Angst om lesbisch te worden

24-11-2015 23:21 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Sinds een lange tijd zit ik met een probleem, wat ik lang heb weggedrukt. Ik was vroeger al met jongens bezig, sinds de basisschool. Maar rond mijn twaalfde kan ik me herinneren dat ik samen in de Playboy keek en er opgewonden van werd. Hierna heb ik rond mijn zestiende een paar keer seks gehad met een vriendin, erna voelde ik me een beetje vies en dacht direct weer aan jongens (misschien drukte ik weg dat ik ervan mocht genieten ofzo), maar genoot er ook van. Was niet verliefd op haar, weet ik eigenlijk niet. Heb ook nog 1x sex gehad met een ander meisje, maar dat vond ik ook niet prettig de volgende ochtend, tijdens wel. Ik vond sex spannend en was dan ook laat met echte sex met mannen. Hierna heb ik mij volledig gestort op mannen en was eigenlijk nooit met mijn eigen gevoel bezig. Ook associeerde ik sex of opgewonden worden van vrouwen met mannelijkheid, waar ik me totaal niet in kon vinden. Hierdoor ben ik ook extra vrouwelijk geworden denk ik. Op mijn 17e heb ik mijn eerste echte vriendje gekregen. Ik heb een relatie gehad van 7 jaar met een man, en hierna een van 1,5. Ik droom nog steeds over een huisje, boompje, beestje, maar fantaseer ook over vrouwen op de sexuele manier. Het gevoel komt nu weer terug sinds ik single ben, en heb ook een sterke angst ontwikkeld om lesbisch te zijn. Dit wil ik gewoon echt niet! Maar zal ik dit dan toch worden? Ik voel me machteloos en weet niet precies wat ik nou ben. Wil graag wel het gevoel/angst recht in de ogen kijken om erachter te komen wat er aan de hand is. Ik merk ook dat ik het eng vind om single te zijn, want dan moet ik weer aan de slag met deze gevoelens. Wie herkent zich hierin? Het liefst eindig ik met een man, als ik af en toe sex met een vrouw mag hebben denk ik. Ik hoop het. Dank je wel voor jullie reacties.
Je kunt ook bi zijn toch?
Maar waarom ben je er zo bang voor? Wat is het ergste wat je kan gebeuren mocht je toch lesbisch blijken te zijn?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je wordt niet lesbisch.. Of je valt op vrouwen of niet. Als je alleen op vrouwen valt ben je lesbisch, als je ook op mannen valt ben je bi! Je wordt het niet, je bent het.. Helaas geen keuze waar je voorkeur naar uit gaat.

Waarom wil je zo graag geen relatie met een vrouw? Als dat nou eens is waar jij je geluk gaat vinden? Waarom zou je je daar dan zo hard tegen willen verzetten?
Oh geloof dat er hier nog popcorn is!
je kan niet lesbisch "worden"

je bent het

of niet
Het is anders best leuk om lesbisch zijn
Wat zou het probleem zijn als je lesbisch of bi blijkt te zijn? Valt je toekomstbeeld in duigen? Ben je opgevoed in een gezin waar dit niet geaccepteerd wordt (door geloof en/of cultuur)?
Je bent bang om lesbisch te worden, en wilt een man maar wel af en toe seks met een vrouw.

Tja....

Ik zie het probleem van lesbisch 'worden' eerlijk gezegd niet zo, maar dat kan best aan mij liggen want ik heb die ziekte zelf ook natuurlijk :-D
quote:Enn schreef op 24 november 2015 @ 23:26:

Maar waarom ben je er zo bang voor? Wat is het ergste wat je kan gebeuren mocht je toch lesbisch blijken te zijn?Ik wil gewoon heel graag een man en kinderen. Maar heb een soort van rare gedachte in mijn hoofd ontwikkeld, dat dit mij misschien is ingeprent door opvoeding/opvatting. Ik ben gewoon enorm bang, zo gek dat ik hier zo bang voor ben.
Je kunt niet bang zijn voor iets dat je bent. Luister naar jezelf en vind daarin je weg. Wat is het echt wel/niet? Wat maakt je gelukkig? Al het andere is bullshit. Veel moed en kracht gewenst!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
quote:tracie12345 schreef op 24 november 2015 @ 23:42:

[...]

Ik wil gewoon heel graag een man en kinderen. Maar heb een soort van rare gedachte in mijn hoofd ontwikkeld, dat dit mij misschien is ingeprent door opvoeding/opvatting. Ik ben gewoon enorm bang, zo gek dat ik hier zo bang voor ben.Stel je gerust met de gedachte dat je met een vrouw ook kinderen kunt krijgen. Welliswaar niet op de natuurlijke manier en 1 van jullie is dan geen biologische ouder, maar dat maakt toch niks uit? Ik kan me best voorstellen dat het eng is, maar je hoeft je echt geen zorgen te maken. Zouden je ouders en he omgeving het accepteren?
En ja, bi zijn kan ook, gelukkig met een vent en soms ook een vrouw. Is dat erg? Nee! Word wie je bent, dat gun ik jou TO
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)

[...]

Ik wil gewoon heel graag een man en kinderen. Maar heb een soort van rare gedachte in mijn hoofd ontwikkeld, dat dit mij misschien is ingeprent door opvoeding/opvatting. Ik ben gewoon enorm bang, zo gek dat ik hier zo bang voor ben.

Ja, want die kinderen lijken me een reële toekomst optie ook als je lesbisch mocht blijken te zijn.

De man in jouw toekomstbeeld zou dan worden vervangen door een vrouw.

Nou,

En?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Argentovivo schreef op 24 november 2015 @ 23:51:

Word wie je bent, dat gun ik jou TODit.

[...]

Ik wil gewoon heel graag een man en kinderen. Maar heb een soort van rare gedachte in mijn hoofd ontwikkeld, dat dit mij misschien is ingeprent door opvoeding/opvatting. Ik ben gewoon enorm bang, zo gek dat ik hier zo bang voor ben.

je wil graag voldoen aan het standaard plaatje omdat in de reclame altijd wordt gedaan dat je dan gelukkig bent. Maar reclame is geen echt leven. in het echte leven zijn heel veel mensen die niet voldoen aan het standaard plaatje en toch gelukkig zijn. andersom is ook waar, tal van mensen die voldoen aan het standaard plaatje zijn doodongelukkig.

conclusie: geluk zit niet in een plaatje maar in accepteren van de wereld zoals hij is
Dank jullie wel! Wil ook heel graag worden wie ik ben, hoop er snel achter te zijn.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 november 2015 @ 23:31:

je kan niet lesbisch "worden"

je bent het

of niet

^ Dit. Je kunt dat gewoon echt niet 'worden', dat ben je of ben je niet. Je vraagt toch ook niet aan iemand: 'en, wanneer heb jij besloten hetero te worden?'

En bi is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Huisje, boompje, beestje kan ook prima met een vrouw. Waar ben je precies bang voor?
Time spent with a cat is never wasted
quote:tracie12345 schreef op 25 november 2015 @ 00:08:

Dank jullie wel! Wil ook heel graag worden wie ik ben, hoop er snel achter te zijn.je hoeft er niet bij voorbaat een etiket op te plakken. Kijk gewoon op wie je verliefd wordt, kan een man zijn of een vrouw.
En fantaseren over iets betekent toch nog niet dat je het ook ten uitvoer gaat brengen? Nancy Friday o.a. heeft boeken vol geschreven met fantasieën van vrouwen en mannen, en die zijn soms best wel extreem. Maar dat wil toch niet zeggen dat ze dus maar ten uitvoer moeten worden gebracht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 november 2015 @ 00:14:

[...]

je hoeft er niet bij voorbaat een etiket op te plakken. Kijk gewoon op wie je verliefd wordt, kan een man zijn of een vrouw.Beste advies vind ik. Ik vond het vroeger ook allemaal erg verwarrend tot ik me besefte dat ik het niet per se een naam hoefde te geven en gewoon kon afwachten op wie ik verliefd werd. En waar je intussen over droomt, fantaseert of opgewonden van wordt dat staat je geheel vrij natuurlijk.
Lesbisch worden kun je niet. Je bent het of je bent het niet.

Vind het oprecht heel erg dat mensen bang zijn om homosexueel te zijn. Jij bent niet de eerste en jij zult ook niet de laatste zijn die dit zo ervaart.

Hier nav een TV-programma wel eens met man gesproken over ons kind van nu 4. Mocht kind blijken homosexueel te zijn dan hou ik evenveel van kind als wanneer het heteroseksueel blijkt te zijn. Ik zal het evenveel steunen en bijstaan. En partner(s) zullen evenwel welkom zijn.

Voor mij zou het helemaal geen verschil maken.

Veilige thuisbasis waar iemand zichzelf kan en mag zijn en waar iemand geaccepteerd wordt zoals hij/zij is.

Helaas bestaan er in de "boze" buitenwereld nog steeds mensen die een andere mening hebben. Dat vind ik heel erg naar.
Ik gun je ook geluk en hoop dat je minder bang wordt. Met een vrouw kan je ook een gezin starten. Ik zou zeggen reflecteer je gevoelens eens goed en wees daarbij helemaal eerlijk naar jezelf toe. Wat zou je echt willen?

En misschien ben je niet lesbisch maar biseksueel. Of je bent hetero (in de zin van verliefd worden op mannen) en je vindt vrouwen seksueel aantrekkelijk. Of je bent lesbisch. Maar eigenlijk maakt het stempel niet uit, wees diegene waar jij je gelukkig bij voelt.

Ik ben ooit verliefd geweest op een vrouw toen ik een jaar of 14 was. Daarna altijd alleen maar mannen. Heb later wel een keer seks gehad met een vrouw uit nieuwsgierigheid, maar was hier niet verliefd op. Nu samen met een man, maar ik zou nooit uitsluiten dat ik nooit meer verliefd wordt op een vrouw.
Als je het zou zijn, ben je het al. Je wordt niet lesbisch, dat ben je vanaf je geboorte.

En so what als je het bent? Is absoluut niks mis mee! Daar kun je je tegen verzetten, maar je hebt niks te willen. Wat je bent kun je niet veranderen.

[...]

Ik wil gewoon heel graag een man en kinderen. Maar heb een soort van rare gedachte in mijn hoofd ontwikkeld, dat dit mij misschien is ingeprent door opvoeding/opvatting. Ik ben gewoon enorm bang, zo gek dat ik hier zo bang voor ben.Kinderen krijgen kan ook als je met een vrouw samen bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven