik haar niets, en blijf ik met dit geheim zitten dat me op eet? En als ze erachter komt... Moet ik dan liegen? Hoe kan ik dit mijn hele leven voor me houden?

Tussen welke 2 kwaden moet ik kiezen?
Sorry, maar als ik weet dat de vriend van mijn beste vriendin 2 dagen nadat het uit was heeft liggen rollebollen, en zij hem vervolgens vol blijdschap weer terugneemt, dan zou ik dat echt wel vertellen! Ik zou het probleem weer lekker terugschuiven naar die jongen.

En als sex mag tijdens de break? Dan mag zij dat toch gewoon weten?
Als het mij zou overkomen, zou ik dit willen weten. Neigt naar; ik dump mijn vriendinneke voor een weekie zodat ik legitiem met een ander mag neuken en dan neem ik haar weer terug..ze gelooft vast wel dat ik haar veschrikkelijk heb gemist.

Je moet het wel 100% zeker weten. Hij zal vast ontkennen en dan ben jij de gebeten hond.
Lastige situatie, maar als ik me indenk dat ik jouw vriendin ben, en er later achter kom dat mijn vriend tijdens een pauze (2 dagen nota bene!) meteen met een ander het bed in gedoken was, en jij (als mijn beste vriendin) wist dat allang, dan zou ik toch niet echt blij zijn (lees: heel erg boos!) dat je me dat niet verteld had!

Kortom, vertellen. Alleen nog wel lastig omdat je het vertrouwens van je eigen vriend niet wilt beschamen, wat logisch is.

Heb dus niet echt advies van hoe je het moet gaan vertellen, maar misschien is het inderdaad een idee de overspelige zelf te laten weten wat je weet. Hopelijk jaagt 'm dat de stuipen op het lijf en vertelt hij het zijn vriendin zelf.

In ieder geval succes!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Ik vind het niet netjes van M om dit aan je vriend te vertellen en ik vind het van je vriend weer niet zo handig om het naar jou door te schuiven. Als M niet wil dat zijn vriendin het weet had hij het helemaal voor zichzelf moeten houden. Nu heeft hij fijn zijn hart gelucht en zitten er twee mensen in een ongemakkelijke situatie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Eens met djodjo: als seks tijdens de break toegestaan was dan mag er dus ook over gesproken worden. Daarnaast ben je de vriendin van je vriendin en zou zij erop mogen vertrouwen dat jij in ieder geval wèl eerlijk bent tegen haar. Ik zou het mijn vriendin in ieder geval zeer kwalijk nemen als ik er later achterkwam wat er gebeurd is en dat mijn vriendin er al die tijd al van op de hoogte was!
Als de pauze bedoeld was om inderdaad daarna gewoon weer lekker samen verder te gaan zou A toch niet zo depressief zijn geweest ? Wat ik er uit op maak is dat het " gewoon uit " was en omdat ze nu toch weer samen zijn die periode een pauze wordt genoemd .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
heel simpel eerlijk duurt het langst
Moeilijk!

Enerzijds zou ik voor eerlijkheid kiezen, maar houdt er wel sterk rekening mee dat een verliefde vrouw in veel gevallen er liever voor kiest haar bedriegende vriend te geloven dan de goedbedoelende vriendin. In dat geval ben je dus 'n vriendschap kwijt.

Wat je wel kunt doen is jouw eigen vriend het aan jouw vriendin te laten vertellen. Hij is tenslotte degene die jou met dit probleem hebt opgezadeld, dus moet ie het ook maar oplossen.
Als jouw beste vriendin zoiets zou weten over jouw (heel even) ex vriend...zou je dan wel of niet van haar verwachten dat ze jou het zou vertellen?

Ik zou het wel zeggen. Als hij zelf niet mans genoeg is om eerlijk te zijn dan stapt ze nu in een relatie waar ze niet alle feiten van kent. En dat zou ik een vriendin niet aan willen doen. Los van het feit hoe ze zal reageren op het nieuws wat je verteld want het kan je wel eens niet in dank worden afgenomen.

Maar als ik er toch ooit achter kom dat een goede vriendin van mij zoiets weet...en ze heeft ervoor gekozen het niet te zeggen? Nee...dat zou ik erg moeilijk vinden.
Ik zou eerst met M erover praten, zeggen dat je je er heel ongemakkelijk onder voelt. En zeg dat je het tegen je vriendin gaat vertellen, maar liever hebt dat hij het zelf doet.

Ik persoonlijk zou niet zoiets verborgen houden voor mijn beste vriendin.
Tuurlijk gewoon vertellen!!! Vrienden zijn er voor elkaar en dan heb ik het over echte vrienden. Tuurlijk twijfels je vriendin er niet aan of je de waarheid vertelt en natuurlijk zal ze er kapot van zijn. Maar dat mag nooit een excuus zijn om iets niet te vertellen. Net zoiets van: "Ik hou eigenlijk niet meer zo van haar, maar ik blijf maar bij haar anders kwets ik haar zo erg, maar ondertussen ga ik wel af en toe met iemand anders het bed in!" Dat moet je toch niet willen? Ik zou absoluut niet met mijn vriend zomaar verder willen als hij eventjes tussendoor met iemand anders het bed in duikt!! Als je het haar niet vertelt, dan ontneem je haar haar eigen keuze gebaseerd op de waarheid. Nu gaat zij met een levende leugen om! Dat kan toch nooit de basis zijn van een goede relatie????
Enne... een pauze is een pauze en daarbij heb je de verantwoordelijkheid naar elkaar te dragen. Een pauze is geen vrijbrief van "pak maar wat je pakken kunt". Dan ben je toch niet met je relatie en jezelf bezig en is er toch geen sprake van respect voor elkaar??
Lian het is heel nobel dat je vecht en streeft naar eerlijkheid.Maar je bent niet verantwoordelijk voor andermans relatie en andermans daden.Zoals eerder hier is gezegd kan je je vriendin en vriend verliezen. Je duidt het aan als pauze maar misschien is het voor zijn gevoel uit geweest en dacht hij dat hij alle vrijheid van de wereld had.Zoiets blijft moeilijk maar ik zou je handen er niet aan branden. Misschien stelde de sex voor hem niks voor en open je een beerput met alle gevolgen van dien. Ik zou ze het lekker zelf laten uitzoeken.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Eens met sarah2ndlife. Een break wil toch niet zeggen dat je dan meteen met een ander het nest induikt? Als het echt uit is, is het een ander verhaal.... En aan het verhaal te horen, lijkt het alsof HIJ de break even ingelast heeft, op zijn initiatief. Zij was er kapot van en hoopte blijkbaar dat het weer goed ging komen. M lijkt deze break dus te zien als een "vrijbrief" om even lekker te rotzooien. Vind het niet getuigen van veel respect voor jouw vriendin die hij even "in de wacht" heeft gezet.... Dit gebrek aan respect zou voor mij de reden zijn het aan mijn vriendin te vertellen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven