Mode & Beauty alle pijlers

Spraytan, ervaringen?

05-11-2015 17:20 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wil ik misschien een spraytan proberen, gewoon om mijn bleke winterse voorkomen iets op te leuken. Normaal pak ik in deze tijd van het jaar 2 of 3 keer een zonnebank, maar dit leek mij een beter alternatief.

Nu is mij door de salon telefonisch uitgelegd dat de spraytan een soort bronzer is met een stof dat naar mate de tijd dat je het laat zitten de diepte van de kleur wordt bepaald.

Er werd mij ook uitgelegd dat als je daarna doucht er nog kleur (de bronzer) afkomt, maar als dat dit eenmaal is afgespoeld is, niet meer.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Geeft het daarna nog wel af? Ik zou het namelijk zonde vinden als het daarna nog op mijn kleding afgeeft.
Ja een spraytan geeft af...
Helemaal niet.
Dat is zelfbruinende shit. De eerste dag geeft t wat af, daarna ga je douchen en dan krijg je de eindelijke kleur, die blijft een kleine week, en vervaagd daarna. En geeft niet meer af.
Ik vind een spraytan er nep uit zien, zeker als het er al even op zit dan zie je op de "schaafplekken" dat je huid lichter wordt (je eigen kleur) en dat daar omheen nog bruin zit van de spraytan. Lelijk.
Zoals het je is uitgelegd klopt het.
Ik zag er uit als een tijger. Vond ik helegaar niet erg trouwens, maar het was niet geslaagd. Ik dacht een mooi resultaat te krijgen, maar helaas. We hebben er wel hard om kunnen lachen, dat wel. Of eerder, ik werd uitgelachen en ik zag er zelf de humor ook van in.

Ik heb een mooie bijnaam sindsdien. Tijgetje (van pooh). Tja.... Nu ben ik weer lelyblank. Wit dus. Nieuwe grappen.
Ik heb zwart haar, als ik een vriend bel, heeft hij het deuntje van de Adams Family voor mij.

Ik ga ook weer... Hup kleur erop! Het zit er alleen niet zo lang op. Dan maar Tijgetje.... Gewoon proberen TO! Als het niet goed gaat is het toch na 7 dagen weg.
Ik heb eind mei een spray tan gedaan en mij heeft het echt positief verrast.

Het gaf niet af ( ik kreeg een tijd mee wanneer ik mocht douchen, daarna geeft het niet af en dan pas zie je ook wat voor een effect het heeft) en ik was mooi egaal (licht) bruin, want ik ben normaal gesproken erg blank. Daar werd dus al rekening mee gehouden. Het werd verder handmatig op mij gespoten, dus echt alles werd geraakt ( ook op plekken die normaal gesproken wat lastiger te bereiken zijn).

Ik kon na een aantal dagen zien dat bepaalde plekken wat 'vaal' werden, maar als tip had ik meegekregen om tijdens het douchen met een washandje de gebieden naast deze plekken voorzichtig te wassen en richting de 'vale' plek te wrijven, zodat ook dit weer verdween. Werkte prima, maar goed. Het zit natuurlijk maar een beperkte tijd goed op je lichaam.

Al met al zat het een week, daarna was het snel voorbij. Goed gescrubt, zodat alles er ook af was, want om met allerlei vale plekken rond te lopen ging me iets te ver.

Ik wilde het uittesten voor onze bruiloft eind deze maand, maar al met al toch besloten dat een najaarsbruid geen zomers kleurtje hoeft te hebben.
Als je wat forser bent komt de tan niet, ehm, tussen de naden. Onder je borst of bil en eventuele ribbels blijft het dan nog blank. Een vriendin van mij heeft het ooit laten doen en het geeft inderdaad af en daarna schaafplekken. Persoonlijk vond ik de kleur ook niet mooi.

Ondanks dat ik zelf erg bleek ben, wel wat zonnenbankkuurtjes geprobeerd heb en dat weinig hielp, lijkt me zo'n laag smurrie echt helemaal niks.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik heb laatst voor het eerst een spray tan geprobeerd ik ben namelijk ook altijd zeer bleek en ik was echt tevreden! (Overigens spray tan dat iemand het doet, niet zo'n cabine hebben we het over neem ik aan???)

Ik had leuk contact met de dame die het ging doen en ik had het gevoel dat ze wel een kleur op mij heft afgestemd.

Gelijk na de spray tan voelde ik mij heel ongemakkelijk, het stinkt, en ik durfde niets aan te raken uit angst om af te laten haha. Ik moest zo'n 6uur of 8uur ik weet het niet meer precies, wachten tot ik mocht douchen om de brons laag af te spoelen.

Ik voelde mij nog vrij ongemakkelijk, want de kleur werd steeds dieper. Nachtje geslapen en de volgende dag zou ik een week op vakantie gaan en het was een prachtige kleur geworden.

Niet TE bruin maar gewoon alsof ik al een paar dagen in de zon had gelegen.

Nadelen:

De kleur blijft inderdaad maar 'mooi' voor een week. Ondanks dat je je elke dag insmeert en voorzichtig doucht / afdroogt heb ik na een week hard gescrubt om alle restanten weg te krijgen.

Je gezicht word vrij snel weer bleek omdat je deze natuurlijk vaker wast dan de rest van je lichaam

Ik had wel wat pukkeltjes op mijn gezicht gekregen van het spul

Mijn conclusie:

Leuk voor een keer of een special gelegenheid en ik zou het nog wel een keer doen, maar niet voor het alledaagse leven zeg maar

edit: Het geeft niet af. Al had ik voor de spray tan m'n oudste string aangetrokken voor de zekerheid, en de rest van de dag geen BH en een oud topje etc.

Toch voor de zekerheid.

Als je eenmaal gedoucht hebt en de laag brons er af hebt gespoelt dan is er geen kans meer van afgeven.
Doe maar niet.
quote:dwynwen schreef op 05 november 2015 @ 18:27:

Ik heb laatst voor het eerst een spray tan geprobeerd ik ben namelijk ook altijd zeer bleek en ik was echt tevreden! (Overigens spray tan dat iemand het doet, niet zo'n cabine hebben we het over neem ik aan???)

Ik had leuk contact met de dame die het ging doen en ik had het gevoel dat ze wel een kleur op mij heft afgestemd.

Gelijk na de spray tan voelde ik mij heel ongemakkelijk, het stinkt, en ik durfde niets aan te raken uit angst om af te laten haha. Ik moest zo'n 6uur of 8uur ik weet het niet meer precies, wachten tot ik mocht douchen om de brons laag af te spoelen.

Ik voelde mij nog vrij ongemakkelijk, want de kleur werd steeds dieper. Nachtje geslapen en de volgende dag zou ik een week op vakantie gaan en het was een prachtige kleur geworden.

Niet TE bruin maar gewoon alsof ik al een paar dagen in de zon had gelegen.

Nadelen:

De kleur blijft inderdaad maar 'mooi' voor een week. Ondanks dat je je elke dag insmeert en voorzichtig doucht / afdroogt heb ik na een week hard gescrubt om alle restanten weg te krijgen.

Je gezicht word vrij snel weer bleek omdat je deze natuurlijk vaker wast dan de rest van je lichaam

Ik had wel wat pukkeltjes op mijn gezicht gekregen van het spul

Mijn conclusie:

Leuk voor een keer of een special gelegenheid en ik zou het nog wel een keer doen, maar niet voor het alledaagse leven zeg maar

edit: Het geeft niet af. Al had ik voor de spray tan m'n oudste string aangetrokken voor de zekerheid, en de rest van de dag geen BH en een oud topje etc.

Toch voor de zekerheid.

Als je eenmaal gedoucht hebt en de laag brons er af hebt gespoelt dan is er geen kans meer van afgeven.

Heel herkenbaar Ik vond het niet zo aangenaam ruiken..beetje een aparte geur. Vriend vond dat allemaal wel meevallen, maar ik was wel erg blij dat ik mocht douchen na een aantal uur!

Zelfs vooraf instructies gekregen, scrubben, maar niet met iets op oliebasis.

En ik denk dat er inderdaad een groot verschil zit in zo'n cabine ( waar inderdaad niet alles bij geraakt kan worden) of het handmatig laten spuiten.

Zonnebank is niets voor mij, ik word erg snel rood ( ja, uitgeprobeerd) en ik merk dat mijn huid reageert op de zonnebank, net zoals ik dat heb bij normaal zonnen. Dit was wat dat betreft echt een uitprobeersel en niet schadelijk verder voor je huid. Al zal de spray ook niet al te gezond zijn..

Maar goed, ik zie niet veel redenen om het nog een keer te doen eerlijk gezegd! 1x was leuk, maar vaker hoeft niet.
Het zag er niet uit. Vlekken, bruine voeten. En het stinkt inderdaad.

Handmatig gesprayd.
Ken ook iemand die dat doet. Ze heeft nu als bijnaam oempaloempa
Dure hobby en ook niet zo gezond. Het is slecht om de deeltjes in te ademen die worden gesprayd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb het enkele keren laten doen. De eerste twee keer vond ik het erg mooi (tot het begon te vervagen, toen heb ik het in een paar dagen zelf extra gescrubt zodat het weg zou zijn), maar de laatste keer was absoluut minder. Toen was het 35 graden en dan werkt het gewoon minder goed. Zweten terwijl dat spul in moet trekken, doet de spraytan niet ten goede. Daarnaast had ik de eerste keren geen last van afgeven, maar toen twee dagen daarna nog wel (nog steeds 35 graden).

In de winter kan ik het je dus denk ik wel aanraden!

Ik had trouwens een handmatige spraytan die ik dezelfde avond nog af moest spoelen/douchen. De instructie was dat als ik een lichte tint wilde, het na 1,5 moest, als ik middel wilde na 2,5 uur en bij een donkere tint moest ik het 3,5 uur laten zitten. Langer dan dat zou de bronzer geen kleur afgeven, dus of ik wilde douchen bij de donkerste tint moest ik zelf weten. De kleur is die avond namelijk nog niet optimaal (pas na ongeveer 24 uur, zei ze) dus als ik leuk gebruind weg wilde diezelfde dag, kon ik het douchen ook uitstellen. Heb persoonlijk voor 2,5 uur gekozen, maar toen was het ook zomer. Ik zou het nu maar 1,5 uur laten zitten, denk ik.

Heb zelf geen last gehad van lelijke bruine vlekken op handen en voeten trouwens. Deze werden van te voren goed ingesmeerd met een zalfje, ik kreeg papieren dingen onder mijn voeten geplakt en er was duidelijke instructie van hoe ik moest staan zodat ze die plekken niet raakte. Wel heel belangrijk dat je jezelf niet aanraakt terwijl de bronzer er nog op zit!

(Overigens eens met degene die zegt dat het wat minder mooi is als je dikker bent. Heb ooit bij een vriendin twee witte/ongebruinde vlekken op haar rug gezien waar zij van die rolletjes heeft, zeg maar.)
Geen ervaring mee maar ik moest wel spontaan hieraan denken

quote:Chantilly21 schreef op 05 november 2015 @ 18:36:

[...]

Heel herkenbaar Ik vond het niet zo aangenaam ruiken..beetje een aparte geur. Vriend vond dat allemaal wel meevallen, maar ik was wel erg blij dat ik mocht douchen na een aantal uur!

Zelfs vooraf instructies gekregen, scrubben, maar niet met iets op oliebasis.

En ik denk dat er inderdaad een groot verschil zit in zo'n cabine ( waar inderdaad niet alles bij geraakt kan worden) of het handmatig laten spuiten.

Zonnebank is niets voor mij, ik word erg snel rood ( ja, uitgeprobeerd) en ik merk dat mijn huid reageert op de zonnebank, net zoals ik dat heb bij normaal zonnen. Dit was wat dat betreft echt een uitprobeersel en niet schadelijk verder voor je huid. Al zal de spray ook niet al te gezond zijn..

Maar goed, ik zie niet veel redenen om het nog een keer te doen eerlijk gezegd! 1x was leuk, maar vaker hoeft niet.]

haha ja ik was ook echt blij dat ik mocht douchen.

Zonnebank werkt bij mij gewoon niet + ik heb niet het geduld om wekenlang sessies te doen voor een beetje resultaat.

In de zon liggen duurt het ook gewoon heel lang.

En idd, ik had van te voren heel goed gescrubt zodat ik geen rare plekjes zou hebben en omdat het handmatig word gesprayd worden je voeten enzo ingesmeerd met crème zodat je geen vage resultaten krijgt.

Overigens woon ik in een heel warm klimaat (zo'n 45 graden in de zomer!) dus nadat ik mijn spray tan had gehad ben ik de rest van de dag binnen gebleven lekker koel met de AC aan totdat ik mocht douchen.

De dag erna ging ik een week op vakantie en ik durf met een gerust hart te zeggen dat niemand kon zien dat mijn bruine huid niet echt was die eerste week.
Bedankt voor jullie reacties! Zal goed opletten dat alles er goed af is gespoeld erna zodat het niet afgeeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven