; tattoo, wie heeft er een?
woensdag 28 oktober 2015 om 21:35
Ik ben niet zo hip, maar de laatste tijd zetten schijnbaar relatief veel mensen een puntkomma als tattoo. Ten teken dat het leven verder gaat, dat je verhaal nog niet is afgelopen. Omdat ze het zelf moeilijk hebben gehad of iemand kennen die wel of uiteindelijk juist geen einde aan het leven maakte.
De laatste tijd zie ik die tattoo's wel vaker. Ik ben benieuwd of er hier iemand eentje heeft en waarom. Zelf zou ik bang zijn dat het een mode-ding is, waar je over een aantal jaar toch niet zo blij mee bent. Tegelijkertijd vind ik het een mooi symbool waarmee je herinnerd blijft dat het leven verder gaat, hoe zwaar het ook mag zijn. Waarmee je een moeilijke periode kunt afsluiten.
Dus ben ik heel benieuwd: Wie heeft er zo'n tattoo? En waarom..?
De laatste tijd zie ik die tattoo's wel vaker. Ik ben benieuwd of er hier iemand eentje heeft en waarom. Zelf zou ik bang zijn dat het een mode-ding is, waar je over een aantal jaar toch niet zo blij mee bent. Tegelijkertijd vind ik het een mooi symbool waarmee je herinnerd blijft dat het leven verder gaat, hoe zwaar het ook mag zijn. Waarmee je een moeilijke periode kunt afsluiten.
Dus ben ik heel benieuwd: Wie heeft er zo'n tattoo? En waarom..?
woensdag 28 oktober 2015 om 21:45
Zelf heb ik geen tatoeages en ben ook niet van plan om er eentje te nemen. Soms vind ik het prachtig staan bij een ander, maar die symbolische dingen als punt-komma's en dergelijke vind ik minder tof. Ik vraag me dan af waarom iemand geen ander leesteken heeft. Een dubbele punt bijvoorbeeld. Of een vraagteken ofzo. Daar is vast ook een leuke symboliek bij te verzinnen.
Sterretjes, namen, reetgeweien, Chinese/hebreeuwse/andere taaltjes:: ik vind er geen snars aan.
Sterretjes, namen, reetgeweien, Chinese/hebreeuwse/andere taaltjes:: ik vind er geen snars aan.
woensdag 28 oktober 2015 om 21:48
quote:ibbeltje12 schreef op 28 oktober 2015 @ 21:38:
Maar na een punt kun je toch ook weer een nieuwe zin maken? Je verhaal gaat door. Of wat dacht je van een komma, zodat je er een mooie bijzin achter kunt plakken? Ik vind de symboliek van de puntkomma persoonlijk niet zo sterk.Na een punt eindigt je leven. Na een komma ga je door in dezelfde strekking. Na een punt komma neem je even pauze en begin je iets nieuws. Dat is de symboliek.
Maar na een punt kun je toch ook weer een nieuwe zin maken? Je verhaal gaat door. Of wat dacht je van een komma, zodat je er een mooie bijzin achter kunt plakken? Ik vind de symboliek van de puntkomma persoonlijk niet zo sterk.Na een punt eindigt je leven. Na een komma ga je door in dezelfde strekking. Na een punt komma neem je even pauze en begin je iets nieuws. Dat is de symboliek.
woensdag 28 oktober 2015 om 21:49
woensdag 28 oktober 2015 om 21:58
woensdag 28 oktober 2015 om 22:01
woensdag 28 oktober 2015 om 22:08
quote:SpringDing schreef op 28 oktober 2015 @ 22:04:
[...]
Vriendin van mij heeft het gedaan, na een soort van ts.
Ik vind het nogal wat om zo open en bloot te laten zien dat je een ts hebt gedaan.
En wie zegt dat je het niet nog een keer doet?
Ik heb een klein sterretje laten zetten toen mijn poes is overleden. Hij is hartstikke lelijk, maar heb er 0 spijt van, betekent gewoon veel voor me. Wat betekent ts?
[...]
Vriendin van mij heeft het gedaan, na een soort van ts.
Ik vind het nogal wat om zo open en bloot te laten zien dat je een ts hebt gedaan.
En wie zegt dat je het niet nog een keer doet?
Ik heb een klein sterretje laten zetten toen mijn poes is overleden. Hij is hartstikke lelijk, maar heb er 0 spijt van, betekent gewoon veel voor me. Wat betekent ts?