Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Vorige week ook zoiets. Oudste had weer haast

Toen ze weg was, zag ik dat ze haar lunch thuis had laten liggen. Dus ik ben vanuit mijn werk, snel met de auto, naar school gereden om haar lunchtrommel voor de middagpauze bij de balie af te geven. Haar een sms gestuurd dat haar eten bij de balie stond.

Krijg ik doodleuk een sms terug: ik heb al gegeten.....(wat dan???? vraag ik mij af) en ik haal die trommel om 15 uur wel op voordat ik naar huis kom (grrrr!! )
quote:Suusje35 schreef op 11 november 2015 @ 22:17:

Oh ja,hoe laat gaan jullie pubers eigenlijk naar bed? Dochter wordt 13 jaar in december,die proberen we altijd zo rond half 10 op bed te krijgen.

ze gaan hier allebei om 21.00 uur naar bed (11 en 13)

En dat hebben ze nodig ook, vooral de oudste is er de volgende dag om 7 uur maar moeilijk uit te krijgen. HIj gaat vaak ook uit zichzelf eerder naar bed
pffff, jongste had vandaag een spreekbeurt.

Ik had hem er al weken aan herinnert en dreigde deze week dat als hij er nu niet aan begon dat we dan ook niet zouden helpen.

Okay, met veel gezucht en gekreun begonnen, papa hielp. Vraag ik gister of zijn powerpoint helemaal af was of dat hij nog hulp nodig had. 'Nee hoor, het is helemaal klaar.'

Nou mooi, dacht ik nog.

Kwam ik er gisteravond laat door mijn man achte dat het nog helemaal niet af was. En natuurlijk ben ik dan weer Gekke Gerritje en zat vanmorgen om 7 uur nog dingen toe te voegen aan die PP.

Spreekbeurt ging natuurlijk ruk, want hij had ook amper geoefend.

En als hij er nou iets van leerde...... nee hoor vorig jaar had hij, na een eerder mislukte spreekbeurt, heel hard geoefend voor de volgende (gedwongen door ons hoor). En toen ging het dus goed.

Maar nu deed hij er dus weer mooi niks aan met dito resultaat.

Met topo leren gaat het ook altijd zo. Laten we het los, dan doet hij niks. Dwingen we hem om te leren (wat met veel strijd gepaard gaat) dan komt hij met prima cijfers thuis. Laten we het dan weer los onder het mom 'hij moet toch zelf die verantwoordelijk leren nemen', dan doet hij gewoon weer niks, ondanks dat ik hem dan wel steeds herinner aan wat er nog moet gebeuren.

Ik hou mijn hart vast voor de middelbare school volgend jaar. Ik zoek er mooi eentje uit met een verplichte huiswerkklas.
Waarom voeg jij dingen aan zijn PowerPoint toe? Geen oordeel, met welk gevoel zit je dat dan te doen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:fietsie schreef op 12 november 2015 @ 22:01:

[...]

Ja, dat is ook lief, maar als je dan even belt. Zoons telefoon was plat, maar er zal toch wel iemand nog genoeg batterij hebben gwhad voor een sms of belletje. En als ze de mevrouw van de kantine lief aankijken, dan mag het ook met de vaste lijn daar.Wat een drama om niks. En dat je dan ook nog verwacht dat je vijftien(!) jarige zoon overal in het rond gaat smeken om een telefoon om mammie even te kunnen bellen dat hij een half uurtje later komt . Mijn dochter ziet me aankomen zeg.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 13 november 2015 @ 17:09:

[...]

Wat een drama om niks. En dat je dan ook nog verwacht dat je vijftien(!) jarige zoon overal in het rond gaat smeken om een telefoon om mammie even te kunnen bellen dat hij een half uurtje later komt . Mijn dochter ziet me aankomen zeg.

Je leest niet goed.

quote:een uur later
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Starshine schreef op 13 november 2015 @ 14:59:

Ik had hem er al weken aan herinnert en dreigde deze week dat als hij er nu niet aan begon dat we dan ook niet zouden helpen.

Okay, met veel gezucht en gekreun begonnen, papa hielp. Vraag ik gister of zijn powerpoint helemaal af was of dat hij nog hulp nodig had. 'Nee hoor, het is helemaal klaar.'

Nou mooi, dacht ik nog.

Kwam ik er gisteravond laat door mijn man achte dat het nog helemaal niet af was. En natuurlijk ben ik dan weer Gekke Gerritje en zat vanmorgen om 7 uur nog dingen toe te voegen aan die PP.

En als hij er nou iets van leerde...... nee hoor vorig jaar had hij, na een eerder mislukte spreekbeurt, heel hard geoefend voor de volgende (gedwongen door ons hoor). En toen ging het dus goed.

Met topo leren gaat het ook altijd zo. Laten we het los, dan doet hij niks. Dwingen we hem om te leren (wat met veel strijd gepaard gaat) dan komt hij met prima cijfers thuis. Laten we het dan weer los onder het mom 'hij moet toch zelf die verantwoordelijk leren nemen', dan doet hij gewoon weer niks, ondanks dat ik hem dan wel steeds herinner aan wat er nog moet gebeuren.

Ik hou mijn hart vast voor de middelbare school volgend jaar. Ik zoek er mooi eentje uit met een verplichte huiswerkklas.Ja hoor, hij leert er wel iets van. Dat mama 's morgens vroeg zijn spreekbeurt op het nippertje maakt. En dat papa helpt. En de keer daarop 2 mogelijkheden, hij leert een keer en haalt het cijfer daarmee op, of hij denkt dat papa en mama hem wel weer op het laatste ogenblik uit de shit halen. Ik zou me trouwens doodergeren als ik als leerkracht het huiswerk van papa of mama moest nakijken, want die zien echt wel het verschil tussen het werk in de klas en dat huiswerk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

[...]

Wat een drama om niks. En dat je dan ook nog verwacht dat je vijftien(!) jarige zoon overal in het rond gaat smeken om een telefoon om mammie even te kunnen bellen dat hij een half uurtje later komt . Mijn dochter ziet me aankomen zeg.

Als ik als 15-jarige een uur later thuiskwam van mijn sporttraining zonder dat te melden kreeg ik echt wel een hele preek over me heen.

Lijkt me logisch, 's avonds, in het donker en zoon niet kunnen bereiken.
quote:duet schreef op 13 november 2015 @ 09:53:

Toen ze weg was, zag ik dat ze haar lunch thuis had laten liggen. Dus ik ben vanuit mijn werk, snel met de auto, naar school gereden om haar lunchtrommel voor de middagpauze bij de balie af te geven. Haar een sms gestuurd dat haar eten bij de balie stond.

Krijg ik doodleuk een sms terug: ik heb al gegeten.....(wat dan???? vraag ik mij af) en ik haal die trommel om 15 uur wel op voordat ik naar huis kom (grrrr!! )Hier wordt er altijd gedeeld, of ze lenen geld van een ander. Dochter geeft haar maandgeld altijd binnen een week uit en toch vind ik allerlei snoep- en koekpapiertjes de rest van haar maand in haar tas.

[...]

Dit gebeurt bij dit kind te vaak. Tegen de herfstvakantie liep hij op zijn tandvlees. Dus nieuwe afspraken gemaakt.

Op schoolavonden om 21.00 uur binnen.

Doe wat je zegt en overleg/meld als het anders wordt.

Verder is hier een regel: met een goed plan mag bijna alles, zolang school, werk, sport en slapen niet in het gedrang komen.

Zoon ging om voor zessen weg om de F-jes te trainen en daarna zelf te trainen. Zijn woorden: 'Ik kom na de training gelijk naar huis.' Dus alledrie de afspraken niet nageleefd. Ergens werkt zijn rem (nog) niet zo goed.
quote:swimkim schreef op 13 november 2015 @ 18:17:

[...]

Als ik als 15-jarige een uur later thuiskwam van mijn sporttraining zonder dat te melden kreeg ik echt wel een hele preek over me heen.

Lijkt me logisch, 's avonds, in het donker en zoon niet kunnen bereiken.Precies, dat lijkt me ook logisch.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Starshine schreef op 13 november 2015 @ 14:59:

Nou mooi, dacht ik nog.

Ik hou mijn hart vast voor de middelbare school volgend jaar. Ik zoek er mooi eentje uit met een verplichte huiswerkklas.

Deed mijn zus ook altijd voor haar zoon, maakte zijn werkstukken overhoorde alles en regelde veel met school, hij heeft vorig jaar examen vmbo tl gedaan, eigenlijk heeft mijn zus examen gedaan... Geslaagd met minimale score en nu hopelijk onderuit op de MTS want nu moet hij het met zijn 17 jaar alleen doen., en krijgt zijn opdrachten niet af of voldoen niet aan de eisen.

Overhoren prima ondersteunen prima, maar spreekbeurten/werkstukken/verslagen mag zoon en dochter lief mooi zelf doen, ik corrigeer alleen spellingsfouten als ze het vragen..
Ik doe weinig aan Caats huiswerk, maar als ze vraagt om een werkstuk na te lezen dan verander ik ook wel eens wat. Een zin die niet lekker leest bijvoorbeeld. Geen grote dingen, maar juist datgene waarom ze het me laat lezen. Ze zit er dan wel naast trouwens. Maar vaak gaat het om zinnen die gekopieerd zijn, veranderd, weer weggehaald en ergens anders geplaatst. En mijn ouderwetse, eringeslagen spellingsmethodes doen het nog altijd beter dan de huidige manier. Wat dat betreft zou ik wel willen dat ze het wat meer op de oude manier zouden leren. Woorden die verkeerd geschreven zijn, worden meteen onderstreept, die mag ze zelf nakijken hoor.

Vanochtend ging ze paardrijden, het tassenkastje moest leeg, het konijnenhok verschoond. Maar zij pakt een boek want ´dinsdag moet het verslag af zijn´ (dat weet ze tenslotte pas 8 weken). Nee, je doet eerst de konijntjes en die kast.

Klaar. Pakt ze de laptop. Huh, hoe zat het met dat boek?? Daar heb ik nu geen zin in...

Adem in- adem uit- adem in- adem uit...

Laptop mag nu niet aan. Dan doe je maar niks, maar die laptop gaat pas aan als dat verslag af is.

Dus nu zit ze braaf te lezen .

[...]

Wat een drama om niks. En dat je dan ook nog verwacht dat je vijftien(!) jarige zoon overal in het rond gaat smeken om een telefoon om mammie even te kunnen bellen dat hij een half uurtje later komt . Mijn dochter ziet me aankomen zeg.Omdat je niet goed had gelezen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:fietsie schreef op 12 november 2015 @ 21:50:

Zoon van 15 komt een uur later thuis dan verwacht van zijn sporttraining. Telefoon helemaal dood, onbereikbaar dus. Ik zit al een half uur mezelf op te winden. Wat blijkt, hij heeft even een meisje thuis gebracht. Meisje fietst anders altijd met meerdere meiden naar huis maar die waren er niet. Waarom juist hij dat moest doen? 'Nou mam, jij leert ons altijd dat je een ander niet in de **** moet laten zakken.' Meisje woont alleen wel 20 minuten de andere kant op fietsen. Dus heeft kind na de training nog 50 minuten gefietst, op tempo, want hij verwachtte al dat ik boos zou zijn. Ik kan me er iets bij voorstellen dat een boze moeder niet zo erg is als het een leuk meisje is.
quote:missie_m schreef op 14 november 2015 @ 14:50:

[...]

Omdat je niet goed had gelezen.Zit je hier nu ook al? Ik heb je nog nooit kunnen betrappen op enige belangstelling voor kinderen in welke leeftijd dan ook, maar nu ik hier iets schrijf moet jij ook even een plasje komen doen? Rot op zeg.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 14 november 2015 @ 18:42:

[...]

Zit je hier nu ook al? Ik heb je nog nooit kunnen betrappen op enige belangstelling voor kinderen in welke leeftijd dan ook, maar nu ik hier iets schrijf moet jij ook even een plasje komen doen? Rot op zeg.Negeren, negeren, negeren, niet op reageren!
quote:fietsie schreef op 14 november 2015 @ 18:46:

[...]

Negeren, negeren, negeren, niet op reageren!Ach, je hebt nog gelijk ook .
Met Sint in aantocht had ik voor de jongens sportkleding besteld bij de vereniging. Geen verplichte kleding maar iets extra's met clublogo. Zitten ze nu een lijstje te maken, zegt de ene zoon tegen de andere: 'Je moet wel effe dat nieuwe clubshirt op je lijstje zetten.' En tegen mij: 'Anders heb jij er twee en je sport nooit.'

Wat blijkt; zoon wilde iets heel anders vragen aan degene die alles regelt omtrent die kleding en toen heeft die persoon gezegd: 'Je moeder heeft de shirts van jou en je broer al opgehaald!'

Weg verrassing!
quote:Fenrir-Greyback schreef op 14 november 2015 @ 18:42:

[...]

Zit je hier nu ook al? Ik heb je nog nooit kunnen betrappen op enige belangstelling voor kinderen in welke leeftijd dan ook, maar nu ik hier iets schrijf moet jij ook even een plasje komen doen? Rot op zeg.Soheey.

Misschien is TO geholpen met jou liefdevolle 'belangstelling voor kinderen in welke leeftijd dan ook' als je roept "wat een drama om niks".
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 14 november 2015 @ 19:04:

[...]

Soheey.

Misschien is TO geholpen met jou liefdevolle 'belangstelling voor kinderen in welke leeftijd dan ook' als je roept "wat een drama om niks".Fietsie is niet eens de TO. En ze kan blijkbaar prima leven met mijn rare post, gezien haar advies om jou maar vooral te negeren. En voor de rest wens ik je vooral veel plezier met je hobby om mijn gangen op het forum na te gaan. Je moet maar niks beters te doen hebben zeg, hoe sneu allemaal.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 14 november 2015 @ 18:53:

[...]

Ach, je hebt nog gelijk ook .Maar het is verdomd moeilijk, hè?
quote:Fenrir-Greyback schreef op 14 november 2015 @ 19:08:

[...]

Fietsie is niet eens de TO. En ze kan blijkbaar prima leven met mijn rare post, gezien haar advies om jou maar vooral te negeren. En voor de rest wens ik je vooral veel plezier met je hobby om mijn gangen op het forum na te gaan. Je moet maar niks beters te doen hebben zeg, hoe sneu allemaal.Ik jou gang nagaan?? Je voelt je wel heel belangrijk zeker. Ik gaf een reactie op jou reactie. Dat gebeurd wel vaker op openbare fora waar s'avonds laat sommige onderwerpen bovenaan staan en mensen gaan bij lezen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:duet schreef op 13 november 2015 @ 09:53:

Krijg ik doodleuk een sms terug: ik heb al gegeten.....(wat dan???? vraag ik mij af) en ik haal die trommel om 15 uur wel op voordat ik naar huis kom (grrrr!! )Inderdaad ergerlijk. Ik had misschien het trommeltje niet na gebracht. Als ze honger had gekregen zou ze een volgende keer misschien beter opletten dat ze het niet vergeet.
LOEP ME MAAR aub.
Ohhh, ik zie dit topic nu pas, mag ik meedoen? Ik ben "in het bezit" van een 14-jarig mannelijk exemplaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven