Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
ff snel want de nog-niet-puber kindjes moeten op bed:

Casa; ik zou t niet weten zo snel. Ik denk dat de moeder het wel zal ruiken...zeker als ze als eens gebeld is door school om te zeggen dat dochter betrapt was, dan gaat ze nu snuffelen of ze er idd alleen maar bijstond of niet, denk ik. Het zou voor mij afhangen van je Caatje; als die vriendin kwaad wordt ; 'jouw moeder heeft mij verluld" en Caatje er dan negatieve gevolgen van heeft zou ik niks zeggen. het komt dan denk ik toch wel uit, uiteindelijk. Maar ik begrijp je dilemma goed; geld is er niet in overvloed en het dan dààr aan uitgeven, dat is best zuur ja..wat denkt je dochter er zelf van?
Ik ben een hele toffe moeder, iedereen komt graag thuis hier, maar ze kennen mij ook.

Als ze hier roken dan zal ik ze de keus geven dat of ze dat zelf vertellen, stoppen of ik vertel het.

En dat maakt me niet eens ongeliefd.

Ik zou deze keuze dus geven.

Maar ik ben vast een rare.
Ik vind dat het aan vriendin van Caat zélf is om dit al dan niet te vertellen tegen haar ouders, ondanks dat jij het inmiddels weet. Ze betrekt Caat er niet bij toch, noch gebruikt haar als excuus. Jammer wel dat het daarmee de vriendschap op een ander niveau zet.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Puber is in rustiger vaarwater hier.... Heeft een rapport om de haard mee aan te steken ( maar ik had het echt echt goed geleerd) maar ging nu afgelopen week zelf dapper haar Engels en Nederlands leren. Ook is ze lief voor haar broertje en zusje, koopt zich helemaal suf aan kadootjes en lekkers voor hen ( ook al zeg ik dat ze dat niet hoeft te doen).

Wel is ze voor het eerst de rode vlag buiten gehangen....net op de dag dat ze zou gaan zwemmen met vrienden..... fuck my life was het eerste wat ze riep. Verder niet zoveel last van gehad.
Hier twee pubers die volgende week toetsweek hebben. De een loopt de hele dag met haar leerwerk, de ander kijkt een film op zijn laptop, heeft gewerkt en moet het project dat morgen moet worden ingeleverd nog printen. Het is al twee dagen klaar, maar printen kan ook op bedtijd toch?

En moeder heeft al weer visioenen van papier etende printers, vlekkende inktcassettes en scheldende echtgenoot.
Heel herkenbaar Fietsie, hier ook zo'n puber, die alles op de laatste nipper doet, en het vreemd vind dat de toner dan op is, we geen gekleurd papier in huis hebben, ook maak ik mij drukker om al die toetsen dan hij, hij doet alles half, en zijn verslagen zijn minimaal, zijn zus is een verademing, alles op tijd af, regelt alles zelf en print het gewoon overdag dat mocht de toner op zijn, we er gewoon om kunnen, en dan heb je ze hetzelfde opgevoed, waar ging het mis...
Het project is geprint! Bijna probleemloos, maar nu vanmorgen moest er nog een formulier worden ingevuld en door mij worden ondertekend. Keuze voor een studiereis, kind met jas al aan en ik moet dan even kijken of het wel goed is ingevuld door onze chaoot. Maar ik moet wel opschieten!
Ik moet wel lachen om alle verhalen hier, leuk! Hier ook twee puberella's in huis en eigenlijk gaat dat wel goed. De herkenbare dingen zoals niet uit bed willen komen ' s ochtends, en de badkamer uren bezet houden, dat wel. Maar echt moeite heb ik gelukkig niet met hen. Ik merk wel dat de jongste veel nadoet van de oudste twee, en die is nog maar elf, en qua puber acties verwacht ik van haar eigenlijk nog het ergste....
Even een paar dagen offline geweest...

Wij hebben een nieuwe auto gekocht en Caat heeft problemen met haar rug, ze moet er ook voor naar de fysio. Dus paardrijden kan even niet. Ach, financieel is dat wel even prettig.

Dus wat geeft ze als reden dat ze een tijd niet komt;

Nieuwe auto dus geen geld voor paardrijden.

quote:Casalinga schreef op 04 november 2015 @ 15:58:

Wij hebben een nieuwe auto gekocht en Caat heeft problemen met haar rug, ze moet er ook voor naar de fysio. Dus paardrijden kan even niet. Ach, financieel is dat wel even prettig.

Hahaha!
quote:Casalinga schreef op 04 november 2015 @ 15:58:

Oh ja, zulke dingen. Ik heb wel eens gezegd dat ik ergens geen geld voor over had. Had onze zoon verteld dat we heel arm waren. Maar die was toen nog kleuter.
Caatje! Geweldig... (hopelijk is die auto het dan waard he )

hier verder kalm op puber gebied, het is meer de peuterpuber die het stokje heeft overgenomen qua kuren (gelukkig zijn ze niet alle 4 tegelijkertijd onuitstaanbaar.. I count my blessings)

brugpieper had een herbarium (zo heette dat toch?) te maken voor vrijdag, vandaag alles netjes uitgeprint en opgeplakt etc. Zonder dat ik het moest zeggen, en zonder print problemen. Kind is trots en cijfer telt 3x mee dus hopelijk een goed cijfer!
quote:emka78 schreef op 04 november 2015 @ 19:30:

Caatje! Geweldig... (hopelijk is die auto het dan waard he )

hier verder kalm op puber gebied, het is meer de peuterpuber die het stokje heeft overgenomen qua kuren (gelukkig zijn ze niet alle 4 tegelijkertijd onuitstaanbaar.. I count my blessings)

brugpieper had een herbarium (zo heette dat toch?) te maken voor vrijdag, vandaag alles netjes uitgeprint en opgeplakt etc. Zonder dat ik het moest zeggen, en zonder print problemen. Kind is trots en cijfer telt 3x mee dus hopelijk een goed cijfer!Oh dat hadden we hier vorige week ook, niet een heel herbarium, maar zoon moest wel vijf bladeren zoeken en meenemen en op school uitgebreid bekijken. Na school eerst even wat drinken, dan nog effe huiswerk, dan tv kijken, dan eten, dan trainen, dan douchen, dan naar bed en dan in je pyjama nog even een paar bladeren plukken.
Dochter van bijna veertien bij de griepprik kreeg de vraag of ze een stickervelletje wilde. Om haar af te leiden omdat ze zo benauwd keek.

O ja graag, zei ze.

Stickers uitgezocht uit een mandje en naar buiten.

Ik vraag: welke stickers heb je gekozen?

Met een bloedserieus gezicht: van Woezel en Pip.

Dacht dat ik erin bleef van het lachen.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:lientje69 schreef op 04 november 2015 @ 19:43:

Dochter van bijna veertien bij de griepprik kreeg de vraag of ze een stickervelletje wilde. Om haar af te leiden omdat ze zo benauwd keek.

O ja graag, zei ze.

Stickers uitgezocht uit een mandje en naar buiten.

Ik vraag: welke stickers heb je gekozen?

Met een bloedserieus gezicht: van Woezel en Pip.

Dacht dat ik erin bleef van het lachen.

Ehh zoon van 1.95m (4e klas) ging twee weken geleden met school naar Londen en kocht voor zichzelf een pakje Pokemon kaarten dacht eerst dat hij een geintje maakte maar nee hij had ze echt gekocht en liet ze trots zien
Hier moest er een werkstuk gemaakt worden over Soa's.

Of ik het even wilde doorlezen.

Ik heb het ene foutje laten staan, want als je dan toch een Soa oploopt, kan die Soa maar beter Geniale Herpes heten toch?

En vanochtend kwam zoon met een smoezelige broek aangezet die hij uit de wasmand had gehaald! Op mijn reactie dat die broek hartstikke stonk zei hij: "Duh, wat denk jij: dat mensen aan mijn broek gaan ruiken of zo?"

Inderdaad, heel dom van mij.. duh
Hier testweek.

Mijn god, help me....

Jongste puber doet werkelijk alles om niet te leren. Argh. Ik laat het los, maar met grootste moeite.

Hij zegt gewoon een 10 te halen en baalt dat ik hem niet vertrouw....

Wil ie dat ik hem overhoor, heel fijn, nu wordt pas echt duidelijk dat je niks weet. Joh.

Op hoop van zegen.

En na iedere test thuiskomen en vragen of ze wat lekkers mogen kopen want er is zo hard gewerkt....

Vervolgens kijk ik z'n app, schrijft ie naar een klasgenoot waar ie samen een project mee moest doen, wat vandaag ingeleverd moest worden: zeg ik ben gevallen buiten, dus kan niks, maak jij het even af.

Ook weer een gesprek dat komende is.
O herkenbaar Zus, sterkte ermee!

Loslaten loslaten loslaten en zo... lastig hé
Ow, ja, soms zou je willen dat het zou helpen als je ze met de schoolboeken de hersens inslaat .
Kind is pas net 12.....

Dus of er is nog hoop of alle hoop is al verloren 😂😂😂
quote:Casalinga schreef op 05 november 2015 @ 09:59:

Ow, ja, soms zou je willen dat het zou helpen als je ze met de schoolboeken de hersens inslaat .

Kon je op die manier de kennis er maar in slaan ja.

Hier is mijn hal een grote bende, omdat dochter vanmorgen haar wanten weer eens "kwijt "was.

Trok bij het zoeken de hele kapstok ondersteboven.

En alle paardenspullen door de hal heen, want ja, waar zullen die wanten toch liggen.

Ha gevonden!. En mam, ik heb nu geen tijd meer, dus ik ruim het hier vanmiddag wel op. Doei!

En ik maar roepen: Spullen in de avond al klaar leggen voor de volgende dag!

En nu is ziet mijn hal er dus uit of er een bom ontploft is en moet ik overal overheen stappen.

En mijn vingers jeuken om de troep op te ruimen , want ik erger me dood aan de bende. Stel dat ik zo visite krijg onaangekondigd, dan denken die dat ik een slons ben . (ben ook geen truus poets, dat terzijde, maar gaat om het idee)

Maar ik laat het liggen, ik laat het liggen... (mantra)

Anders leert ze er nog niets van.
quote:Zusenzoo schreef op 05 november 2015 @ 10:01:

Kind is pas net 12.....

Dus of er is nog hoop of alle hoop is al verloren 😂😂😂

Net 12. Dus brugklas??

Op de school van Caat was het zo dat ze de kinderen het eerste trimester nog even lieten sudderen, om vervolgens in januari mentorgesprekken te voeren met degenen die slechte cijfers halen. Die kregen dan een soort van gele kaart, of een rode. Degene met gele kaart kon de cijfers nog relatief gemakkelijk ophalen (je mag vijf verliespunten hebben en die stonden dan op zeven of acht verliespunten). Degenen met een rode kaart kregen te horen dat ze in februari de open dagen maar eens moesten bezoeken van andere scholen, want de kans was groot dat ze het niet zouden halen en van school zouden moeten. Dat was voor de meesten wel een reden om vervolgens écht aan de slag te gaan. Uiteindelijk moesten er in haar klas twee van school, de rest heeft het gewoon gehaald.
Lientje, tip (ongevraagd );

Zet de stofzuiger in de hal. Als er dan onverwacht bezoek komt is het net alsof je al druk bezig was.
Ja Casa, wat een goede tip!! Het lukt mij ook vaak niet om rotzooi te laten liggen. Dan ligt de hal vol met tassen, plastic tasjes met de natte voetbalschoenen er nog zin en zo. Heel soms kan ik het laten liggen. Maar die stofzuiger vind ik echt de tip van de dag. Thanx!

O en wat goed, die gele en rode kaarten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven