Welke rugzak?

22-11-2015 08:38 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment gebruik ik altijd een trolley als we een (lang) weekend op reis gaan. Omdat ik dit eigenlijk niet zo handig vind, ben ik op zoek naar een rugzak.

Graag ook nog geschikt als handbagage en ongeveer tussen de 30 en 40 liter qua inhoud.

Liefst geen 'backpack' rugzak waar er nog wat boven je schouderbanden uitsteekt.

Heeft iemand tips?
quote:himalaya schreef op 22 november 2015 @ 09:51:

[...]

Maar wat ik prima vind zitten, kan bij jou wel waardeloos zitten

Bij de outdoorwinkel hier in de buurt hebben ze ook bagage met gewicht wat je er in kunt stoppen, om te voelen. Maar dan nog, dat is 5 minuten en dat voelt dan weer heel anders dan na een uur. Bedenk wat je er mee gaat doen, hoe lang je er mee denkt te gaan lopen. Van de bagageband naar de taxi? Van een bus naar je hotel? Of ga je er een uur lang mee lopen over ongelijk terrein? Dan kun je ook beslissen wat belangrijk voor je is. Comfort/draaggemak of makkelijk in te pakken etc.Helemaal mee eens!
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 22 november 2015 @ 13:34:

[...]

Een beetje behoorlijke outdoorwinkel heeft wel wat gewichten liggen om de tas zwaarder te maken.

Of het kan ook al helpen als jij de tas om hebt en iemand anders trekt hem naar beneden. Dan lijkt het al iets meer op hoe hij voelt met gewicht erin.

Heb je al wel eens het personeel in een outdoorwinkel om advies gevraagd, of alleen maar zelf gekeken en gepast?

Zelf ben ik heel tevreden met mijn grotere Osprey, alle ritsen en naden en de wielen etc. zijn allemaal van geweldige kwaliteit, duidelijk gemaakt voor intensief gebruik.

Maar ik heb ook een kleinere Wildebeast rugtas die na 20 jaar nog steeds vrijwel perfect is, alleen het touwtje om hem bovenaan dicht te snoeren heb ik 1x vervangen in al die jaren. En van dat merk heb ik ook een slaapzak waar ik erg tevreden mee ben. (Volgens mij is dat het huismerk van Perry Sport.)

Ik heb een handbagage-formaat rolkoffertje met draagbanden (voor op je rug) van Eastpak maar die zou ik niet aanraden, de rits is al een keer kapot geweest (hebben ze wel gratis gerepareerd) en om hem op je rug te dragen zit hij echt niet lekker, dat is meer voor noodgevallen, het is in principe echt een rolkoffertje.

Welke Osprey heb jij?

Ik heb idd alleen nog maar zelf onderzoek gedaan. Binnenkort ga ik eens naar Bever voor wat advies.
quote:jules schreef op 22 november 2015 @ 19:13:

[...]

Welke Osprey heb jij?

Ik heb idd alleen nog maar zelf onderzoek gedaan. Binnenkort ga ik eens naar Bever voor wat advies.

Ik heb een Osprey die niet als handbagage mag. De Sojourn 60 liter. Met supergoeie wielen, én supergoeie draagbanden die je kunt wegstoppen achter een nette rits. (En nee ik heb geen aandelen. Is gewoon een fantastische tas.)

Voor de meeste reizen is die 60 liter 'te groot' maar ik kan de bandjes strak trekken waardoor hij toch platter wordt. En ik vind het wel relaxed dat ik nooit hoef te proppen, passen en meten. Meestal stop ik hem 2/3 vol en trek ik die bandjes aan. Dan heb ik ook ruimte voor souvenirs of kleding die ik onderweg koop. Als ik mijn laptop en laders enzo meeneem, is het ook wel fijn om zoveel ruimte te hebben. Of als ik naar een huisje ga en ieder neemt allerlei boodschappen mee (drank en eten).

Die Eastpak van handbagageformaat waar ik het over had, is 40 liter en daarmee was ik een keer 10 dagen naar Engeland en Schotland, mét grote spiegelreflexcamera, oplader, regenpak ook daarin (en geen extra tasje daarnaast want bij Easyjet mag je maar één tas handbagage). 40 liter was toen ook genoeg, maar wel goed inpakken. (Wist je dat kleding oprollen ruimte schijnt te schelen ten opzichte van opvouwen?)

En ook een keer 8 dagen Porto, met laptop mee.

En ik had dan in het vliegtuig wel wat laagjes truien / vest en jas over elkaar aangetrokken, zodat die allemaal niet in de koffer hoefden. Al doe je 10 truien over elkaar aan, dat mag dan weer wel. Maar een klein handtasje naast je koffertje, dat niet (bij Easyjet). Tenminste, tijdens het instappen niet. Zodra ik bij mijn stoel was, haalde ik gauw uit mijn koffertje mijn kleinere tasje met wat ik in het vliegtuig liever dichtbij me hield, bijvoorbeeld mijn boek, portemonnee, fototoestel. En dan hup koffertje in de laadruimte.

Bever vind ik trouwens wel duur. Ik vind ze bij Perry ook prima advies geven. En ik heb dus ook prima ervaringen met de producten van Wildebeast.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Hier ook een fan van Wildebeast (huismerk Perry sport) mijn rugzak doet het al dik 20 jaar prima, er is mee gegooid en gesmeten en bovenop bussen gepropt (wel met een hoes er omheen voor de bescherming van de banden) en hij doet het nog prima.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wildebeast scheelt echt enorm met de andere merken qua prijs! Zeker de moeite waard om even naar te kijken dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven