Geld & Recht alle pijlers

Manmaatloon uwv

06-12-2015 16:16 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met verbazing heb ik vandaag het volgende verhaal aangehoord;

Twee vrouwen zitten in de ziektewet via het uwv met precies dezelfde klachten. Ook deden zij precies precies hetzelfde werk alleen de ene vrouw verdiende meer dan de andere. Uwv heeft gekeken wat zij met ander werk konden verdienen. Als dit 65% of meer is dan stopt de uitkering. En nu moet de ene vrouw dus wel aan het werk en de ander niet. Dus het ligt niet aan de klachten maar aan wat er in het verleden verdient is.

Dit is toch raar? Of ligt dit nou aan mij...
quote:rosanna08 schreef op 06 december 2015 @ 17:31:

[...]

volgens mij zeggen we hetzelfde, je bent verzekerd voor arbeidsongeschiktheid, dat feit doet zich voor, maar omdat je minder verdiend dan de buurman in verder dezelfde omstandigheden, krijg jij niks en de buurman wel gewoon waar hij zich voor heeft verzekerd. Dat klopt toch niet? We zeggen niet hetzelfde het klopt namelijk wel
quote:JollyJ schreef op 06 december 2015 @ 17:31:

De kans dat mijn autoverzekering de waarde van een BMW uitkeert is nihil. Ook heel oneerlijk! dat ligt eraan, als jij je all-risk verzekerd tegen nieuwwaarde krijg jij de auto die je had weer volledig vergoed. Je krijgt alleen geen BMW vergoed als je een Volkswagen Up hebt verzekerd.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:JollyJ schreef op 06 december 2015 @ 17:32:

[...]

We zeggen niet hetzelfde het klopt namelijk wel wil je mij dan eens uitleggen waarom het volgens jou wel klopt? Letterlijk gezien is dat zo, want dat is de uitwerking, maar ik neem aan dat je wel snapt dat ik het niet letterlijk bedoelde

edit: bij teruglezen klinkt dit vrij gebiedend en onaardig, zo is het niet bedoeld, ben echt geinteresseerd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven