Dun haar
dinsdag 10 november 2015 om 08:07
Hoi,
Ik heb het gevoel dat mijn haar steeds dunner wordt.
Iedere dag verlies ik wel een borstel vol met haar. Ik baal hier van.
Ik zie het ook dunner en dunner worden.
Heeft iemand tips om haaruitval tegen te gaan? Of om mijn haar voller te laten lijken?
Ik heb wel behoorlijk lang haar, maar heel dun lang haar is niet zo mooi..
Ik heb het gevoel dat mijn haar steeds dunner wordt.
Iedere dag verlies ik wel een borstel vol met haar. Ik baal hier van.
Ik zie het ook dunner en dunner worden.
Heeft iemand tips om haaruitval tegen te gaan? Of om mijn haar voller te laten lijken?
Ik heb wel behoorlijk lang haar, maar heel dun lang haar is niet zo mooi..
dinsdag 10 november 2015 om 08:12
Wat vervelend voor je! Heb je altijd dun haar gehad en haaruitval? Als het van de laatste periode is, komt het misschien door onbewust stress of verandering van je voeding...?
Ik heb dik en lang haar, maar ook veel haaruitval. Zelf gebruik ik shampoo wat vrij is van parabenen... Misschien een optie? Succes!
Ik heb dik en lang haar, maar ook veel haaruitval. Zelf gebruik ik shampoo wat vrij is van parabenen... Misschien een optie? Succes!
Keep Smiling
dinsdag 10 november 2015 om 08:14
dinsdag 10 november 2015 om 08:15
Je hebt verschillende dingen die je kan doen. Maar weet je ook wat de eventuele haaruitval kan veroorzaken? Mijn moeder heeft er bijvoorbeeld heel erg last van, bij haar heeft het echt met de hormonen (leeftijd) te maken. Ze gebruik nu een shampoo van Plantur en merkt dat dit wel verschil maakt.
Maar misschien ben je gewisseld van shampoo/stylingsproducten en reageert je haar op deze wisseling?
Ook kan je voedingssupplementen innemen voor huid/haar/nagels, en kom je een bepaald vitaminetekort.
En verder kan je natuurlijk ook stylingsproducten gebruiken die meer volume geven.
Of een goeie knipbeurt, want als je heel lang haar hebt, lijkt het sowieso al dunner en zit er minder volume in.
Heb je verder nog klachten, buiten het haarverlies om? Jeuk op je hoofd, of een droge hoofdhuid, of juist een vette?
Maar misschien ben je gewisseld van shampoo/stylingsproducten en reageert je haar op deze wisseling?
Ook kan je voedingssupplementen innemen voor huid/haar/nagels, en kom je een bepaald vitaminetekort.
En verder kan je natuurlijk ook stylingsproducten gebruiken die meer volume geven.
Of een goeie knipbeurt, want als je heel lang haar hebt, lijkt het sowieso al dunner en zit er minder volume in.
Heb je verder nog klachten, buiten het haarverlies om? Jeuk op je hoofd, of een droge hoofdhuid, of juist een vette?
dinsdag 10 november 2015 om 08:23
Heb wel verandering in voeding, maar juist gezonde voeding, ben onlangs 15 kilo afgevallen.
Stress zou wel kunnen, heb het behoorlijk druk op het werk altijd.
Ik heb nog nooit droogshampoo geprobeerd, misschien een optie om te doen!
Verder heb ik nergens last van,.. Alleen maar haaruitval. Het is wel echt van de laatste tijd.
Stress zou wel kunnen, heb het behoorlijk druk op het werk altijd.
Ik heb nog nooit droogshampoo geprobeerd, misschien een optie om te doen!
Verder heb ik nergens last van,.. Alleen maar haaruitval. Het is wel echt van de laatste tijd.
dinsdag 10 november 2015 om 08:40
Wat knap dat je zo veel bent afgevallen!
Ook kan het weer nog een keer invloed hebben, aangezien het kouder wordt, en de kachels weer aan gaan. Daar kan je hoofdhuid best last van hebben, wat ook weer voor meer haaruitval kan zorgen.
Ik zou het denk ik toch proberen met voedingssupplementen (ondanks je gezonde voeding, kan het best zijn dat je lichaam iets te kort komt door het afvallen) en een goed styling product zoeken. Vaak geven producten voor een beachlook ook meer volume, omdat het een laagje om je haar heen legt en daardoor meer body krijgt.
Ook kan het weer nog een keer invloed hebben, aangezien het kouder wordt, en de kachels weer aan gaan. Daar kan je hoofdhuid best last van hebben, wat ook weer voor meer haaruitval kan zorgen.
Ik zou het denk ik toch proberen met voedingssupplementen (ondanks je gezonde voeding, kan het best zijn dat je lichaam iets te kort komt door het afvallen) en een goed styling product zoeken. Vaak geven producten voor een beachlook ook meer volume, omdat het een laagje om je haar heen legt en daardoor meer body krijgt.
dinsdag 10 november 2015 om 08:55
Als je heel erg snel bent afgevallen, 15 kilo in een paar maanden tijd, kan het daarvan zijn. Ik had ook heeeele erge haaruitval ongeveer 3 maanden na het afvallen, mijn hele huis lag steeds vol met haren en met haren wassen steeds plukken aan mn vingers. Gelukkig hield het na een paar weken ook weer op. Waarschijnlijk komt het door de afvalstoffen die opgeslagen zitten in vetcellen en die dus met teveel tegelijk vrijkomen als je snel afvalt
dinsdag 10 november 2015 om 08:58
Haaruitval kan oa veroorzaakt worden door het snel afvallen in korte tijd.
Ik ben het afgelopen jaar ook enorm veel haar verloren (niet door een dieet overigens). Het is vreselijk, ik word er zo onzeker van.
Google eens op Toppik, dit is een poeder dat lijkt op haarvezels dat je op je haar kunt strooien. Daardoor lijkt het aan de bovenkant veel dikker.
Voor de onderkant zou je bijv. tijdelijk een flip-in hair kunnen dragen, of clip ins... Zoek wel naar een flip die aan de bovenkant is afgewerkt met een bandje (bijv. die van Dante Couture), anders word je gek van de jeuk.
En het goede nieuws is: meestal komt je haar uiteindelijk weer terug
Ik ben het afgelopen jaar ook enorm veel haar verloren (niet door een dieet overigens). Het is vreselijk, ik word er zo onzeker van.
Google eens op Toppik, dit is een poeder dat lijkt op haarvezels dat je op je haar kunt strooien. Daardoor lijkt het aan de bovenkant veel dikker.
Voor de onderkant zou je bijv. tijdelijk een flip-in hair kunnen dragen, of clip ins... Zoek wel naar een flip die aan de bovenkant is afgewerkt met een bandje (bijv. die van Dante Couture), anders word je gek van de jeuk.
En het goede nieuws is: meestal komt je haar uiteindelijk weer terug
dinsdag 10 november 2015 om 09:19
Het schijnt dat niet alleen mannen, maar ook bijna 50% van de vrouwen last krijgt van haarvermindering, vaak na je 40e, maar het kan ook vroeger. In mijn familie gingen alle vrouwen rond hun 20e van veel fijn haar naar een bescheiden bosje fijn haar. Ik heb een paar maanden l'Anza healing nourish shampoo gebruikt, speciaal tegen dunner wordend haar en het leek echt te helpen.
respecteer de overtuigingen van een ander
dinsdag 10 november 2015 om 13:19
Ik zag ook door de bomen het bos niet meer, van google werd ik niet veel wijzer alles spreekt elkaar tegen en zoveel keus aan supplementen
Ik had last van heel veel stress, en kreeg amper proteïnes en gezonde vetten binnen.
Ik ben door de huisarts doorverwezen naar een dermatoloog, bloed geprikt maar alles was o.k.
Ze heeft me een kuurtje van topicorte lotion voorgeschreven en shampoo, ik merk wel dat er wat minder haar in me kam blijft hangen. Maar het belangrijkste komt van binnen, dus heel veel proteïne eten, en voldoende water drinken en een potje geduld.
Ik had last van heel veel stress, en kreeg amper proteïnes en gezonde vetten binnen.
Ik ben door de huisarts doorverwezen naar een dermatoloog, bloed geprikt maar alles was o.k.
Ze heeft me een kuurtje van topicorte lotion voorgeschreven en shampoo, ik merk wel dat er wat minder haar in me kam blijft hangen. Maar het belangrijkste komt van binnen, dus heel veel proteïne eten, en voldoende water drinken en een potje geduld.
dinsdag 10 november 2015 om 13:26
Er zijn veel redenen voor haarverlies o.aGewichtsverliesTijd van het jaarNa zwangerschapTekorten in bloed (Hb, Ferritine, B12)Hormonen (sommige pillen zijn berucht, schildklier)StressBepaalde aandoeningen (AGA, Eczeem enz)Ik zou naar de huisarts gaan en een paar dingen laten prikken voor de zekerheid. Wat voor pil gebruik je/heb je gebruikt? Heb je last van je hoofdhuid. Bijna alle shampoos verkopen gebakken lucht, dus niet doen! Enige wat helpt zijn shampoo's met ketoconazol (Revita, Regenepure)
donderdag 12 november 2015 om 21:26
Daarbij; in de herfst verliezen veel mensen significant meer haar dan in andere seizoenen (heb ik zelf ook). Heeft iets te maken met de groeifase van haar, deze is langer in de zomer waardoor je dan vaak wat meer/voller haar hebt. In de herfst lijkt er vervolgens meer uit te vallen omdat er dan meer haren tegelijk in de laatste fase komen.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
vrijdag 13 november 2015 om 12:58
Wellicht heb je een ijzer tekort, of vitamine B of D.
Ik heb heel erg haarverlies gehad door het eten van gluten en een ijzertekort. Sinds ik ijzer bij slik gaat het veel beter, langzaam trouwens. Je kan beter een afspraak met je huisarts maken en wellicht wat laten testen en je laten door verwijzen naar een dermatoloog, ze hebben er verstand van.
Ik vond het erg fijn dat een dermatoloog mijn hoofdhuid heeft bekeken en in ieder geval niet van mening was dat het NIET zou goed komen, hij heeft me ook tips gegeven en een lotion voor geschreven.
Wacht er niet te lang mee!
Ik heb heel erg haarverlies gehad door het eten van gluten en een ijzertekort. Sinds ik ijzer bij slik gaat het veel beter, langzaam trouwens. Je kan beter een afspraak met je huisarts maken en wellicht wat laten testen en je laten door verwijzen naar een dermatoloog, ze hebben er verstand van.
Ik vond het erg fijn dat een dermatoloog mijn hoofdhuid heeft bekeken en in ieder geval niet van mening was dat het NIET zou goed komen, hij heeft me ook tips gegeven en een lotion voor geschreven.
Wacht er niet te lang mee!