Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Alle reacties Link kopieren
quote:Roxy21 schreef op 13 november 2015 @ 12:46:

[...]

Ik heb ook echt een hekel aan de was op hangen. In ons nieuwe huis komt er dus ook een droger!

Het is kwestie van minuutjes en het hangt, droger moet je ook op wachten, in en uitladen en dito onderhoud verrichten en je kleding slijt veel sneller (hier nog t-shirtjes van ruim 20 jaar)

Als je geen droger gewent bent mis je hem ook niet.
Geluksmomentje: we dachten dat onze (15 jaar oude) vaatwasser stuk was. Maar we hebben hem weer gemaakt en hij staat heerlijk te wassen!!!

Ik baalde zo erg. Een normaal formaat vaatwasser past niet in onze keuken. En met het oog op een verhuizing (hopen we) binnen nu en 6 maanden had ik ECHT geen zin om een vaatwasser te kopen waar we in het nieuwe huis niks aan hebben.
Hier komt pas een wasdroger als er kinderen zijn. Ik zou hem alleen gebruiken voor handdoeken en beddengoed, en dat lukt nu ook prima zonder droger.
Zojuist zijn we overstapt naar Essent. Met een welkomsbonus van ¤ 270,-.

Kijken of dit niet te veel problemen geeft
quote:Supermerel schreef op 13 november 2015 @ 10:28:

Bedankt Milouda,

Ik ontvang de toeslagen via de belastingdienst maar ik heb geen interesse in de bijstand.

De voedselbank heb ik geen recht op maar ik heb dat ook niet nodig.

En gemeente en waterschapsbelasting moet ik ook gewoon betalen.

Wel bedankt voor het meedenken hoor

Ik heb een goed leven waar ik dankbaar voor ben en doe vaak leuke dingen, de mooiste dingen die ik heb meegemaakt waren zonder hoge kosten.Wat een mooie instelling, kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen denk ik! En uiteindelijk is zo leven ook veel plezieriger dan jezelf zielig vinden omdat je niet meer geld hebt of boos zijn omdat je geen recht hebt op nog meer potjes en toeslagen.
Wij hebben wel een droger, maar we gebruiken 'm zelden. De was is veel frisser als het gewoon aan de lijn droogt. Daarnaast slijt kleding sneller als je het in de droger droogt en is een droger een ontzettende energieslurper. Ophangen van de was kost niet zoveel tijd, en binnen een dag is alles altijd droog. Als het lekker waait met een zonnetje erbij dan is de wasbeurten zelfs sneller droog dan in de droger! Dit is nou typisch zo'n ding waar je heel makkelijk mee kunt besparen.
quote:slobberbone schreef op 13 november 2015 @ 13:48:

[...]

Het is kwestie van minuutjes en het hangt, droger moet je ook op wachten, in en uitladen en dito onderhoud verrichten en je kleding slijt veel sneller (hier nog t-shirtjes van ruim 20 jaar)

Als je geen droger gewent bent mis je hem ook niet.

Ben het er niet helemaal mee eens . Ik vind het gewoon een k*t taak en vervolgens al die kattenharen (het rek staat in woonkamer) en het droogt hiet een stuk minder snel dan bij de rest blijkbaar. Ben dus wel erg benieuwd hoe het ons gaat bevallen, ik kom het volgend jaar wel melden

@matroesjka, fijn dat de vaatwasser het weer doet!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Hier duurt het ook wel even voordat de was droog is hoor. Maar we kunnen geen droger kwijt dus de keuze is makkelijk En katten hebben we niet, dus ook geen haren.
quote:matroesjka_ schreef op 13 november 2015 @ 13:54:

Hier komt pas een wasdroger als er kinderen zijn. Ik zou hem alleen gebruiken voor handdoeken en beddengoed, en dat lukt nu ook prima zonder droger.Voor mij geldt hetzelfde. Inmiddels 2 kinderen en enige moment dat ik hem gemist heb is gisteren. Babyzoon spuugde eerst ons eigen bed, vervolgens zijn wieg en daarna zijn kinderwagen onder. Beetje veel was, en weinig ruimte. En wilde het ook geen dag laten liggen. Met creatief de verwarming gebruiken (hydrofielen zijn daar binnen een uurtje droog) kon ik alles gelukkig kwijt. Gelukkig was van ons bed alleen de dekbedhoes vies en niet het dekbed zelf, want zou niet weten waar en hoe ik dat moet drogen in de winter :p
quote:Shenandoah schreef op 13 november 2015 @ 20:09:

[...]

Voor mij geldt hetzelfde. Inmiddels 2 kinderen en enige moment dat ik hem gemist heb is gisteren. Babyzoon spuugde eerst ons eigen bed, vervolgens zijn wieg en daarna zijn kinderwagen onder. Beetje veel was, en weinig ruimte. En wilde het ook geen dag laten liggen. Met creatief de verwarming gebruiken (hydrofielen zijn daar binnen een uurtje droog) kon ik alles gelukkig kwijt. Gelukkig was van ons bed alleen de dekbedhoes vies en niet het dekbed zelf, want zou niet weten waar en hoe ik dat moet drogen in de winter :pOok op de verwarming...in fases
quote:matroesjka_ schreef op 13 november 2015 @ 20:13:

[...]

Ook op de verwarming...in fases

haha, elke keer een stukje van 50cm bij 1 meter ofzo. Denk dat het laminaat het lekkende water niet zo fijn gaat vinden dan.

Mijn ouders hebben een droger, dus in een noodgeval had ik het ding gewassen, wasmand in de auto en daar in de droger gedaan. Al wist mijn moeder niet of het ding nog werkt, zo vaak wordt hij daar gebruikt lol

Aangeschaft toen er nog 3 kinderen thuis woonden, en toen wel gebruikt voor handdoeken en beddengoed maar sinds iedereen het huis uit is daar een beetje overbodig.
quote:Shenandoah schreef op 13 november 2015 @ 20:25:

[...]

haha, elke keer een stukje van 50cm bij 1 meter ofzo. Denk dat het laminaat het lekkende water niet zo fijn gaat vinden dan.

Mijn ouders hebben een droger, dus in een noodgeval had ik het ding gewassen, wasmand in de auto en daar in de droger gedaan. Al wist mijn moeder niet of het ding nog werkt, zo vaak wordt hij daar gebruikt lol

Aangeschaft toen er nog 3 kinderen thuis woonden, en toen wel gebruikt voor handdoeken en beddengoed maar sinds iedereen het huis uit is daar een beetje overbodig.

Uitlekken aan de waslijn (of iets anders buiten) en dan in fasen op de verwarming. Al weet ik niet of je dat redt in een dag.

In geval van kots op het dekbed zou ik het denk ik zo goed mogelijk met een nat doekje schoonmaken, parfum er op spuiten en dan de volgende dag verder kijken. Of alleen dat deel van het dekbed wassen in een emmer?
@Supermerel, ik vind hoe jij leeft wel inspirerend! Genieten van het leven zit bij jou duidelijk niet in materiële zaken.

Mijn energierekening is 70 euro. Ik woon alleen in een appartement van ongeveer 75 m2. De verwarming staat als ik thuis ben op 20,5 graden. Maar ik verwarm alleen de woonkamer en (open) keuken. Pas als het buiten echt koud wordt, gaat ie 's ochtends even aan in de badkamer en 's avonds even aan in de slaapkamer. De was gaat inderdaad gewoon op een rek. Misschien is de afwasmachine wel mijn grootste energiezonde. Die draait bijna een keer per dag. Ik heb een hekel aan afwassen en ik kook graag (ook salades en soep voor de lunch bijvoorbeeld).
Heb deze week trouwens voor het eerst mijn haar laten knippen bij de kappersacademie. Puur als besparing, kostte 13,50 voor wassen en knippen. Je moet wel de tijd hebben (ik stond anderhalf uur later weer buiten), maar vond het eigenlijk best leuk om te zien hoe al die jonge meiden een vak stonden te leren. Nou scheelt het denk ik dat ik niet zo panisch over mijn haar ben. Moest even wennen aan mijn nieuwe kapsel, maar nu bevalt het prima!
Heb het ook laten doen bij de kappersacademie. Kwam met een bobline en een ombre naar buiten. Duurde 4 uur maar het was bij een kennis dus bijgepraat.

Vandaag met Roamler ¤21 verdiend tijdens het boodschappen doen.

Moest toch glutenvrij brood hebben (wat nergens te krijgen was :/) en gelijk een opdracht uitgevoerd. Laat het aan t eind van het jaar uitbetalen
Lekker, Maiskip. ¤21 met 1 opdracht? Ik heb vandaag toevallig ook weer eens een opdracht gedaan... ¤4 verdient
Ik heb vandaag 2 euro verdiend. Een van mijn invites heeft Level 2 bereikt, daarvoor dank!
quote:Rasa* schreef op 14 november 2015 @ 12:42:

@Supermerel, ik vind hoe jij leeft wel inspirerend! Genieten van het leven zit bij jou duidelijk niet in materiële zaken.

Mijn energierekening is 70 euro. Ik woon alleen in een appartement van ongeveer 75 m2. De verwarming staat als ik thuis ben op 20,5 graden. Maar ik verwarm alleen de woonkamer en (open) keuken. Pas als het buiten echt koud wordt, gaat ie 's ochtends even aan in de badkamer en 's avonds even aan in de slaapkamer. De was gaat inderdaad gewoon op een rek. Misschien is de afwasmachine wel mijn grootste energiezonde. Die draait bijna een keer per dag. Ik heb een hekel aan afwassen en ik kook graag (ook salades en soep voor de lunch bijvoorbeeld).Oeps...wij zitten op 100
quote:annavanandelle schreef op 14 november 2015 @ 20:33:

Ik heb vandaag 2 euro verdiend. Een van mijn invites heeft Level 2 bereikt, daarvoor dank!
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Kunnen jullie uitleggen hoe je precies geld verdient met Roamler? Ik heb heel even die sites geprobeerd waarbij je moet klikken op mails en enquetes moest invullen enzo. Daar werd ik nogal gestoord van, dus bij die sites heb ik me weer afgemeld. Maar wellicht is Roamler aantrekkelijker!
@rasa: je krijgt via roamler opdrachten. Meestal winkels bezoeken en dan foto's maken en vragen beantwoorden.

Ben zelf ook bij Euroclix aangemeld en met de vakantie vorig jaar ging het snel (alle hotels via euroclix / expedia geboekt).

Mag morgen mijn sim only verlengen en doe dit ook via euroclix (weer ¤17.61 erbij).
Bumba heeft het even geleden uitgelegd op haar site: link over roamler
If chocolate can't fix it, it's a real problem
quote:Pochacco schreef op 15 november 2015 @ 10:22:

Bumba heeft het even geleden uitgelegd op haar site: link over roamlerZiet er wel interessant uit, ik ga de site eens bekijken!
Wat ik graag zou willen weten is hoeveel tijd je in een opdracht steekt, wat je per opdracht krijgt, en voor de mensen die al langer roamler doen, of het aantal opdrachten vermindert, gezien de piramidestructuur.

En tot slot of het in een stad meer lonend is dan in een landelijke omgeving. Wat voor winkels bezoek je zoal?
Helaas nu alleen via invite, dus als er iemand een keer een invite over heeft, graag! Lijkt me erg leuk om te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven