Ik kan zoons geaardheid niet aanvaarden

07-11-2015 12:11 1180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden vertelde mijn zoon voor het eerst dat hij denkt dat hij homoseksueel is. Hij was toen 19 jaar en we vonden dit nog veel te vroeg om zo’n dingen zeker te weten. Vooral mijn man vindt dit niet bespreekbaar. We hebben toen heel intensief gesproken over wat in hem omging en na een tijdje gaf zoon aan dat hij er niet helemaal over uit was en nog niet helemaal zeker was wat zijn geaardheid was. De relatie tussen zoon en zijn vader is hierdoor wel sterk bekoeld, alsof er toch een afstand is gekomen. We hebben het onderwerp in de maanden die erop volgde laten rusten. Zoon kreeg in die periode ook een vriendin.

Een tijdje geleden gaf zoon aan dat hij nog steeds denkt homo te zijn. Hij is verliefd op een vriend en hij ook op hem, ze hebben dit al tegen elkaar uitgesproken en hebben al gekust. Ik ben kwaad dat hij ons een jaar heeft voorgelogen, dat hij ons voorgehouden heeft dat zijn gevoelens veranderd waren. Hoe hard ik ook probeer, ik kan dit niet gewoon aanvaarden. Ik wil beter voor mijn kind. Tegenwoordig lijkt homo/bi zijn wel een modeverschijnsel. Je ‘moet’ wel eens experimenteren met iemand van het zelfde geslacht, anders tel je niet meer mee. Zoon is een harde bikkel, een doorzetter. Ik zie hem helemaal niet als homoseksueel. Ik zie zo’n levensstijl ook gewoon niet passen bij mijn zoon en als ik eerlijk ben vind ik het vies. Zoon heeft al een paar keer over zijn “vriend” verteld, over hoe graag hij bij hem is, maar dit wil ik helemaal niet weten. Ik kan er niet met hem niet over spreken.

Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar dit deel kan ik echt niet aanvaarden. Ik wil hem hierover niet verliezen. Zijn er hier ouders die hetzelfde hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Weet iemand een manier om hier samen met mijn zoon door te komen?
quote:jamie09 schreef op 07 november 2015 @ 16:34:

[...]

Ja hoor, ik lees zeker nog mee. Er zijn nog heel wat waardevolle reacties bij gekomen. Bedankt hiervoor.

Waar ik grote moeite mee heb is het feit dat hier gezegd wordt dat homoseksualiteit staat voor wat je met iemand doet in bed. Dat vind ik licht uitgedrukt. Voor mij is homoseksualiteit een wezenlijk deel van je zijn. Ik zou mezelf niet zijn, ik zou het leven die ik nu heb, niet leiden als ik lesbisch was geweest. Ik zou nooit samen met mijn man biologische ouders geworden zijn van mijn kinderen. Voor mij bepaalt je seksualiteit veel meer dan wat je met iemand doet in bed. Laten we een koe een koe noemen: anale/orale seks kun je ook hebben als hetero. Het bepaalt wel wie je partner is, wie je vrienden zijn, hoe gemakkelijk je een gezin kan stichten, je interesses, je milieu. En nu kom ik er erachter dat dit wezenlijk deel van mijn zoon anders is dan ik jaren voor ogen heb gehouden en dit vind ik moeilijk. En voor mij is zijn toekomstbeeld slechter, omdat hij niet dezelfde kansen gaat krijgen als iemand die hetero is om bv een biologisch kind te krijgen. Het doet pijn dat hij niet dezelfde keuzes heeft als mijn andere kinderen.

Het feit dat de vriend van mijn zoon hier niet meer welkom is, is omdat alles nog te vers is. Het is nog te vroeg hiervoor. Ook mijn andere zoon (die hetero is) mocht trouwens niet meteen zijn vriendin mee naar huis nemen.Ja maar TO, niemand hier zegt dat het erg is dat jij eraan moet wennen en dat je je toekomstbeeld voor je zoon aan moet passen en dat dat moeilijk is. Als je dat wel denkt dan lees je de reacties echt niet goed. Wat wij wel zeggen is dat je het op zijn minst moet proberen, en als je het niet kan accepteren, tolereer het dan tenminste. Laat jouw kind niet de dupe zijn van jouw irreële angsten en kortzichtigheid.
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 13:44:

[...]

Dus als je homoseksualiteit niet accepteert ben je hysterisch, grof en eng? ik vind dat mensen die mijn mening niet accepteren eerder eng.

Nou, in ieder geval ben je geen goede Nederlands burger. Artikel 1 van onze grondwet zegt namelijk: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Jij discrimineert wel, Dadeldruifje. En dat mag niet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:lux. schreef op 07 november 2015 @ 17:24:

De gaypride is trouwens hartstikke gezellig. Ben er inmiddels wel op uitgekeken, maar vond dat een prima feestje. Weet nog dat ik een jaar of 7 was en erheen ging met mijn ouders en dat ik mijn ogen heb uitgekeken

Ik vind de Gaypride niet echt erger dan carnaval ofzo. Oké er is iets meer naakt misschien. Maar ach tja, zo onzinnig om spastisch te doen om een paar blote billen.Net ziets als the parade en het zomercarnaval in Rotterdam maar dan op het water.
verba volant, scripta manent.

[...]

Ik zou nooit samen met mijn man biologische ouders geworden zijn van mijn kinderen. Voor mij bepaalt je seksualiteit veel meer dan wat je met iemand doet in bed. Laten we een koe een koe noemen: anale/orale seks kun je ook hebben als hetero. Het bepaalt wel wie je partner is, wie je vrienden zijn, hoe gemakkelijk je een gezin kan stichten, je interesses, je milieu. En nu kom ik er erachter dat dit wezenlijk deel van mijn zoon anders is dan ik jaren voor ogen heb gehouden en dit vind ik moeilijk. En voor mij is zijn toekomstbeeld slechter, omdat hij niet dezelfde kansen gaat krijgen als iemand die hetero is om bv een biologisch kind te krijgen. Het doet pijn dat hij niet dezelfde keuzes heeft als mijn andere kinderen.

Je hebt het vooral over jezelf. Jij zou dit, jij zou dat...

Het gáát niet allemaal om jou, je man en jullie ideeën over hoe het heurt.

Je lijkt wel kwaad over iets wat jóu overkomt. Terwijl het om het leven van jouw kind gaat, die (hopelijk is je dat nu toch écht heel duidelijk) niet gekozen heeft voor zijn geaardheid. Hij is wie hij is en hoe zijn leven verder gaat is voorál aan hem.

Jij gaat hem hopelijk steunen in de weg die hij af gaat leggen. Hij gaat je misschien nog verbazen, op positieve wijze.

Als hij hetero was geweest had hij misschien wel nooit kinderen gekregen. Dat weet je namelijk als hetero ook niet bij je geboorte al. Hij had zelf niet voor kinderen gekozen kunnen hebben, ze niet hebben kúnnen krijgen of weet ik veel waarom hij je nooit oma had kunnen maken.

Een moeder van een van mijn beste vrienden is twee keer oma, door de kinderen van haar homoseksuele zoon en haar heteroseksuele dochter heeft geen kinderen gekregen.

Kan ook nog.

Staar je niet te blind op onmogelijkheden in zijn leven, puur omdat hij op mannen valt.

Er zijn legio enorm succesvolle homo's. In mijn werkveld is een groot deel van de werkzamen homoseksueel en die doen het hartstikke lekker op de maatschappelijke ladder over het algemeen.

Je laat je leiden door angst en die projecteer je keihard op je zoon.

Maar dat zijn jóuw angsten, het is jóuw onwetendheid en tunnelvisie. Zadel hem daar niet mee op.

Hij is 19 en volwassenen. Hij kan verkeren met wie hij wil, of jij dat nou afkeurt of niet.

Je houdt zo veel van hem zeg je, ok, zet dan je teleurstelling en jouw verwachtingen opzij en neem je kind zoals hij is.

Ik garandeer je een veel gelukkiger leven dan volharden in het afkeuren van iets waar jij totaal geen invloed op hebt. Hij heeft er zélf niet eens invloed op.

God/de natuur heeft bepaald dat hij op mannen valt. Er is geen weg terug.

Ik hoop ontzettend dat je liefde je afkeer overwint.
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 13:19:

[...]

Doe niet zo verontwaardigd zeg. Mensen spelen alleen maar dat het geaccepteerd is. Als het echt zo geaccepteerd is waarom dan altijd die gay pride. Als je zo normaal bent. Doe dan ook gewoon normaal! En waarom wordt de geaardheid van twee beroemde voetballers met zo veel bombarie aangekondigd???

Leer jij maar eerst normaal doen.

Dat is het grappige namelijk, in Nederland zijn mensen met jouw denkbeelden steeds zeldzamer en dus niet meer de norm.

En gelukkig maar.
quote:jamie09 schreef op 07 november 2015 @ 13:57:

Met 'moderverschijnsel' bedoel ik ook dat er geen ruimte meer is om het er moeilijk mee te hebben (gezien ook de reacties op dit topic).

...

Om eerlijk te zijn, ken ik inderdaad niemand die homoseksueel is. Mijn enige beeld dat ik ervan heb, is hetgene die ik zie in de media en dat vind ik geen mooi beeld.

De acceptatie van homo's is geen modeverschijnsel, het is vooruitgang. Ooit, en nog niet eens zo heel lang gelden, zullen mensen zich, net als jij nu, ook gedwongen hebben gevoeld om 'modeverschijnselen' als vrouwenemancipatie en het grondwettelijk verbod op uitsluiting vanwege bijvoorbeeld huidskleur. Inmiddels vinden we het de normaalste zaak van de wereld dat vrouwen mogen stemmen en dat je iemand op grond van zijn/haar donkere huidskleur niet mag afwijzen voor een baan.

[...]

... Ik zou mezelf niet zijn, ik zou het leven die ik nu heb, niet leiden als ik lesbisch was geweest. Ik zou nooit samen met mijn man biologische ouders geworden zijn van mijn kinderen. Voor mij bepaalt je seksualiteit veel meer dan wat je met iemand doet in bed. Laten we een koe een koe noemen: anale/orale seks kun je ook hebben als hetero. Het bepaalt wel wie je partner is, wie je vrienden zijn, hoe gemakkelijk je een gezin kan stichten, je interesses, je milieu. En nu kom ik er erachter dat dit wezenlijk deel van mijn zoon anders is dan ik jaren voor ogen heb gehouden en dit vind ik moeilijk. En voor mij is zijn toekomstbeeld slechter, omdat hij niet dezelfde kansen gaat krijgen als iemand die hetero is om bv een biologisch kind te krijgen. Het doet pijn dat hij niet dezelfde keuzes heeft als mijn andere kinderen.

Het feit dat de vriend van mijn zoon hier niet meer welkom is, is omdat alles nog te vers is. Het is nog te vroeg hiervoor. Ook mijn andere zoon (die hetero is) mocht trouwens niet meteen zijn vriendin mee naar huis nemen.

Jij zou jezelf niet zijn als je lesbisch was geweest, schrijf je. Waarom wil je dan wel dat je zoon zich anders voordoet zodat hij zichzelf niet kan zijn?

Je hecht veel te veel waarde aan seksuele geaardheid. Alsof dat allesbepalend zou zijn voor je complete leven. Over een poos zul je inzien dat seksuele geaardheid maar een onderdeel is van hoe iemand is. Dingen als je genen, je ouders, je familie, je cultuur, de buurt waarin je opgroeit, je scholing, je doorzettingsvermogen, je persoonlijkheid, toeval, etc. bepalen dat net zo veel en meestal meer.

In hoeverre heeft jouw heteroseksualiteit invloed gehad op jouw partnerkeuze? Alleen dat je voor een man hebt gekozen. Dat het deze man is geworden, was afhankelijk van de invloed van jouw ouders, jouw genen en jouw eerdere ervaringen met mannen. En dan nog het toeval, hij was blijkbaar precies op de juiste plek op de juiste tijd. Dit geldt ook voor jouw zoon. Hij zal ook voor een man kiezen, maar welke man dat wordt, wordt bepaald door zijn persoonlijkheid, etc.

Dezelfde vraag voor jouw andere punten: in hoeverre heeft jouw hetero-zijn je hobby's, je baan en je milieu bepaald? Tenzij je hobby's heteroseksueel dammen en anti-homogroeperingen zijn, vermoedelijk niets.

Jouw zoon heeft dezelfde keuzes als jouw andere kinderen. Het grote verschil is dat bij hem mama en papa hem niet meer zo leuk en eigenlijk vies vinden. En dát gaat wel degelijk zijn leven negatief beïnvloeden.

Net als wanneer jouw ouders bijvoorbeeld je heel duidelijk hadden laten merken dat ze liever een jongetje in plaats van jou hadden gehad. Of wanneer ze je vies hadden gevonden omdat je met jouw man trouwde, in plaats van met een man die zij geschikt voor jou hadden bevonden. Want met de man van hun keuze had je, volgens hen, een fijner leven gehad en ze hadden je dat geluk gewenst.

Jouw zoon is hoogstwaarschijnlijk bi of homo. Daar valt niets aan te veranderen, hoe graag jij dat ook wilt. Dat heb je niet in de hand. Wat je wel in de hand hebt, is hoe je er mee omgaat. Ik schreef al eerder dat je niet moet verwachten dat je van de een op de andere dag er geen problemen mee gaat hebben. Maar hoe langer je (en je man ook) moeilijk blijft doen, hoe meer schade je zoon oploopt en hoe groter de kans is dat er een (tijdelijke) breuk ontstaat.

Jullie hebben nu al een flinke mentale klap uitgedeeld en hem de boodschap gegeven dat mama en papa alleen van hem houden als hij met een meisje thuiskomt en dat hij eigenlijk vies is. Hij zal door zijn eventuele homoseksualiteit inderdaad wat vaker vervelende opmerkingen krijgen, maar dat soort opmerkingen doen pas echt wat met iemand als ze van je eigen ouders komen.

Dus wat vreselijk moet dat zijn voor hem... :( Als je je zoon echt niet kwijt wilt en je bent bereid hem te accepteren zoals hij is, ga je nog dit weekend aan de slag met jouw beeld van homoseksualiteit. Blijkbaar richt je je alleen op bepaalde media, waardoor je zo'n vertekend beeld hebt. Verbreed je wereld! Er is nog zo veel te leren en te ontdekken. Bijvoorbeeld dat homo's ook maar gewone mensen zijn. Kijk maar naar je zoon. Dat hij een harde bikkel is, verandert niet nu hij uit de kast is gekomen. Ga naar een praatgroep (je bent heus niet de enige ouder die zo denkt), lees die link van het COC en misschien ook de volgende links:

http://www.cocnoordhollandnoord.nl/is-mijn-kind-homo/

http://www.iedereenisande ... ederlanders/#.Vj4q4iseBBB

https://www.groene.nl/art ... leeuw-is-geen-valse-nicht

http://mens-en-samenlevin ... -als-je-zoon-homo-is.html

http://www.iedereenisande ... t-je-ouders/#.Vj4tWyseBBA

Ik ben zelf overigens een heterovrouw en heb geen kinderen. Zou ik die hebben, dan zou ik er geen moeite mee hebben als ze holebi zijn. Voor mij is het de gewoonste zaak van de wereld. Was ik lesbisch geweest, dan had mijn familie dat ook geaccepteerd. Het gaat me aan het hart dat er kinderen zijn die afgewezen worden door hun ouders vanwege bijvoorbeeld hun geaardheid.
quote:pommiaan schreef op 07 november 2015 @ 17:53:

[...]

Ja maar TO, niemand hier zegt dat het erg is dat jij eraan moet wennen en dat je je toekomstbeeld voor je zoon aan moet passen en dat dat moeilijk is. Als je dat wel denkt dan lees je de reacties echt niet goed. Wat wij wel zeggen is dat je het op zijn minst moet proberen, en als je het niet kan accepteren, tolereer het dan tenminste. Laat jouw kind niet de dupe zijn van jouw irreële angsten en kortzichtigheid. Inderdaad! Een mens krijgt de meeste kans om gelukkig te worden als hij dicht bij zichzelf kan blijven. En niet door zichzelf te verloochenen en zich anders voor te doen, omdat paps en mams dat beter voor hem vinden. Het werkt niet. Heeft nooit gewerkt, zal het ook nooit gaan doen. Als hij zich moet gaan verloochenen, dan zal hij ongelukkig worden en de vrouw die met hem komt te leven ook. Laat hem gewoon zijn wie hij is. Hij is toch geen drugsverslaafde of crimineel?
Zit je trouwens erg onder de plak bij je man?
To ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben maar mijn moeder zou het heel moeilijk vinden als ik homo zou zijn. Niet omdat ze niet van me houdt, maar uit onwetendheid. Ik proef dit ook bij jou. Je weet niks van homo's, wat je denkt te weten klopt niet. Je bent nu geschrokken en reageert door je zoon te kwetsen en hem en degene die hem gelukkig maakt buiten te sluiten. Dit Is je bedoeling niet maar je weet niet wat anders te doen.

Het klinkt misschien gek maar ik zou relatietherapie aanraden. Zo kunnen jullie elkaar beter leren begrijpen. Neem contact op met coc, zij kunnen je ook helpen om in te zien dat het beeld dat je voor ogen hebt niet klopt. Hoewel wat je nu doet behoorlijk harteloos Is naar je zoon toe, geloof ik oprecht dat je het niet zo bedoelt en dat je heel veel van je zoon houdt. Neem die liefde voor hem als uitgangspunt en ga actief aan de slag met het aanvaarden en accepteren van je zoon. Het is duidelijk dat het niet vanzelf gebeurt, en ik vind het heel knap dat je op het forum hulp zoekt, ik denk alleen dat dit niet de juiste plek Is.
quote:Defietsboer schreef op 07 november 2015 @ 18:02:

[...]

Leer jij maar eerst normaal doen.

Dat is het grappige namelijk, in Nederland zijn mensen met jouw denkbeelden steeds zeldzamer en dus niet meer de norm.

En gelukkig maar.

Helaas zijn er nog best veel mensen in Nederland die er dit soort denkbeelden op na houden.

In moskeeën en ook in veel kerken worden dit soort denkbeelden volop gepredikt.
quote:Chiefseattle schreef op 07 november 2015 @ 13:51:

[...]

Ik snap niet dat anderen niet twijfelen, als ik iets zou moeten bedenken waar de Viva dames over gaan vallen, is homo-acceptatie toch wel een goeie. Even kijken naar het topic over iemand die zich zorgen maakt over datende oma van 75. Klinkt ook rellerig. Maar misschien ben ik wel te liberaal hoor, om dit verhaal te geloven. Meestal, in 99% vd gevallen zijn niet-homo-accepterende mensen gelovig of bejaard, was mijn indruk hoor, en To is geen van beide.

Omdat ik teveel voorbeelden uit mijn eigen praktijk ken. Van mijn lesbische en homoseksuele vrienden (dertigers, veertigers) heeft ongeveer de helft ouders die het geen punt vinden dat ze homo zijn. De andere helft heeft er gedoe over gehad of nog steeds. Het werd eerst niet geaccepteerd. Of nog steeds niet. Of ze zijn nu zelfs niet meer in contact met hun homofobe ouders.

Mijn allereerste schoonmoeder vond mij superaardig, en gezellig om erbij te hebben. Maar dat haar dochter lesbisch was... nee, dat was simpelweg niet zo. Ze bleef het tegen haar dochter (met mij erbij!) hebben over "later, als je kinderen hebt met je man" en dat soort dingen.

Die ouders zijn weliswaar net 10-20 jaar ouder dan TO, maar ook onder jonge mensen maak ik nog veel homofobie tegen. Krijg soms ook op straat dingen naar mijn hoofd geslingerd terwijl ik er alleen maar loop of fiets, niks geks doe.

Was het maar waar, dat dit overduidelijk een troll was. Er is echt nog een hele weg te gaan.

Wel ben ik blij te lezen hoeveel ouders hier gewoon normaal doen tegen hun kinderen. En zelfs dan is het niet makkelijk om uit de kast te komen.
Jouw beeld van de toekomst van je zoon (vrouw, kinderen, huisje boompje beestje..), ik snap best dat het lastig is daar afstand van te doen. Dat je dat op zn minst jammer vind.

Maar weet je, zo gaat dat met kinderen. Ze kiezen hun eigen weg en het enige dat je kunt doen is ze daarin steunen. Jouw teleurstelling, ik hoop van harte dat je zoon daar absoluut niks van mee krijgt. Je wilt niet weten hoeveel je kapot kan maken in je eigen kind door ze met dat gevoel op te zadelen!!!!

Hij is 100% goed zoals hij is, doet niks verkeerd en is wie hij is. Het probleem zit tussen jouw oren en zal jij op moeten lossen, niet hij!
quote:rosemetijs schreef op 07 november 2015 @ 18:11:

[...]

Helaas zijn er nog best veel mensen in Nederland die er dit soort denkbeelden op na houden.

In moskeeën en ook in veel kerken worden dit soort denkbeelden volop gepredikt.

Ooit een reaguurder bij de televaag gelezen. Die wilde geen homoseksuele leraar voor de klas van zijn zoontje. Het kon besmettelijk zijn.

Toen mijn dochtertje op dansles zat als peuter was er een neanderthaler aanwezig. Zijn zoontje vond dansen ook leuk (zijn zusje zat op les) en wilde meedoen. De vader zei dat hij allebei zijn poten zou breken want dat is alleen voor homo's.
Dit is toch een grapje hoop ik?
quote:Faranya schreef op 07 november 2015 @ 18:22:

Dit is toch een grapje hoop ik? Nee hij was serieus.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 november 2015 @ 16:46:

[...]

Onzin. dat je er nu pas achter komt dat je zoon homoseksueel is kan je beter jezelf verwijten. In een veilige omgeving had je dit eerder geweten. En weet je wat ook zo is: kinderen zijn niet van jou, ze zijn niet wat jij wilt dat ze zijn. Ze zijn van zichzelf, een zelfstandig wezen. Zijn toekomstbeeld is helemaal niet slechter, complete flauwekul. En een biologisch kind kan hij nog steeds krijgen, tenminste als zijn zaakje werkt. Dat weet je ook nog niet he? Dat is bij alle mannen, hetero of homo, nog maar af te wachten.

Het enige probleem dat jij hebt is dat jouw kind niet voldoet aan jouw eisen. Jouw eisen zijn het probleem, niet het kind.

Lees deze tekst van Khalil Gibran maar eens

Your children are not your children.

They are the sons and daughters of Life's longing for itself.

They come through you but not from you,

And though they are with you yet they belong not to you.

You may give them your love but not your thoughts,

For they have their own thoughts.

You may house their bodies but not their souls,

For their souls dwell in the house of tomorrow,

which you cannot visit, not even in your dreams.

You may strive to be like them,

but seek not to make them like you.

For life goes not backward nor tarries with yesterdayMooie quote!
Ik heb tot ongeveer pagina 15 gelezen en er moet me toch echt even wat van het hart;

TO, ik denk dat jij heel erg trots mag zijn op je zoon. Hij weet echt wel dat zijn vader (en jij dus ook) het een raar/vies/vreemd idee vinden het hele "homo-gebeuren", maar toch vertelt hij het! En hij durft zichzelf te zijn! Dat is superknap.

Niet alleen jij en je man zullen er een oordeel over hebben, maar ook andere mensen in zijn omgeving. Hij zal het daar heel moeilijk mee hebben, maar toch streeft hij zijn eigen geluk na. Dat is niet met een vrouw, maar met een man. Of misschien wel gewoon met een "mens" afgezien van geslacht. Wellicht is hij wel biseksueel, en wordt hij verliefd op iemand omdat diegene heel leuk en gezellig is.

Kan je proberen dat wat meer in hem te zien? Hoe knap het eigenlijk is wat hij doet?

En het beeld wat je hebt van homo's (en wellicht ook je man) zal je echt moeten bijstellen. Homo's kunnen best langdurige (monogame) relaties hebben. En eventueel kinderen. Er zijn ook hetero's die dat niet hebben, die voor altijd vrijgezel blijven of geen kinderen willen. Dat had ook gekund, dat hij een vrouw vond waar jullie geen klik mee hadden gehad, of dat ze samen besloten geen kinderen te willen. Til daar niet te zwaar aan; hij is een mens die zijn eigen keuzes maakt (daar ben je met 19 jaar echt wel een heel eind volwassen genoeg voor), en daar zou je trots op moeten zijn, dat jullie hem opgevoed hebben als een zelfstandige, zelfverzekerde jongeman. En blijkbaar nog knap, atletisch en slim ook.

Nodig die vriend uit om een keer te komen eten, maak het gezellig, leer hem kennen. Het zal jullie en vooral je zoon goed doen.
Ik word oprecht verdrietig van het feit dat mensen hun eigen ideale plaatje boven het geluk van hun eigen kind zetten.

Je zoon is een topper dat hij op zijn 19e voor zichzelf dirft te kiezen ipv voor jullie ideaalplaatje.

Mijn allerbeste vriendin heeft een supervriendin en ik vind het een fijn voorbeeld voor mijn vriend's dochter. Ze is nog geen 4 maar krijgt al meteen mee dat dat ook een optie is en dat wij dat prima vinden.

Jouw ideaalbeeld is niet dat van je zoon. En tenslotte is hij degene die zijn leven moet leiden en kun jij hem alleen maar steunen. En ik hoop dat je dat gaat doen, anders vrees ik dat je weinig van dat leven mee zilt krijgen
quote:millennial schreef op 07 november 2015 @ 18:03:

[...]

[...]

Dezelfde vraag voor jouw andere punten: in hoeverre heeft jouw hetero-zijn je hobby's, je baan en je milieu bepaald? Tenzij je hobby's heteroseksueel dammen en anti-homogroeperingen zijn, vermoedelijk niets.
Ik zou me ook alleen zorgen maken over de algemene acceptatie, maar daar mijzelf niet onder scharen, het is tenslotte toch je kind.

En die vent van je verdiend een schop onder zijn heteroballen...
die ik wilde bestaat al...
quote:lemoos2 schreef op 07 november 2015 @ 17:17:

Als ik heel heel eerlijk ben:

Ik zou angst en zorgen hebben, dat mijn kind het slachtoffer zou worden van een homofoob. Deze zoon is al slachtoffer van een homofoob: zijn moeder.
Ik probeer me voor te stellen wat iemand bezielt om over zoiets als dit een probleem te maken.

Ik zou gelukkig zijn dat hij geluk heeft gevonden. Ik zou nooit iets willen doen om mijn kinderen in hun geluk te dwarsbomen.

Ik begrijp werkelijk waar niets van jouw redenen, elke door jouw genoemde reden heeft met jouw gevoel of mening te maken of met achterhaalde ideeën.

Ik weet daarom niet wat te adviseren.
quote:rosemetijs schreef op 07 november 2015 @ 18:11:

[...]

In moskeeën en ook in veel kerken worden dit soort denkbeelden volop gepredikt.Je kon het ook niet laten om religie er bij te halen.
quote:Miskotto schreef op 07 november 2015 @ 14:30:

Vraag aan 1000 zwangere vrouwen of ze een homosexueel ( maar verder gezond) kind willen, en ze zullen allemaal neen zeggen. Want NIEMAND wil dit, zolang het de zoon of dochter van de buren is , dan is het goed, en mocht het ons overkomen, ach dat geeft dan niet, zolang ons kind maar gelukkig is, heel erg sociaal wenselijk allemaal, maar als we diep in ons hart kijken, dan willen we eigenlijk allemaal een Hetro Sexueel kind die lang en gelukkig leeft met zijn of haar partner.

Tot zover mijn mening.

Ben vast al uren mosterd, maar:

Spreek voor jezelf. Ik bén toevallig een zwangere vrouw en het kan me werkelijk geen moer schelen met welke geaardheid mijn kind eruit komt. Hoop ik dat hij/zij gelukkig wordt? Tuurlijk. Maar ik geloof ook dat als je ouders je onvoorwaardelijk steunen en van je houden in plaats van veroordelen, je die halve wedstrijd al gewonnen hebt.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
quote:hoelahoepla schreef op 07 november 2015 @ 15:26:

[...] En toen kwam het moment dat ik (22) een vriendje kreeg en ook 'uit de kast' moest komen, maar dan als hetero

"Mam, ik heb een relatie!"

-"Kind! Wat leuk!! Hoe heet ze?"

"Het is een hij"

-"OOOOOH???"Haha schattig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven