Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
quote:cochise schreef op 14 november 2015 @ 19:25:

Ohhh, ik zie dit topic nu pas, mag ik meedoen? Ik ben "in het bezit" van een 14-jarig mannelijk exemplaar. Je bent welkom hoor! Iedereen mag meedoen, zonder oordeel, zonder advies, zie de op. Lekker even stoom afblazen.
quote:missie_m schreef op 14 november 2015 @ 19:20:

[...]

Inderdaad ergerlijk. Ik had misschien het trommeltje niet na gebracht. Als ze honger had gekregen zou ze een volgende keer misschien beter opletten dat ze het niet vergeet.Heb je de OP niet gelezen? Wat voegt dit nu weer toe?
quote:fietsie schreef op 14 november 2015 @ 19:29:

[...]

Je bent welkom hoor! Iedereen mag meedoen, zonder oordeel, zonder advies, zie de op. Lekker even stoom afblazen.Goed zeg, dankjewel en heerlijk! Ik zit te wachten hoe lang het duurt voor puber uit zichzelf naar beneden komt, hij zou gaan douchen voor we om 20 uur een film gaan kijken. Inmiddels zit 'ie alweer een uur in het donker met z'n telefoon, die bijna aan zijn hand is gegroeid trouwens. Hij is zo verschrikkelijk langzaam!!! Als ik 'm niet roep zit hij er morgenochtend nog.
Leuke dingen mogen ook toch? . Ik zie zoon het liefst 's ochtends net uit zijn bed. Komt dan nog slaapdronken de trap afgestommeld, geeft mij een kus en knuffel met daarbij (baard in de keel) 'moggu mam'. En passant roept hij tegen onze kat 'hey lelijkerd/dikzak', waarop kat luid begint te spinnen en met zoon terug meehobbelt naar boven.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ja, dat in je kamer in het donker met enkel je telefoon snap ik ook niet... Volgens mij ploffen ze neer bij daglicht en verplaatsen ze maar enkele vingers. Zoon vergeet ook gewoon te eten en drinken dan...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:cochise schreef op 14 november 2015 @ 19:35:

[...]

Goed zeg, dankjewel en heerlijk! Ik zit te wachten hoe lang het duurt voor puber uit zichzelf naar beneden komt, hij zou gaan douchen voor we om 20 uur een film gaan kijken. Inmiddels zit 'ie alweer een uur in het donker met z'n telefoon, die bijna aan zijn hand is gegroeid trouwens. Hij is zo verschrikkelijk langzaam!!! Als ik 'm niet roep zit hij er morgenochtend nog.Heeft ie nog iets van de film gezien? Of was een donkere kamer en een telefoon interessanter?
Even iets anders tussendoor: hoe kijken jullie pubers tegen het hele gebeuren van Parijs aan?
quote:iceteapeach schreef op 14 november 2015 @ 21:41:

Even iets anders tussendoor: hoe kijken jullie pubers tegen het hele gebeuren van Parijs aan?Ik heb ze nog niet gesproken erover. Weekendbaantjes, sporten, feestjes het is dit weekend hier net een hotel. Meer een bed and breakfast, zonder breakfast.

Even iets anders tussendoor: hoe kijken jullie pubers tegen het hele gebeuren van Parijs aan?Mijn dochter vindt het Stom. Omdat het vast weer voer is voor de moslim- en vluchtelingenhaters . Maar ze wordt er niet heel erg bang van of zo.
quote:suzyqfive schreef op 14 november 2015 @ 21:18:

Ja, dat in je kamer in het donker met enkel je telefoon snap ik ook niet... Volgens mij ploffen ze neer bij daglicht en verplaatsen ze maar enkele vingers. Zoon vergeet ook gewoon te eten en drinken dan...

Er komt toch gewoon licht uit die foon? Nou dan.

De mijne komt trouwens wel af en toe beneden om een boterham met pindakaas te halen.
quote:iceteapeach schreef op 14 november 2015 @ 21:02:

Leuke dingen mogen ook toch? . Ik zie zoon het liefst 's ochtends net uit zijn bed. Komt dan nog slaapdronken de trap afgestommeld, geeft mij een kus en knuffel met daarbij (baard in de keel) 'moggu mam'. En passant roept hij tegen onze kat 'hey lelijkerd/dikzak', waarop kat luid begint te spinnen en met zoon terug meehobbelt naar boven.

Mijnes kruipt af en toe nog bij me op schoot, met de mededeling: 'ik heb even een knuffel nodig hoor mam'.
Die van mij heeft meer interesse in telefoon, laptop, paardrijden en nagellak.

Anderszijds kan ik haar geen ongelijk geven, het is voor een puber nog best een ver-van-mijn-bed-show, ik had in elk geval op die leeftijd bepaald geen interesse in nieuws en kranten. Ze heeft het wel meegekregen maar het slaat niet in zeg maar. Wel was ze hevig verontwaardigd omdat de nieuwe stalhouder de paarden niet goed verzorgt. Het is niet zozeer gebrek aan inlevingsvermogen, het is gewoon niet dichtbij genoeg. ´Erg hoor, zoveel doden. Wat eten we?` Zo iets dus.

Edit; reactie op de vraag hoe ze reageren op de gebeurtenissen in Parijs.
quote:Casalinga schreef op 14 november 2015 @ 22:19:

Die van mij heeft meer interesse in telefoon, laptop, paardrijden en nagellak.

Anderszijds kan ik haar geen ongelijk geven, het is voor een puber nog best een ver-van-mijn-bed-show, ik had in elk geval op die leeftijd bepaald geen interesse in nieuws en kranten. Ze heeft het wel meegekregen maar het slaat niet in zeg maar. Wel was ze hevig verontwaardigd omdat de nieuwe stalhouder de paarden niet goed verzorgt. Het is niet zozeer gebrek aan inlevingsvermogen, het is gewoon niet dichtbij genoeg. ´Erg hoor, zoveel doden. Wat eten we?` Zo iets dus.

Edit; reactie op de vraag hoe ze reageren op de gebeurtenissen in Parijs.Dat was hier ook wel een beetje, ik vroeg ze om tijdens het ontbijt even nieuws te kijken, zodat ze niet met hun mond vol tanden zouden staan als anderen er over zouden beginnen. Ze hebben wel even gekeken, maar hun werk/sportwedstrijd was er niet om afgelast dus veel tijd ervoor hadden ze niet. En verder gaat het leven hier gewoon verder, het feestje was ook gewoon vanavond en maandag gaan de proefwerken ook gewoon door.
Ik daarstraks even, zoon bracht het zelf naar voren. Tot mijn verbazing heeft hij een groot deel van de dag het nieuws gevolgd.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 14 november 2015 @ 22:19:

[...]

Mijnes kruipt af en toe nog bij me op schoot, met de mededeling: 'ik heb even een knuffel nodig hoor mam'.

die bedoelde ik ook maar kreeg 'm niet gevonden.

Jaaa, dat doet die van mij ook. Kruipen alleen niet, maar lanceert zichzelf vanaf de leuning van de bank op me. Een beetje ouch, want hij is nl. nogal een gespierde spijker en dus is het dan weleens bot tegen bot. Maar niettemin, .

Maar wat ik nog leuker vind, is dat zoon zo snel groeit. Een paar maanden geleden hadden we dezelfde schoenmaat, 41, was soms wel makkelijk maar inmiddels heeft hij 42 en is bijna net zo lang als ik. Hij is soms net nog zoals je de grotere puppy-honden hebt. Soms onhandig, lief, onnadenkend etc.
Oh, ik ben hier thuis inmiddels het kleintje. Caat is 1.81 mtr. Als ze nu wil knuffelen krijg ik haar armen over mijn schouders .
Pubers hebben het gevolgd en vinden het erg maar zinn er niet veel mee bezig verder. Al kleurt mijn timeline behoorlijk rood wit blauw...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Heerlijk lijkt me dat, een knuffel van je kind die dan gewoon boven je uitsteekt en je een soort van bearhug geeft. Moet zoon nog wat cm's langer voor worden eer dat dat gebeurt maar, het zit er al dicht bij.

Vanmiddag was mijn vriendin hier thuis, moest even haar ei kwijt. Zoon komt naar beneden, 'hey 'vriendin van icetea', 3 zoenen, hoe is het, en met dochter en zoon? Ehm, mijn bek viel even op de grond. Puber onthoudt dus blijkbaar meer dan ik dacht .
quote:iceteapeach schreef op 14 november 2015 @ 23:28:

Vanmiddag was mijn vriendin hier thuis, moest even haar ei kwijt. Zoon komt naar beneden, 'hey 'vriendin van icetea', 3 zoenen, hoe is het, en met dochter en zoon? Ehm, mijn bek viel even op de grond. Puber onthoudt dus blijkbaar meer dan ik dacht .Of de kinderen zijn ongeveer even oud en hij heeft een boon voor haar dochter .
quote:Mietrot schreef op 14 november 2015 @ 23:32:

[...]

Of de kinderen zijn ongeveer even oud en hij heeft een boon voor haar dochter .. Zoon is ruim 14, haar dochter net 8.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 14 november 2015 @ 22:19:

[...]

Mijnes kruipt af en toe nog bij me op schoot, met de mededeling: 'ik heb even een knuffel nodig hoor mam'.Ach wat lief.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Casalinga schreef op 14 november 2015 @ 23:10:

Oh, ik ben hier thuis inmiddels het kleintje. Caat is 1.81 mtr. Als ze nu wil knuffelen krijg ik haar armen over mijn schouders .Ik ben ook de kleinste geworden.
LOEP ME MAAR aub.
Brood vergeten.

Al zeker 10 sms'jes dat ie honger heeft en hoe dom ie is.

Even iets anders tussendoor: hoe kijken jullie pubers tegen het hele gebeuren van Parijs aan?

Hij vindt het, uiteraard, vreselijk en heeft er meteen gruwelijke "weltschmerz" van gekregen. Hoe het nou moet met de wereld, hoe de wereld er over 50 jaar uit zal zien, of hij zijn dromen (niks ongewoons: haalbare droombaan, gezinnetje, huisje) nog wel uit kan laten komen. Wilde eigenlijk niet naar school omdat het er daar ook weer over zou gaan. Hebben 'm de kans gegeven er over te praten als hij dat wilde en ook de kans gegeven om weer even "klein" te zijn toen hij dat vroeg (instoppen bij naar bed gaan, dat werk). En hij moest toch naar school vanmorgen, is ook gegaan.

Moeilijk hoor..
quote:Zusenzoo schreef op 16 november 2015 @ 13:09:

Brood vergeten.

Al zeker 10 sms'jes dat ie honger heeft en hoe dom ie is.

Hehehehe, zelfkennis is een mooie eigenschap

Hier was er een mapje vergeten waar iets huiswerkachtigs in moest worden ingeleverd vandaag. En een andere inleveropdracht lag nog op zijn bureau hier thuis. Getuige de berichtjes die ik daarnet pas zag heeft hij even overwogen in de pauze naar huis te fietsen, ondanks de vréselijke wind *kuch*. Toen ik daar kennelijk niet gepast op reageerde (lees: in de auto sprong om hem de hele boel na te brengen) heeft hij voor de ene inleveropdracht uitstel weten te regelen en dat mapje heeft hij "gekocht" bij de administratie. Ik vermoed dat daar een mooie pot met kleingeld staat voor een personeelsborrel oid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven