Florida tips gezocht

02-12-2015 19:38 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnen niet te lange tijd ga ik naar Florida. Een route en motels heb ik al geregeld.

Nu ben ik vooral op zoek naar tips wat de moeite waard is om te zien/doen in Fort Lauderdale (1 dag/nacht)

Wat niet te missen in Miami Beach/Miami (1 dag) om te gaan bekijken

En dan de Keys (3 dagen 2 nachten)

Voor Orlando, St. Augustine (thanks voor de tip Vinyl! ), Cape Canaveral en Everglades is het programma al voldoende gevuld. Al zijn aanvullende tips over wat nog meer te doen in Homestead/Florida City natuurlijk ook welkom.

Vooral interesse in natuur en bezienswaardigheden. Oh ja en lekker eten natuurlijk

Geen nightlife liefhebber en ook geen strandhanger.
Shoot first, ask questions later!
quote:vivagirl schreef op 02 december 2015 @ 20:47:

[...]

Margarittaville, restaurant van Jimmy Buffet, een plaatselijke beroemdheid

Restaurant: http://www.margaritavillekeywest.com/

Jimmy Buffet songs: https://www.youtube.com/watch?v=glQFZ9OTs2A

Maar Key Lime pie vind je overal, heerlijk!!!Opgeslagen! Ik zag ook crabcakes en shrimps op 't menu staan
quote:redbuIIetje schreef op 02 december 2015 @ 20:39:

[...]

Oh da's 'n leuke tip! Je wordt er niet nat op toch?

[...]

Neem aan dat als we er eentje kiezen in Everglades City die op tripadvisor goeie recensies heeft, het wel goedkomt?

Op de speedboat wordt je niet nat, vooral niet als je een beetje vooraan gaat zitten.

Ik ben vorig jaar naar deze Everglades alligator-ding geweest: http://www.tripadvisor.nl ... arm-Flamingo_Florida.html Ik vond het echt leuk, maar schijnbaar ben ik een van de weinigen gezien de slechte reviews. Onze airboatride duurde ook echt langer dan 15 minuten en de alligatorshow en de wildlifeshow waren ook niet kort? We hebben toen geen alligators in het wild gezien, maar dat schijnt met de tijd van het jaar te maken te hebben.

Dit jaar zijn we hier geweest: http://www.tripadvisor.nl ... i_Park-Miami_Florida.html En die vond ik dus echt minder, maar zo negatief zijn ze er niet over op tripadvisor.

Kortom; je hebt geen klap aan mn hulp. Sorry.
De airboatrides die ik op tripadvisor heb gezien duren allemaal een uur. Wil ook alleen maar airboaten, niet naar allerlei farms van alligators e.d.
miami holocast memorial indrukwekkend om te zien.

heb nu zin in een blooming onion.
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Hoe lang ga je?
quote:redbuIIetje schreef op 02 december 2015 @ 21:00:

[...]

Opgeslagen! Ik zag ook crabcakes en shrimps op 't menu staan Het is echt een hele over-the-top 'foute' diner. Maar o zo leuk!!!!
quote:BWitched schreef op 02 december 2015 @ 20:53:

[...]

Wasting away again in Margaritaville

Searching for my lost shaker and salt

Some people say that there's a woman to blame

But I know

It's my own damn fault.

Jimmy is geweldig

Jaaaaaa!

Ik was laatst op een cruise ship en aan board hebben ze een Margarittaville.

'It's 5 o'clock somewhere'!!!!
Zoek op het Alles Amerika-forum naar de reisverslagen van A3. Hij gaat vaak naar Florida, zoket de meest maffe activiteiten uit en schrijft er ook nog eens hilarisch grappig over.
quote:yasmijn schreef op 02 december 2015 @ 21:23:

Hoe lang ga je?13 dagen/11 nachten
quote:sassafras schreef op 02 december 2015 @ 21:35:

Zoek op het Alles Amerika-forum naar de reisverslagen van A3. Hij gaat vaak naar Florida, zoket de meest maffe activiteiten uit en schrijft er ook nog eens hilarisch grappig over.Oh leuk, zal daar idd ook weer 'ns een kijkje gaan nemen
quote:vivagirl schreef op 02 december 2015 @ 21:25:

[...]

Het is echt een hele over-the-top 'foute' diner. Maar o zo leuk!!!!Klinkt echt als iets wat ik leuk ga vinden!
Margaritaville in Las Vegas en Hawaii ook gezien maar we zijn er niet geweest want daar stond altijd een rij om binnen te komen.

Volgende keer toch maar doen
Ik ga ook weer in 2016. Heb er nu al zin in.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:redbuIIetje schreef op 02 december 2015 @ 21:36:

[...]

Oh leuk, zal daar idd ook weer 'ns een kijkje gaan nemenHeb even gezocht, kennelijk heeft hij zijn reisblogs verplaatst naar hier.
Heb inmiddels al leuke dingen uitgezocht om in Miami te doen.

Uiteraard de rondvaart op de Thriller. Dan naar de Wynwood walls, naar Calle 8 in Little Havana en met zonsondergang naar Art Deco district op South beach.

En wat zijn de niet te missen attracties in Universal? Zelf wil ik vooral voor de Harry Potter dingen, maar heb ook al gezien dat Revenge of the Mummy en Spiderman ook wel rides zijn die mij aanspreken. Hoge enge achtbanen zijn niet aan mij besteed.
The mummy vond ik tof, daar in geweest in Californië... Geen idee of ze dezelfde rides hebben... The Simpsons werden wij allebei kotsmisselijk in. En de tour over de sets natuurlijk
Revenge of the mummy is wel een achtbaan!

Superman, minions, simpsons, transformers zijn 3d-attracties. Shrek is een 4d-film. Allemaal leuk (vooral met evt een reisziektepilletje!).

ET en cat in the hat zijn beide in een bakje langs scenes. ET is mooi, cith is niet zo boeiend (en het karretje draait ineens rond. Werd ik kotsmisselijk van aangezien mn pilletje nog niet was ingewerkt).

Jurassic park is in een bootje langs scenes en aan het einde een behoorlijk aantal meters naar beneden vallen. Te eng voor mij. En het zag er op youtube vooral erg oud uit.

Men in black is een schiet-attractie (lijkt op buzz in disney). Leuk!
Dat er reispilletjes nodig zijn had ik idd al begrepen

Durf wel in achtbanen, maar er is 'n verschil tussen achtbanen en achtbanen.

Big Thunder vind ik bijv. een heerlijke rit, maar dit is 'n no fucking way: https://www.youtube.com/watch?v=VDneUtf0b6A
Wil je naar Universal of Universal Islands of Adventure, of allebei? Ze zijn allebei geweldig hoor maar kijk dan even goed van welk park de attracties je beter aanspreken. Harry Potter bij voorkeur als eerste doen, dit zijn populaire attracties die in de loop van de dag snel druk worden. Zelfde geldt voor de minions.
Je moet wel 'n overlappend ticket kopen als je alles van HP wil doen, want het ene deel ligt in IOA en 't andere in studio's.
quote:Sugarbaby schreef op 22 december 2015 @ 10:20:

Jurassic park is in een bootje langs scenes en aan het einde een behoorlijk aantal meters naar beneden vallen. Te eng voor mij. En het zag er op youtube vooral erg oud uit. Heb 't youtube filmpje ook gezien en durven zou ik dat wel, maar heb geen zin daarna nog uren zeiknat rond te moeten lopen. Dus te waterige attracties laat ik ook aan me voorbij gaan.
De Hop on Hop off bus in Miami, in combinatie met de Hop on Hop off rondvaartboot.

Zie je alles in 1 dag en je kan tussendoor nog van de bus af en later weer opstappen.
Had die hop-on-hop-off idd opgezocht, maar niet al te boeiende routes, kost vooral heel veel tijd. Auto dumpen in parking downtown en met de taxi naar de highlights lijkt me 'n stuk praktischer. En die hop die gaat niet naar Wynwood walls en laat dat nu net iets zijn wat ik graag wil zien met al die grafitty!
Als je van burgers houdt, de BurgerFi in Fort Lauderdale!
My bags under my eyes are couture
Aan eten zal ik niets te kort komen, heb al uitgebreid op resto's zitten zoeken op tripadvisor!

Vooral heel veel lekker seafood hebben ze in Florida, veel garnalen, crabcakes, conch (ken ik nog niet, maar is 'n schelpdier, dus dat moet geproefd worden natuurlijk!) En natuurlijk lekkere steakrestaurants. En 'n burger zal er vast ook wel 'n keer ergens in gaan. Wel 'n echte burger, niet zo'n kleffe van de fastfood bij voorkeur. En natuurlijk 'n echte hotdog! Jammie, het water loopt me al in de mond als ik er alleen al aan denk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven