Provoceren met koemelk, pas na 3 weken reactie. Wie herkent

07-10-2008 09:27 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Hoi,

Mijn zoontje had/heeft ook koemelkallergie, dat gaat nooit over maar hij kan er nu wel tegen, zijn weerstand wordt namelijk beter zodra ze ouder worden.

Mijn advies van de arts was ; pas her introduceren als hij na zijn 2e verjaardag.

Ik heb dat gedaan met koekjes ed waar weinig koemelk inzit.

En iedere keer iets meer, hij eet nu ook danootjes en vla ed maar drinkt nog wel sojamelk want als hij teveel koemelk binnen krijgt , heeft hij alsnog last.

Alleen heeft hij geen last van zijn buik, maar hij krijgt koorts....erg lastig om te bepalen of dat dan van de koemelk is of dat hij gewoon ziek wordt.
.
Voor zover ik weet moet je een reactie krijgen binnen 2 dagen. Een keer provoceren en dan pas na twee en een halve week een reactie, dat lijkt me dan niet van de koemelk komen.

Of is het zo dat jullie hem 2 1/2 week elke dag iets van melk geven en dat je dan pas een reactie ziet? Dan kan het wel te maken hebben met de koemelk, dat het lijfje van je kindje het wel een beetje aankan, maar niet twee en een halve week.

Officieel hoort koorts niet biij allergie, maar ik heb vaker gehoord dat ernstig allergische kindjes na het eten van hun allergeen toch koorts krijgen.

Wat zegt je kinderarts?

Op deze site staat best nuttige nfo
Hallo,

Mijn zoontje had juist een milde vorm, maar zijn immuunsysteem was zo bezig met die koemelk dat hij vatbaar was voor ieder virus, wat weer die koorts gaf. Zo heeft de ha het uitgelegt.

Ook zijn ze er pas achtergekomen toen hij al een jaar was, na aandringen op een bloedondzoek.
Koemelkallergie gaat over.

Lactose-intolerantie (vooral als het aangeboren is) niet.
Koemelkallergie kan overgaan. Het hoeft niet dus. (Zie ook voedselallergie.nl.) Ik kan zelf ook niet tegen koemelk, al reageer ik er minder heftig op dan Qtie. Qtie reageert bovendien ook op geitenmelk en schapenmelk, terwijl ik daar geen last van heb.

Overigens gaf schapenmelk pas na een week of twee, drie een reactie bij Qtie, waarbij ze in die periode dagelijks via de borstvoeding schapenmelkeiwit binnenkreeg. Als jij het dagelijks geeft, Novem, dan kan het dus heel goed zijn dat je zoontje er pas na drie weken een reactie op geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven