Wat vinden jullie van wappen?

24-07-2007 23:23 2742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben hier erg nieuwsgierig naar.

Doe je dit met zijn tweeen of altijd met andere mannen/vrouwen/stellen erbij.

Wat zijn jullie ervaringen? Positief? Negatief?

Wil dit waarschijnlijk binnenkort wel gaan doen
quote:doddie schreef op 09 oktober 2008 @ 17:40:

[...]

Maar niet voor niets wordt ghb in drankjes gedaan omdat de werking wel is dat je geiler wordt. (als je dus geil bent) GHB wordt in drankjes gedaan, omdat het slachtoffer gewillig wordt. Niet doordat ze geil wordt, maar doordat ze gedrogeerd wordt en dus minder tot nauwelijks zal reageren en geen weerstand zal bieden. Het is tenslotte van oorsprong een narcosemiddel.
quote:doddie schreef op 09 oktober 2008 @ 17:46:

[...]

Ik moet zeggen dat ik er weinig last van heb en me super aktief voel. Ben ook vrijwel nooit ziek (meer dan jaar niet meer ziek geweest) en zo ken ik meer mensen die er weinig last van hebben, vandaar dat ik het wat te generaliserend vond dat je stelde dat iedereen die zou stoppen het wel zou merken, Ik merk alleen maar dat ik zin heb in het leven en enorm geniet en dat maakt juist dat ik veel aktiever ben dan de tijd dat ik nuchter zonder iets te gebruiken thuis zat met de kids.

Dat laatste kan ik me levendig voorstellen doddie haha

Ik had het ook over mensen die maandenlang elke week gebruiken, geloof niet dat jij tot die groep behoort. Jij bent er behoorlijk verstandig, gedoseerd en bewust mee bezig, dus geniet er lekker van.
.
oh impala dat verschilt ook nog wel eens hoor, ik zal me zelf zeker niet onder de verstandige gebruikers scharen, maar aan andere kant was ik meer dan veertig jaar zo verstandig (gebruikte niets) dat ik me nu maar een paar onverstandige jaren gun. Zoals een ander in pubertijd had heb ik nu mijn inhaal periode.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:impala schreef op 09 oktober 2008 @ 17:32:

Suikerklontje ben je niet bang dat middelen die je serotonine snel aanvullen je eigen aanmaak-systeem helemáál in de war gooien ?

Ik zie trouwens dat de werkzame stof vnl 5 HTP is. daar is hier al eerder over gesproken... En er zit St Janskruid in. Je weet van het verstorend effect op de werking van de pil ? (ik neem aan dat het wappen sowieso met condoom gebeurt, maar de seks met je eigen man ook?)Laat ik vooropstellen wij zijn geen wekelijkse gebruikers, om het weekeinde een pilletje en dan maximaal 4 Brain mood. Laten we eerlijk zijn niemand weet wat de gevolgen zijn op lange termijn, maar dat geld voor al die "rotzooi" Nu denk ik ook niet dat we nog gebruiken als we boven de zestig zijn. Roken is ook slecht. Voor nu voelen we er ons wel bij......
quote:doddie schreef op 09 oktober 2008 @ 21:50:

oh impala dat verschilt ook nog wel eens hoor, ik zal me zelf zeker niet onder de verstandige gebruikers scharen, maar aan andere kant was ik meer dan veertig jaar zo verstandig (gebruikte niets) dat ik me nu maar een paar onverstandige jaren gun. Zoals een ander in pubertijd had heb ik nu mijn inhaal periode.

Hahahahah mijn heldin idd, geldt hier ook, begonenen met roken op 35 pilletjes en andere experimenten 40 duzzzzzzzzzz.

Laat ons een beetje inhalen over hetgeen we nooit hebben gehad.............
quote:suikerklontju schreef op 09 oktober 2008 @ 22:38:

[...]

Hahahahah mijn heldin idd, geldt hier ook, begonenen met roken op 35 pilletjes en andere experimenten 40 duzzzzzzzzzz.

Laat ons een beetje inhalen over hetgeen we nooit hebben gehad.............Dat is meer een ingeving dan een excuus.
Ik gebruik ook geen excussen. Waarom?

Kijk natuurlijk zie ik ook mensen die nog meer gebruiken of nog onverstandiger zijn, maar ook die er verstandiger mee omgaan. En ik besef dat het niet verstandig is maar waarom zou ik niet net als andere onverstandige dingen mogen doen?

Ik heb er echt lang over getwijfelt maar de nieuwsgierigheid won en ik besefde me dat ik ook jaren had kunnen roken of drinken, vet eten, hard auto rijden enz, dit is dan mijn onverstandige keus. En in mijn ogen een keus waar weinig andere last of schade van hebben.
Ik was vanmorgen bij de AH..... zit er een jongeman bij de koffie automaat koffie te drinken (t is gratis daar he ) , 1 flesje bier bij zich..... ff later staat ie achter me bij de kassa...... met een statiegeld bon van 5 cent, het flesje bier van 17 ct, waar ie naar aftrek van de bon nog 10 ct voor moet betalen.....Overduidelijk een straatganger en daar schrik ik dan weer van.......pffff
ik bedoel dus niet dat ik schrik van een straatganger, maar meer van het feit dat mensen zo leven...... en dus wel degelijk verslaafd zijn, het was half negen......
quote:renskenw schreef op 10 oktober 2008 @ 10:07:

ik bedoel dus niet dat ik schrik van een straatganger, maar meer van het feit dat mensen zo leven...... en dus wel degelijk verslaafd zijn, het was half negen......

IDD sla je de spijker op de kop. Gelukkig hebben ze geen pilletjes bij de AH en worden bedragen naar onderen afgerond. Triest heel triest, maar zoals zo velen heb je wel je eigen keus, swingen en pilletjes zijn vrije keuzes. Die combi (wappen) er van ook.

Ik ga me niet rechtvaardigen, dat doe ik al jaren niet meer. Wij kijken alleen naar ons zelf, wat anderen er van vinden moeten ze zelf weten. Hoe wij met een aantal drugs om gaan is ook onze vrije keuze, evenals de keuze om nauwelijks verslavende drugs te gebruiken. We weten beiden dat we er gevoelig voor zijn, daarom laten we echt verslavende middelen ook links liggen.
Ik denk inderdaad dat weinig zich realiseren hoe bewust men hier mee bezig is, dat lijkt niet zo omdat een ander er meer tegen aan kijkt waar veel er juist bewust voor hebben gekozen xtc te gebruiken.

Ik zelf ben dus ook controle freak wil ook niet de weg kwijt raken, wil niet verslaafd of afhankelijk worden, dan is er eigenlijk maar 1 middel dat dat geeft en dat is xtc.

Wat gezondheidsrisico's betreft realiseerde ik me dat ik met een ander keus OOK gevaar liep en dat dat ook niet bij iedereen naar boven kwam, niet elke alcoholdrinker wordt verslaafd of krijgt leverproblemen. Zou dat niet net zo kunnen zijn met de nw middelen als xtc? En bleek dat ook niet uit de praktijk?

We zijn niet ondoordacht maar hebben deze risico's bewust naast elkaar gelegd en daarin een keus gemaakt.
Wat ik wel heel opvallend vind in deze "discussie" is dat de wappers het blijkbaar nodig hebben zich te veranwoorden door zich eeuwig en altijd te vergelijken met gebruikers van andere zaken zoals tabak en alcohol.

Ik zal als wijndrinker nooit maar dan ook nooit mijn gebruik vergoeilijken door te zeggen dat er ook wappers bestaan.

Het idee!!! Te gek voor woorden.

Hou daar nou eens mee op!

En volgens mij is dat ook niet de bedoeling van TO.
quote:Helaholalalala schreef op 10 oktober 2008 @ 11:13:

Wat ik wel heel opvallend vind in deze "discussie" is dat de wappers het blijkbaar nodig hebben zich te veranwoorden door zich eeuwig en altijd te vergelijken met gebruikers van andere zaken zoals tabak en alcohol.

Ik zal als wijndrinker nooit maar dan ook nooit mijn gebruik vergoeilijken door te zeggen dat er ook wappers bestaan.

Het idee!!! Te gek voor woorden.

Hou daar nou eens mee op!

En volgens mij is dat ook niet de bedoeling van TO.

Wat je hierboven schrijft heb je wel een punt, er wordt idd vaak een verantwoordingsgedrag getoont. Maar dat komt ook omdat drugs nog steeds in een taboesfeer verkeerd, geldt ook voor het wappen waar swingen ook een onderdeel van uit maakt.

De laatste zin echter sla je wel de plank mis. Waarom vul je in wat de TO bedoelt? Mischien heb je wel gelijk, maar het is ook mooi de discussie vanuit alle facetten en inzichten te volgen. Invullen wat iemand bedoelt is niet handig. juist door het invullen wat een ander bedoelt ontstaat het verantwoordingsgedrag!!!!!
het is GEEN vergoeilijken, en ik hou er ook niet mee op omdat het voor mij juist de doorslaggevende reden was.

Mijn afwegingen hebben nl alles te maken met de vergelijking met drank en tabak en om me hier dus te verkaren zal ik dat ook hier vermelden. Ik weet dat het confronterend kan zijn maar het is en blijft raar dat je je wel kapot mag roken en zuipen maar dat men je wil beschermen tegen de gevolgen van xtc.

Ik zie bij jou de roze strik die te maken heeft met borstkanker. Als jij me dan vraagt of ik me geen zorgen maak over de gevolgen kan ik simpel de vraag terug koppelen of jij je dat ook niet doet met je wijn gebruik nu blijkt dat dat een belangrijke risco versterker is als het om borstkanker gaat.

in dit zin vergelijk ik het, alle vragen die men stelt kun je ook aan rokers vragen en drinkers, maar dat doet men nooit, ik moet me veel meer verdedigen als het om dit soort middelen gaat en ik wordt vaak niet begrepen. Door drank en tabac er bij te halen hoop ik dat het dichterbij komt en men wel de gevoelens en afwegingen begrijpt, " waarom heb je dat nodig? Kun je het zonder niet leuk hebben " Oh jawel kan ik zonder maar toch geeft het iets extra's stel de vraag bv eens aan een drinker of roker en je zal het zelfde antwooord krijgen als wij geven (dichterbij en dus herkenbaarder)

ben je niet bang voor de gevaren sta je daar niet bij stil weet je wel wat je ervan kan krijgen? doet een roker of drinker dat? Staat die daar bij stil als hij weet hoeveel er verslaafd raken en hoeveel er door middel van roken en drinken gezondheidskachten krijgen? Of houden dich zich ook vast aan de mensen die er blijkbaar geen gevolgen van ondervinden? Net als wij dus denk ik en vermoed ik, je hoopt niet verslaafd te raken en hoopt dat jij er verstandiger mee omgaat, hoopt dat jij die gene bent die 80 wordt met roken en geen kanker heeft gekregen. Je hoopt dus en houd je vast aan de goede voorbeelden die je ook hebt.

Ik vergoeilijk dus niets maar probeer het door te vergelijken dichterbij te krijgen. men kijkt vaak tegen dit soort drugs aan als eng en onbegrjipelijk door met drank en tabak te vergelijken hoop ik kdat ik dat dichterbij breng en meer begrip te kweken in waarom we het doen, waarom we er mee doorgaan en waarom we de gevaren naast ons neer leggen,\

en dat zal ik ook blijven doen in dit topic omdat het voor mij de doorslag heeft gegeven er anders tegen aan te kijken.
TO vraagt naar ervaringen!

En niet naar verantwoordingsgedrag dus ik zie zo even niet waar ik de plank missla?
En doddie, je kunt geen appels met peren vergelijken. En dat is wat jij altijd en altijd blijft doen!

Jij hoeft je helemaal niet te verdedingen. Dat maak jij er altijd zelf van.
Bovendien hoef jij mij helemaal niets te vertellen over borstkanker en waardoor kansen hierop wel of niet vergroot worden!

Ik weet namelijk alles van borstkanker, doddie.
Oke dat wil ik aannemen maar kan zijn dat andere dat niet weten.

In ieder geval zal ik die vergelijking blijven maken en zal je me daar niet van af kunnen houden omdat ik het wel relevante vind als men mij naar mijn gebruik vraag en naar het waarom. het heeft er voor mij alles mee te maken gehad en het heeft ook andere er daardoor anders naar laten kijken. Dat hoef jij niet te doen maar wie weet denkt een ander wel " hee zo had ik het nog niet bekeken"
Overigens is de conclusie dat het appels en peren vergelijken is aan jou, Ik vind het WEL vergelijkbaar. Het middel is anders net zoals roken en drinken anders is. Maar het gaat ook om gevaren voor gezondheid, het niet nodig hebben om het leuk te hebben enz. en er ook matig mee om kunnen gaan, In die zin vind ik het wel degelijk te vergelijken.

Daarbij heb ik wel soms het gevoel me te moeten verdedigen, vind ik dat er wel degelijk aanvallende postings tussen zitten.

Niet erg kan me daar prima tegen verweren hoor, maar dan zal ik zeker ook mijn motivatie door middel van vergelijkingen ondersteunen.
hela, jij vind roken en alcohol vergelijken met drugs appels met peren vergelijken?????

Sorry hoor, maar dat volg ik niet. Het zijn allemaal stimulerende middelen..... en sommigen daarvan verslavend, sommige zeer verslavend en sommigen minder......

Sorry, maar ik vind het een beetje uit de hoogte.
Ja, ik ben ook super arrogant maar... laat maar. Blijkbaar is mijn geest zo beneveld dat ik voor het begrip van de gemiddelde wapper niet goed kan omschrijven wat ik bedoel.

Enne... sorry hoor... dat volg ik dan weer niet. Over uit de hoogte gesproken.

Sjeezis zeg, waarom moet dat dan meteen weer zo geschreven worden?

Maar wat ik al zei... laat maar. Ben er weer helemaal weg van hier!

Altijd en altijd voelen wappers zich aangevallen. Zo triest is dat.
quote:renskenw schreef op 10 oktober 2008 @ 10:06:

Ik was vanmorgen bij de AH..... zit er een jongeman bij de koffie automaat koffie te drinken (t is gratis daar he ) , 1 flesje bier bij zich..... ff later staat ie achter me bij de kassa...... met een statiegeld bon van 5 cent, het flesje bier van 17 ct, waar ie naar aftrek van de bon nog 10 ct voor moet betalen.....Overduidelijk een straatganger en daar schrik ik dan weer van.......pffff

Ik denk dat helahola reageerde op dit bericht, en zo out of the blue snap ik dan haar reactie.

maar ik snap ook dat renske het aanhaald. Want men vraagt dan ons in het topic hoe men het zou vinden als onze kinderen gingen wappen. Nu ik heb van wappen eigenlijk maar weinig ellende uit directe onmgeving gezien en ik ken echt wel veel wappers. Ik zie ze een vrij normaal leven leiden en merk tot op heden nog weinig van hersenbeschadigingen en bv oogproblemen.

Daarentegen heb ik als kind in onze familie's heel wat ellende van drank gezien, Wel dus problemen in gezin, in functioneren en in verslaving en agressie enz.

Toch zal men die vraag aan ons niet koppelen aan drank en tabak. Ik zou het logischer vinden als de vraag was gesteld hoe ik het zou vinden als mijn kinderen gingen roken, drinken of wappen omdat ik het allemaal drugs vind, ik vind het onderscheid legaal en illegaal (mede met de ondersteuning van laatste onderzoeken en recente uitlatingen van bestuurders) puur natte vinger werk.

In die zin snap ik dat renske deze jongeman bij de supermarkt erbij haalt en snap ik dat andere zeggen " wat heeft drank er nu mee te maken" het heeft er mee te maken dat men nooit zal vragen " wat zou je er van vinden als je kind ging drinken" toch kunnen die ook als deze jongeman worden. Hun leven vergooien door drank. Verslaafd raken en bedelend om een gulden bij de supermarkt staan.

maar een biertje moet kunnen lezen we (ook hier vaak in dit topic) we kregen hier vaak te horen " ik hou het wel bij mijn biertje/wijntje. we zouden er geen nacht minder goed om slapen als ons kind uitging en alcohol zou drinken maar drugs als bv xtc mijn hemel onze wereld zou op zijn kop staan.

toch zie ik echt minder problemen van deze drugs dan wat ik bv heb gezien van drank.

En nee ik zou nog steeds niet graag hebben dat mijn kinderen xtc gingen gebruiken. Liever ook op latere leeftijd omdat je dan meer kunt zeggen of je stabiel bent en geen geestelijke problemen hebt, geen gezondheidsrisico's als diabetes en hartproblemen, en ook meer weet of je gevoelig bent voor verslaving. Maar als ik echt kritisch kijk moet ik me dan niet even veel zorgen maken dat ze gaan drinken? Kan ook daar niet heel veel mis mee gaan?

Vandaar dat ik de vraag van Bronny dus breder beantwoorde en zei dat ik hoopte dat ze er verstandig mee om zouden gaan, zich zouden verdiepen en vooral matigen en ik hoop dat ze voorlopig nog even helemaal niets willen gebruiken.

helaas niet helemaal gelukt want de jongste lust best wel een wijntje en borreltje en soms rookt die dus ook al (alleen op feestjes)

de oudste is gelukkig matiger en rookt niet en zal met moeite net als ;zijn moeder een zoet wijntje naar binnen werken. En ze houden het vooralsnog daarbij.

maar ik snapte dus wel waarom renske het plaatste, waarom helahola het misplaatst vond, en hoop ik alleen dat het nu voor andere wat duidelijker is waarom dit er blijkbaar tussen stond. Het zijn nl de dingen die ons vaak bezig houden.
quote:Helaholalalala schreef op 10 oktober 2008 @ 11:35:

En doddie, je kunt geen appels met peren vergelijken. En dat is wat jij altijd en altijd blijft doen!

Jij hoeft je helemaal niet te verdedingen. Dat maak jij er altijd zelf van.

@ hela, beetje kleinzerige reactie if you dont mind, om toch een zoveelste analogie te nemen, wie bepaald wat iets niet mag of verkeerd is???

Neem het voorbeeld van de mobiele telefoon, vroeger had iedereen dat ding in zijn handjes met het auto rijden, nu moet het handsfree. Bepaald door Den Haag vinden steeds meer mensen (bemoeikwallen) dat het ongepast is???

Hetzelfde met drugs, ga je naar een Trance feest loop je tegen een bord aan zero tollerance, nou iets lachwekkenders kun je niet mee maken.

Even zo dat je wijst op de bedoelingen van de TO, terwijl je geen enkel idee hebt wat ze probeerd te vragen.............

Moet de TO zich dan gaan verantwoorden. Get a life........
to vroeg meer dan een jaar geleden om ervaringen , ik daag iedereen hier uit om een topic te openen die alleen gaat over de ervaringen van drugs zonder dat er niet iemand komt die verteld hoe slecht en gevaarlijk het wel niet is.

Ik zou het best willen hoor maar moet nog de kans krijgen om alleen over ervaringen van wappen te vertellen zonder dat er forummers zijn die het over de gevaren gaan hebben.
quote:Helaholalalala schreef op 10 oktober 2008 @ 13:41:

Ja, ik ben ook super arrogant maar... laat maar. Blijkbaar is mijn geest zo beneveld dat ik voor het begrip van de gemiddelde wapper niet goed kan omschrijven wat ik bedoel.

Enne... sorry hoor... dat volg ik dan weer niet. Over uit de hoogte gesproken.

Sjeezis zeg, waarom moet dat dan meteen weer zo geschreven worden?

Maar wat ik al zei... laat maar. Ben er weer helemaal weg van hier!

Altijd en altijd voelen wappers zich aangevallen. Zo triest is dat.

Wel raar in de eerste alinea (zinssnede) verantwoord je jezelf dat je beneveld bent, welke lezer kan dat nou interesseren?

In de laatste alinea, ben je bezig voor anderen de zaak weer in te vullen. Hoezo aangvallen voelen?

Dit is niet negatief bedoelt maar je vraagt wel een beetje het onmogelijke, toch????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven