Ik kan zoons geaardheid niet aanvaarden

07-11-2015 12:11 1180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden vertelde mijn zoon voor het eerst dat hij denkt dat hij homoseksueel is. Hij was toen 19 jaar en we vonden dit nog veel te vroeg om zo’n dingen zeker te weten. Vooral mijn man vindt dit niet bespreekbaar. We hebben toen heel intensief gesproken over wat in hem omging en na een tijdje gaf zoon aan dat hij er niet helemaal over uit was en nog niet helemaal zeker was wat zijn geaardheid was. De relatie tussen zoon en zijn vader is hierdoor wel sterk bekoeld, alsof er toch een afstand is gekomen. We hebben het onderwerp in de maanden die erop volgde laten rusten. Zoon kreeg in die periode ook een vriendin.

Een tijdje geleden gaf zoon aan dat hij nog steeds denkt homo te zijn. Hij is verliefd op een vriend en hij ook op hem, ze hebben dit al tegen elkaar uitgesproken en hebben al gekust. Ik ben kwaad dat hij ons een jaar heeft voorgelogen, dat hij ons voorgehouden heeft dat zijn gevoelens veranderd waren. Hoe hard ik ook probeer, ik kan dit niet gewoon aanvaarden. Ik wil beter voor mijn kind. Tegenwoordig lijkt homo/bi zijn wel een modeverschijnsel. Je ‘moet’ wel eens experimenteren met iemand van het zelfde geslacht, anders tel je niet meer mee. Zoon is een harde bikkel, een doorzetter. Ik zie hem helemaal niet als homoseksueel. Ik zie zo’n levensstijl ook gewoon niet passen bij mijn zoon en als ik eerlijk ben vind ik het vies. Zoon heeft al een paar keer over zijn “vriend” verteld, over hoe graag hij bij hem is, maar dit wil ik helemaal niet weten. Ik kan er niet met hem niet over spreken.

Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar dit deel kan ik echt niet aanvaarden. Ik wil hem hierover niet verliezen. Zijn er hier ouders die hetzelfde hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Weet iemand een manier om hier samen met mijn zoon door te komen?
quote:jamie09 schreef op 07 november 2015 @ 12:57:

[...]

Ja, hij is hier al heel vaak over de vloer geweest, zogezegd als 'gewone' vriend. Ik vind het erg dat hij gelogen heeft om op die manier zijn zin te krijgen en zijn vriend over de vloer te laten komen en ja, hierdoor voel ik mij voorgelogen. Nu we het weten is hij niet meer welkom.

Wauw. Wat heb jij het geluk van je kind hoog op je prioriteitenlijstje staan, zeg.

Wat bucklebunny zegt: ik zou het als je zoon zijnde ook wel weten. Is dat echt wat je wilt?

[...]

Ja, hij is hier al heel vaak over de vloer geweest, zogezegd als 'gewone' vriend. Ik vind het erg dat hij gelogen heeft om op die manier zijn zin te krijgen en zijn vriend over de vloer te laten komen en ja, hierdoor voel ik mij voorgelogen. Nu we het weten is hij niet meer welkom.Werkelijk? Om zijn zin te krijgen? Mens, ik hoop toch zo dat je zoon en zijn vriend jullie achter zich laten en bedenken dat júllie degenen zijn die niet sporen! On-ge-lofe-lijk! Wat een bekrompenheid en onwetendheid spreekt er uit deze post...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Slotje!! Non-topic dit. Ik vertik het hier nog te reageren. Echt, heb je als ouder geen problemen maak je ze alsnog zelf. Pffff.
Los van het wel of niet kunnen accepteren dat hij homo is, snap ik dat gezeur over voorgelogen ook niet. Heeft jullie zoon geen recht op privacy? Is hij verplicht jullie meteen over iedere ontluikende romance in te lichten?

Jullie dwingen hem om alles te vertellen, om het vervolgens af te schieten.

Je raakt hem echt kwijt zo. En dan zal niemand hem ongelijk geven dat hij het contact verbroken heeft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
O to mag hij nog wel uitgaan van jullie?

Je wilt niet weten wat daar in die gaytenten allemaal gebeurd..

Gangbangen in de darkroom en ga zo maar door.!

Ja echt dat doen ze allemaal die homoseksuelen.!

[...]

Ja, hij is hier al heel vaak over de vloer geweest, zogezegd als 'gewone' vriend. Ik vind het erg dat hij gelogen heeft om op die manier zijn zin te krijgen en zijn vriend over de vloer te laten komen en ja, hierdoor voel ik mij voorgelogen. Nu we het weten is hij niet meer welkom.

Wow...

Je zou een award voor beste moeder moeten krijgen.
Want homo's zijn niet in staat om condooms te gebruiken? En hoezo homo's kunnen geen kinderen krijgen?

Op dit soort momenten staat me altijd weer levendig bij waarom ik ook alweer mijn kinderen in Amsterdam zou willen laten opgroeien. Ik heb meerdere vrienden/kennissen/ex-klasgenoten die 2 mama's of 2 papa's hebben.
quote:tampontouwtje schreef op 07 november 2015 @ 13:02:

Slotje!! Non-topic dit. Ik vertik het hier nog te reageren. Echt, heb je als ouder geen problemen maak je ze alsnog zelf. Pffff.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn broertje is homo. Heeft nooit halfnaakt op een gaypride gedanst of waar dan ook. Is nooit ontrouw geweest, in fact hij is al jaren samen met zijn tweede partner.

Hij woont samen, heeft een hele normale baan (zoals jij en ik), ze hebben samen bewust de keuze gemaakt om geen traject voor kinderen op te starten, daarom kunnen ze veel reizen maken.

Ik kan hele normale gesprekken met hem voeren, die ik met iedereen voer. Hij en zijn partner zijn geweldig lief voor mijn kinderen, net als mijn andere broers en schoonzusjes.

Het is net een mens, die precies dezelfde dingen doet als jij en ik.

En dat kan jij dus niet accepteren, gek.....
quote:jamie09 schreef op 07 november 2015 @ 12:50:

Wauw, zoveel reacties. Ik heb voorlopig enkel de eerste pagina gelezen, straks lees ik verder.

Ik had wel verwacht dat ik zo'n reacties zou krijgen en dat mijn gevoelens hier zouden toegeschreven zijn aan het feit dat we gelovig of ouderwets zijn. We zijn niet gelovig of religieus. Ik kan toch niet de enige zijn die het hier moeilijk mee heeft? Homoseksualiteit is voor mijn man helemaal niet aanvaard, ik vind dat we er tegenwoordig te veel mee geconfronteerd worden. Je moet nu wel 'bischierig' zijn en halfnaakt mee gaan dansen in de gay pride, anders ben je ouderwets.

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?

Je bent zeker niet de enige die het zo voelt hoor. Er zijn veel meer mensen die moeite hebben met homoseksualiteit. Voor de meeste van die mensen blijft het ver van hun bed, maar voor jou is het nu heel dicht bij. Dan zul je toch iets moeten met die ideeën.

Ik ken persoonlijk vrij veel homo's (m/v) en daar zitten weinig gay-pride types tussen. Wel zitten er sportieve, ambitieuze en trouwe types tussen en ook een aantal met een gezin. Ik vind het opvallend hoe klein de verschillen zijn in de praktijk tussen een homoseksuele en een heteroseksuele relatie.

Sta je er voor open om te gaan kijken hoe het echt is? Om te gaan praten met je zoon op een open manier en zijn vriend te leren kennen en je te laten verrassen?
Het is zoals het is

Wauw, zoveel reacties. Ik heb voorlopig enkel de eerste pagina gelezen, straks lees ik verder.

Ik had wel verwacht dat ik zo'n reacties zou krijgen en dat mijn gevoelens hier zouden toegeschreven zijn aan het feit dat we gelovig of ouderwets zijn. We zijn niet gelovig of religieus. Ik kan toch niet de enige zijn die het hier moeilijk mee heeft? Homoseksualiteit is voor mijn man helemaal niet aanvaard, ik vind dat we er tegenwoordig te veel mee geconfronteerd worden. Je moet nu wel 'bischierig' zijn en halfnaakt mee gaan dansen in de gay pride, anders ben je ouderwets.

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?

Heb je je al eens afgevraagd of HIJ wel gelukkig zou worden van een gezin met een vrouw en 2,6 kinderen in een Vinexwijk met een grote auto en een kleine auto en een tuintje voor en een tuin achter?

Trouwens ik ken wel homo's met kinderen. Waarom zouden zij geen kinderen kunnen opvoeden? Liever een liefdevol koppel dan een disfunctioneel gezin of alleenstaande ouder toch?

Je hebt inderdaad een compleet vertekend beeld van wat homo's zouden moeten zijn. Slappelingen, kennelijk? Niet sportief? Niet krachtig? Promiscue? Man, je moest eens weten.

Wat een vooroordelen allemaal. Met dank aan de media, die tijdens zo'n gay pride ook alleen maar de drama queens in beeld brengen, niet de duizenden brave burgers die ook homo zijn maar zich 'normaal' kleden (binnen jouw normen). En zelfs al wil jouw zoon in zijn blote bastje op een gay pride boot gaan staan, nou en? Je zegt toch dat je van hem houdt?

En wie zegt dat het 'hetero leven' zo makkelijk is? Vooral als je het niet bent...

Moet je je voorstellen dat JIJ gedwongen werd met een vrouw te trouwen en samen in een bed te slapen en die mee te nemen naar feestjes als jouw partner. Hoe zou je je daaronder voelen?
You can never have too many hats, gloves and shoes

[...]

Ja, hij is hier al heel vaak over de vloer geweest, zogezegd als 'gewone' vriend. Ik vind het erg dat hij gelogen heeft om op die manier zijn zin te krijgen en zijn vriend over de vloer te laten komen en ja, hierdoor voel ik mij voorgelogen. Nu we het weten is hij niet meer welkom.Dit is echt onzin. Ik ben geen psycholoog maar jij gebruikt dit nu als smoesje om je echte gedachte over het homozijn te verhullen. "Zoon heeft gelogen en nu mag zijn vriend hier niet meer komen". Nee je zoon heeft niet gelogen, hij heeft iets achtergehouden. Daarbij wist je anderhalf kaar geleden al van hem dat hij op jongens valt. En dat achterhouden is geheel noodgedwongen geweest, jij en je man hebben hem in die benarde positie geplaatst. Er vallen hier maar 2 mensen te beschuldigen en dat zijn jij en je man.

Brrrrrr!!!

Ik hoop dat je zoon veel liefde vindt bij zijn vriend, want wat moet hij dit bij jou en je man missen, verschrikkelijk.

En ik hoop dat de liefde van zijn vriend genoeg is om je zoon gelukkig te laten voelen, bij jullie klopt hij wat geluk betref tevergeefs op de deur. Arme vent!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?Tegen zoveel domheid valt niet aan te schrijven. Pfff... Het zullen je ouders maar zijn.
TO, de opbouw van je OP toont aan dat je iemand bent die zich thuisvoelt op fora, wellicht ook op het Vivaforum. Dan weet je ook dat wat het effect van je OP is en dat NIEMAND je gaat steunen. Dus wat is je agenda precies?
quote:Kritispurelaif schreef op 07 november 2015 @ 12:53:

Beter voor je kind?

Hem onvoorwaardelijk accepteren en van hem houden. Dat is beter.

Precies.

Dit is het, niets meer en niets minder.

Al het andere is blabla.

TO je zoekt alleenmaarnaar excuses om te vergoeilijken dat je blijkbaar niet kan bieden waar het om gaat: onvoorwaardelijk van je zoon houden om wie hij is.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:_discovery_ schreef op 07 november 2015 @ 13:04:

Mijn broertje is homo. Heeft nooit halfnaakt op een gaypride gedanst of waar dan ook. Is nooit ontrouw geweest, in fact hij is al jaren samen met zijn tweede partner.

Hij woont samen, heeft een hele normale baan (zoals jij en ik), ze hebben samen bewust de keuze gemaakt om geen traject voor kinderen op te starten, daarom kunnen ze veel reizen maken.

Ik kan hele normale gesprekken met hem voeren, die ik met iedereen voer. Hij en zijn partner zijn geweldig lief voor mijn kinderen, net als mijn andere broers en schoonzusjes.

Het is net een mens, die precies dezelfde dingen doet als jij en ik.

En dat kan jij dus niet accepteren, gek.....

Maak dat TO maar wijs.

Want zo zíjn homo's helemaal niet. Alle homo's zijn namelijk hetzelfde. Continu halfnaakt met een roze handtas zwaaiend. Enzo.
quote:tampontouwtje schreef op 07 november 2015 @ 13:02:

Ik weet zelf niet goed waarom ik er zoveel moeite mee heb. Wel klopt het beeld dat ik van mijn zoon heb niet meer. Hij is sportief en atletisch, een vechter en hij was gelukkig met een meisje. Ik hoef van hem niet te weten dat hij aangetrokken wordt tot mannen. Ik twijfel eraan of hij zo wel gelukkig kan worden. Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijker. Hij kan geen gezin starten. Het is ook bewezen dat in de homocultuur meer ontrouw, SOA's, zelfmoord,... voorkomen. Dat moet je toch niet willen voor je kind?Jouw zoon is nog steeds sportief en een vechter. Hij is nog steeds precies dezelfde persoon die hij altijd was, hij was namelijk ook altijd al homo. De homoscene die jij beschrijft is niet de wereld waarin alle homo's leven. Ook homo's willen een langdurige en stabiele relatie, uiteraard, niet allemaal maar dat geldt ook voor hetero's. En de reden dat er meer zelfmoord voorkomt onder homosexuele jongeren is omdat zij niet geaccepteerd worden door hun ouders en omgeving. Daar kan jij nu verandering in aanbrengen. En dat zou ik je ook zeer sterk aanbevelen want anders raak je je zoon kwijt.
Als je je zoon wilt behoeden van ontrouw en zelfmoord is het beste wat je kunt doen hem steunen in een relatie met een lieve man!
Wow wat erg om te lezen dit... mijn beste vriend is homo en hij heeft met zelfmoord neigingen rond gelopen omdat hij er niet voor uit durfde te komen.... en toen hij er voor uitkwam vond juist niemand zijn geaardheid een probleem! Hij woont ondertussen samen met zijn vriend in een prachtig huis en is helemaal gelukkig! Ik moet er niet aan denken hoe het afgelopen zou zijn als hij zo'n moeder als jou had gehad die het niet zou accepteren :(
quote:sneeuwwitje80 schreef op 07 november 2015 @ 12:19:

Je moet het wel accepteren wil je een band met je zoon hebben. Dat jij kwaad was op je zoon is niet eerlijk. Hij was er al uit maar dat mocht niet van zijn vader dus heeft hij zichzelf verloochend en iets met een meisje begonnen. Dat is door jullie. En je kind die sex heeft is toch altijd een raar idee??Dit dus
Ik heb in m'n eerdere posts geprobeerd je gevoelens serieus te nemen. Maar ik hoop steeds meer dat je gewoon een trol o.i.d. bent die probeert de viva-forummers op hun zaterdagmiddag van hun huishoudelijke taken af te houden.

Dat is je bij mij namelijk wel gelukt
quote:vitamined schreef op 07 november 2015 @ 13:06:

[...]

Maak dat TO maar wijs.

Want zo zíjn homo's helemaal niet. Alle homo's zijn namelijk hetzelfde. Continu halfnaakt met een roze handtas zwaaiend. Enzo.

Joh, hoe vaak ik niet gehoord heb: "huh, jij lesbisch? maar jij ziet er wél leuk en verzorgd uit!"

Duhhhh

en dan ben ik nog een stoere versie, mijn meeste vriendinnen zijn nog veel meer 'onzichtbaar' als lesbo.
quote:lux. schreef op 07 november 2015 @ 13:02:

Want homo's zijn niet in staat om condooms te gebruiken? En hoezo homo's kunnen geen kinderen krijgen?

Op dit soort momenten staat me altijd weer levendig bij waarom ik ook alweer mijn kinderen in Amsterdam zou willen laten opgroeien. Ik heb meerdere vrienden/kennissen/ex-klasgenoten die 2 mama's of 2 papa's hebben.In Amsterdam komt anders meer homo-bashing voor dan in 'n gewoon normaal dorp. Ik heb ook homovrienden die in Amsterdam wonen, maar als die 'ns wat gaan drinken lopen ze beslist niet hand in hand o.i.d. want er heerst daar nogal wat homo haat. Grote steden worden ook veelal bevolkt door niet westerse medelanders die niet alleen anti homo zijn, maar niet schromen om geweld te gebruiken als ze iets zien wat niet in hun wereldbeeld past.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven