Gezondheid alle pijlers

Kattenkrabben

17-11-2015 19:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zojuist flink door mijn kat gekrabd. Gelijk ontsmet met jodium, moet/kan ik verder nog iets doen?
Je kan gaan zitten wachten tot de korstjes eraf vallen

Of je gaat gewoon door met je leven

Aan jou de keus eigenlijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ben je ingeënt tegen tetanus?
Ikzelf, doe in tegenstelling tot wat men algemeen voorschrijft veel vaseline erop.

Het heelt sneller, en doet minder pijn......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Katten hebben holle nagels, daarom komt er vaak wat vuil gelijk in de wond en jeukt het ook meer. Gewoon even schoon houden en verder niks speciaals doen. Als het echt gast ontsteken, dan naar de huisarts gaan.

Maar het zijn vervelende krassen :-)
Ik heb geen tetanusprik gehad, misschien als kind (heel lang geleden).
Als je je niet kunt herinneren wanneer je voor het laatst een tetanus prik hebt gehad dan zou ik die wel even halen en goed in de gaten houden of je koortsig wordt, dan zit er waarschijnlijk een ontsteking, oh en als je aders opzwellen racen naar de ehbo dat is bloedvergiftiging.
Het zijn 4 krabben van circa 7 cm lang op een zichtbare plek
Ik zit onder de krabben maar heb er nog nooit wat mee gedaan en na 20 jaar er nog niet ziek van geworden.
Tetanus vaccin is maximaal twaalf jaar werkzaam.
verba volant, scripta manent.
De nagel van mijn kat heeft mijn lip een keer gepierct.. Hij zat er helemaal doorheen..auw ! Heb toen wel een tetanuspri gehaald ..
Goed schoonmaken en even in de gaten houden. Ik ben ook vaak genoeg gekrabt zonder consequenties. Toen mijn kat per ongeluk door mijn duimnagel beet ben ik wel een tetanusprik gaan halen.
http://www.rivm.nl/Onderw ... reventie/Naar_de_huisarts
Zit altijd onder de krabben... En doe er nooit wat mee.

1 keer had ze een bloedvat geraakt... Bloedde als een rund.. Toen tetanusprik gehaald en kreeg een nat verband aangelegd om de eventuele bacteriën te verwijderen. Laatste vond ik nogal overdreven...
Bij kattenkrabben is een tetanisinjectie alleen nodig als de nagel je huid diep "gepierced" heeft en de wond de kans krijgt om aan het huidoppervlak te genezen terwijl daaronder de wond nog woedt. Tetanus kan alleen leven en vermenigvuldigen in een zuurstof arme omgeving.

Maar als je het niet vertrouwt kan je altijd even naar de ha gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven