Florida tips gezocht
woensdag 2 december 2015 om 19:38
Binnen niet te lange tijd ga ik naar Florida. Een route en motels heb ik al geregeld.
Nu ben ik vooral op zoek naar tips wat de moeite waard is om te zien/doen in Fort Lauderdale (1 dag/nacht)
Wat niet te missen in Miami Beach/Miami (1 dag) om te gaan bekijken
En dan de Keys (3 dagen 2 nachten)
Voor Orlando, St. Augustine (thanks voor de tip Vinyl! ), Cape Canaveral en Everglades is het programma al voldoende gevuld. Al zijn aanvullende tips over wat nog meer te doen in Homestead/Florida City natuurlijk ook welkom.
Vooral interesse in natuur en bezienswaardigheden. Oh ja en lekker eten natuurlijk
Geen nightlife liefhebber en ook geen strandhanger.
Nu ben ik vooral op zoek naar tips wat de moeite waard is om te zien/doen in Fort Lauderdale (1 dag/nacht)
Wat niet te missen in Miami Beach/Miami (1 dag) om te gaan bekijken
En dan de Keys (3 dagen 2 nachten)
Voor Orlando, St. Augustine (thanks voor de tip Vinyl! ), Cape Canaveral en Everglades is het programma al voldoende gevuld. Al zijn aanvullende tips over wat nog meer te doen in Homestead/Florida City natuurlijk ook welkom.
Vooral interesse in natuur en bezienswaardigheden. Oh ja en lekker eten natuurlijk
Geen nightlife liefhebber en ook geen strandhanger.
Shoot first, ask questions later!
woensdag 2 december 2015 om 19:55
Ik vond Florida niet zo leuk; plat, gemaakt, neppig, geld- en fooigericht.
Wel leuk:
Key West. Overnachten in een jeugdherberg. Ze waren wel spastisch over alochol. Maar ja ... Amerika ...
Everglades: roeien in een kano, tussen de alligatoren door. Cool. (Buiten overnachten in de Everglades was geen succes: de muggen vlogen zelfs je mond in.)
Met de huurauto rijden op het strand van Daytona Beach
Met de huurauto (cabrio) rijden met open dak & de airco aan. Hahaha.
Gun-shop bezocht ... heftig
Wel leuk:
Key West. Overnachten in een jeugdherberg. Ze waren wel spastisch over alochol. Maar ja ... Amerika ...
Everglades: roeien in een kano, tussen de alligatoren door. Cool. (Buiten overnachten in de Everglades was geen succes: de muggen vlogen zelfs je mond in.)
Met de huurauto rijden op het strand van Daytona Beach
Met de huurauto (cabrio) rijden met open dak & de airco aan. Hahaha.
Gun-shop bezocht ... heftig
woensdag 2 december 2015 om 19:58
Voor Key West heb ik 'n B&B in 'n historisch pand op loopafstand van Duval. Wel duur, maar ja. Via Priceline kwam ik ook niet verder en dan kies ik liever zelf iets als het toch duur moet wezen.
In de Everglades ga ik met zo'n airboat, dat lijkt me nu altijd al ontzettend gaaf!
In de Everglades ga ik met zo'n airboat, dat lijkt me nu altijd al ontzettend gaaf!
woensdag 2 december 2015 om 20:02
Airboat is leuk idd! Tja Florida is wel veel strand hoor... Snorkelen bij het rif bij Key largo is leuk, zonsondergang kijken op Key west, staan ook allerlei kraampjes en artiesten was ook een leuke ervaring, en er dan met de fietstaxi naartoe. Crystal river is wel echt heel leuk hoor, maargoed als je daar niet komt... Bij Miami beach hadden we ook een manatee maar daar mag je ze dus niet aanraken
woensdag 2 december 2015 om 20:11
quote:dolfje schreef op 02 december 2015 @ 20:07:
Het klinkt me allemaal geweldig, begin weer eens jaloers te worden redbul
Ken je de serie Bloodline?Die speelt op de Keys. Sindsdien wil ik er helemaal heen.
Ja, die heb ik ook gezien een maandje terug ofzo
Wilde al wel vaker naar Florida, maar 't kwam er nooit van. En nu zat ik te kijken naar wat warms voor februari en kwam er opeens 'n scherpe aanbieding van 'n fly drive voorbij. Ga dus niet zolang dat ik de hele staat rond kan, dus wellicht komt er ooit nog 'n vervolg. Want die manatee's lijken me ook super en 'n reiskennisje van me woont in Venice en die vroeg ook al of ik langs kwam. Tja, nu ff niet dus.
Het klinkt me allemaal geweldig, begin weer eens jaloers te worden redbul
Ken je de serie Bloodline?Die speelt op de Keys. Sindsdien wil ik er helemaal heen.
Ja, die heb ik ook gezien een maandje terug ofzo
Wilde al wel vaker naar Florida, maar 't kwam er nooit van. En nu zat ik te kijken naar wat warms voor februari en kwam er opeens 'n scherpe aanbieding van 'n fly drive voorbij. Ga dus niet zolang dat ik de hele staat rond kan, dus wellicht komt er ooit nog 'n vervolg. Want die manatee's lijken me ook super en 'n reiskennisje van me woont in Venice en die vroeg ook al of ik langs kwam. Tja, nu ff niet dus.
woensdag 2 december 2015 om 20:12
quote:sofietje83 schreef op 02 december 2015 @ 20:02:
Airboat is leuk idd! Tja Florida is wel veel strand hoor... Snorkelen bij het rif bij Key largo is leuk, zonsondergang kijken op Key west, staan ook allerlei kraampjes en artiesten was ook een leuke ervaring, en er dan met de fietstaxi naartoe. Crystal river is wel echt heel leuk hoor, maargoed als je daar niet komt... Bij Miami beach hadden we ook een manatee maar daar mag je ze dus niet aanrakenStrand vind ik natuurlijk geweldig om te zien, om er langs te rijden, te wandelen, om met uitzicht op het strand te eten of 'n zonsondergang te zien. Ik hoef er alleen niet te liggen bakken.
Airboat is leuk idd! Tja Florida is wel veel strand hoor... Snorkelen bij het rif bij Key largo is leuk, zonsondergang kijken op Key west, staan ook allerlei kraampjes en artiesten was ook een leuke ervaring, en er dan met de fietstaxi naartoe. Crystal river is wel echt heel leuk hoor, maargoed als je daar niet komt... Bij Miami beach hadden we ook een manatee maar daar mag je ze dus niet aanrakenStrand vind ik natuurlijk geweldig om te zien, om er langs te rijden, te wandelen, om met uitzicht op het strand te eten of 'n zonsondergang te zien. Ik hoef er alleen niet te liggen bakken.
woensdag 2 december 2015 om 20:32
Ik vond Thriller echt heel erg leuk in Miami. Met een speedboat langs star Island en dan vervolgens lekker sjeezen over de oceaan. http://www.thrillermiami.com Er is nog een andere speedboat, maar die gaat de oceaan niet op.
Kijk vooraf even goed naar welk Everglades-park je gaat. 2 jaar geleden hadden we een hele leuke met oa baby alligators, schildpadden en allerlei andere beesten. Paar maanden geleden waren we er weer en toen bleek ik het verkeerde adres te hebben en kwamen we in een heel saai park waar alleen maar een paar grote alligators zaten in niet al te grote hokken. Was lang zo leuk niet (en nog duurder ook).
Kijk vooraf even goed naar welk Everglades-park je gaat. 2 jaar geleden hadden we een hele leuke met oa baby alligators, schildpadden en allerlei andere beesten. Paar maanden geleden waren we er weer en toen bleek ik het verkeerde adres te hebben en kwamen we in een heel saai park waar alleen maar een paar grote alligators zaten in niet al te grote hokken. Was lang zo leuk niet (en nog duurder ook).
woensdag 2 december 2015 om 20:36
woensdag 2 december 2015 om 20:39
quote:Sugarbaby schreef op 02 december 2015 @ 20:32:
Ik vond Thriller echt heel erg leuk in Miami. Met een speedboat langs star Island en dan vervolgens lekker sjeezen over de oceaan. http://www.thrillermiami.com Er is nog een andere speedboat, maar die gaat de oceaan niet op.
Oh da's 'n leuke tip! Je wordt er niet nat op toch?
quote:Kijk vooraf even goed naar welk Everglades-park je gaat. 2 jaar geleden hadden we een hele leuke met oa baby alligators, schildpadden en allerlei andere beesten. Paar maanden geleden waren we er weer en toen bleek ik het verkeerde adres te hebben en kwamen we in een heel saai park waar alleen maar een paar grote alligators zaten in niet al te grote hokken. Was lang zo leuk niet (en nog duurder ook).Neem aan dat als we er eentje kiezen in Everglades City die op tripadvisor goeie recensies heeft, het wel goedkomt?
Oh da's 'n leuke tip! Je wordt er niet nat op toch?
quote:Kijk vooraf even goed naar welk Everglades-park je gaat. 2 jaar geleden hadden we een hele leuke met oa baby alligators, schildpadden en allerlei andere beesten. Paar maanden geleden waren we er weer en toen bleek ik het verkeerde adres te hebben en kwamen we in een heel saai park waar alleen maar een paar grote alligators zaten in niet al te grote hokken. Was lang zo leuk niet (en nog duurder ook).Neem aan dat als we er eentje kiezen in Everglades City die op tripadvisor goeie recensies heeft, het wel goedkomt?
woensdag 2 december 2015 om 20:39
quote:grootepan schreef op 02 december 2015 @ 20:36:
Ik vind het in Miami altijd erg leuk om er gewoon doorheen te rijden, lange bruggen richting Miami Beach en je ziet erg veel.
Verder zou ik een kijkje nemen in het Art Deco district en Coconut groove. Leuke wijkjes om even heerlijk door te lopen.Ja, dat Art Deco district lijkt me ook mooi!
Ik vind het in Miami altijd erg leuk om er gewoon doorheen te rijden, lange bruggen richting Miami Beach en je ziet erg veel.
Verder zou ik een kijkje nemen in het Art Deco district en Coconut groove. Leuke wijkjes om even heerlijk door te lopen.Ja, dat Art Deco district lijkt me ook mooi!
woensdag 2 december 2015 om 20:44
Airboat ride vond ik super leuk. Op Homestead General Aviation zit een flight school. Misschien een vliegles of een rondvlucht? Is echt rete goedkoop daar.
Verder snorkelen in John Pennekamp state Park op Key Largo. Misschien is het huis van Hemmingway op Key West nog open. Is /was een museum.
Zelf vond ik Kennedy Space center ook erg leuk.
Verder snorkelen in John Pennekamp state Park op Key Largo. Misschien is het huis van Hemmingway op Key West nog open. Is /was een museum.
Zelf vond ik Kennedy Space center ook erg leuk.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
woensdag 2 december 2015 om 20:44
quote:sofietje83 schreef op 02 december 2015 @ 20:02:
Airboat is leuk idd! Tja Florida is wel veel strand hoor... Snorkelen bij het rif bij Key largo is leuk, zonsondergang kijken op Key west, staan ook allerlei kraampjes en artiesten was ook een leuke ervaring, en er dan met de fietstaxi naartoe. Crystal river is wel echt heel leuk hoor, maargoed als je daar niet komt... Bij Miami beach hadden we ook een manatee maar daar mag je ze dus niet aanrakenZonsondergang op Mallory Square kijken, erg leuk en gezellig.
Airboat is leuk idd! Tja Florida is wel veel strand hoor... Snorkelen bij het rif bij Key largo is leuk, zonsondergang kijken op Key west, staan ook allerlei kraampjes en artiesten was ook een leuke ervaring, en er dan met de fietstaxi naartoe. Crystal river is wel echt heel leuk hoor, maargoed als je daar niet komt... Bij Miami beach hadden we ook een manatee maar daar mag je ze dus niet aanrakenZonsondergang op Mallory Square kijken, erg leuk en gezellig.
woensdag 2 december 2015 om 20:47
quote:redbuIIetje schreef op 02 december 2015 @ 20:03:
Met watertaxi naar restaurants klinkt leuk!
Little Havana komt ook op de lijst!
Waar op de Keys kun je nu eigenlijk de allerbeste lekkerste Key lime pie eten?
Margarittaville, restaurant van Jimmy Buffet, een plaatselijke beroemdheid
Restaurant: http://www.margaritavillekeywest.com/
Jimmy Buffet songs: https://www.youtube.com/watch?v=glQFZ9OTs2A
Maar Key Lime pie vind je overal, heerlijk!!!
Met watertaxi naar restaurants klinkt leuk!
Little Havana komt ook op de lijst!
Waar op de Keys kun je nu eigenlijk de allerbeste lekkerste Key lime pie eten?
woensdag 2 december 2015 om 20:48
quote:dolfje schreef op 02 december 2015 @ 19:43:
[...]
Dit wilde ik ook noemen. Niet dat ik er geweest ben maar juist dat staat op mijn lijstje voor als ik daar ooit mocht komen
2 jaar geleden gedaan en het was super! om te doen.
Zijn ook in Cocoa Beach met manatees en dolfijnen wezen kanoën.
Er zit op Key West ook een mooie papegaaienopvang. Hele aardige vrouw (stuur er nog regelmatig cadeau's heen).
[...]
Dit wilde ik ook noemen. Niet dat ik er geweest ben maar juist dat staat op mijn lijstje voor als ik daar ooit mocht komen
2 jaar geleden gedaan en het was super! om te doen.
Zijn ook in Cocoa Beach met manatees en dolfijnen wezen kanoën.
Er zit op Key West ook een mooie papegaaienopvang. Hele aardige vrouw (stuur er nog regelmatig cadeau's heen).
woensdag 2 december 2015 om 20:53
quote:vivagirl schreef op 02 december 2015 @ 20:47:
[...]
Wasting away again in Margaritaville
Searching for my lost shaker and salt
Some people say that there's a woman to blame
But I know
It's my own damn fault.
Jimmy is geweldig
[...]
Wasting away again in Margaritaville
Searching for my lost shaker and salt
Some people say that there's a woman to blame
But I know
It's my own damn fault.
Jimmy is geweldig
Opinions are like assholes. Everybody has one.