Maleisië Topic
maandag 31 augustus 2015 om 10:44
Hmm jammer van die bouwput aangezien wij er begin oktober zitten.
Heeft iemand nog een kort advies voor ons? Op zondag 11 oktober vertrekken we vanaf Cameron Highlands in de richting van Langkawi. Op zaterdag 17 oktober (laat in de avond) gaat onze vlucht vanuit Langkawi terug naar Amsterdam.
Omdat we toch een beetje het bounty eiland gevoel mee willen pakken denken we er aan naar Koh Lipe te gaan (we hebben goede ervaringen met de eilanden in Thailand). Perhentian is gezien de tijd niet de beste optie denken we en we vliegen sowieso terug vanuit Langkawi.
Zondag - Reisdag vanuit Cameron Highlands naar Langkawi
Maandag - In de ochtend boot vanuit Langkawi naar Koh Lipe (via Satun en Pak Bara)
Dinsdag - Koh Lipe
Woensdag - Koh Lipe
Donderdag - Koh Lipe - Langkawi
Vrijdag - Langkawi
Zaterdag - Langkawi (laat in de avond terug naar Amsterdam)
We twijfelen een beetje of het niet teveel reizen is en of we in dat geval wel voldoende tijd hebben om in Langkawi nog e.e.a. te zien. De vrijdag willen we dan gebruiken om een scooter te huren en het eiland te verkennen.
Heeft iemand nog een kort advies voor ons? Op zondag 11 oktober vertrekken we vanaf Cameron Highlands in de richting van Langkawi. Op zaterdag 17 oktober (laat in de avond) gaat onze vlucht vanuit Langkawi terug naar Amsterdam.
Omdat we toch een beetje het bounty eiland gevoel mee willen pakken denken we er aan naar Koh Lipe te gaan (we hebben goede ervaringen met de eilanden in Thailand). Perhentian is gezien de tijd niet de beste optie denken we en we vliegen sowieso terug vanuit Langkawi.
Zondag - Reisdag vanuit Cameron Highlands naar Langkawi
Maandag - In de ochtend boot vanuit Langkawi naar Koh Lipe (via Satun en Pak Bara)
Dinsdag - Koh Lipe
Woensdag - Koh Lipe
Donderdag - Koh Lipe - Langkawi
Vrijdag - Langkawi
Zaterdag - Langkawi (laat in de avond terug naar Amsterdam)
We twijfelen een beetje of het niet teveel reizen is en of we in dat geval wel voldoende tijd hebben om in Langkawi nog e.e.a. te zien. De vrijdag willen we dan gebruiken om een scooter te huren en het eiland te verkennen.
dinsdag 1 september 2015 om 12:32
Ook mijn gedachte inderdaad mayou.
Zou het nog te doen zijn om Perhentian en Langkawi te combineren in deze 7 dagen die we hebben?
Of toch te kort en ook te veel reizen denk ik he?
Ik denk dat we gewoon lekker naar Langkawi gaan en daar wat langer verblijven.
Kunnen we het eiland ook echt verkennen in plaats van half. Ik zie genoeg mogelijkheden voor boottochten, dagtours etc. Hoop dat we op Langkawi ook nog wat mooie stranden kunnen vinden.
Zou het nog te doen zijn om Perhentian en Langkawi te combineren in deze 7 dagen die we hebben?
Of toch te kort en ook te veel reizen denk ik he?
Ik denk dat we gewoon lekker naar Langkawi gaan en daar wat langer verblijven.
Kunnen we het eiland ook echt verkennen in plaats van half. Ik zie genoeg mogelijkheden voor boottochten, dagtours etc. Hoop dat we op Langkawi ook nog wat mooie stranden kunnen vinden.
woensdag 2 september 2015 om 08:49
Genoeg te beleven op Langkawi hoor. Scootertje huren en eiland over tuffen is leuk, vooral door het binnenland, tuf je tussen de rijstvelden en bananenbomen door. Naar de watervallen (erg mooi en rustig strandje er vlakbij), de kabelbaan nemen, superuitzicht, Mount Gunung Raya beklimmen, chillen op pantai cenang bij Yellow Cafe of Rafii's...
Pantai Kok en Tanjung Rhu zijn mooie stranden. Wel eerst ff checken of er kwallen zijn...
Pantai Kok en Tanjung Rhu zijn mooie stranden. Wel eerst ff checken of er kwallen zijn...
zondag 13 september 2015 om 09:24
Uiteindelijk toch voor een kleine week Langkawi gekozen.
Hebben we genoeg tijd om het eiland echt goed te verkennen. Wel 2 verschillende plaatsen genomen (eerst rond Pantai Cenang, daarna Tanjung Rhu nog 2 nachten).
Ik schrik alleen een beetje van de weersvoorspellingen.
Is het momenteel echt zo slecht op Langkawi zover iemand weet?
Die ervaring heb ik wel vaker gehad met reizen naar Azie dat die verwachtingen zeer slecht waren en het uiteindelijk allemaal wel meeviel. Maar toch, het houdt me wel een beetje bezig en zit niet op een volle week regen te wachten.
Hebben we genoeg tijd om het eiland echt goed te verkennen. Wel 2 verschillende plaatsen genomen (eerst rond Pantai Cenang, daarna Tanjung Rhu nog 2 nachten).
Ik schrik alleen een beetje van de weersvoorspellingen.
Is het momenteel echt zo slecht op Langkawi zover iemand weet?
Die ervaring heb ik wel vaker gehad met reizen naar Azie dat die verwachtingen zeer slecht waren en het uiteindelijk allemaal wel meeviel. Maar toch, het houdt me wel een beetje bezig en zit niet op een volle week regen te wachten.
maandag 14 september 2015 om 06:13
woensdag 11 november 2015 om 09:48
Ik heb geen idee hoe het met de bus verbindingen is in KL, maar er gaat een trein naar Subang jaya en zo te zien langs de Midlands Megamall wat weer in de buurt van Bangsar is en dat is een leuke wijk om te wonen. Veel leuke tentjes om te eten en leuke winkeltjes. Andere leuke wijken zijn Mont Kiara, Bukit Damansara en Desa Sri Hartamas, maar die zijn weer moeilijker bereikbaar qua OV. En anders midden in het centrum van KL. Er gaat een monorail (sneltram) dwars door KL, die eindigt bij KL Sentral, het treinstation. Voor woonruimte zou je kunnen zoeken op www.ibilik.my (hoewel dat vaak per kamer gaat) of google op short term rental KL. Ter plekke met een real estate agent wat appartementen bekijken werkt ook goed. Zo hebben wij het tot nu toe gedaan. Zelfde dag nog een appartement. Maar dat was alleen niet in KL. Ga je gewoon eerst een paar dagen in een guesthouse zitten en regel het vanaf daar. Zie je ook meteen of het wat is.
woensdag 11 november 2015 om 12:29
quote:janneke44 schreef op 11 november 2015 @ 10:43:
Is Bangsar ook leuk om als toerist te bezoeken?
Wij verblijven in het centrum van KL.
Bangsar ken ik niet, maar die megamall klinkt goed
Aan de andere kant van KL Sentral ligt Brickfields, dat vond ik een leuke wijk om doorheen te lopen. De monorail stopt/begint er. Je ziet aan de ene kant de hoge kantoortorens bij het station en aan de andere kant liggen kleine eethuisjes en het wat meer traditionele KL.
Ook daar in de buurt en een bezoek waard: Islamic Art Museum en Masjid Negara (ook, beperkt, open voor niet-moslims).
Is Bangsar ook leuk om als toerist te bezoeken?
Wij verblijven in het centrum van KL.
Bangsar ken ik niet, maar die megamall klinkt goed
Aan de andere kant van KL Sentral ligt Brickfields, dat vond ik een leuke wijk om doorheen te lopen. De monorail stopt/begint er. Je ziet aan de ene kant de hoge kantoortorens bij het station en aan de andere kant liggen kleine eethuisjes en het wat meer traditionele KL.
Ook daar in de buurt en een bezoek waard: Islamic Art Museum en Masjid Negara (ook, beperkt, open voor niet-moslims).
woensdag 11 november 2015 om 14:42
Ja Bangsar is ook leuk om als toerist heen te gaan, beetje doorheen lopen en vooral lekker eten. Brickfields heb ik 2x in een guesthouse bedbugs opgelopen. Daar slaap ik niet meer! Wat ook erg leuk is om naart toe te gaan is Kampung Baru, een traditioneel Maleise kampung midden in KL. Erg goed Maleis streetfood daar.
donderdag 12 november 2015 om 00:35
Naar Kampung Baru
- Neem Putra LRT (bijv vanaf KLCC) naar Kampung Baru station of
- Monorail naar Medan Tuanku station (5min lopen) of
- 30min lopen vanaf Bukit Bintang of RM5 -10 per Taxi
Naar Bangsar baru kun je het makkelijkst met een taxi.
Voor beiden geldt gewoon rondlopen. Bangsar ga je voornamelijk heen voor de restaurantjes, kampung baru heeft hoofdzakelijk streetfood.
http://m.travel.cnn.com/e ... scape/kampung-baru-131599
http://wikitravel.org/en/Kuala_Lumpur/B ... _Midvalley"][NORML]http://m.travel.cnn.com/e ... pur/Bangsar_and_Midvalley
- Neem Putra LRT (bijv vanaf KLCC) naar Kampung Baru station of
- Monorail naar Medan Tuanku station (5min lopen) of
- 30min lopen vanaf Bukit Bintang of RM5 -10 per Taxi
Naar Bangsar baru kun je het makkelijkst met een taxi.
Voor beiden geldt gewoon rondlopen. Bangsar ga je voornamelijk heen voor de restaurantjes, kampung baru heeft hoofdzakelijk streetfood.
http://m.travel.cnn.com/e ... scape/kampung-baru-131599
http://wikitravel.org/en/Kuala_Lumpur/B ... _Midvalley"][NORML]http://m.travel.cnn.com/e ... pur/Bangsar_and_Midvalley
donderdag 12 november 2015 om 13:51
quote:mayou schreef op 11 november 2015 @ 09:48:
Ik heb geen idee hoe het met de bus verbindingen is in KL, maar er gaat een trein naar Subang jaya en zo te zien langs de Midlands Megamall wat weer in de buurt van Bangsar is en dat is een leuke wijk om te wonen. Veel leuke tentjes om te eten en leuke winkeltjes. Andere leuke wijken zijn Mont Kiara, Bukit Damansara en Desa Sri Hartamas, maar die zijn weer moeilijker bereikbaar qua OV. En anders midden in het centrum van KL. Er gaat een monorail (sneltram) dwars door KL, die eindigt bij KL Sentral, het treinstation. Voor woonruimte zou je kunnen zoeken op www.ibilik.my (hoewel dat vaak per kamer gaat) of google op short term rental KL. Ter plekke met een real estate agent wat appartementen bekijken werkt ook goed. Zo hebben wij het tot nu toe gedaan. Zelfde dag nog een appartement. Maar dat was alleen niet in KL. Ga je gewoon eerst een paar dagen in een guesthouse zitten en regel het vanaf daar. Zie je ook meteen of het wat is.Ah top! Super bedankt voor de tips! We gaan zeker kijken naar Bangsar
Ik heb geen idee hoe het met de bus verbindingen is in KL, maar er gaat een trein naar Subang jaya en zo te zien langs de Midlands Megamall wat weer in de buurt van Bangsar is en dat is een leuke wijk om te wonen. Veel leuke tentjes om te eten en leuke winkeltjes. Andere leuke wijken zijn Mont Kiara, Bukit Damansara en Desa Sri Hartamas, maar die zijn weer moeilijker bereikbaar qua OV. En anders midden in het centrum van KL. Er gaat een monorail (sneltram) dwars door KL, die eindigt bij KL Sentral, het treinstation. Voor woonruimte zou je kunnen zoeken op www.ibilik.my (hoewel dat vaak per kamer gaat) of google op short term rental KL. Ter plekke met een real estate agent wat appartementen bekijken werkt ook goed. Zo hebben wij het tot nu toe gedaan. Zelfde dag nog een appartement. Maar dat was alleen niet in KL. Ga je gewoon eerst een paar dagen in een guesthouse zitten en regel het vanaf daar. Zie je ook meteen of het wat is.Ah top! Super bedankt voor de tips! We gaan zeker kijken naar Bangsar
vrijdag 1 januari 2016 om 14:17
Zijn merkartikelen in KL en of Singapore duurder dan in Nederland?
Ik wil een mooie handtas kopen van Marc By Marc Jacobs. Nu heb ik het idee dat de keus in KL of Singapore veel groter is dan hier in Nederland. Aan de andere vraag ik mij of of dit soort artikelen hier niet gewoon wat minder duur zijn, zeker met de huidige koers van de euro.
Ik wil een mooie handtas kopen van Marc By Marc Jacobs. Nu heb ik het idee dat de keus in KL of Singapore veel groter is dan hier in Nederland. Aan de andere vraag ik mij of of dit soort artikelen hier niet gewoon wat minder duur zijn, zeker met de huidige koers van de euro.
dinsdag 23 februari 2016 om 20:06
Bedankt Lisbeth_Salander voor het uppen.
Wij denken er over om volgend jaar zomer een reis naar Maleisie te maken met onze kinderen (7 en 9)
We zijn geen avonturiers en houden van comfort dus we zijn er nog niet uit of we een groepsreis willen of alles zelf regelen, of iets er tussen in (kant en klare bouwstenen)
Ik ga me eens inlezen in dit topic. Tips zijn welkom, ook voor een accommodatie op een mooi bounty eiland; we zoeken een huisje pal op het strand. Verder willen we ongeveer 2,5 a 3 weken gaan, waarvan we niet te vaak willen verkassen. Dus toch zeker een nacht of 3 minimaal per locatie. Ook 2x een paar dagen strand.
Wij denken er over om volgend jaar zomer een reis naar Maleisie te maken met onze kinderen (7 en 9)
We zijn geen avonturiers en houden van comfort dus we zijn er nog niet uit of we een groepsreis willen of alles zelf regelen, of iets er tussen in (kant en klare bouwstenen)
Ik ga me eens inlezen in dit topic. Tips zijn welkom, ook voor een accommodatie op een mooi bounty eiland; we zoeken een huisje pal op het strand. Verder willen we ongeveer 2,5 a 3 weken gaan, waarvan we niet te vaak willen verkassen. Dus toch zeker een nacht of 3 minimaal per locatie. Ook 2x een paar dagen strand.