Geld & Recht alle pijlers

Anders dan je dacht

06-11-2015 13:12 41 berichten
Heb jij wel eens iets gekocht, dat anders was dan je dacht, toen je het kocht/ bestelde.

Bijv. - een handtas die na ontvangst kleiner bleek te zijn, dan je gedacht had (ook al stonden de maten erbij)

- een blouse ontvangen in een kleur, die op het plaatje toch echt geheel anders leek

- een jurk die jezelf toch veel minder flatteus staat, dan de vrouw op het plaatje,

-één of andere dure keukenmachine, die toch niet zo handig was en die na éénmalig gebruik achterin de kast belande,

- dat leuke kastje, wat bij thuiskomst toch net niet daar paste waar jij hem graag wilde en die daarom maar op een slaapkamer belande,

- iets nieuws besteld, waarbij je na ontvangst gebruikerssporen ziet en twijfelt aan de nieuw staat ervan.

Ik kom op dit topic, omdat ik afgelopen week op zoek was naar iets.

Oa. kwam ik bij de V&D en toen ik daar het product even opende om de binnenkant te bekijken, zat daar een werk bon in voor een reparatie.

Hoe nieuw is nieuw dan?

(voor de duidelijkheid, het was niet in een sale hoek oid.)
Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat de jas niet nieuw is? Misschien was de jas bij binnenkomst al stuk, en hebben ze dat netjes laten repareren voordat de jas verkocht zou worden
Alle reacties Link kopieren
Vrij regelmatig, dat vind ik ook af en toe een beetje de pest van online bestellen. Zie ik mezelf in gedachten al reuze beeldig in jurk/jas/broek/top/whatever, zie ik er in het echt mee uit als een pak vla. Heb in de winkel wel eens een trui gepast die overduidelijk gedragen (ipv even gepast) was.. zo goor. Maar ik las dat dat wel vaker voortkomt, dat winkelpersoneel de kleding draagt en na gebruik terughangt. Getver!?
Tuurlijk staan kleren vaak anders/minder flateus dan bij zo'n uber slank modelletje op de website, maar daarom is online bestellen ook zo handig. Dan kies je gewoon 'n aantal kledingstukken uit en je kunt thuis op je gemak passen ipv in zo'n klein pashokje. En wat niet staat stuur je gewoon lekker terug. Ideaal!
Shoot first, ask questions later!
Een laptoptas. Weken gezocht naar dé tas. Het moest een leren zijn, bepaalde kleur, bepaald formaat etc etc.

In verband met de hoge prijs toch nog een poos getwijfeld of ik hem wel zou bestellen.

Uiteindelijk mezelf maar eens een dure, maar toch perfecte laptoptas gegund.

Blijkt het een enorme tas (2 keer zo groot als ik verwachtte), in een rare kleur (kwam niet in de buurt van het plaatje) en met een hele vreemde geur. Het allerergste is dat hij aanvoelde alsof alle schubjes open stonden, niet lekker glad en zacht, maar ruw en vervelend.

Ik heb hem weer teruggestuurd en ben nog steeds een beetje teleurgesteld. Ik had me er zo op verheugd :(
Daarom koop ik geen kleding online. Zelfs een boek wil ik nog vasthouden voor ik het koop.

Maar ik beken dat ik me op beurzen wel eens laat verleiden tot iets wat er zo handig uitziet, en wat dan tegenvalt. Maar dat zijn meestal niet de duurste uitgaves
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zo heb ik ook een keer een specifieke kleur tas besteld, was te lastig om die minder dan een week voor hij nodig was te vinden. Ik had een veel fellere kleur verwacht, maar dit was ook mooi.

Een bepaalde 'mooie' ketting die ik ook nodig had daarentegen viel zo ontzettend kitsch uit dat het echt niet leuk meer was. Wat een misser!
quote:MeMette schreef op 06 november 2015 @ 13:18:

Vrij regelmatig, dat vind ik ook af en toe een beetje de pest van online bestellen. Zie ik mezelf in gedachten al reuze beeldig in jurk/jas/broek/top/whatever, zie ik er in het echt mee uit als een pak vla. Heb in de winkel wel eens een trui gepast die overduidelijk gedragen (ipv even gepast) was.. zo goor. Maar ik las dat dat wel vaker voortkomt, dat winkelpersoneel de kleding draagt en na gebruik terughangt. Getver!?
Lang geleden een laptop gekocht bij de Mediamarkt. Toen ik thuis de doos openmaakte, zat er een hele grote, dikke kras op de buitenkant. Er zaten ook duidelijk gebruikerssporen op. Teruggegaan, maar daar werd gewoon glashard beweerd dat ik het zelf had gedaan.

We kopen af en toe nog weleens wat bij een ander filiaal, maar we laten in de winkel de verpakking openen door het personeel en kijken of het product werkt. Wel alleen bij grote uitgaven, pc, tablet of fototoestel bijvoorbeeld.

En qua kleding, dat ziet er in het echt bijna nooit zo uit als op het plaatje, en het staat ook nooit hetzelfde als bij het model.
quote:_origami_ schreef op 06 november 2015 @ 13:22:

Een laptoptas. Weken gezocht naar dé tas. Het moest een leren zijn, bepaalde kleur, bepaald formaat etc etc.

In verband met de hoge prijs toch nog een poos getwijfeld of ik hem wel zou bestellen.

Uiteindelijk mezelf maar eens een dure, maar toch perfecte laptoptas gegund.

Blijkt het een enorme tas (2 keer zo groot als ik verwachtte), in een rare kleur (kwam niet in de buurt van het plaatje) en met een hele vreemde geur. Het allerergste is dat hij aanvoelde alsof alle schubjes open stonden, niet lekker glad en zacht, maar ruw en vervelend.

Ik heb hem weer teruggestuurd en ben nog steeds een beetje teleurgesteld. Ik had me er zo op verheugd :(

Oh ik had dat ook.

Wilde ook eens een 'designers' tas.

Ik bij een abonnement zo'n tas besteld. Moest ik eerst 6 weken wachten.

Kwam hij eindelijk heel klein en heel onhandig om mee te nemen.

Wil je eens geld uitgeven...
Mijn voorbeeld gaat niet om een kledingstuk, maar een gebruiksvoorwerp.

De reparatiebon was een door een klant ingevulde, waarop hij over het product beschreef, wat niet goed werkte.
quote:Lexie85 schreef op 06 november 2015 @ 13:32:

Lang geleden een laptop gekocht bij de Mediamarkt. Toen ik thuis de doos openmaakte, zat er een hele grote, dikke kras op de buitenkant. Er zaten ook duidelijk gebruikerssporen op. Teruggegaan, maar daar werd gewoon glashard beweerd dat ik het zelf had gedaan.

We kopen af en toe nog weleens wat bij een ander filiaal, maar we laten in de winkel de verpakking openen door het personeel en kijken of het product werkt. Wel alleen bij grote uitgaven, pc, tablet of fototoestel bijvoorbeeld.

En qua kleding, dat ziet er in het echt bijna nooit zo uit als op het plaatje, en het staat ook nooit hetzelfde als bij het model.Media markt is qua klantenservice ook vreselijk. Voor mij een reden om er nooit meer iets te kopen.
Dat heb ik altijd bij MacDonalds, op de tv zien die hamburgers er super lekker uit en wat je ik werkelijkheid krijgt lijkt er niet eens op.
quote:limelight schreef op 06 november 2015 @ 13:37:

Mijn voorbeeld gaat niet om een kledingstuk, maar een gebruiksvoorwerp.

De reparatiebon was een door een klant ingevulde, waarop hij over het product beschreef, wat niet goed werkte.Oke dat is dan wel een andere situatie ja!
Oh pas nog, na heel lang zoeken eindelijk DE tas gevonden waar ik altijd naar op zoek ben geweest. Besteld en vol verwachting de doos opengemaakt en in plaats van cognac was hij roze/bruin van kleur heel anders dan op de foto. Hij was aan de achterkant verkleurd en er zat een dikke kras aan de voorkant van het leer. Zo jammer, hij was qua model precies wat ik zocht. Klantenservice gebeld en ik kon hem terugsturen en kreeg ik een nieuwe. Vol smart zitten wachten totdat de nieuwe kwam maar die kwam niet meer want ik had de laatste
Ik lees soms maar de helft, en ik heb dus voor mijn kerstpakket voor mijn werk een draadloze koptelefoon gekozen voor achter m'n computer. Lees ik achteraf dat deze alleen werkt met android en IOS. Nu maar hopen dat het ook werkt met een bluetooth ontvanger (die ik nu dus nog moet kopen) voor in de PC. >.<
Wij zijn nu álweer eigenlijk op autojacht.

Nou eigenlijk om ons heen aan het kijken voor een auto die beter op onze wensen aansluit.

Gezien een grote verandering in onze situatie kon er beter een andere auto komen. 1 die een stuk praktischer was. De auto die we gekocht hebben moest het wezen. Praktisch én hip. Hij is wel praktischer maar het niet helemaal. En hij past niet bij ons. Het voelt bij ons beide niet als onze auto. En dat terwijl er voor dat geld genoeg betere, praktischere en mooiere auto's te koop zijn.

Best wel spijt van dus.
Ja, vorige week een winterjas besteld bij Bol.com. krijg uiteindelik een jas die veel te klein is. Ik had maat xxxl besteld, nou die kwam nog niet eens in de buurt. Dus teruggestuurd met mededeling te klein en wil geld terug. Nog niks gehoord van Bol.com omdat het via een externe verkoper gaat. Een zekere Life Line. Jas koste 64.95 en voor mij is dat een klap geld als je het niet breed hebt
Mijn zoon wilde vorig jaar een piratentraktatie voor school.

Dus had ik online 30 plastic schatkistjes besteld, zoals van dat ijsje dat 'schatkist' heet. Dacht ik.

En allemaal chocolademunten om daarin te doen.

Hij vond het een geweldig idee.

Komt er een verdacht klein pakketje...

Blijken die schatkistjes de grootte te hebben van een pinkkootje.

Er kon nauwelijks een smartie in.

En de maten stonden natuurlijk gewoon netjes vermeld, maar ik was alleen op de foto afgegaan....
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
O ja, maten is ook altijd zo wat.
quote:Stokstaartjenl schreef op 06 november 2015 @ 13:39:

[...]

Media markt is qua klantenservice ook vreselijk. Voor mij een reden om er nooit meer iets te kopen.

Ik heb maar één keer gebruik moeten maken van hun klantenservice, toen mijn bijna twee jaar oude tablet gecrasht was door de update naar Android 5.0. Gelukkig binnen de garantietermijn. Ik had de doos keurig meegeleverd en ruim binnen de verwachte termijn kreeg ik al bericht dat hij gerepareerd was. Nieuw moederbord en nieuwe accu. In feite heb ik een nieuwe tablet gekregen hierdoor.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:GateKeeper schreef op 06 november 2015 @ 13:46:

Dat heb ik altijd bij MacDonalds, op de tv zien die hamburgers er super lekker uit en wat je ik werkelijkheid krijgt lijkt er niet eens op.

Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik had een keer een softshell jas besteld, omdat mijn man er ook eentje had en die vond ik zo heerlijk soepel en sportief aanvoelen.

Na 1,5 week wachten werd hij eindelijk bezorgd, was het een heel stug ding en net iets te kort, zodat mijn billen heel erg opvielen. Jammer hoor.
..
Ik had op marktplaats een, vond ik, dure maar hele nieuwe (prijskaartje zat er inderdaad nog aan) mooie jas besteld. Was maat xxl stond er in de advertentie. Totdat hij binnenkwam, ik was erg enthousiast want het was precies wat ik ervan verwachte tot ik hem aan probeerde te trekken. Paste echt niet dus ik kijk wat verbaasd naar de maat is het maat L.

Op mijn email hierover heb ik uiteraard nooit meer reactie gehad.

Nu hoop ik dat ik hem volgende zomer pas, eens gaat het lukken, de jas zelf is fantastisch.
Overigens had ik zelfs voor de aankoop gemaild of ik kon komen passen maar nee dat was niet mogelijk. Heb nog gevraagd of de jas groot of klein viel en haar antwoord was groot. Tja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven