Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 november 2015 @ 13:15:

[...]

Misschien heeft ze net een nieuw woord geleerd dat ze graag wil gebruiken.

Tja, en als je geen goede argumenten hebt dan ga je maar schelden.Als jij een woord niet begrijpt is het maar een scheldwoord ?
quote:vruchtgebruik schreef op 01 november 2015 @ 13:59:

[...]

Er wordt hier gebaseerd op roddel en achterklap een eigen interpretatie van vluchtelingenrechten gegeven. Soort fanfiction maar dan anders.

Misschien is het verzinnen van sprookjes over vluchtelingen voor sommigen leuk tijdverdrijf, gebeurt dat en masse dan vindt ik dat gevaarlijk. Dat mensen hier dezelfde trucs gebruiken als de door jou genoemde terroristen en landen (dapper statement trouwens), ja, mijn zoontje liegt ook weleens en als ik dat tegen hem zeg gaat hij ook niet roepen dat liegen zo´n nare term is omdat hij heus niet zo erg is als Pinokkio en dat ik er niks van mag zeggen.

Geklinkerd is een binnen het vreemdelingenrecht en door het IND gebruikte term voor een redelijk grote groep afgewezen asielzoekers die niet hier kunnen blijven maar ook niet terug kunnen naar hun eigen land of naar een ander land. Er is een groep statenlozen en dat zijn over het algemeen geen mensen die dat aan zichzelf te danken hebben.

Schamper doen over de bron doet niets af aan de feiten die deze bron noemt. Het zijn nu eenmaal NL wetten. Niet altijd even leuk om te horen maar daar kan de Vluchtkerk of ik ook niks aan doen.

Mooie verhaaltjes bedenken over de repatrieringsmogelijkheden, maar die mensen kunnen dus nergens naartoe. Google maar op geklinkerd.De mensen die uitgeprocedeerd zijn, zijn geen vluchtelingen maar illegalen. Ze hadden hier al nooit naar toe moeten komen, want ze wisten zelf al dat ze geen recht op asiel hadden.
quote:vruchtgebruik schreef op 01 november 2015 @ 14:02:

[...]

Als jij een woord niet begrijpt is het maar een scheldwoord ?Jij maakt anderen hier uit voor onmensen, dat vind ik schelden. Of weet je zelf niet wat het woord betekent?
quote:malu3 schreef op 01 november 2015 @ 13:55:

Geld! Geld! Geld!

Jaap van Deurzen is verslaggever voor RTL Nieuws.

"Ik kom hier voor het geld! Niet voor de Zweedse democratie of allerlei andere idealen. Geld, geld, geld! Daar gaat het om!" De vriendelijke Egyptische vluchteling in het vervallen winkelcentrum van Rinkeby, een voorstadje van de Zweedse hoofdstad Stockholm, windt er geen doekjes om en jaagt de brand in zijn zoveelste sigaret.

Als ik vraag of hij grapje maakt, lacht hij zijn gele tanden bloot en zegt: "Absoluut niet. Zo denken andere vluchtelingen er ook over."

Dat is natuurlijk nogal een bewering, die niet te checken is, maar het is wel koren op de molen van de Zweden die inmiddels rabiaat tegen de komst van nog meer vluchtelingen zijn. Zoals de politici van de rechts-radicale Zweedse Democraten, de tegenhanger van Wilders' PVV in Holland.

"De Zweden herkennen zichzelf niet meer in hun eigen land"

Cameraman John Kwant en ik ontmoeten Kent Ekeroth voor het partijgebouw in het centrum van Stockholm. "Weet je dat er in sommige dorpen en steden meer vluchtelingen binnenkomen dan er inwoners zijn? Ze komen uit een heel andere cultuur, hebben andere gewoonten en sommigen zijn crimineel. De Zweden herkennen zichzelf niet meer in hun eigen land", fulmineert de politicus.

Als het aan zijn partij ligt, wordt de Zweedse grens gesloten en zwaar bewaakt. Geen vluchteling komt er meer in, de maat is vol. In de peilingen zou de aanhang van de partij de afgelopen maanden zijn gegroeid tot 25 procent. Maar op straat krijgt geen Zweed het over zijn lippen om dat toe te geven. De politieke correctheid is groot. De Zweedse media hebben een cordon sanitaire om de Zweedse Democraten gelegd. Geen politicus komt in de krant of op tv aan het woord.

Södertälje, even ten zuidwesten van Stockholm, is inmiddels symbool geworden van het vluchtelingenprobleem. De voorstad met 60.000 inwoners heeft er de afgelopen tijd 19.000 vluchtelingen bij gekregen. Södertälje zit met grote financiële problemen, want de voorwaarden voor Syrische families met kinderen en onbegeleide jongeren zijn goed. Zogauw ze zijn geregistreerd, krijgen ze een woning en geld van de staat om te overleven. Alle vluchtelingen worden persoonlijk begeleid en krijgen een gratis inburgeringscursus en taalonderwijs.

"In onze vergrijzende maatschappij hebben we deze mensen straks hard nodig"

"Dit kost de staat een vermogen", beweert de Zweedse Democraat Kent Ekeroth. Maar dat wordt weerlegd door professor Eskil Wadensjö. Hij is hoogleraar bij het Social Research Institute en zegt dat de kosten voor de vluchtelingen niet meer zijn dan 2 procent van het bruto nationaal product. "Zweden is een erg welvarend land en de economie draait goed. En, weet je: in onze vergrijzende maatschappij hebben we deze mensen straks hard nodig. Het is even een investering, maar wel een belangrijke op de langere termijn."

Afram Yacoub, de voorzitter van de Assyrische Federatie van Zweden, leeft al sinds 1989 in Södertälje en heeft zijn stad zien veranderen. "Het worden er te veel. Dit is niet te houden. De meeste vluchtelingen zitten jarenlang werkloos thuis, dat zorgt voor allerlei spanningen. Ze wonen bij elkaar en komen nauwelijks in aanraking met andere Zweden. Je krijgt een soort tweedeling in de maatschappij. We zouden de mensen ter plekke moeten helpen. Dit loopt straks uit de hand."

Bekijk de reportage van Jaap van Deurzen:

http://www.rtlnieuws.nl/n ... an-deurzen/geld-geld-geld

Deze reportages zullen niet voor komen in het NOS journaal.

Jeroen Wollaars zei een paar weken terug live in het NOS journaal, merkelland i.p.v duitsland.

In de volgende uitzending was het meteen eruit.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 november 2015 @ 14:03:

[...]

De mensen die uitgeprocedeerd zijn, zijn geen vluchtelingen maar illegalen. Ze hadden hier al nooit naar toe moeten komen, want ze wisten zelf al dat ze geen recht op asiel hadden.Wat weet jij toch veel.
quote:vruchtgebruik schreef op 01 november 2015 @ 14:08:

[...]

Wat weet jij toch veel.Doe er je voordeel mee, zou ik zo zeggen.
In Duitsland is niets uit het overleg gekomen dus ze praten donderdag maar eens verder terwijl er iedere dag weer een stroom binnenkomt:

http://nos.nl/artikel/2066400-nog-geen- ... eleid.html

De leiders van de Duitse regeringspartijen zijn het vanmorgen niet eens geworden over aanpassing van de asielpolitiek.

De discussie spitst zich toe op de vraag hoe de toeloop van vluchtelingen gecontroleerd kan worden en hoe kansrijke asielzoekers over het land moeten worden verdeeld. De CDU wil in grensgebieden transitzones inrichten waar asielzoekers worden geregistreerd en tijdelijk worden opgevangen. De SPD wil decentrale registratie- en opvangcentra.

Duitsland verwacht dit jaar een miljoen asielzoekers.
quote:cijfernerd schreef op 01 november 2015 @ 14:08:

[...]

Jeroen Wollaars zei een paar weken terug live in het NOS journaal, merkelland i.p.v duitsland.

In de volgende uitzending was het meteen eruit.Echt?
quote:Pientjexxxx schreef op 01 november 2015 @ 14:04:

[...]

Jij maakt anderen hier uit voor onmensen, dat vind ik schelden. Of weet je zelf niet wat het woord betekent?

Volgens mij is dehumaniseren een werkwoord en iets wat je doet. Niet iets wat je bent.

Ik bedoelde deze definitie (het wordt ook gebruikt in de psychiatrie maar deze definitie bedoel ik niet)

Het dehumaniseren van een groep zorgt voor een superioriteitsgevoel van de eigen groep en inferioriteitsgevoel van de andere groep (Stanton, 1998).

En ik heb deze term natuurlijk niet zelf bedacht in deze situatie. Er staat dit weekend in het parool een interview met een psychiater die deze term van toepassing vindt in deze discussie.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 november 2015 @ 14:03:

[...]

De mensen die uitgeprocedeerd zijn, zijn geen vluchtelingen maar illegalen. Ze hadden hier al nooit naar toe moeten komen, want ze wisten zelf al dat ze geen recht op asiel hadden.

En daar komen nog velen bij,die niet terug willen.

En behalve BBB,heeft deze groep ook recht op medische zorg.

Die wij weer mogen betalen.....
quote:Pientjexxxx schreef op 01 november 2015 @ 14:10:

[...]

Doe er je voordeel mee, zou ik zo zeggen.nou nee. Maar bedankt.
quote:cijfernerd schreef op 01 november 2015 @ 14:14:

[...]

Die wij weer mogen betalen.....Niet waar.
quote:cijfernerd schreef op 01 november 2015 @ 14:14:

[...]

Die wij weer mogen betalen.....

Ik denk dat we eens moeten beginnen om naar landen die hun onderdanen niet terug willen nemen de geldkraan dicht te draaien.

Moet jij eens opletten hoe snel ze hun onderdanen wél terug gaan nemen.
quote:cijfernerd schreef op 01 november 2015 @ 14:08:

[...]

In de volgende uitzending was het meteen eruit.Misschien versprak hij zich?
quote:vruchtgebruik schreef op 01 november 2015 @ 14:16:

[...]

Niet waar.

Wel waar.!

De invoering van de Koppelingswet (1998) maakt het illegalen onmogelijk zich tegen ziektekosten te verzekeren. Er zijn uitzonderingen: illegale vreemdelingen hebben wel recht op 'medisch noodzakelijke' zorg en rechtsbijstand, en illegaal verblijvende kinderen (onder de 18 jaar) zijn leerplichtig en hebben recht op onderwijs. Medici en ziekenhuizen zijn verplicht elke patiënt met acute en ernstige klachten hulp te verlenen. Ze kunnen voor dergelijke zorg voor illegalen tot op zekere hoogte een beroep doen op speciale fondsen van de overheid. Informatie daarover is te vinden op de website van het College voor Zorgverzekeringen.

https://www.amnesty.nl/mensenrechten/en ... menteerden
quote:vruchtgebruik schreef op 01 november 2015 @ 14:14:

[...]

Volgens mij is dehumaniseren een werkwoord en iets wat je doet. Niet iets wat je bent.

Ik bedoelde deze definitie (het wordt ook gebruikt in de psychiatrie maar deze definitie bedoel ik niet)

Het dehumaniseren van een groep zorgt voor een superioriteitsgevoel van de eigen groep en inferioriteitsgevoel van de andere groep (Stanton, 1998).

En ik heb deze term natuurlijk niet zelf bedacht in deze situatie. Er staat dit weekend in het parool een interview met een psychiater die deze term van toepassing vindt in deze discussie.

Dehumaniseren betekent ontmenselijken. Door mensen hier daarvan te beschuldigen geef je aan dat ze onmensen zijn, die een ander niet meer als mens zien. Dat is hier helemaal niet het geval.

Als ik voor mijzelf spreek dan begrijp ik precies waarom deze mensen hierheen komen. Sterker nog niets menselijks is deze mensen vreemd. Het halen waar er iets te halen valt, is juist een heel menselijke eigenschap. De discussie gaat erover wat we daar aan moeten doen. Er komen hier teveel mensen naar toe die geen echte vluchteling zijn. De term dehumaniseren wordt in deze discussie dus volkomen onterecht gebruikt.
quote:vruchtgebruik schreef op 01 november 2015 @ 14:14:

[...]

En ik heb deze term natuurlijk niet zelf bedacht in deze situatie. Er staat dit weekend in het parool een interview met een psychiater die deze term van toepassing vindt in deze discussie..

En het probleem is dat er een groep nederlanders is, die het inferioriteitsgevoel heeft.

De laatste jaren een groot tekort aan huurwoningen,is niks aan gedaan.

Nu het volk in opstandkomt,omdat er zeer lange wachtlijsten zijn,en statushouders voor gingen.

Nu is er wel opeens een plan voor extra woningen.

Er moeten door de werkgevers banen gecreëerd worden voor de statushouders.

Terwijl in de crisis er niks is gedaan, om de werkloosheid naar beneden te drukken.

Ouderen boven de 50 hebben bijna geen kans meer om aan de slag te komen.

Ook nu de economie weer aantrekt springt de regering hier niet op in.
quote:vruchtgebruik schreef op 01 november 2015 @ 13:59:

[...]

Mooie verhaaltjes bedenken over de repatrieringsmogelijkheden, maar die mensen kunnen dus nergens naartoe. Google maar op geklinkerd.

Dan rest dus de Bed, Bad, Brood regeling.

Je land verlaten om ergens asiel aan te vragen heeft natuurlijk een bepaalt risico als dat land je niet terug neemt val je tussen wal en schip.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:vruchtgebruik schreef op 01 november 2015 @ 14:16:

[...]

Niet waar.

Wel waar.

En dat is ook normaal,dat zij recht hebben op medische hulp.

Maar het komt uit de zakken,van de belastingbetaler.
quote:hollebollegijs schreef op 01 november 2015 @ 10:59:

[...]

http://pauw.vara.nl/nieuw ... strafrechtelijk-vervolgen

Arnold Karskens heeft een zelfde aanklacht aangekondigd, of hij het daadwerkelijk doet weet ik niet.

Op zich is aangifte prima, afgelopen week hebben de fractievoorzitters nog opgeroepen om het debat te normaliseren en ipv schreeuwen en geweld gebruikt te maken van de democratische middelen.

Dat doet Moszkowicz dus niets mis mee.

Het een slimme publiciteits-campagne en daar zal het zeer zeker om te doen zijn, wedden dat hij bij Pauw zit maandag.

Verder dwingt hij de overheid de kaarten op tafel te leggen, dat hoort zo in een proces.

* Wat zijn de werkelijke kosten?

* Waar komen ze precies vandaan (landen herkomst)

* Hoeveel hebben er GEEN identiteitsbewijs

* Hoeveel hebben er gelogen over hun naam / land herkomst

* Waarop baseert de overheid dat er wel / geen IS strijders tussen de migranten zitten

Etc. Etc. EtcNazarsky heeft het over vluchtelingen uit Syrië, Irak, Jemen, Eritrea en Libië. Europa, maak je borst maar nat. We zullen zien of wir das schaffen. Ik voorspel dat Merkel binnen afzienbare tijd moet vertrekken omdat zij voor een groot deel verantwoordelijk is voor deze onbeheersbare invasie.
quote:cijfernerd schreef op 01 november 2015 @ 14:31:

[...]

Wel waar.

En dat is ook normaal,dat zij recht hebben op medische hulp.

Maar het komt uit de zakken,van de belastingbetaler.Het is gewoon niet waar. Geklinkerde mensen hebben nergens recht op. De hulppost voor illegalen haalt niet voor niets geld op bij kerken en particulieren en draait op vrijwillige artsen.
quote:hollebollegijs schreef op 01 november 2015 @ 14:25:

[...]

Dan rest dus de Bed, Bad, Brood regeling.

Je land verlaten om ergens asiel aan te vragen heeft natuurlijk een bepaalt risico als dat land je niet terug neemt val je tussen wal en schip.Er is geen bbb regeling voor deze mensen. Waarom zouden ze anders een plek kraken?
quote:vruchtgebruik schreef op 01 november 2015 @ 14:08:

[...]

Wat weet jij toch veel.Maar wat wil jij dan dat de NLse regering voor deze uitgeprocedeerde asielzoekers doet? Ik begrijp heel goed dat als het land van herkomst deze mensen ze niet meer terug wil, er een groot probleem is. Het zijn helaas de feiten dat dit gebeurd. En een heel groot probleem erbij voor NL.
quote:vruchtgebruik schreef op 01 november 2015 @ 14:36:

[...]

Er is geen bbb regeling voor deze mensen. Waarom zouden ze anders een plek kraken?

Die is er wél.!

http://www.elsevier.nl/Nederland/achter ... -1759834W/

De rechtbank oordeelde vrijdag in het voordeel van de illegalen. De rechter vindt dat de gemeente onvoorwaardelijk opvang moet bieden aan vreemdelingen, ook als zij onrechtmatig in Nederland verblijven.
quote:bungaa schreef op 01 november 2015 @ 14:39:

[...]

Maar wat wil jij dan dat de NLse regering voor deze uitgeprocedeerde asielzoekers doet? Ik begrijp heel goed dat als het land van herkomst deze mensen ze niet meer terug wil, er een groot probleem is. Het zijn helaas de feiten dat dit gebeurd. En een heel groot probleem erbij voor NL.Wat ik al eerder zei,de geldkraan richting die landen moet dicht en dan moet jij eens opletten hoe snel ze hun onderdanen wél terugnemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven