Juli "04
vrijdag 3 oktober 2008 om 19:18
Leuk he? Ik moet er ook altijd om grinniken. Meis doet het ook al heel lang. Vaak leggen we twee setjes voor haar neer, soms combineert ze die dan anders. Regelmatig zoekt ze haar hele outfit helemaal zelf uit. Vaak staat het allemaal reuze leuk, bij allebei trouwens. Maar heel soms denk ik; hmmm, beetje vaag, maar dan laat ik ze inderdaad. Alleen als het echt niet past bij het weer of er echt superlelijkonnozel uitziet en we/ze ergens naar toe gaan grijp ik nog wel eens in. Maar dat is dus zelden.
dinsdag 7 oktober 2008 om 08:42
Jeetje, Toet, handig hoor die zelfstandige kids van je! 'k Moest er vanochtend nog even aan denken toen ik Lieke en Sophie in hun kleertjes hees .
Ik ben trouwens blij dat het binnenkort Herfstvakantie is. 'k Geloof dat Lieke er zolangzamerhand echt aan toe is om een weekje thuis te zijn en niets te hoeven. Ze is steeds vroeger op de middag/avond moe, begint wat wit te zien, kringen onder haar ogen....
Ik ben trouwens blij dat het binnenkort Herfstvakantie is. 'k Geloof dat Lieke er zolangzamerhand echt aan toe is om een weekje thuis te zijn en niets te hoeven. Ze is steeds vroeger op de middag/avond moe, begint wat wit te zien, kringen onder haar ogen....
dinsdag 14 oktober 2008 om 23:49
Xop meisje, alles okay in Xoptown en met Xopfamilie??
Even c/p van log:
Tuurlijk
elke moeder is trots op d'r eigen kind.
Ik dus ook.
En hee, zo vaak muts ik hier nou toch ook weer niet
over hoe slim en goed en leuk ze zijn.
Want dat zijn ze natuurlijk wel.
Nadat ik ze een paar dagen niet heb gezien
(drukke lange werkdag en daarvoor heerlijk lang weekend weg met een vriendinnengroep)
vind ik ze nog een keer zo leuk als anders
en vergeet ik heel gemakkelijk alle ikwilzewelachterhetbehangplakken- en aaaaaaargh!!!momenten even en kijk ik alleen maar vol liefde en lachen naar mijn kroost.
Daarom nu, alsnog,
want dat had natuurlijk eigenlijk gelijk donderdag al gemoeten,
toen het nog boekenweek was,
hierbij Jongste's (hij is net 4 jaar) eerste gedicht.
Monsters
ik hou van een monster
dat monster is geel
met maar één bil
dat is een gek gezicht
met juf maak ik dit gedicht
zijn vacht is lekker zacht
in een kasteel staat hij op wacht
Update: 't zal toch niet op mij geïnspireerd zijn?????
Even c/p van log:
Tuurlijk
elke moeder is trots op d'r eigen kind.
Ik dus ook.
En hee, zo vaak muts ik hier nou toch ook weer niet
over hoe slim en goed en leuk ze zijn.
Want dat zijn ze natuurlijk wel.
Nadat ik ze een paar dagen niet heb gezien
(drukke lange werkdag en daarvoor heerlijk lang weekend weg met een vriendinnengroep)
vind ik ze nog een keer zo leuk als anders
en vergeet ik heel gemakkelijk alle ikwilzewelachterhetbehangplakken- en aaaaaaargh!!!momenten even en kijk ik alleen maar vol liefde en lachen naar mijn kroost.
Daarom nu, alsnog,
want dat had natuurlijk eigenlijk gelijk donderdag al gemoeten,
toen het nog boekenweek was,
hierbij Jongste's (hij is net 4 jaar) eerste gedicht.
Monsters
ik hou van een monster
dat monster is geel
met maar één bil
dat is een gek gezicht
met juf maak ik dit gedicht
zijn vacht is lekker zacht
in een kasteel staat hij op wacht
Update: 't zal toch niet op mij geïnspireerd zijn?????
vrijdag 17 oktober 2008 om 17:36
vrijdag 17 oktober 2008 om 18:02
Nee, vakantie is komende week.. Maar ik verbaas me waar Mops haar energie vandaan krijgt. Hier is niet zij, maar juist moeders gesloopt en ernstig aan vakantie toe
Xop is kwijt.
En dat vind ik nieksnie leuk.
Lief Xopje, waar ben je nou?
Hoe gaat het met KW (en Bries) met afscheid nemen, Wind? Voelen ze zich al wat meer thuis op school en KDV?
Dat gedicht is briljant trouwens.
Knap hoor, dat hij zelf kan rijmen. Dat kan Mops echt nog niet. In het kader van de kinderboekenweek heb ik het wel geprobeerd, maar dat ging meer zo..
Mims: In mijn droom, klom ik in een bbbbbbb...
Mops: boek! bal! brandweerauto! boom!
Mims: Jaaaaaaaa, goed zo! Nog eentje; op het strand, ligt heel veel zzzz..
Mops; zzzzchelpen! Zzzzzwembroek! Zzzzzwart! Zzzznot! Zzzzhandoek! Zzand!
Mims; Weer goed, knap hoor! De laatste; op de stoep, loop ik door...
Mops; de hondenpoep!
Mims; zucht...dat weet je dan weer wel hé, viespeuk!
Ze kan dan wel weer regenworm en pissebed typen (met voorbeeld natuurlijk) op de computer, dat dan weer wel. Alleen weet ze daarna niet meer wat er staat. Ze kan volgens eigen zeggen namelijk wel al schrijven, alleen nog niet lezen..
Xop is kwijt.
En dat vind ik nieksnie leuk.
Lief Xopje, waar ben je nou?
Hoe gaat het met KW (en Bries) met afscheid nemen, Wind? Voelen ze zich al wat meer thuis op school en KDV?
Dat gedicht is briljant trouwens.
Knap hoor, dat hij zelf kan rijmen. Dat kan Mops echt nog niet. In het kader van de kinderboekenweek heb ik het wel geprobeerd, maar dat ging meer zo..
Mims: In mijn droom, klom ik in een bbbbbbb...
Mops: boek! bal! brandweerauto! boom!
Mims: Jaaaaaaaa, goed zo! Nog eentje; op het strand, ligt heel veel zzzz..
Mops; zzzzchelpen! Zzzzzwembroek! Zzzzzwart! Zzzznot! Zzzzhandoek! Zzand!
Mims; Weer goed, knap hoor! De laatste; op de stoep, loop ik door...
Mops; de hondenpoep!
Mims; zucht...dat weet je dan weer wel hé, viespeuk!
Ze kan dan wel weer regenworm en pissebed typen (met voorbeeld natuurlijk) op de computer, dat dan weer wel. Alleen weet ze daarna niet meer wat er staat. Ze kan volgens eigen zeggen namelijk wel al schrijven, alleen nog niet lezen..
Wat wilde ik nou toch typen?
vrijdag 17 oktober 2008 om 19:48
Ge-wel-dig!
Mops kan heul goed rijmen.
Als je maar een goed voorzetje geeft
Met KW en Bries gaat het veel beter dan een maand geleden. Bries huilt nog wel bij het weggaan, maar dat gaat weer over en duurt niet meer de hele dag. En KW vindt de BSO heel stoer. En inderdaad... het kwam vanzelf goed.
Mops dus nog zat energie? Pfff... nou hier niet hoor!
KW had vandaag toch een pesthumeur. Niet normaal....
Mops kan heul goed rijmen.
Als je maar een goed voorzetje geeft
Met KW en Bries gaat het veel beter dan een maand geleden. Bries huilt nog wel bij het weggaan, maar dat gaat weer over en duurt niet meer de hele dag. En KW vindt de BSO heel stoer. En inderdaad... het kwam vanzelf goed.
Mops dus nog zat energie? Pfff... nou hier niet hoor!
KW had vandaag toch een pesthumeur. Niet normaal....
dinsdag 21 oktober 2008 om 13:05
Hahaha, Mops is echt briljant! En BJ ook al, met zijn prachtige gedicht. Knap joch!!
Rijmen heeft Lieke net op school geleerd. Eerst mochten ze allemaal plaatjes uitknippen en inkleuren, vervolgens hebben ze een doosje gemaakt (het zgn. rijmdoosje). Dat tezamen werd een leuk spelletje; de een stopt bijv. het plaatje van een muis in het doosje, en dan moest de ander er een plaatje indoen met datgene erop wat rijmde. "Huis" bijvoorbeeld. Echt heel leuk. Alleen zijn Xoplief en ik het enigszins zat; op ieder laatste woord van een zin van ons bept Lieke een rijmwoord. Al dan niet bestaand.... zucht.
Fijn dat Bries en KW beter gaan, wb KDV en BSO. Tja, als je vooraf weet dat het spoedig beter zal gaan, dan is het allemaal geen probleem. Maar da's nou net het lastige; je weet niet wanneer ze niet meer zullen huilen cq het echt naar de zin gaan hebben. En da's zo'n rotgevoel....
Ha, en echt zoek was ik niet, hoor, WInd! Maar ik heb gewoon een absurde week gehad qua werk/gezin enz. Bespottelijk druk, en ik heb meteen besloten dat noooooit weer te laten gebeuren. (Alhoewel er deze keer ook onvoorziene dingen bijkwamen die het geheel nog lastiger maakten...). Continue schipperen met tijd en afwegen wat WEL en wat daardoor NIET doen. Slempweekend en Forum is er helemaal bijingeschoten, evenals de verjaardag van een vriendin van me. Heel klote!
Ik kom nu enigszins "bij"; meer dan de helft van de afdeling zit op een of ander congres, dus ik kan weer een beetje orde op zaken stellen .
Och, en KW een pesthumeur..... Arme jij. Man, wat kan dat een impact hebben.
Rijmen heeft Lieke net op school geleerd. Eerst mochten ze allemaal plaatjes uitknippen en inkleuren, vervolgens hebben ze een doosje gemaakt (het zgn. rijmdoosje). Dat tezamen werd een leuk spelletje; de een stopt bijv. het plaatje van een muis in het doosje, en dan moest de ander er een plaatje indoen met datgene erop wat rijmde. "Huis" bijvoorbeeld. Echt heel leuk. Alleen zijn Xoplief en ik het enigszins zat; op ieder laatste woord van een zin van ons bept Lieke een rijmwoord. Al dan niet bestaand.... zucht.
Fijn dat Bries en KW beter gaan, wb KDV en BSO. Tja, als je vooraf weet dat het spoedig beter zal gaan, dan is het allemaal geen probleem. Maar da's nou net het lastige; je weet niet wanneer ze niet meer zullen huilen cq het echt naar de zin gaan hebben. En da's zo'n rotgevoel....
Ha, en echt zoek was ik niet, hoor, WInd! Maar ik heb gewoon een absurde week gehad qua werk/gezin enz. Bespottelijk druk, en ik heb meteen besloten dat noooooit weer te laten gebeuren. (Alhoewel er deze keer ook onvoorziene dingen bijkwamen die het geheel nog lastiger maakten...). Continue schipperen met tijd en afwegen wat WEL en wat daardoor NIET doen. Slempweekend en Forum is er helemaal bijingeschoten, evenals de verjaardag van een vriendin van me. Heel klote!
Ik kom nu enigszins "bij"; meer dan de helft van de afdeling zit op een of ander congres, dus ik kan weer een beetje orde op zaken stellen .
Och, en KW een pesthumeur..... Arme jij. Man, wat kan dat een impact hebben.
dinsdag 21 oktober 2008 om 13:44
Klinkt als een heftig weekje, Xop! Een week waarin je veel leuks hebt gemist zo te lezen. Hoop snel op een herkansing voor je.
Gaan jullie, by the way, ook naar de bruiloft van Ely vrijdag?
KW en Bries zijn me toch een partij hyper. Als de één niet stuitert dan doet de ander het wel. En het fijne is dat ze elkaar gek maken. Pim, hoe gaat dat bij jou met 4 kinderen?
Gaan jullie, by the way, ook naar de bruiloft van Ely vrijdag?
KW en Bries zijn me toch een partij hyper. Als de één niet stuitert dan doet de ander het wel. En het fijne is dat ze elkaar gek maken. Pim, hoe gaat dat bij jou met 4 kinderen?
dinsdag 21 oktober 2008 om 14:13
Komt goed, Wind, komt goed. Er was een tijdje dat ik het ECHT niet gezellig vond met Lieke en Sophie. Dat ik me echt afvroeg waarom het me toch in godsnaam leuk leek, 2 kids vlak achterelkaaraan..... Vanaf dat Sophie een jaar of twee is, gaat het allemaal veel beter. Zij begrijpt dat het niet gezelliger wordt als ze Lieke plaagt, en Lieke heeft door dat ik erg boos wordt als zij Sophie dwarszit . Komt goed, dus!!
Ikzelf ga niet naar de bruiloft van Elyane. Daarvoor ken ik haar denk ik ook niet goed genoeg..... JIj gaat wel?
Tja, inderdaad veel prive-leuks gemist, maar qua werk dan wel weer hele goede dingen gedaan. Geeft ook wel een soort van voldoening, gelukkig.
Ikzelf ga niet naar de bruiloft van Elyane. Daarvoor ken ik haar denk ik ook niet goed genoeg..... JIj gaat wel?
Tja, inderdaad veel prive-leuks gemist, maar qua werk dan wel weer hele goede dingen gedaan. Geeft ook wel een soort van voldoening, gelukkig.
dinsdag 21 oktober 2008 om 16:40
Oh, gelukkig werktechnisch wel een goede week gehad dus? Gelukkig dat je daar enigzins voldoening uit heb weten te halen!
Ja, ik ga vrijdag wel. Was in de veronderstelling jullie (cheers) daar allemaal te zien en bij te kletsen. Jammer dat je niet gaat. Mims, ben jij de enige die gaat?
Hyper zijn ze nu drie dagen dus het valt nog mee hoor!
Volgens mij is het herfstvakantiedrukte.
Ja, ik ga vrijdag wel. Was in de veronderstelling jullie (cheers) daar allemaal te zien en bij te kletsen. Jammer dat je niet gaat. Mims, ben jij de enige die gaat?
Hyper zijn ze nu drie dagen dus het valt nog mee hoor!
Volgens mij is het herfstvakantiedrukte.
vrijdag 31 oktober 2008 om 00:27
Was het lekker, Wind?
Mops is gegroeid!!!!!
Jawel, mijn ouders zijn anderhalve maand op vakantie geweest en nu ze terug zijn past mijn mieisje als ze op het aanrecht zit ineens niet meer onder de keukenkastjes. Haar oofd steekt daar zo'n centimeter of 3 bovenuit!
Kijk, het kan naturlijk ook zo zijn dat ze meer spek op haar billen heeft gekregen en daardoor"hoger uitkomt, maar dat lijkt me toch niet!
Ik schat haar nu op zo'n 84 cm. Nog 2 centimeter, dan is ze verdubbeld!
Mops is gegroeid!!!!!
Jawel, mijn ouders zijn anderhalve maand op vakantie geweest en nu ze terug zijn past mijn mieisje als ze op het aanrecht zit ineens niet meer onder de keukenkastjes. Haar oofd steekt daar zo'n centimeter of 3 bovenuit!
Kijk, het kan naturlijk ook zo zijn dat ze meer spek op haar billen heeft gekregen en daardoor"hoger uitkomt, maar dat lijkt me toch niet!
Ik schat haar nu op zo'n 84 cm. Nog 2 centimeter, dan is ze verdubbeld!
Wat wilde ik nou toch typen?
vrijdag 31 oktober 2008 om 09:18
Cool!
Gaat verder alles goed met haar, geen complicaties enzo van haar AP? Ik ben die lekkere rooie van jou al zo gewend dat ik daar eigenlijk verder nooit naar vraag? Heeft ze nog jaarlijkse controles ofzo?
BJ en Meis hebben vandaag schoolontbijt. We konden dus op het allerlaatste moment uit bed springen omdat we niet thuis hoefden te ontbijten.
Gaat verder alles goed met haar, geen complicaties enzo van haar AP? Ik ben die lekkere rooie van jou al zo gewend dat ik daar eigenlijk verder nooit naar vraag? Heeft ze nog jaarlijkse controles ofzo?
BJ en Meis hebben vandaag schoolontbijt. We konden dus op het allerlaatste moment uit bed springen omdat we niet thuis hoefden te ontbijten.