Gezondheid alle pijlers

Hielspoor/peesplaatontsteking

12-11-2015 13:40 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag! Loop al bijna 2 jaar te sukkelen met mijn voeten. Veel pijn in hak en voetzool. Toch lijkt het niet echt op hielspoor omdat ik niet de typische pijn heb Wannneer ik uit bed kom. Heb wel heel veel pijn wanneer ik sta en dan bedoel ik dat 5 minuten stilstaan bijna niet lukt. Herkent iemand dit? Tips zijn welkom!!alvast bedankt!
Heb je geen huisarts?
verba volant, scripta manent.
Ben je al eens bij een arts langs gegaan?
Al tig keer;-)

Verschillende podotherapeuten en alles!
Ik kwam van een peesplaatontsteking door tegelijkertijd een aantal maatregelen te nemen. Aangepaste steunzolen in goede schoenen, er een gewoonte van maken mijn voet te strekken zodra ik zat (met mijn hand tenen richting scheenbeen duwen), shockwavetherapie bij een fysiotherapeut. En niet in het minste door af te vallen.
Idd steunzolen en veel lopen, maar helaas blijft t gevoelig. Sterkte!
Dus dat...
Dank!! Deed staan bij jullie ook pijn?
Alles waarbij ik mijn voet belastte deed pijn toen het op zijn ergst was. Maar van stilstand in beweging komen was het allerergst. Het werkte ook behoorlijk door in de rest van mijn lijf. Ik probeerde mijn voet zo veel mogelijk te ontlasten waardoor ik problemen krijg aan mijn andere been. Maar goed, nu is het min of meer onder controle. Het blijft een zwakke plek, maar zo erg als het was is het niet meer geworden.
Kijk ook hoe je zit. Ik zat altijd met mijn voeten kruislings onder mijn stoel en juist daarmee rekte ik de boel de hele tijd op. Door mijn voeten in een rechte hoek op de grond te zetten, werd het veel beter.
Draag je orthopedische schoenen?

Er is wel behandeling van hielspoor waarbij met een soort hamer de verkalking wordt los getimmerd verschrikkelijk pijnlijk.

Ik benijd je niet wat een rot klacht om te hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat afvallen lijkt me best belangrijk. Dan hebben je voeten het een stuk makkelijker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb wel last van hielspoor gehad door overbelasting door hardlopen. Wat heel goed hielp was met mijn voet over een deegroller te gaan. Dus voor de tv deegroller op de grond en met een blote voet er heen en weer mee rollen. Maar aangezien je al bij veel artsen ben geweest zal je deze oefening wel kennen.
Dank voor jullie reacties!! Zou vijf kilo al kunnen schelen? Dat mag er wel af al ben ik verder niet echt te zwaar ofzo. En is veel lopen juist goed? Deegroller gebruik ik ook regelmatig en niet om een taart te bakken:-)
Schoenen en sandalen van Fitflop gaan dragen.

Op blote voeten ben ik doodongelukkig.

Sterkte, hielspoor zuigt enorm.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bij mij was lopen op blote voeten juist het fijnst, schoenen deden juist zo'n pijn.
Had je dan hielspoor of iets anders ?

Een Haglundse exostose, bijvoorbeeld ?
Nee, echt hielspoor. Ook juist het meeste pijn in de ochtend bij uit bed stappen en de eerste stappen lopen. Dat is nu dan ook nog het enige waar ik nog last van heb. De rest van de dag gaat het nu goed.
Ik háát uit bed (of van de bank af) stappen...
Er zijn ook slanke mensen met hielspoor
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heeft één van de artsen trouwens niet iets gezegd over rekoefeningen ?
Hallo statafel,

Ik werk dagelijks met dit soort klachten. Wat ik me afvroeg: is er al een echo gemaakt?

Doe je oefeningen dagelijks? Af en toe oefenen heeft 0 evidence bij dit soort klachten.

De klachten die je nu omschrijft kunnen meerdere oorzaken hebben maar als je er zo lang mee loopt en als collega's je nog niet hebben kunne helpen zou mijn advies een echo zijn. Zo. Kunnen alle weke delen in kaart gebracht worden.
quote:Snoesje666 schreef op 13 november 2015 @ 08:28:

Ik háát uit bed (of van de bank af) stappen...Oh wat erg, dat heb ik ook. Er zijn nog wat kilo's blijven hangen van mijn zwangerschap, zou het daar aan kunnen liggen? Als ik uit bed ga, hobbel ik de eerste minuut een beetje raar heen, normaal lopen kan dan echt niet van de pijn
Het komt sowieso vaak voor na een zwangerschap, omdat ten eerste je een groot gewicht op je voeten heb moeten dragen en ten tweede worden door de hormonen die je tijdens de zwangerschap aanmaakt de bandjes in je lichaam slapper worden zodat de baby goed de ruimte heeft en uiteindelijk geboren kan worden, maar dit gebeurd ook met je voeten. Door het gewicht en de hormonen gaan de voeten wat meer doorzakken. Ze worden vaak wat langer en breder en soms ga je daardoor meer spanning op de pees krijgen waardoor dit soort klachten ontstaan.
Oh lekker dan! Dat verklaart dat ik mijn oude schoenen niet meer pas. Kan dat nog over gaan?
Helaas, dat wordt nieuwe schoenen kopen. De klacht kan vanzelf overgaan. Maar kan ook zijn dat je uiteindelijk een therapie nodig hebt in de vorm van steunzolen of fysio. Je kan wel alvast beginnen met rek oefeningen voor je kuiten/peesplaat voet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven