Met kerst naar de efteling (24-12)

17-11-2015 11:41 23 berichten
Nu snap ik best dat het heus wel drukker dan normaal is in de kerstvakantie maar wie heeft er ervaring met 24 December en de efteling?

Het leek ons een heel leuk plan om deze dag naar de efteling te gaan en dan daar gezellig de kerstavond door te brengen. Iets drukker is niet erg het gaat dan toch voornamelijk om de sfeer maar als er bij alle attracties een rij van 1,5 uur staat is het toch minder leuk.

Mijn inziens doet iedereen die dag nog boodschappen, kookt, werkt of gaat naar afspraken dus zal het niet extreem zijn. Maar wellicht zijn er onder jullie ervaringsdeskundige die het absoluut afraden of juist aanraden.
Ik denk dat de Efteling dicht is dan...
Alle reacties Link kopieren
Efteling is 365 dagen per jaar open.
quote:sinnombre schreef op 17 november 2015 @ 11:44:

Ik denk dat de Efteling dicht is dan...

De Efteling is 1 dag per jaar dicht. En dat is op 1 januari.

Ik ben ooit een paar dagen daar geweest in de kerstvakantie, laatste dag was de 24e. Was niet druk, maar extreem koud, dus dat speelt ook mee denk ik.
Je kan online kijken om te zien hoe druk ze het verwachten, dat is gebaseerd op de jaren ervoor. Is een indicatie.
Dan heb ik niets gezegd, sorry.

Ik dacht dat het dicht was rond de feestdagen.

Dacht ik ooit ergens gelezen te hebben.
Ik ben een jaar of 2 geleden naar de winter Efteling geweest, en ik vond het best tegen vallen. Geen uitgesproken kerstsfeer en er waren behoorlijk wat attracties gesloten.

Heel druk was het overigens niet, dat viel mij alleszins mee. Door dat het niet druk was, en veel gesloten, waren we in een half dagje het park door.
Volgens de Eftelingkalender is het dan druk. Leuk idee wel!
Het lijkt mij verschrikkelijk. Ik ben 1x op een zaterdag naar de winterefteling geweest en het was echt niks. Je loopt de hele dag buiten door de kou, het is nat, superdruk en een deel van de attracties is ook nog eens dicht, dus al die mensen staan te dringen voor minder attracties.

Kerstvakantie is denk ik nog drukker, omdat veel mensen speciaal vrij nemen en leuke dingen willen doen.
Hou er ook rekening mee dat als het vriest sommige achtbanen dicht zijn.

En toen wij er waren was het kasteel van Doornroosje dicht vanwege te veel sneeuw. Te gevaarlijk om de trap te beklimmen.
Klopt en de website geeft drukte aan maar dat wordt voor de hele kerstvakantie aangegeven. Maar je hebt een verschil tussen druk je staat 30 minuten in de rij en je hebt druk druk je kan nergens in en niks zien. En daar ben ik dus benieuwd naar. We willen de dure kaartjes met alles erop en eraan kopen maar bijna 70 euro pp uitgeven en dan over de hoofden kunnen lopen is zonde van het geld.

Ik ben denk ik al 20 keer in de efteling geweest en het gaat voornamelijk om de sfeer en wat attracties.

@Sinnombre vroeger was de Efteling tussen November en maart dicht hoor. Maar tegenwoordig hebben ze de winterefteling en zijn ze bijna het hele jaar open.
Ik heb er ook al een keer met sneeuw gelopen maar ik bekijk het positief! Sneeuw en kou betekent meer gluhwein en warme chocomelk momentjes

En als het stortregent of min 20 vriest gaan we uiteraard niet dan vinden we wel een andere dag. Maar het is onze 1e kerst samen en het leek ons ook wel romantisch zo dagje weg. Maar mocht er nu iemand zijn die er specifiek die dag is geweest en weer rechtsomkeert gemaakt heeft dan zoeken we wat anders leuks om te doen. Voorlopig ben ik nog positief!
Nou, als je voor de sfeer gaat zou ik skippen. Het jaar dat ik er was was het een week voor kerst en ik heb 1 kerstboom gezien, en wat armetierige verlichting over een lantarenpaal. Ik vond het heel schraal.

Hopelijk is daar wel verbetering in gekomen.
Leuke site om het verschil in wachttijden tussen week en weekend dagen te bekijken: www.eftelstats.nl

Jammer dat je niet zo ver terug kan kijken tot kerst vorig jaar.
Wij zijn vorig jaar geweest op 27 december. Het was prachtig! Er lag een pak sneeuw en de zon scheen, zo mooi. Jammer genoeg was het sprookjesbos toen dicht i.v.m. gevaar op afknappende takken. We hoefden niet lang te wachten bij de attracties. De Fata Morgana was het drukst. Daar hebben we 15 minuten in de rij gestaan. Maar dat vonden we geen probleem.

We hebben enorm genoten. Ik vind de winterefteling in de kerstvakantie een aanrader.
Ik ga nooit met Kerst, maar ik zou hetzelfde denken als jij TO: mensen doen boodschappen, ronden werk af, zijn bezig met voorbereidingen voor familiediners. Ik zou er wel op durven gokken dat het juist die dag minder druk is dan op de Kerstdagen.
Het is ook een kwestie van geluk (of pech) hebben of het super druk is of niet.

Wij waren er 7 november zou ook een drukke dag zijn; maar viel alles mee.

Mochten in het begin bij de python en Joris en de draak zelfs blijven zitten ('iedereen' stond bij de baron in de rij); 's middags nog 3 keer in de baron geweest en tig keer in andere attracties.
Ben ook wel eens in de winterefteling geweest, de feer was oké, maar er waren heul veul attracties gesloten. We waren er ook zo doorheen, wel lekker geschaatst op de schaatsbaan. Ik zou het niet gauw weer doen, we waren door en door verkleumd.
Ik ben 5 jaar geleden in de kerstvakantie in de Efteling geweest en toen was het heel stil, er waren geen wachttijden en eigenlijk nauwelijks mensen. Er lag een dun laagje sneeuw en dat was prachtig. De kinderen hadden skibroeken aan en snowwboots, dik ingepakt dus, niemand heeft het koud gehad. Je moet je er wel op kleden.
Wij waren er vorig jaar een dagje in de kerstvakantie, ik vond het druk voor kleine kinderen. Half uur wachten bij de oude tufferbaan enzo. Veel attracties dicht vanwege het weer. Wel sfeervol, overal kerstbomen, sneeuw en lichtjes. Als het regent is die decoratie trouwens bizar, staat daar een besneeuwde boom tussen de plassen...
Wij gaan al jaren de dag voor kerst,met de drukte is het dan zeker goed te doen.
Druk is het dan wel, maar niet extreem druk.. NEt als op oud en nieuw.. Efteling is alleen op 1-1 gesloten .. verder iedere dag open..
Oh nu durf ik het wel aan. Waren al blij dat we dit verzonnen hadden dus nog iets anders gaan verzinnen had ik weinig zin in.

En op kou kan je je kleden dus dat moet wel goed komen. Uiteraard hoop ik ook op een dik pak sneeuw dat is wel ultiem kerstig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven