Hoe gedraag je je bij sjieke mensen?
vrijdag 13 november 2015 om 19:02
Na aanleiding van mijn driegangen menu topic heb ik toch een vraag.
Mijn schoonouders komen volgende week eten. Ik heb ze eerder ontmoet, dit is de eerste keer dat ik met ze ga eten. Hoe gedraag je je aan tafel? Of in hun bijzijn. Wat heb je aan. Ze zijn heel kritisch. Wat zijn de goede manieren?
Vriendlief zei als mijn vader ergens aan irriteert zijn het mensen die schransen en mensen die met de ellenbogen op tafel doen tijdens het eten.
Pff help me op me weg dames.
Mijn schoonouders komen volgende week eten. Ik heb ze eerder ontmoet, dit is de eerste keer dat ik met ze ga eten. Hoe gedraag je je aan tafel? Of in hun bijzijn. Wat heb je aan. Ze zijn heel kritisch. Wat zijn de goede manieren?
Vriendlief zei als mijn vader ergens aan irriteert zijn het mensen die schransen en mensen die met de ellenbogen op tafel doen tijdens het eten.
Pff help me op me weg dames.
vrijdag 13 november 2015 om 19:39
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 november 2015 @ 19:38:
[...]
Aardappelen en aardappels zijn allebei juist.
Wat plebs achtig om iets te roepen zonder de feiten te checken.
Ik heb altijd in mijn beheurlijk nette opvoeding geleerd dat het aardappelen zijn en geen aardappels.
Neemt u het mij niet kwalijk.
[...]
Aardappelen en aardappels zijn allebei juist.
Wat plebs achtig om iets te roepen zonder de feiten te checken.
Ik heb altijd in mijn beheurlijk nette opvoeding geleerd dat het aardappelen zijn en geen aardappels.
Neemt u het mij niet kwalijk.
vrijdag 13 november 2015 om 19:40
Oh dear. Je wilt hun muziek gaan draaien, moeilijke woorden gebruiken die je anders nooit zegt en eten koken wat je nog nooit hebt gemaakt. Dat zijn allemaal ingrediënten voor ellende. Kook iets wat je vaker hebt gemaakt, zet een lounge of jazz zender zachtjes op de achtergrond en wees jezelf in plaats van je helemaal aan te passen.
vrijdag 13 november 2015 om 19:41
Bord leegeten, anders gaat de gastvrouw ervan uit dat het niet smaakte of dat je ogen groter zijn dan je maag, niet schrapen. Altijd iets laten liggen is een heel raar idee van een paar eeuwen geleden. Bij plate service kan iets soms te veel zijn, dan laat je datgene staan waarin je geen trek meer hebt, leg dan wel je bestek op de juiste wijze neer, anders blijft je bord staan (16.15 ongeveer).
verba volant, scripta manent.
vrijdag 13 november 2015 om 19:41
quote:EmmaSwan86 schreef op 13 november 2015 @ 19:38:
[...]
Zo ben ik,
Dan moet je even oefenen om dat allemaal niet meer te doen.
Maar weet je, als het aardige mensen zijn dan kijken ze daar wel doorheen, hoor. Het is erger om krampachtig te gaan zitten doen alsof je heel sjiek bent terwijl je het niet bent. Wees lekker jezelf, en wees trots op wie je bent en waar je vandaan komt. Succes met je etentje!
[...]
Zo ben ik,
Dan moet je even oefenen om dat allemaal niet meer te doen.
Maar weet je, als het aardige mensen zijn dan kijken ze daar wel doorheen, hoor. Het is erger om krampachtig te gaan zitten doen alsof je heel sjiek bent terwijl je het niet bent. Wees lekker jezelf, en wees trots op wie je bent en waar je vandaan komt. Succes met je etentje!
Am Yisrael Chai!
vrijdag 13 november 2015 om 19:42
quote:EmmaSwan86 schreef op 13 november 2015 @ 19:24:
Mijn nederlands is niet sjiek zijn er ook nog sjieke woorden?
De sjieke woorden top 10
ure woorden
04/11/2012 | Geplaatst in Lifestyle | Comments: 8
Op deze pagina hebben we een woordenlijst samengesteld met de meest dure woorden. Wil jij indruk maken op je vrienden of zoek je de betekenis van een bepaald woord? Dan zit je hier goed, je kan gemakkelijk een bepaald woord zoeken door control + F te gebruiken.
A
Abject – laag, verachtelijk, verwerpelijk
Ahitofel – slechte raadgever
Ambetant – vervelend
Anonie – zelfbevrediging
Apaat – iemand die gevoelloos is, een persoon die onverschillig en emotieloos is
Apocrief – twijfelachtig
B
Bandineren – spotten
Bilateraal – tussen 2 partijen in
C
Contrecoeur – met tegenzin
Copulatie – seks
Corpulentie – zwaarlijvigheid
Cretin – een idioot met een groot hoofd
D
Doerak – kwajongen
E
Edethisch-Fotografisch
F
Fantoom – angstaanjagend beeld/geest
Filantroop – weldoener
Fleemkous – vleier
G
Gremium – Adviescollege
H
I
Infaam – Schandelijk, eerloos
J
K
kapoen – gecastreerde haan
Kwibus – vreemde man
L
Loeder – gemeen
M
Monotonie – eentonigheid
N
O
P
Paperassen – rommelpapieren, geschreven papier
pleonasme – voorbeeld: nieuw nieuws
Proleet – arbeider
Proletarier – arbeider zonder enige bezittingen, Bezitloze arbeider
Pummel – lomperd
R
Rabauw – Ruw persoon
S
sadomachomisme – SM
Snoeshaan – vreemde snuiter
Sujet – onguur
T
U
V
Vomeren – braken, overgeven
W
X
Xenofilie – voorkeur voor seks met vreemden
http://toptienlijst.nl/dure-woorden/
Mijn nederlands is niet sjiek zijn er ook nog sjieke woorden?
De sjieke woorden top 10
ure woorden
04/11/2012 | Geplaatst in Lifestyle | Comments: 8
Op deze pagina hebben we een woordenlijst samengesteld met de meest dure woorden. Wil jij indruk maken op je vrienden of zoek je de betekenis van een bepaald woord? Dan zit je hier goed, je kan gemakkelijk een bepaald woord zoeken door control + F te gebruiken.
A
Abject – laag, verachtelijk, verwerpelijk
Ahitofel – slechte raadgever
Ambetant – vervelend
Anonie – zelfbevrediging
Apaat – iemand die gevoelloos is, een persoon die onverschillig en emotieloos is
Apocrief – twijfelachtig
B
Bandineren – spotten
Bilateraal – tussen 2 partijen in
C
Contrecoeur – met tegenzin
Copulatie – seks
Corpulentie – zwaarlijvigheid
Cretin – een idioot met een groot hoofd
D
Doerak – kwajongen
E
Edethisch-Fotografisch
F
Fantoom – angstaanjagend beeld/geest
Filantroop – weldoener
Fleemkous – vleier
G
Gremium – Adviescollege
H
I
Infaam – Schandelijk, eerloos
J
K
kapoen – gecastreerde haan
Kwibus – vreemde man
L
Loeder – gemeen
M
Monotonie – eentonigheid
N
O
P
Paperassen – rommelpapieren, geschreven papier
pleonasme – voorbeeld: nieuw nieuws
Proleet – arbeider
Proletarier – arbeider zonder enige bezittingen, Bezitloze arbeider
Pummel – lomperd
R
Rabauw – Ruw persoon
S
sadomachomisme – SM
Snoeshaan – vreemde snuiter
Sujet – onguur
T
U
V
Vomeren – braken, overgeven
W
X
Xenofilie – voorkeur voor seks met vreemden
http://toptienlijst.nl/dure-woorden/
vrijdag 13 november 2015 om 19:43
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 november 2015 @ 19:35:
Komen die mensen natuurlijk in hun ouwe kloffie want hun nieuwe schoondochter is toch zo'n simpel ding...... Genant!!
Mijn vriend is streng opgevoed. Zoals schoennen aan tijdens het eten ellebogen niet op tafel. Zondag gewoon kleding aan niet in je pyama rondhangen. Geen frisdrank aan tafel. Met soeelgoed van echt hout spelen. Minimaal vwo studeren havo is voor paupers volgens de ouders.
En dan kom ik met een bewindvoerder en allerlei issues en een lage studie. Totaal tegenovergesteld.
Komen die mensen natuurlijk in hun ouwe kloffie want hun nieuwe schoondochter is toch zo'n simpel ding...... Genant!!
Mijn vriend is streng opgevoed. Zoals schoennen aan tijdens het eten ellebogen niet op tafel. Zondag gewoon kleding aan niet in je pyama rondhangen. Geen frisdrank aan tafel. Met soeelgoed van echt hout spelen. Minimaal vwo studeren havo is voor paupers volgens de ouders.
En dan kom ik met een bewindvoerder en allerlei issues en een lage studie. Totaal tegenovergesteld.
Ikgeef je nu al op een briefje dat ze er zo door heen zullen prikken. Vind het ook erg raar dat je vriend er niet bij is. Hebben jullie elkaar al een keer ontmoet? En anders waarom niet gewoon een bakkie koffie ipv meteen een driegangendiner ( zie andere post ) . Kan me voorstellen dat jij en zij zich haske opgelaten zitten te voelen. Echt wat een ellende......en waarom?
quote:MarianneDavids schreef op 13 november 2015 @ 19:41:
Bord leegeten, anders gaat de gastvrouw ervan uit dat het niet smaakte, niet schrapen. Altijd iets laten liggen is een heel raar idee van een paar eeuwen geleden.Bord leeg eten is een teken dat je niet voldoende hebt gehad en dat er ook niet voldoende is. Heel gênant.
Bord leegeten, anders gaat de gastvrouw ervan uit dat het niet smaakte, niet schrapen. Altijd iets laten liggen is een heel raar idee van een paar eeuwen geleden.Bord leeg eten is een teken dat je niet voldoende hebt gehad en dat er ook niet voldoende is. Heel gênant.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 13 november 2015 om 19:45
quote:matroesjka_ schreef op 13 november 2015 @ 19:42:
Rijst eten met vork en lepel? Hoe dan?
Hoe wou je het anders eten, dan? Serieuze vraag van mij hoor, ik weet echt niet beter dan rijst met vork en lepel.
Hoe? Nou gewoon dus, vork rechts lepel links en met je vork rijst op je lepel schuiven.
Rijst eten met vork en lepel? Hoe dan?
Hoe wou je het anders eten, dan? Serieuze vraag van mij hoor, ik weet echt niet beter dan rijst met vork en lepel.
Hoe? Nou gewoon dus, vork rechts lepel links en met je vork rijst op je lepel schuiven.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 13 november 2015 om 19:45
quote:fashionvictim schreef op 13 november 2015 @ 19:43:
[...]
Bord leeg eten is een teken dat je niet voldoende hebt gehad en dat er ook niet voldoende is. Heel gênant.
Ik heb nog e.e.a. aangevuld.
Een gastvrouw zal altijd vragen of je genoeg hebt als je bord leeg is, door iets te laten liggen is ze gedwongen goed voedsel weg te gooien.
[...]
Bord leeg eten is een teken dat je niet voldoende hebt gehad en dat er ook niet voldoende is. Heel gênant.
Ik heb nog e.e.a. aangevuld.
Een gastvrouw zal altijd vragen of je genoeg hebt als je bord leeg is, door iets te laten liggen is ze gedwongen goed voedsel weg te gooien.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 13 november 2015 om 19:46
quote:EmmaSwan86 schreef op 13 november 2015 @ 19:43:
[...]
Zo ben ik ook opgevoed (ok, behalve dat pauper gebeuren. havo was niet goed genoeg om andere redenen) maar bij mij sneden we aardappelen gewoon met een mes, ontmoeten hoofd en eten elkaar halverwege en gebruiken we niet meer dan 1 mes en vork.
Zijn ze echt zo poepiechique? Of zijn ze gewoon anders dan je gewend bent?
[...]
Zo ben ik ook opgevoed (ok, behalve dat pauper gebeuren. havo was niet goed genoeg om andere redenen) maar bij mij sneden we aardappelen gewoon met een mes, ontmoeten hoofd en eten elkaar halverwege en gebruiken we niet meer dan 1 mes en vork.
Zijn ze echt zo poepiechique? Of zijn ze gewoon anders dan je gewend bent?
vrijdag 13 november 2015 om 19:47
quote:fashionvictim schreef op 13 november 2015 @ 19:45:
[...]
Hoe? Nou gewoon dus, vork rechts lepel links en met je vork rijst op je lepel schuiven.Gewoon met een vork. Ik heb echt nog nooit iemand rijst met vork en lepel zien eten. Maargoed, ik vind spaghetti met vork en lepel eten ook raar.
[...]
Hoe? Nou gewoon dus, vork rechts lepel links en met je vork rijst op je lepel schuiven.Gewoon met een vork. Ik heb echt nog nooit iemand rijst met vork en lepel zien eten. Maargoed, ik vind spaghetti met vork en lepel eten ook raar.
vrijdag 13 november 2015 om 19:49
vrijdag 13 november 2015 om 19:50