Gezondheid alle pijlers

Haaruitval na bevalling

06-11-2015 19:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb giga last van haaruitval na me bevalling..heb al geen dik haar(understatement, gigantisch dun haar) en je begint het nu echt te zien..

Iedereen zegt het gaat vanzelf weer over maar ben toch benieuwd of iemand de gouden tip heeft!
Heel normaal, je hebt negen maanden gespaard en nu haalt je haar de tijd weer in. Pech dus, even doorzetten.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Mijn oma zei dat je bij de drogist een vitamine potje hebt voor haar en nagels? Geen idee of het werkt ik geloof nooit zo in die dingen.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Oh, don't remind me, over 18 weken begint dat circus weer. Ik heb toen een beetje inhammen gekregen na mijn bevalling. Ik kon het 'verbergen' (het scheen alleen mijzelf op te vallen of iedereen is verrekte aardig tegen mij geweest in die tijd) door mijn haar los te dragen. Maar, het is redelijk goed gekomen.

Waar verlies je nu het meeste haar? Je zou je haar in een andere scheiding kunnen delen (dus als je bijvoorbeeld aan de linkerkant meer haar verliest, een scheiding aan de rechterkant kunnen maken zodat er meer haar over het dunne gedeelte valt), of het licht touperen (zodat het meer lijkt) of de kapper eens kunnen vragen of je extensions kunt laten zetten.

Helaas bestaat de gouden tip niet, want het is hormonaal en je kunt er niets tegen doen. Helaas.
Is normaal en het komt weer goed!
Ik heb die vitamines geprobeerd maar het hielp geen fluit. Had enorme inhammen, uiteindelijk een pony laten knippen zodat het wat minder zichtbaar was.

Uiteindelijk wel weer goed gekomen en bij de tweede had ik er nauwelijks last van.

Maar weet dat ik destijds wel kon janken, hele bossen trok ik er uit.
Vaak hou je tijdens je zwangerschap meer haar vast dan normaal. En dat valt na de bevalling in een keer uit.

Hoe was je haar tijdens de zwangerschap?
mijn zoon is 2,5 jaar inmiddels en mijn haar is nog steeds drama. De kapper zegt dat het vanzelf goed moet komen, vitamines helpen niet. Ik heb al allerlei verschillende shampoos en maskers geprobeerd maar niks helpt. Bloedonderzoek via de huisarts laten doen, alles in orde.

Ik heb het maar opgegeven. Ik wil nog een kindje dus hopelijk herstelt m'n haar daarna nog
Oh drama idd! Heb er ook heel lang last van gehad. Gewoon uitzitten..
Extensions heb ik jaren gehad maar is nu echt niet goed om te doen..door het haaruitval vallen ze sneller uit en dan trekt het nog vastzittend haar er ook mee uit!

Mijn haar was tijdens mij zwangerschap eerst flut maar na een week of 20 geweldig!!wist dat dit me te wachten stond maar had nooit verwacht dat het zo erg was!
Dat het na een week of 20 geweldig was, is omdat je meer haar vasthoudt tijdens je zwangerschap. En erna raak je alles weer kwijt, in één keer.

Het komt wel goed. Geef het tijd.
Hoelang na de bevalling begint het haarverlies? Ik ben bijna 7 weken geleden bevallen en merk er gelukkig nog niks van.
Begon hier na een week of 10..maar vanaf een week of 13-14 werd het pas echt erg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven