Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Regel is voor de brugpieper. De 15 jarige kan daar zelf gewoon mee omgaan.
Tienerdochter heeft twee keer per week hockey en twee keer per week gym op school. Voor aanvang moet haar lange krulhaar in een stevige staart. Je zou denken dat een meisje dat altijd al lang haar heeft gehad dat zelf wel even fikst. Nee dus. Haar zelfgefabriceerde staarten zijn rommelig en glijden zo weer uit. Dochter wil daarom dat ik die staarten maak, zo strak mogelijk.

Ik ben de beroerdste niet en help haar. Vervolgens blijkt keer op keer een enorme verzameling klitten in dat haar te zitten. Ze borstelt zelf altijd alleen de bovenkant van haar haar, de onderste lagen zie je toch niet.

Of ik dus 5 minuten voordat ze de deur uit moet dat kraaiennest in een fatsoenlijke staart wil draaien....vervolgens piepen als een kleuter omdat ik het niet zachtjes genoeg doe. Ik vraag haar elke keer om minstens 1 keer per dag dat haar te borstelen zodat ik niet elke keer met het zweet op mijn rug die dreads hoef om te toveren tot een staart maar ze beweert dat ze daarvoor geen tijd heeft. Mijn suggestie om dan maar een lekker kort kapsel te nemen lacht ze honend weg.
Hier een dochter van 14 die nog niet zelf een staart in kan doen, dus ik doe dat dan maar weer, mama, er zit hier een rare pluk los, dat kan echt niet hoor... zucht... doe het dan lekker zelf!

Haar zusjes van 11 en 9 doen het wel gewoon zelf, maar dat boeit haar niet, ze is nogal perfectionistisch, dus een staart moet goed zitten, geen rare plukken en dat lukt haar niet, dus moet ik het doen (met wel rare plukken dan dus...)

Voor de rest valt het me tot nu toe ontzettend mee met de puberteit, ze is heel lief, knuffelt veel, geen grote mond en haar huiswerk daar hoef ik me niet mee te bemoeien (alleen Grieks moet ik overhoren, dat kan niet in wrts) en ze haalt goede cijfers.

Ik geniet dus maar van mijn makkelijke puber, want ben bang dat haar jongste zusje de schade wel gaat inhalen...

Haar wekker gaat om 6.15, dus zij ligt rond 21.00 op bed.
Voor Grieks heeft zoon van die memorykaarten gemaakt. ( aan de ene kant de Griekse letter, andere kant de NLse)

En dat alfabet zit er nu helemaal in, misschien een tip?
quote:Casalinga schreef op 12 november 2015 @ 08:10:

Ze heeft haar eigen taken, op zaterdag het konijnenhok, elke avond tafel dekken, in de zomervakantie een weekje koken, eigen zooi opruimen en zorgen voor goede cijfers. Zolang dat allemaal maar goed loopt doen wij niet moeilijk over een keer extra geld, een keer naar school rijden of andere voordeeltjes. Op het moment dat het onvoldoendes gaat regenen kan ze gaan werken voor extraatjes. Maar wij hebben allebei niet kunnen studeren en we moeten overal zo ontzettend hard voor knokken, ik wil mijn dochter een betere start geven. Wat zij er later mee doet is aan haar, maar school staat hier dus wel met stip op één.

Leuk om te lezen, mijn ouders hadden vroeger exact dezelfde motivatie en handelswijze. :-)

En met succes, ik ben op het WO terecht gekomen en mijn zusje (die iets harder puberde en als gevolg daarvan iets minder 'tijd' had voor school) op het HBO. Uiteindelijk beiden in vergelijkbare functies terecht gekomen en inderdaad een goede start gehad, waar we heel blij mee zijn.

Ik hoop jouw dochter over X jaar ook....
Op het moment dat dochter haar haar echt te lang ging vinden(zelf niet meer goed kon doorborstelen,huilen als er flinke klitten in zaten) heeft ze het af laten knippen voor stichting haarwensen. Wat was,en ben,ik trots op die meid dat ze die keuze had gemaakt. Haar tot op haar billen waar ze enorm verknocht aan was.
[quote]Casalinga schreef op 12 november 2015 @ 08:44:

Sorry Suus, maar hier zijn dat soort fijne acties meestal eenmalig.

Wat bedoel je hiermee?
quote:iceteapeach schreef op 09 november 2015 @ 10:12:

Ook herkenbaar, zowel wc-rol en wc-borstel. Of, bij het brood smeren, de broodzak open laten liggen.Wat een herkenning. En dan je mes, met de boter, jam, pindakaas, chocopasta er nog aan, altijd zo op de tafel of het aanrecht neerleggen.
quote:Zusenzoo schreef op 12 november 2015 @ 09:56:

Voor Grieks heeft zoon van die memorykaarten gemaakt. ( aan de ene kant de Griekse letter, andere kant de NLse)

En dat alfabet zit er nu helemaal in, misschien een tip?Het alfabet kent ze wel, het gaat om het overhoren van woordjes, het toetsenbord kent de Griekse letters niet... ze schrijft het fonetisch op en dan nog spreek ik het meestal verkeerd uit
quote:Suusje35 schreef op 12 november 2015 @ 10:55:

[quote]Casalinga schreef op 12 november 2015 @ 08:44:

Sorry Suus, maar hier zijn dat soort fijne acties meestal eenmalig.

Wat bedoel je hiermee?Dat ze zomaar iets uit zichzelf doet (eerste uur huiswerk). Dat doet Caat dus echt maar zelden. Als jouw dochter dat wel kan, wil ik best een keer een weekje van dochter ruilen .
Ze wilde eigenlijk terug naar bed maar daar heb ik een stokje voor gestoken.
quote:Suusje35 schreef op 11 november 2015 @ 22:17:

Oh ja,hoe laat gaan jullie pubers eigenlijk naar bed? Dochter wordt 13 jaar in december,die proberen we altijd zo rond half 10 op bed te krijgen.Zoon 16, half tien naar boven. Rommelt nog wel wat aan dan. Dochter 14, kwart over 9. (met dertien om 9u en 12 op VO, kwart voor 9, met 12 op BO om half 9.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
De oudste twee mochten het sintmaartensnoep dat over was verdelen. Ongeveer 30 marsen en snickers. Zoon heeft alles al op!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Zoon van 15 jaar gaat om 22.15 uur naar boven, dochter van 13 jaar 21.30 uur, geen gepiep en gemor daar over. School staat hier met stip bovenaan, hoe hoger je opleiding hoe hoger je salaris is mijn credo..

En ja ik weet geld maakt niet gelukkig, maar geen geld is ongelukkig.
Geld maakt niet gelukkig maar geen geld maakt óók niet gelukkig. Tien jaar geleden zou ik gezegd hebben dat je er geen gezondheid voor kunt kopen, maar helaas zijn de tijden veranderd. Dus ja, eerst school en dan de rest. Gelukkig ziet ze zelf ook wel in dat een leven als poetsvrouw weliswaar handig is, maar niet overdreven veel oplevert.
Zoon van 15 komt een uur later thuis dan verwacht van zijn sporttraining. Telefoon helemaal dood, onbereikbaar dus. Ik zit al een half uur mezelf op te winden. Wat blijkt, hij heeft even een meisje thuis gebracht. Meisje fietst anders altijd met meerdere meiden naar huis maar die waren er niet. Waarom juist hij dat moest doen? 'Nou mam, jij leert ons altijd dat je een ander niet in de **** moet laten zakken.' Meisje woont alleen wel 20 minuten de andere kant op fietsen. Dus heeft kind na de training nog 50 minuten gefietst, op tempo, want hij verwachtte al dat ik boos zou zijn.
Ah, dat is eigenlijk wel heel lief.

Ik kreeg net van dochter de 'sterf!'-blik toen ik zei dat het bedtijd was ;)
quote:suzyqfive schreef op 12 november 2015 @ 21:53:

Ik kreeg net van dochter de 'sterf!'-blik toen ik zei dat het bedtijd was ;)Ja, dat is ook lief, maar als je dan even belt. Zoons telefoon was plat, maar er zal toch wel iemand nog genoeg batterij hebben gwhad voor een sms of belletje. En als ze de mevrouw van de kantine lief aankijken, dan mag het ook met de vaste lijn daar.
quote:suzyqfive schreef op 12 november 2015 @ 21:53:

Ik kreeg net van dochter de 'sterf!'-blik toen ik zei dat het bedtijd was ;)Bedtijd is ook vervelend, de wekker ook.
quote:Casalinga schreef op 12 november 2015 @ 08:35:

Caat afgelopen week het boek van de docent Engels. Daar kregen ze een toets over en dat boek moest weer ingeleverd worden. Dat boek heeft hier wekenlang gelegen, op de tafel, de bank, de keukentafel, de wc (ze heeft er dus wel in gelezen ) maar op de dag van inleveren was het foetsie.

Bleek achteraf in het kluisje op school te liggen.Ooh, dat had zoon hier met een nieuw vest. Heeft praktisch het gehele afgelopen schooljaar in zijn kluisje gelegen. Ik heb weet niet hoeveel keren gevraagd, waar is je vest, neem het nu eens mee terug naar huis. Eind van het schooljaar was het natuurlijk te klein geworden. Tsja.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ik moet zo weg en moet vanalles meenemen. In onze hal staat een kast met allemaal tassen en ik zocht een wat groter exemplaar. Nou is het met tassen hier thuis zo dat we die niet per persoon kopen maar gewoon voor ons beiden. Dus Caat gebruikt die tassen ook voor school.

In die kast vond ik, naast alle tassen, ook verkruimelde wafels, beschimmelde broodjes , een ingedeukt flesje cola (half vol) en er ligt vast nog meer. Ze mag zaterdag dat kastje uitmesten.

En vanochtend was ze weer heel druk met haar haar en make-up, maar een halve minuut om de konijntjes een wortel te geven, die had ze toen niet meer over. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik van de week ook een zakje onderin mijn tas vond, helemaal groen, was ooit een broodje geweest...

Stond ik daar in een lokaal vol leerlingen (mijn puntenslijper was uit mijn hand gevallen, precies op de rand van de tafel waardoor ie open ging en bijna al het slijpsel in mijn tas verdween, tot grote hilariteit van de klas natuurlijk... "dat wordt opruimen mevrouw!" - mijn tekst kreeg ik mooi even terug...)

Ik heb mijn tas, met groen broodje, maar even op de kop boven de prullenbak uitgeschakeld, niemand die het broodje zag
De tas uitgeschud natuurlijk... Niet uitgeschakeld :p
Ik heb geen idee waar die pubers overdag van leven. Ook hier vind ik overal in huis pakjes brood. Vanmorgen ook weer. Oudste had haast, dus ik zou wel even de lunchboterham voor haar smeren. Toen ik in haar tas keek, vond ik een zakje met, wat ik dacht, het sneetje suikerbrood dat ik haar al had gegeven. Toen ik nog eens keek, bleek het een pakje brood met vlees te zijn, dat ik niet herkende. Ja, mam dat is al van heel lang geleden hoor! Getverdegetver!

Volgens mij was dit al de derde keer deze week dat de lunch weer mee naar huis kwam. Ik heb echt geen idee waar ze van leeft. Haar zakgeld is op, dus op school kan ze niks kopen....
Hier ook. Ook geen geld mee en brood/koek komt terug. Geen tijd om te eten in de pauze. Ik probeer er s'ochtends maar wat extra in te proppen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven