Napraattopic deel 42

07-11-2015 22:32 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Corona67 schreef op 08 november 2015 @ 11:29:

elle5460 in "Als vrouw een man veroveren"

Een bijzonder kind, en dat is het....Wat is daar zo bijzonder aan? Dat doen toch zoveel mensen die alleen zijn?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 08 november 2015 @ 11:22:

[...]

[afbeelding]Thanks!!
quote:Solomio schreef op 08 november 2015 @ 11:19:

[...]

Het probleem is ook niet dat we die onderverdeling maken, het probleem is dat we (voor)oordelen hangen aan bepaalde groepen.

Nou, 'we'...

Ok, de mens.

Soit.

Maar goed, dat doen we, als mensen dus. Oordelen. Veroordelen. De hele dag door. Mensen wegzetten in groepjes, hokjes, vakjes ten opzichte van onszelf om daarmee onze eigen plek te bepalen.

En dat is niet alleen met homoseksualiteit zo.

Ik heb een dikke kont maar ben niet de hele dag vrolijk. Terwijl dikke mensen altijd zo gezellig zijn.

Mijn beeldschone, blonde, supernicht krijgt nog steeds laatdunkende opmerkingen over haar hoge functie binnen een bedrijf. Ze is zó mooi, die zal zich wel een weg naar boven gerolbezemd hebben. En ze is zó blond, echt slim kan dus bijna niet. Ha. Ha. Ha.

Mijn Irakese verkering wordt aangehouden als hij laat op de avond ijs voor ons gaat halen deze zomer. Al drie keer gebeurd. Hij heeft niks gedaan maar ja, baard, zwart haar, oude auto, man alleen etc.

Enzovoort.

Zou leuk zijn als al dat gevooroordeel niet meer gebeurt maar ik vrees het ergste.
quote:Solomio schreef op 08 november 2015 @ 11:19:

[...]

Het probleem is ook niet dat we die onderverdeling maken, het probleem is dat we (voor)oordelen hangen aan bepaalde groepen.

Ik zie het als de neiging tot ordenen. Heel menselijk. Naslagwerken zetten we naast de woordenboeken. De thee, koffie en cacao horen ook bij elkaar. Het is gewoon handiger.

Datzelfde geldt voor mensen in groepen plaatsen. Ik denk echter wel dat de hoeveelheid groepen waarin iemand denkt, samenhangt met intelligentie van die persoon. Slimmere mensen zijn over het algemeen minder geneigd onnodig te versimpelen.

Waarmee ik de hokjesdenkers maar weer mooi in een hokje plaats
quote:Enn schreef op 08 november 2015 @ 11:30:

[...]

Wat is daar zo bijzonder aan? Dat doen toch zoveel mensen die alleen zijn?Klopt. Dat is op zich prima. maar gezien vele andere posts vind ik het heel bijzonder
quote:Eleonora-1 schreef op 08 november 2015 @ 11:35:

[...]

Nou, 'we'...

Ok, de mens.

Soit.

Maar goed, dat doen we, als mensen dus. Oordelen. Veroordelen. De hele dag door. Mensen wegzetten in groepjes, hokjes, vakjes ten opzichte van onszelf om daarmee onze eigen plek te bepalen.

En dat is niet alleen met homoseksualiteit zo.

Ik heb een dikke kont maar ben niet de hele dag vrolijk. Terwijl dikke mensen altijd zo gezellig zijn.

Mijn beeldschone, blonde, supernicht krijgt nog steeds laatdunkende opmerkingen over haar hoge functie binnen een bedrijf. Ze is zó mooi, die zal zich wel een weg naar boven gerolbezemd hebben. En ze is zó blond, echt slim kan dus bijna niet. Ha. Ha. Ha.

Mijn Irakese verkering wordt aangehouden als hij laat op de avond ijs voor ons gaat halen deze zomer. Al drie keer gebeurd. Hij heeft niks gedaan maar ja, baard, zwart haar, oude auto, man alleen etc.

Enzovoort.

Zou leuk zijn als al dat gevooroordeel niet meer gebeurt maar ik vrees het ergste.Heb je verkering Leo? Wat leuk
quote:yette schreef op 08 november 2015 @ 11:38:

[...]

Ik zie het als de neiging tot ordenen. Heel menselijk. Naslagwerken zetten we naast de woordenboeken. De thee, koffie en cacao horen ook bij elkaar. Het is gewoon handiger.

Datzelfde geldt voor mensen in groepen plaatsen. Ik denk echter wel dat de hoeveelheid groepen waarin iemand denkt, samenhangt met intelligentie van die persoon. Slimmere mensen zijn over het algemeen minder geneigd onnodig te versimpelen.

Hahahaha!

Inderdaad, zo zie ik het ook.

Het is ellendig dat hele groepen op die manier in één hok geduwd worden, zoals bijvoorbeeld álle moslims in die vluchtelingentopics of álle homoseksuelen door de moeder in het homozoon topic. Je kunt de hokken per groep namelijk niet te groot maken. En dat zie je veel gebeuren.

Op zich, het ordenen, vind ik logisch.
Maar alle hokjes bestaan ook weer uit vele hokjes.
quote:yette schreef op 08 november 2015 @ 11:38:

[...]

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:SaveTheDay schreef op 08 november 2015 @ 11:44:

Maar alle hokjes bestaan ook weer uit vele hokjes.

Zie je wel, mijn stelling klopt. Jij nuanceert, want je bent slim!

Toch?
Letterlijk op mij van toepassing, figuurlijk op iedereen:

Everything is impossible, even if you believe in it.
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:yette schreef op 08 november 2015 @ 11:46:

[...]

Zie je wel, mijn stelling klopt. Jij nuanceert, want je bent slim!

Toch?Echt wel
quote:Solomio schreef op 08 november 2015 @ 11:46:

Letterlijk op mij van toepassing, figuurlijk op iedereen:

[afbeelding]
Ik merk dat mensen nerveus worden als je niet te plaatsen ben in een hokje.

Ben een belangrijk deel opgevoed door twee vrouwen ,niet echt standaard op mijn leeftijd.

Heb jong kinderen gekregen en die zijn vrij normaal opgevoed en dat schijnt raar te zijn omdat ik er anders uitzie ook kijken mensen raar dat ik niet alleen van hardrockmuziek hou maar eigenlijk meer van new wave en ook van Robert Long en Boudewijn de groot .

Ik ben ook geen standaard oma hebgekleurde kleinkinderen die ook nog stief zijn maar waar ik net zoveel van hou als van de rest en dan heb ik ook nog een rare man ,nu ik het zo opschrijf snap ik dat ze ons maar raar vinden ,maarja om nu nog te veranderen is te laat ben ik bang.
Ik vind t juist leuk om niet in een hokje te plaatsen. Men kan mij ook amper in een hokje plaatsen .
quote:2465324 schreef op 08 november 2015 @ 11:54:

Ben een belangrijk deel opgevoed door twee vrouwen ,niet echt standaard op mijn leeftijd.

Heb jong kinderen gekregen en die zijn vrij normaal opgevoed en dat schijnt raar te zijn omdat ik er anders uitzie ook kijken mensen raar dat ik niet alleen van hardrockmuziek hou maar eigenlijk meer van new wave en ook van Robert Long en Boudewijn de groot .

Ik ben ook geen standaard oma hebgekleurde kleinkinderen die ook nog stief zijn maar waar ik net zoveel van hou als van de rest en dan heb ik ook nog een rare man ,nu ik het zo opschrijf snap ik dat ze ons maar raar vinden ,maarja om nu nog te veranderen is te laat ben ik bang.

Er zijn miljarden hokjes, op ieder potje past uiteindelijk een dekseltje.

Wat voor de een raar is is voor de ander normaal.

Enzovoort, enzovoort. ..
quote:2465324 schreef op 08 november 2015 @ 11:54:

Ik ben ook geen standaard oma hebgekleurde kleinkinderen die ook nog stief zijn maar waar ik net zoveel van hou als van de rest en dan heb ik ook nog een rare man ,nu ik het zo opschrijf snap ik dat ze ons maar raar vinden ,maarja om nu nog te veranderen is te laat ben ik bang.Raar is ook een hokje hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
He wat een opluchting zit ik na 47 jaar toch een een hokje .

Bedankt
quote:Peacy schreef op 08 november 2015 @ 11:57:

Ik vind t juist leuk om niet in een hokje te plaatsen. Men kan mij ook amper in een hokje plaatsen .

Dat denken zó veel mensen, dat ze niet in een hokje te plaatsen zijn. Dat vinden ze meestal vooral zelf.

Toch wel hoor.

Dan is er altijd nog een hokje waar je zelf nooit aan gedacht had of je gaat in het hok 'lastig in een hokje te plaatsen'.

Een hokje is er heus.
Ik ben mijn eigen hokje.
quote:Nouschi schreef op 08 november 2015 @ 12:00:

[...]

Raar is ook een hokje hè. En vol dat het daar is!
quote:Corona67 schreef op 08 november 2015 @ 11:29:

Een bijzonder kind, en dat is het....deze posting is nog tekenender

de enige goede man is een man die z'n benen uit zijn lijf rent voor haar blijkbaar
quote:Eleonora-1 schreef op 08 november 2015 @ 12:03:

[...]

Dat denken zó veel mensen, dat ze niet in een hokje te plaatsen zijn. Dat vinden ze meestal vooral zelf.

Toch wel hoor.

Dan is er altijd nog een hokje waar je zelf nooit aan gedacht had of je gaat in het hok 'lastig in een hokje te plaatsen'.

Een hokje is er heus.Precies
quote:Morrigan- schreef op 08 november 2015 @ 12:05:

[...]

deze posting is nog tekenender

de enige goede man is een man die z'n benen uit zijn lijf rent voor haar blijkbaar4 marathons minimaal
Die man wil ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven