Lijf & Lijn alle pijlers

Is dit gezond?

14-11-2015 15:13 30 berichten
Mijn vriendin gebruikt sinds een week of drie Cambogia Essentials, dit is in pil vorm.

Eerlijk is eerlijk, haar vet (bandje rond haar buik zeg maar) verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Ook haar bovenbenen zijn aanzienlijk slanker. Hoewel ik blij voor haar ben, heb ik haar ook

vertelt dat ik me wel een beetje zorgen maak.

Heeft iemand hier ervaring met dit spul? Is het niet schadelijk voor je gezondheid? En hoe

zijn de gevolgen op lange termijn? Komt ze straks niet het dubbele aan?

Of ben ik nu te bezorgd? Is hier misschien iemand die dit gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Alleen je portemonnee slankt af door afslankpillen. Het zal wel gezichtsbedrog zijn dat je verbetering denkt te zien, of ze is gelijktijdig flink gaan lijnen en sporten.
Shoot first, ask questions later!
Nee dat klinkt niet gezond.

http://www.eigenkracht.nl/nieuws/item/5 ... lankpillen
quote:redbuIIetje schreef op 14 november 2015 @ 15:20:

Alleen je portemonnee slankt af door afslankpillen. Het zal wel gezichtsbedrog zijn dat je verbetering denkt te zien, of ze is gelijktijdig flink gaan lijnen en sporten.Maar is dit niet een beetje hét standaard antwoord dat hier gegeven wordt terwijl je eigenlijk geen idee hebt waarover het gaat?
quote:winkelfanaat schreef op 14 november 2015 @ 15:30:

[...]

Maar is dit niet een beetje hét standaard antwoord dat hier gegeven wordt terwijl je eigenlijk geen idee hebt waarover het gaat?Ik heb zelf ook wel 'ns afslankpillen geprobeerd, ook die een paar jaar geleden uit de handel zijn genomen omdat ze een bepaald risicovol stofje bevatten. Het werkt geen van allen, hooguit om je die eerste zware dagen door te komen zonder al te veel honger. Maar gewoon kunnen blijven eten en het pilletje zou de rest doen, dat werkt gewoon niet is mijn praktijkervaring.
Ik heb het ook gebruikt en ik heb er geen bijwerkingen van gehad. Had het gezien op de dr oz show en had het besteld goede resultaten, als het zo slecht was dan was het wel verboden neem ik aan!

Ohja na 2 maanden ruim 10 kg eraf maar ik trainde ernaast wel veel
quote:Veeanne1 schreef op 14 november 2015 @ 15:34:

Ik heb het ook gebruikt en ik heb er geen bijwerkingen van gehad. Had het gezien op de dr oz show en had het besteld goede resultaten, als het zo slecht was dan was het wel verboden neem ik aan!

Maar ben jij wel op gewicht gebleven? Ik ben zo bang dat vriendin als ze stopt opeens kilo's aankom en daardoor

(weer) in een depressie raakt.
Als het blijvend resultaat geeft, wil ik het ook proberen :-)
quote:poeziewoezie schreef op 14 november 2015 @ 15:35:

[...]

Maar ben jij wel op gewicht gebleven? Ik ben zo bang dat vriendin als ze stopt opeens kilo's aankom en daardoor

(weer) in een depressie raakt.

Ik was denk ik 1,5kg aangekomen maar dat was echt omdat ik op vakantie was. Je moet na die kuur gewoon wel hetzelfde blijven eten als tijdens de kuur, in mijn geval weining khoolydraten en toen was het er zo weer af...

Ben nu stabiel qua gewicht, maar blijvend op gewicht blijven is het moeilijkst! Want je moet nu eenmaal voor de rest van je leven je, voeding aanpassen en niet meer terug vallen in je oude eetgewoontes en dat is het moeilijkst
quote:poeziewoezie schreef op 14 november 2015 @ 15:35:

[...]

(weer) in een depressie raakt.Na elk dieet kom je weer aan zodra je weer normaal gaat eten natuurlijk.
quote:redbuIIetje schreef op 14 november 2015 @ 15:41:

[...]

Na elk dieet kom je weer aan zodra je weer normaal gaat eten natuurlijk.Dat is niet waar, als jij een juist voedingschema gebruikt en het langzaam opbouwt kom je niet aan
quote:redbuIIetje schreef op 14 november 2015 @ 15:41:

[...]

Na elk dieet kom je weer aan zodra je weer normaal gaat eten natuurlijk.

Vriendin is niet op dieet, dat heb ik ook nergens geschreven. Ze gebruikt alleen deze pillen. Dus mijn vraag is

als je met deze pillen stopt, kom je dan niet dubbel zo hard weer aan. Dit hoor je namelijk wel vaker.
quote:redbuIIetje schreef op 14 november 2015 @ 15:33:

[...]

Ik heb zelf ook wel 'ns afslankpillen geprobeerd, ook die een paar jaar geleden uit de handel zijn genomen omdat ze een bepaald risicovol stofje bevatten. Het werkt geen van allen, hooguit om je die eerste zware dagen door te komen zonder al te veel honger. Maar gewoon kunnen blijven eten en het pilletje zou de rest doen, dat werkt gewoon niet is mijn praktijkervaring.

Maar dan werkt het toch wel, hoewel het niet veel is?

Ik ken ook iemand die de uit de handel genomen afslankdruppels nam, kilo's vlogen eraf, dus werken deed het wel. Maar gezond was het allerminst.

Dus dat standaard zinnetje over een portemonnee gaat niet echt op. Daarbij kan het natuurlijk dat er wél iets op de markt komt dat werkt.
quote:Veeanne1 schreef op 14 november 2015 @ 15:43:

[...]

Dat is niet waar, als jij een juist voedingschema gebruikt en het langzaam opbouwt kom je niet aanDus moet je je levenslang aan je dieet blijven houden (en gemiddeld onder de 2000 kcal blijven) ipv weer terug normaal te gaan eten.
quote:winkelfanaat schreef op 14 november 2015 @ 15:44:

[...]

Maar dan werkt het toch wel, hoewel het niet veel is?

Ik ken ook iemand die de uit de handel genomen afslankdruppels nam, kilo's vlogen eraf, dus werken deed het wel. Maar gezond was het allerminst.

Dus dat standaard zinnetje over een portemonnee gaat niet echt op. Daarbij kan het natuurlijk dat er wél iets op de markt komt dat werkt.Nee, het werkte dus niet. Het werkte een paar dagen waarin je idd 'n rush kreeg van die oppeppende stof en je honger verminderde, maar als je het 'n weekje slikte was die uitwerking al weer weg. Je wordt er heel snel immuun voor, laat staan als je weer gewoon gaat eten ipv streng te lijnen, want dan kun je die hele pot leegslikken maar je komt gewoon aan ipv dat je afvalt.
quote:redbuIIetje schreef op 14 november 2015 @ 15:45:

[...]

Dus moet je je levenslang aan je dieet blijven houden (en gemiddeld onder de 2000 kcal blijven) ipv weer terug normaal te gaan eten.

Nou het is geen dieet, miss in het begin maar je past je eten aan voor de rest van je leven! Omdat je veel bewuster bent geworden van wat je in je mond stopt. Als jij van geen brood oppeens weer terug gaat na 4 sneetjes per dag kom jij weer aan, wordt water een sapje etc

En voor je het weet ben je weer dik
Nogmaals; Mijn vriendin is NIET op een dieet. Dat betekent dat ze NIET minder eet en NIET opeens sport.

Ze eet ALLEEN deze pillen en verder is er niets in haar patroon verandert. Toch valt ze zienderogen af en

dat lijkt mij niet goed.

Mijn vraag is ook; stel ze stopt met die pillen, komt ze dan niet het dubbele aan?
Eerlijk gezegd geloof ik daar gewoon geen barst van dat ze afvalt op alleen maar pillen en normaal eten.

Zou de krant bellen, want je hebt 'n wonder te pakken!
quote:poeziewoezie schreef op 14 november 2015 @ 15:56:

Nogmaals; Mijn vriendin is NIET op een dieet. Dat betekent dat ze NIET minder eet en NIET opeens sport.

Ze eet ALLEEN deze pillen en verder is er niets in haar patroon verandert. Toch valt ze zienderogen af en

dat lijkt mij niet goed.

Mijn vraag is ook; stel ze stopt met die pillen, komt ze dan niet het dubbele aan?Zou best kunnen ja, lijkt me wel logische als ze ermee stopt dat ze weer aankomt vooral als ze ook niet haar voeding heeft aangepast
Ooit bij de apotheek navraag gedaan over een bepaald soort pillen (daar is nog steeds reclame van op tv). Apotheker zei dat ze schadelijk zijn voor de lever. Ze nemen wel vet op en helpen met afvallen, maar gezond zijn ze niet. Wel geven ze ook een voller gevoel, dus het kan dat ze minder eet dan normaal.
Er is niet veel bekend over het effect bij mensen. Bij dieren geeft ea afwijkingen in de lever.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Toen ik 15 was had ik overgewicht. Wij zijn toen elke maand naar Gent gereden voor afslankpillen. Deze pillen werkten dus wel en je kon gewoon alles eten wat je wilde. Je kreeg er ook geen vol gevoel van zodat je minder ging eten. Jaren later stond die man in Belgie in de krant dat hij gezocht werd. Hij was naar Duitsland gevlucht maar ze wisten niet waar precies. Er waren verschillende mensen aan deze pillen overleden. Die waren op een gegeven moment gestopt met de pillen maar bleven toch afvallen. Ook werden er veel mensen overactief van deze pillen. Ik besef wel dat ik heel veel geluk heb gehad en ik heb daarna nooit meer een pil geslikt om af te vallen. Het kan dus heel gevaarlijk zijn.
Als dit echt zou werken, en de veiligheid was aangetoond, dan zou er een officiele fabrikant zijn die er patent op aangevraagd zou hebben, en die fabrikant zou echt zijn binnengelopen.

Als vriendin echt echt echt niets heeft veranderd aan eet- en beweegpatroon, en ze valt in 3 weken zienderogen af, dan zijn er 2 mogelijkheden:

- ze gebruikt pillen met een hele hoge dosis efedrine. Dat jut de verbranding op. Waarschijnlijk is vriendin dan ook erg geagiteerd, heeft ze last van hartkloppingen en/of kan ze slecht slapen. Dit is absoluut niet gezond: https://www.farmacotherap ... aatteksten/e/efedrine.asp

- ze valt niet af door die pil, maar ze heeft een (ernstige) ziekte waardoor ze afvalt, wat nu net de kop op steekt

Ik denk zelf eigenlijk dat ze toch echt wel ook haar eet- en beweegpatroon heeft aangepast, anders kun je (ook met een lage dosis efedrine) niet in drie weken zoveel effect hebben
quote:Blondie456 schreef op 14 november 2015 @ 16:40:

Toen ik 15 was had ik overgewicht. Wij zijn toen elke maand naar Gent gereden voor afslankpillen. .Wie is in vredesnaam de 'wij' in dit verhaal? Aangezien je 15 was; hebben je ouders je aan afslankpillen geholpen?!?!
Zeg maar Spijker.
Alleen maar als je energie nodig hebt worden er suiker, vet of eiwit naar energie omgezet. Het maakt voor je gewicht op zich niet veel uit waar de energie uit betrokken wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven