Gezondheid alle pijlers

Bloeduitslag

02-12-2015 07:12 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb twee weken geleden bloedgeprikt in het ziekenhuis. Ze hebben onder andere geprikt op anti ttg (coeliakie). Als de internist de uitslag heeft verwerkt wordt dit naar de huisarts gestuurd. Weet iemand hoelang dit normaal duurt? Ik wil het liefst elke dag bellen, maar misschien worden ze dan een beetje gek van mij Zouden jullie wel iedere dag bellen?

Groetjes sunny
Bij mij duurde het ong. 2 weken. Dus ik zou niet iedere dag bellen. Heb je geen (bel)afspraak gekregen?
Nee, ik moet zelf achter de uitslag aan bellen... Misschien bel ik morgen dan maar even weer
Zou ik ook doen. Het gaat om je gezondheid en onzekerheid is vervelend. Jammer dat ze gestoord van je worden haha
Ik zou ook uitgaan van 2 weken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Ieniemienie123 schreef op 02 december 2015 @ 07:21:

Zou ik ook doen. Het gaat om je gezondheid en onzekerheid is vervelend. Jammer dat ze gestoord van je worden hahaHaha dat weet ik niet hoor, dat is alleen een idee.. Heb nu 3 keer gebeld in totaal....
Ik bel altijd even als ik niet weet hoe lang t duurt voordat het er is, dan kijkt de assistente even en zegt ze: bel volgende week nog een keer
Meestal gaat hier inderdaad 1,5-2 weken overeen. Als je belt en het is er nog niet, moet je anders even vragen wanneer ze verwachten het binnen te krijgen. Dan hoef jij hun niet elke x te storen.
Je kan tegenwoordig de huisarts ook mailen met deze vraag. En vraag dan om een bel afspraak.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat hierboven ook al gezegd is, bel ze anders even op of mail ze wanneer hun de uitslag ongeveer verwachtten. Dan hoef jij niet steeds te bellen en zij weten heus wel ongeveer hoelang zoiets duurt.

Succes.
Vervelend hè, dat je daar zelf achteraan moet bellen!

Heb laatst een holteronderzoek gehad, waarbij de uitslag tussen de twee á drie weken binnen zou zijn. Heb na precies twee gebeld en bleek de uitslag al (lang) binnen. Vind het raar (maar ook wel weer begrijpelijk met zoveel patiënten) dat zij dan niet bellen.

Zou idd vragen of zij een indicatie kunnen geven, en dan gewoon bellen

Succes, hoop op een goede uitslag voor jou!
Voor coeliakie duurt idd. twee weken. Sterkte met wachten!
Bedankt allemaal. Het is vandaag twee weken.. Ik denk dat ik toch even ga bellen met de vraag wanneer ze de uitslag verwachten..
Het was er nog niet en ze hadden ook geen idee wanneer het er zou zijn... Dus moet maar gewoon even geduld hebben...
O, dat is balen. Bij ons was de uitslag er wel altijd met twee weken. (Mijn eigen test, die positief was en nu dus jaarlijks de bloedtest en de bloedtesten van mijn kinderen die gelukkig negatief waren)
Het lijkt me erg moeilijk om er aan te wennen...

Wel fijn voor je kinderen dat die het niet hebben...
Dat valt mij echt wel mee. Het kost tijd om om te schakelen. Thuis is het helemaal gewoon, bij uit eten gaan en vakantie is het wel vaak lastig. Dat ligt er ook aan wat je gewend bent, kook je alles al zelf, dan is het minder aanpassen dan wanneer je veel pakjes en zakjes gebruikt. Ga je kamperen, dan kook je op vakantie al zelf, hotels is weer lastiger.

Maar ik ben heel blij dat mijn kinderen (tot nu toe) geen coeliakie hebben, voor mij is het niet erg als ik weer een traktatie niet kan eten, voor een kind is dat veel moeilijker.
Het lijkt me inderdaad heel onhandig met uit eten gaan enzo, je moet er altijd om denken.. Maar dat zou vast wennen...

En geen brood, dat lijkt me ook erg lastig... Maar goed, we zullen zien wat er uitkomt, misschien valt het wel mee
Maar een negatieve bloedtest sluit coeliakie niet uit he, dat weten jullie?
Yolo, zonder klachten is er voor mijn kinderen geen reden voor verder onderzoek. En voor TO volgt er dan vast wel vervolgonderzoek omdat de reden van het ijzertekort gezocht moest worden en dan kom je waarschijnlijk ook bij een darmonderzoek uit.
quote:sunny55 schreef op 02 december 2015 @ 22:00:

Het lijkt me inderdaad heel onhandig met uit eten gaan enzo, je moet er altijd om denken.. Maar dat zou vast wennen...

En geen brood, dat lijkt me ook erg lastig... Maar goed, we zullen zien wat er uitkomt, misschien valt het wel mee Ik eet gewoon brood hoor, alleen glutenvrij. Dat bak ik meestal zelf, want dat is het lekkerst en het goedkoopst, maar ik haal het ook wel bij de Albert Hein.
En de uitslag al binnen?
Wat lief dat je vraagt! Nee nu na drie week nog steeds niks.. De internist is deze week ook nog afwezig. Ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren....
Dat is raar, duurt wel heel lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven