Werk & Studie alle pijlers

Solliciteren na afwijzing?

31-10-2015 15:43 18 berichten
Een paar maanden geleden heb ik gesolliciteerd naar een traineefunctie, waarvoor ik afgewezen ben. Ik mocht wel op gesprek komen. De reden dat ik het niet ben geworden, is omdat er een paar kandidaten waren die er echt uitsprongen qua presentatie.

Nu is er opnieuw een vacature, dit keer voor een baan, waar wel naar ervaring wordt gevraagd. De enige ervaring die ik heb in het vakgebied, bestaat uit stages en zzp-klussen.

Is het raar om opnieuw te solliciteren? Ik zou wel heel graag bij dat bedrijf willen werken. Maar wil ook niet het risico lopen dat ik niet serieus genomen wordt.
Gewoon doen! Wie niet waagt die niet wint! Of de aanhouder wint, dat zou ook een mooie zijn. Succes !
Nee hoor, dat is niet raar. Het is natuurlijk de vraag of je in aanmerking komt omdat je misschien niet helemaal de gevraagde ervaring hebt, maar gewoon proberen.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk solliciteren, je wil toch graag werken bij dat bedrijf. En als je nog een keer solliciteert kun je in het gesprek ook aangeven dat je graag bij het bedrijf wil werken en het daarom nog een keer probeerd.. Een het kan gezien worden als "niet opgeven"....
Nee heb je, ja kan je krijgen. Gewoon solliciteren!
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. En als je weet waarom je vorige keer bent afgewezen, heb je nu de kans daaraan te werken.

Na een keer of 3 zou ik het wel sneu gaan vinden trouwens
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik zou het juist niet doen. Het is nog maar een paar maanden geleden, en wat is er veranderd? Juist als je bij dat bedrijf wil werken lijkt het me goed te solliciteren als je écht over al het gevraagde beschikt.

Iemand zei het al: na 3 keer wordt het sneu, dat wil je dus voorkomen. Ik zou eerst wat meer ervaring etc opdoen bij je huidige werk/ andere werkgever.
Wat het weer extra gecompliceerd maakt, is dat ik er ook stage heb gelopen.

En dat er al heel veel vacatures binnen zijn gekomen.
quote:rebecca_90 schreef op 31 oktober 2015 @ 16:23:

Wat het weer extra gecompliceerd maakt, is dat ik er ook stage heb gelopen.

En dat er al heel veel vacatures binnen zijn gekomen.Wat bedoel je hiermee "dat er al heel veel vacatures binnen zijn gekomen"?
Dat ik minder kans maak.

In mijn branche is het lastig werk te vinden.
Heb je door je stage aldaar dan juist een streepje voor?
quote:Dragisa schreef op 31 oktober 2015 @ 16:56:

Heb je daar je stage aldaar dan juist een streepje voor?Blijkbaar niet dan?
Helaas niet nee.. hoewel ik wel een 8 haalde. Qua mezelf presenteren was ik toen minder goed.
quote:rebecca_90 schreef op 31 oktober 2015 @ 17:12:

Helaas niet nee.. hoewel ik wel een 8 haalde. Qua mezelf presenteren was ik toen minder goed.Ben je daar nu wel beter in geworden dan? Aangezien je nog niet zo lang geleden blijkbaar bent afgewezen, omdat de andere kandidaten zich beter presenteerden (zoals je zelf aangeeft).
Ik kreeg het advies om aan mijn presentatievaardigheden te werken. Ik heb onlangs een training 'leren solliciteren' gevolgd, daar heb ik mee geoefend. En dat ging eigenlijk best goed, ik kreeg positieve feedback van de P&O'er.

Ik ben wel zelfverzekerder geworden afgelopen maanden..
Gewoon proberen! Het toont aan dat je niet zomaar opgeeft.
Ze wilden je niet houden na je stage en ze wilden je niet als trainee. Ik zou in dit geval de eer aan mezelf houden en het pas weer proberen als ik m'n CV had opgekrikt.
Ik heb uiteindelijk toch gesolliciteerd, en weer een afwijzing

Maar ik heb inmiddels wel een paar opdrachten kunnen doen als zzp'er voor het bedrijf. Werd zelfs door hen gebeld.

Degenen die het geworden zijn, hebben een aantal jaar ervaring. Was duidelijk een senior functie, dus ook best kansloos om daarop te solliciteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven