Geld & Recht alle pijlers

Budgetbeheer en eigen beheer

10-11-2015 17:36 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij zitten op dit moment bij Budgetbeheer. Maar door grove fouten mogen wij van de bewindvoerder het geld in eigen beheer gaan doen.

Nu zou ik graag willen weten hoe dit allemaal precies in zijn werking gaat. We hebben de aanvraag bij de rechter al gedaan.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vraag want we vinden het ergens wel spannend.

Gr
Doreia weet hier heel veel van. Hopelijk leest ze jouw topic. Succes verder! Het wordt voor jullie een spannende tijd.
Zover ik weet moet de bewindvoerder dan doorgeven aan de bedrijven waar regelingen zijn getroffen dat jullie daar weer zelf over kunnen beslissen. Tenminste bij de zorgverzekeraar is het zo dat bewind in welke vorm dan ook pas ongedaan of aangepast wordt als de bewindvoerder dit doorgeeft of er een officieel document is.
Sta je onder bewind en heb je budgetbeheer?
Kan je iets specifieker zijn, ik ben sinds kort budgetbeheerder,en ik vraag me af welke grove fouten er zoal zijn gemaakt bij jullie? Klanten hebben een bepaald budget en als ze extra geld willen dan dienen ze dat te vragen aan hun budgetbeheerder. Elke maand krijgen klanten netjes een overzicht van wat er allemaal betaald is. Jullie hebben niet voor niets een budgetbeheerder gekregen, dus ik vind het vreemd dat jullie nu weer geld in eigen beheer mogen nemen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Slechte reden om het weer zelf te gaan doen. Niet omdat je het kan maat omdat een ander het ook niet kan. Is het niet beter om een andere goede bewindvoerder aan te stellen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vraag me ook af of jullie er klaar voor zijn. Als je het al zo spannend vindt en blijkbaar geen idee hebt van hoe het zometeen aangepakt gaat/moet worden, betwijfel ik of het verstandig is.
quote:Miskotto schreef op 10 november 2015 @ 17:42:

Kan je iets specifieker zijn, ik ben sinds kort budgetbeheerder,en ik vraag me af welke grove fouten er zoal zijn gemaakt bij jullie? Klanten hebben een bepaald budget en als ze extra geld willen dan dienen ze dat te vragen aan hun budgetbeheerder. Elke maand krijgen klanten netjes een overzicht van wat er allemaal betaald is. Jullie hebben niet voor niets een budgetbeheerder gekregen, dus ik vind het vreemd dat jullie nu weer geld in eigen beheer mogen nemen.

Eens.

Werk jij trouwens bij een organisatie beginnend met een P.?
Er worden grove fouten gemaakt in de zin van rekeningen vergeten te betalen. Vervolgens worden er allemaal extra kosten gemaakt. Wij vragen niet voor extra budget. We hebben maandelijks wel geld over. Maar wij willen dit proberen zoveel mogelijk te sparen. Onze bewindvoerder weet van al deze problemen af en zei vind ook dat budget in gebreken is gebleven. Zij is ook degene die ons gevraagd heeft of wij het weer in eigen beheer willen hebben. Dit omdat wij ons netjes aan alle regels houden en het allemaal zelf goed in de gaten houden. Wij vinden het spannend in de gezonde vorm. Maar we weten dat we het kunnen. We zitten dan ook niet in de Wsnp vanwege een paar te vergeten rekeningen te betalen. Maar om andere redenen.
Ja wij zitten inderdaad bij de organisatie die begint met een p. Mag ik vragen waarom je dat vraagt?
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt.

Door grove fouten mogen jullie het zelf gaan doen? Is de bewindvoerder ontslagen uit het bewind dan?

En de aanvraag rechter is al gedaan? Wat voor aanvraag? Ontslag van de bewindvoerder door jullie of door de bewindvoerder zelf en jullie gaan het zelf weer helemaal doen? Zonder hulp of met een andere bewindvoerder/budgetbeheerder?
quote:King2012 schreef op 10 november 2015 @ 17:55:

Er worden grove fouten gemaakt in de zin van rekeningen vergeten te betalen. Vervolgens worden er allemaal extra kosten gemaakt. Wij vragen niet voor extra budget. We hebben maandelijks wel geld over. Maar wij willen dit proberen zoveel mogelijk te sparen. Onze bewindvoerder weet van al deze problemen af en zei vind ook dat budget in gebreken is gebleven. Zij is ook degene die ons gevraagd heeft of wij het weer in eigen beheer willen hebben. Dit omdat wij ons netjes aan alle regels houden en het allemaal zelf goed in de gaten houden. Wij vinden het spannend in de gezonde vorm. Maar we weten dat we het kunnen. We zitten dan ook niet in de Wsnp vanwege een paar te vergeten rekeningen te betalen. Maar om andere redenen.

Jullie bewindvoerder doet niet jullie betalingen? Dan ben ik heel benieuwd wat jullie bewindvoerder dan wel doet. Die moet jullie financieel belang in de gaten houden en zorgen dat betalingen op tijd de deur uit gaan, zonder onnodige kosten.

Oh wacht: het is jullie WSNP bewindvoerder die zegt dat jullie het zelf maar weer moeten doen! Recipe for diaster! Zoek een goede budgetbeheerder die jullie leert om het weer zelf te gaan doen alsjeblieft.
Budgetbeheer betaald de rekeningen niet. Of 3 weken te laat. We zijn hier al een aantal maanden met bezig dat ze rekening moeten betalen. Vandaag weer een leuke brief gekregen dat door gebreken van betalingen er weer een boete van 160 euro boven op komen. Dit is natuurlijk zonde van het geld. Onze bewindvoerder heeft ook al contact gehad met Budgetbeheer. Maar hun zeggen steeds ja doen we. En vervolgens doen ze niks. We zitten nu een jaar in de Wsnp en we hadden gehoopt dat er iets meer rust zal komen. En met de aanvraag bedoel ik dat de rechter commissaris toestemming gevraagd moet worden en dat de bewindvoerder dit ook gedaan heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven