Geld & Recht alle pijlers

Beëindiging arbeidscontract

09-11-2015 17:49 9 berichten
Per 1-1-2016 wordt mijn vaste oproepcontract beëindigd. Omdat een 0-urencontract niet meer mag, heb ik nu sinds een jaar een contract voor 48 uur per jaar. Ik zit al lang over dit urenaantal heen maar heb de ene maand bijv. vijf uur gewerkt en een volgende maand 60. Vanaf augustus heb ik er al niet meer gewerkt en mijn verwachting is dat dit tot januari ook zo zal blijven.

Ik werk met dit contract nu 3 jaar (sinds 1-1-2013) en val onder de cao vvt. Wie weet of ik nog ergens recht op heb? Uit de cao word ik niet veel wijzer. De opzegtermijn uit mijn contract houden ze zich aan.

Ik blijf wel in dienst van de werkgever in een andere functie.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat er weinig te halen is. Je contract wordt niet omgezet naar vast dus einde contract. Gelukkig heb je een andere functie al.

Voor de komende 3 maanden iets anders zoeken?
Informeer eens bij het juridisch loket .
Informeer bij juridisch loket. Maar met 0 uren heb je weinig recht geloof ik. Ga je ww in? Dan kijken ze naar afgelopen jaar en gemiddeld gewerkte uren.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Je zou recht kunnen hebben op een transitievergoeding, aangezien je 3 jaarcontracten hebt gehad. Maar hoe dit precies zit met een 0-urencontract weet ik niet.
Little_angel89 en Zarah ik heb al een vast contract. Heb alleen het eerste jaar twee keer een tijdelijk contract gehad.

WW lijkt me niet echt nodig. Het is een bijbaantje dus het is geen ramp. Ik ben al 32 uur in de week onder de pannen op stage, daarnaast nog een studie en nog een oproepcontract. Tot eind van dit jaar heb ik eigenlijk ook geen tijd om meer te werken.
Ah oke. Dat scheelt, dan maakt het ook niks uit verder. Toch?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Op basis waarvan word je ontslagen dan? Reorganisatie?

En bij beëindigen van een vast contract kun je ook recht hebben op een transitievergoeding. Bel je vakbond eens. Of praat eens met HR.
Ze verwachten dat ze steeds minder werk krijgen en dat ik daardoor niet meer nodig ben. De belangrijkste reden is dat ze aan het bezuinigen zijn en er binnen twee jaar (inmiddels nog 1 jaar) X procent minder FTE aan het werk moeten zijn.

Al mijn werkzaamheden zijn simpele klusjes en kunnen prima door een willekeurige andere collega gedaan worden, als ze er maar de tijd voor hebben.

Ik heb het nu even 'druk' maar kan volgend jaar wel weer aan de slag tot ik in de zomer afstudeer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven