Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Ik hoop dat BB plaza weer open gaat wanneer die metrolijn af is.
Hmm jammer van die bouwput aangezien wij er begin oktober zitten.

Heeft iemand nog een kort advies voor ons? Op zondag 11 oktober vertrekken we vanaf Cameron Highlands in de richting van Langkawi. Op zaterdag 17 oktober (laat in de avond) gaat onze vlucht vanuit Langkawi terug naar Amsterdam.

Omdat we toch een beetje het bounty eiland gevoel mee willen pakken denken we er aan naar Koh Lipe te gaan (we hebben goede ervaringen met de eilanden in Thailand). Perhentian is gezien de tijd niet de beste optie denken we en we vliegen sowieso terug vanuit Langkawi.

Zondag - Reisdag vanuit Cameron Highlands naar Langkawi

Maandag - In de ochtend boot vanuit Langkawi naar Koh Lipe (via Satun en Pak Bara)

Dinsdag - Koh Lipe

Woensdag - Koh Lipe

Donderdag - Koh Lipe - Langkawi

Vrijdag - Langkawi

Zaterdag - Langkawi (laat in de avond terug naar Amsterdam)

We twijfelen een beetje of het niet teveel reizen is en of we in dat geval wel voldoende tijd hebben om in Langkawi nog e.e.a. te zien. De vrijdag willen we dan gebruiken om een scooter te huren en het eiland te verkennen.
Je bent wel 2 dagen kwijt aan het reizen. Zou ik niet doen. Lekker op Langkawi blijven. Daar is ook genoeg strand. Perhentian is nog prima in oktober trouwens.
Ook mijn gedachte inderdaad mayou.

Zou het nog te doen zijn om Perhentian en Langkawi te combineren in deze 7 dagen die we hebben?

Of toch te kort en ook te veel reizen denk ik he?

Ik denk dat we gewoon lekker naar Langkawi gaan en daar wat langer verblijven.

Kunnen we het eiland ook echt verkennen in plaats van half. Ik zie genoeg mogelijkheden voor boottochten, dagtours etc. Hoop dat we op Langkawi ook nog wat mooie stranden kunnen vinden.
Genoeg te beleven op Langkawi hoor. Scootertje huren en eiland over tuffen is leuk, vooral door het binnenland, tuf je tussen de rijstvelden en bananenbomen door. Naar de watervallen (erg mooi en rustig strandje er vlakbij), de kabelbaan nemen, superuitzicht, Mount Gunung Raya beklimmen, chillen op pantai cenang bij Yellow Cafe of Rafii's...

Pantai Kok en Tanjung Rhu zijn mooie stranden. Wel eerst ff checken of er kwallen zijn...
Uiteindelijk toch voor een kleine week Langkawi gekozen.

Hebben we genoeg tijd om het eiland echt goed te verkennen. Wel 2 verschillende plaatsen genomen (eerst rond Pantai Cenang, daarna Tanjung Rhu nog 2 nachten).

Ik schrik alleen een beetje van de weersvoorspellingen.

Is het momenteel echt zo slecht op Langkawi zover iemand weet?

Die ervaring heb ik wel vaker gehad met reizen naar Azie dat die verwachtingen zeer slecht waren en het uiteindelijk allemaal wel meeviel. Maar toch, het houdt me wel een beetje bezig en zit niet op een volle week regen te wachten.
Tja, het is nu wel regentijd en dan kan dat voorkomen. Op Penang regent het ook veel nu. Jij gaat pas over een maand en da's het begin van de droge tijd. Mocht je twijfelen zou ik niets vastleggen dan kun je altijd nog ergens anders heen. Eerlijk gezegd denk ik dat het wel mee zal vallen.
Up
.
anoniem_6494a96ea4aaf wijzigde dit bericht op 01-03-2021 09:51
Reden: Herkenbaar
99.67% gewijzigd
Ik heb geen idee hoe het met de bus verbindingen is in KL, maar er gaat een trein naar Subang jaya en zo te zien langs de Midlands Megamall wat weer in de buurt van Bangsar is en dat is een leuke wijk om te wonen. Veel leuke tentjes om te eten en leuke winkeltjes. Andere leuke wijken zijn Mont Kiara, Bukit Damansara en Desa Sri Hartamas, maar die zijn weer moeilijker bereikbaar qua OV. En anders midden in het centrum van KL. Er gaat een monorail (sneltram) dwars door KL, die eindigt bij KL Sentral, het treinstation. Voor woonruimte zou je kunnen zoeken op www.ibilik.my (hoewel dat vaak per kamer gaat) of google op short term rental KL. Ter plekke met een real estate agent wat appartementen bekijken werkt ook goed. Zo hebben wij het tot nu toe gedaan. Zelfde dag nog een appartement. Maar dat was alleen niet in KL. Ga je gewoon eerst een paar dagen in een guesthouse zitten en regel het vanaf daar. Zie je ook meteen of het wat is.
Is Bangsar ook leuk om als toerist te bezoeken?

Wij verblijven in het centrum van KL.
quote:janneke44 schreef op 11 november 2015 @ 10:43:

Is Bangsar ook leuk om als toerist te bezoeken?

Wij verblijven in het centrum van KL.

Bangsar ken ik niet, maar die megamall klinkt goed

Aan de andere kant van KL Sentral ligt Brickfields, dat vond ik een leuke wijk om doorheen te lopen. De monorail stopt/begint er. Je ziet aan de ene kant de hoge kantoortorens bij het station en aan de andere kant liggen kleine eethuisjes en het wat meer traditionele KL.

Ook daar in de buurt en een bezoek waard: Islamic Art Museum en Masjid Negara (ook, beperkt, open voor niet-moslims).
Ja Bangsar is ook leuk om als toerist heen te gaan, beetje doorheen lopen en vooral lekker eten. Brickfields heb ik 2x in een guesthouse bedbugs opgelopen. Daar slaap ik niet meer! Wat ook erg leuk is om naart toe te gaan is Kampung Baru, een traditioneel Maleise kampung midden in KL. Erg goed Maleis streetfood daar.
Heb je misschien nog wat tips voor Bangsar en kampung Baru.

Hoe ik er het gemakkelijkst heen ga en wat ik er gezien of gedaan moet hebben.

En alle tips voor leuke eettentjes of goede restaurants zijn welkom.
Naar Kampung Baru

- Neem Putra LRT (bijv vanaf KLCC) naar Kampung Baru station of

- Monorail naar Medan Tuanku station (5min lopen) of

- 30min lopen vanaf Bukit Bintang of RM5 -10 per Taxi

Naar Bangsar baru kun je het makkelijkst met een taxi.

Voor beiden geldt gewoon rondlopen. Bangsar ga je voornamelijk heen voor de restaurantjes, kampung baru heeft hoofdzakelijk streetfood.

http://m.travel.cnn.com/e ... scape/kampung-baru-131599

http://wikitravel.org/en/Kuala_Lumpur/B ... _Midvalley"][NORML]http://m.travel.cnn.com/e ... pur/Bangsar_and_Midvalley
Leuk, gaan we zeker doen. Vooral Bangsar spreekt me wel aan vanwege de restaurantjes.
quote:mayou schreef op 11 november 2015 @ 09:48:

Ik heb geen idee hoe het met de bus verbindingen is in KL, maar er gaat een trein naar Subang jaya en zo te zien langs de Midlands Megamall wat weer in de buurt van Bangsar is en dat is een leuke wijk om te wonen. Veel leuke tentjes om te eten en leuke winkeltjes. Andere leuke wijken zijn Mont Kiara, Bukit Damansara en Desa Sri Hartamas, maar die zijn weer moeilijker bereikbaar qua OV. En anders midden in het centrum van KL. Er gaat een monorail (sneltram) dwars door KL, die eindigt bij KL Sentral, het treinstation. Voor woonruimte zou je kunnen zoeken op www.ibilik.my (hoewel dat vaak per kamer gaat) of google op short term rental KL. Ter plekke met een real estate agent wat appartementen bekijken werkt ook goed. Zo hebben wij het tot nu toe gedaan. Zelfde dag nog een appartement. Maar dat was alleen niet in KL. Ga je gewoon eerst een paar dagen in een guesthouse zitten en regel het vanaf daar. Zie je ook meteen of het wat is.Ah top! Super bedankt voor de tips! We gaan zeker kijken naar Bangsar
Tvp
Zijn merkartikelen in KL en of Singapore duurder dan in Nederland?

Ik wil een mooie handtas kopen van Marc By Marc Jacobs. Nu heb ik het idee dat de keus in KL of Singapore veel groter is dan hier in Nederland. Aan de andere vraag ik mij of of dit soort artikelen hier niet gewoon wat minder duur zijn, zeker met de huidige koers van de euro.
Als het een echte is maakt het niet zo veel uit qua prijs, helemaal niet wanneer je bijv naar KLCC gaat om daar te shoppen.
Ja, het gaat om een echte. Wilde idd naar KLCC of Pavilion.
Up
Bedankt Lisbeth_Salander voor het uppen.

Wij denken er over om volgend jaar zomer een reis naar Maleisie te maken met onze kinderen (7 en 9)

We zijn geen avonturiers en houden van comfort dus we zijn er nog niet uit of we een groepsreis willen of alles zelf regelen, of iets er tussen in (kant en klare bouwstenen)

Ik ga me eens inlezen in dit topic. Tips zijn welkom, ook voor een accommodatie op een mooi bounty eiland; we zoeken een huisje pal op het strand. Verder willen we ongeveer 2,5 a 3 weken gaan, waarvan we niet te vaak willen verkassen. Dus toch zeker een nacht of 3 minimaal per locatie. Ook 2x een paar dagen strand.
TVP. (het voelt een beetje alsof ik je achtervolg Bloesem. )
quote:bubbelwijn schreef op 23 februari 2016 @ 20:12:

TVP. (het voelt een beetje alsof ik je achtervolg Bloesem. )Gezellig toch :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven