Geld & Recht alle pijlers

kwijtscheldingsformulier

01-11-2015 01:20 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik heb een vraag over het kwijtscheldingsformulier. Op dit formulier staat ( voeg per rekening een kopie bij van de laatste twee afschriften) Wat wordt hiermee bedoeld? laatste twee maanden of dagen? Nederlands is niet mijn moedertaal vandaar dus.

Alvast bedankt!
2 maanden.
Als je Nederlands niet zo goed is zou ik het niet zomaar tekenen. Van welke instantie heb je het formulier gehad?
Ik denk dat het gaat over gemeente belastingen. Dan moet je de laatste maand van je bank rekening en spaarrekening. In jouw geval twee maanden. Kan zijn dat de regels veranderd zijn
Een rekeningafschrift op papier krijg/kreeg je een keer per maand. Je moet ze dus van de afgelopen 2 maanden opsturen, zodat ze weten wat voor inkomsten en uitgaven je ongeveer hebt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het kwijtscheldingsformulier?

Welk kwijtscheldingsformulier?
Als er staat de laatste 2 afschriften, dan zijn dit echt gewoon de laatste afschriften : dus bv nummer 40 en 41.
quote:gismo72 schreef op 01 november 2015 @ 09:15:

Als er staat de laatste 2 afschriften, dan zijn dit echt gewoon de laatste afschriften : dus bv nummer 40 en 41.

Dat gaat alleen maar op als je je afschriften op papier krijgt.

Als je ze alleen maar digitaal krijgt dien je ze zelf eens in de zoveel tijd af te drukken, maar dan kies je zelf van welke periode je afdrukt, dus dan is de laatste twee afschriften een vrij onduidelijk begrip (vooral als je niet weet dat papieren afschriften één keer per maand komen, en dat is nu steeds meer digitaal gaat niet zo heel vreemd om niet te weten).
quote:_blabla_ schreef op 01 november 2015 @ 09:47:

[...]

Dat gaat alleen maar op als je je afschriften op papier krijgt.

Als je ze alleen maar digitaal krijgt dien je ze zelf eens in de zoveel tijd af te drukken, maar dan kies je zelf van welke periode je afdrukt, dus dan is de laatste twee afschriften een vrij onduidelijk begrip (vooral als je niet weet dat papieren afschriften één keer per maand komen, en dat is nu steeds meer digitaal gaat niet zo heel vreemd om niet te weten).Dan belt ze de gemeente om te vragen welke data ze willen. Zo moeilijk is het toch niet?
quote:gismo72 schreef op 01 november 2015 @ 10:24:

[...]

Dan belt ze de gemeente om te vragen welke data ze willen. Zo moeilijk is het toch niet?Nee, dat klopt. Maar dat geldt voor een hoop van de topics, dat je net zo goed er iemand voor kunt bellen, het kunt googlen, enz. Als TO hier vandaag antwoord kan krijgen, waarom zou ze dan tot maandag moeten wachten om de gemeente te bellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven