Mode & Beauty alle pijlers

hakken van schoenen schuin aflopen

17-11-2015 11:17 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik loop altijd de hakken van mijn schoenen ( en eigenlijk gebeurd het ook bij platte schoenen) schuin af.

wat kan ik doen om dat te voorkomen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Ik laat er een stalen stukje onder zetten. Dan doen ze het een stuk minder. Maakt wel wat meer lawaai bij het lopen ;)
Therapie zodat je je voeten op de juiste manier belast en recht gaat lopen .
Waarschijnlijk zet je je voeten dan verkeerd neer, waardoor je schoenen aan de ene kant sneller slijten dan aan de andere kant. Dus tenzij je je manier van lopen verandert, kun je niks doen om dat te voorkomen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zelf merk ik helemaal niet dat ik mijn voeten verkeerd neerzet
Ik laat mijn hakken als ze bijna afgesleten zijn vervangen bij de schoenmaker. Ben voor ongeveer 10 euro klaar.
ziet dat er dan weer mooi uit?
Bij mij werd het een stuk minder toen ik steunzolen kreeg. Je belast je voeten dan anders waardoor het slijtpatroon ook anders wordt.
quote:Keuken1987 schreef op 17 november 2015 @ 11:21:

zelf merk ik helemaal niet dat ik mijn voeten verkeerd neerzetNee... maar je schoenen wel...
Steviger schoenen lopen (steun aan de buitenkant) en erop letten hoe je loopt inderdaad.

De meeste schoenen hebben wanneer je ze koopt maar een dun zooltje onder de has, dus goed opletten en op tijd naar de schoenmaker - die kan het bijna versleten zooltje vervangen voor een degelijker exemplaar.
Wordt als nieuw. Ik draag dure laarzen. Mijn laatste paar heb ik 4 jaar veel gedragen met af en toe een nieuwe zool (leer) en hak.
bij het lopen "hoort" je de kracht gelijk te verdelen over je hak. Doe je dit niet dan wordt 1 keer dus meer belast dan de andere kant. Dit kan zijn door de anatomische stand van je voeten. Daar kan je niet zoveel aan doen, alleen regelmatig je hakken te vervangen. Of omdat je geen goed looppatroon hebt.

Waarschijnlijk ben je een harde haklander, je zet grote stappen en zet je hakken hard neer. Je kan proberen om kleinere stappen te nemen en minder hard op je hak te landen, of zelfs iets meer midsvoets.

Heb je verder niet echt last van je voeten, enkels, knieën, heup, rug of nek. Dan zou ik me niet zo druk maken. Heb je wel last van j bewegingsapparaat dan kan je wel gaan kijken of dat het schuin aflopen van je hakken er wel iets mee te maken heeft.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
....
Ik ben ooit eens bij een podoloog geweest en die vertelde dat ik juist perfect liep. Het feit dat mijn hakken aan de buitenste hoeken afsleten, gaf aan dat ik mijn voeten op een juiste manier afwikkelde.
quote:jules schreef op 17 november 2015 @ 12:15:

Ik ben ooit eens bij een podoloog geweest en die vertelde dat ik juist perfect liep. Het feit dat mijn hakken aan de buitenste hoeken afsleten, gaf aan dat ik mijn voeten op een juiste manier afwikkelde.Precies wat mijn podo ook zegt.
quote:jules schreef op 17 november 2015 @ 12:15:

Ik ben ooit eens bij een podoloog geweest en die vertelde dat ik juist perfect liep. Het feit dat mijn hakken aan de buitenste hoeken afsleten, gaf aan dat ik mijn voeten op een juiste manier afwikkelde.Klopt, die van mij gaf dit ook aan, buitenste hoeken 'horen' af te slijten, en dan naar de tegengestelde hoek naar voren afgerold te worden, dus de binnenzijde aan de grote teenkant slijt ook af. Dan loopt je goed. Voeten lichtjes naar buiten gekeerd (niet overdreven) en start op de hak, eindigen op de binnenkant van de grote teen. Af en toe je hak vervangen is dan gewoon nodig.
ik heb verder geen last van voeten, enkels, knieën, heup, rug of nek gelukkig.
Je zou een keer zo'n looptest bij een podoloog kunnen doen. Dan meten ze op hoe je voet zich afwikkelt. Op basis daarvan kunnen ze zeggen of dit goed is of niet. Als je je voet goed afwikkelt, dan moet je gewoon wat vaker een nieuwe hak onder je schoen laten zetten. Doe dit wel op tijd, want dan hoef je alleen dat onderste gedeelte te vervangen. Scheelt een hoopt geld!
Wat bedoel je met onderste gedeelte?
Vaak bestaat een hak uit het gedeelte dat aan de schoen zit en nog een extra gedeelte er onder. Vaak is dat dan 'de zool van de hak'.
https://www.omoda.nl/dame ... e-laarzen-2281-63858.html

Dat donkerbruine 'laagje' onder de hak.
Ik vervang het onderste stukje van mijn hakken ook regelmatig. Ziet er daarna weer erg goed uit en je doet dan jaren met je schoenen.

Doe dit op tijd, vóórdat je je hakken echt verwoest. Hier gaat flink wat tijd overheen hoor, maar als je het zo ver slijt dat de schoenmaker dat onderste stukje niet meer kan vervangen omdat de hak nog een stuk verder is doorgesleten, is dat erg jammer (en staat ook niet mooi).
Als je hakken echt erg scheef afslijten, ligt dat wel degelijk aan je manier van lopen.

Je voeten horen idealiter niet erg naar buiten te staan. Dus geen "tien voor twee" stand ofzo. Eerder een paar minuten vóór, en een paar minuten ná twaalf.

Daarnaast is belangrijk hoe je op je voeten loopt. Sommige mensen lopen erg sterk op de buitenkant van hun voeten, dus extreem uitgedrukt, staan hun voeten iets gekanteld. Dus je kleine teen raakt eerder de grond dan je grote, zeg maar.

Trek eens een paar pumps aan, klinkt gek, maar dan zie je het het beste zelf. Als de hakken geen rechte hoek met de grond maken als je je voeten neerzet, belast je je voeten scheef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven