Zwanger worden vanaf zomer 2024

25-07-2024 22:04 223 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom bij dit nieuwe clubje, schrijf je gezellig mee?

Eerder zag ik alleen een topic over zwanger worden in de zomer voor een 2e/3e/zoveelste kindje dus vandaar nu een apart topic voor iedereen toegankelijk. Zou leuk zijn als “ervaren” en “onervaren” aanstaande moeders met elkaar in contact komen.

NaamLeeftijdRondeKindjeZwangerNODUD
Sinne3311eJa!🤰🏼
Fleecedekentje2911e
Marjaantje3831e27-8
Vakantievrouw3021e15-9
Creating JOY3211e1-9
Miya2911eJa!🤰🏼
Jesss19893441e
SadSloth2631e31-8
Aapje2921eJa!🤰🏼
Lauren893311e10-9
Deurhendel2631eJa!🤰🏼
Dexie3511e
Knofje3012e
Biciclette3311e
Vlinderstruik2811e
vakantievrouw wijzigde dit bericht op 27-08-2024 12:46
75.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons is dus nu de kogel door de kerk en wij gaan ervoor vanaf deze cyclus. Ik vind het nog steeds erg spannend, maar ben ook vooral heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dit topic! Ik zou graag mee willen schrijven. Wij zitten ook in ronde 1, nu net op het wachtbankje. Ovulatie was afgelopen zondag. Erg spannend inderdaad, maar ook leuk natuurlijk!

Voor de toekomstige tabel. Sinne, 33 jaar. Ronde 1, 1e kindje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik haak graag aan. We willen vanaf de volgende cyclus beginnen. Ik ben in mei gestopt met de pil waardoor alles nog onregelmatig lijkt te zijn. Hopelijk komt daar gauw regelmaat in. Spannend inderdaad maar ook heel fijn om samen mee bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk Fleecedekentje! Zelf had ik in april besloten om mijn koperspiraal eruit te laten halen en begin mei was de afspraak. Eerder 1,5 jaar geleden (met het oog op toekomstige zwangerschap) besloten om mijn mirena voor een koper in te ruilen. Door de koperspiraal werd ik heel heftig ongesteld en uiteindelijk na een paar maanden ook regelmatig. Nadat de koperspiraal eruit was bleven de cyclussen regelmatig, ik heb er nu 2 gehad.

Gebruik jij nog een app of iets dergelijks of willen jullie het straks anders aanpakken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vakantievrouw schreef:
26-07-2024 08:52
Leuk Fleecedekentje! Zelf had ik in april besloten om mijn koperspiraal eruit te laten halen en begin mei was de afspraak. Eerder 1,5 jaar geleden (met het oog op toekomstige zwangerschap) besloten om mijn mirena voor een koper in te ruilen. Door de koperspiraal werd ik heel heftig ongesteld en uiteindelijk na een paar maanden ook regelmatig. Nadat de koperspiraal eruit was bleven de cyclussen regelmatig, ik heb er nu 2 gehad.

Gebruik jij nog een app of iets dergelijks of willen jullie het straks anders aanpakken?
Goed op voorbereid dus. Fijn! Ik gebruik een app om m’n cyclus bij te houden. Of bedoel je dat niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja klopt inderdaad, ik gebruikte eerst de gezondheidsapp van mijn telefoon. Nu gebruik ik Flo. Is iets uitgebreider.

Vorige week heb ik buikgriep gehad en heb toen ook veel overgegeven. Toen schoot er wel even door mij heen: als ik straks maar niet elke dag over mijn nek ga, haha. Maar goed dat heb je niet in de hand en is afwachten.

Ik lees dat jij nog in september op vakantie gaat, wat leuk zeg! Uiteindelijk toch besloten om voor je reis te starten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik haak ook graag aan! Wij zitten nu in ronde 2. Ik ben al een jaar of twee geleden om andere redenen met de pil gestopt dus mijn cyclus is al genormaliseerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom ook voor Sinne en Marjaantje. De tabel is inmiddels gemaakt. Ik zie er nog een beetje dubbel van, haha. Als iemand info heeft voor de tabel, graag even dikgedrukt plaatsen als dat lukt.

Hoe vond je de eerste ronde Marjaantje? @Sinne, wanneer kun jij volgens jouw berekeningen testen? Mijn ovulatie is komende donderdag. Ik ben benieuwd, ook omdat ik vorige week flink ziek ben geweest, vraag ik mij af of het deze maand 'normaal' is.
Alle reacties Link kopieren Quote
@vakantievrouw ik gebruik de testen van Clearblue, die vier dagen van vruchtbaarheid aangeven. Deze werken anders dan reguliere ovulatietesten. Ze meten onder andere hoeveel je afwijkt van de hormoonlevels van de testen ervoor. Je moet dus ook juist vroeg testen om dagen dat je nog niet vruchtbaar bent te meten. Voordeel van deze testen is dat het ook in de ochtend kan. Wanneer je moet beginnen met testen hangt af van de duur van je cyclus, maar daar hebben ze wel een tabel voor.

Wellicht dat de andere dames hier tips hebben voor andere type ovulatietesten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de tabel: ik ben 38 en het is de 1e.

Van de eerste ronde had ik nog niks verwacht maar toen ik een paar dagen overtijd was werd het toch wel spannend.

@Sinne, mijn ovulatie was, denk ik, dinsdag. We zitten samen samen op het wachtbankje dus. Spannend!

@Vakantievrouw, ik heb zelf het idee dat mijn ovulatie wel eens afwijkt als ik ziek geweest ben, dat het dan een paar dagen later is bijvoorbeeld. Ben benieuwd of dat bij jou ook is.

Ik gebruik de Clue app maar vind m niet helemaal ideaal. Mijn ovulatie wijkt af van de voorspelling maar Clue blijft telkens de standaard cyclus aanhouden, die wordt niet aangepast op basis van de informatie die ik invoer blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi!

Ik schrijf graag mee! Ik ben 32 en partner is 37. Het zal ons 1e kindje worden. 3 juni is mijn spiraal verwijderd en zit nu op het wachtbankje voor onze 1e ronde. Nod zal rond 1 augustus zijn, maar na 7 jaar geen mensruatie door spiraal nog even zoekende naar exacte cyclus.

Ik gebruik ook Flo, prettige app. Flo zegt dat ik dinsdag kan testen! Maar ik ga morgen al even testen. Heb morgen een bierfestival en na lang tijfelen wel of niet gaan, besloten alle 0.0 biertjes te gaan proeven. Hopelijk niet teveel vragen van vrienden. Haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
@marjaantje spannend hè dat wachten? Vind het best lang duren zo tot de nod, haha. Weet je al wanneer je gaat testen eventueel? Ik overweeg volgende week vrijdag een ultravroege test te doen.

@Creating_JOY veel plezier alvast bij het bierfestival! Er komen steeds meer goede 0.0 biertjes op de markt, zelf ben ik fan van de IPA variant. Laat je het ons weten als je een paar goede ontdekt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat je mee wilt schrijven Creating Joy! Ik gebruik zelf ook Flo, vind het een handige app. Ga je naar het bierfestival met de auto? Dan is de 'smoes' al snel bedacht toch? Vrienden van ons wisselden nog wel eens hun biertjes. En bij een festival kun je ook prima stiekem een 0.0 biertje halen toch?

@Marjaantje: misschien dat ik ook maar eens een ovulatietest gebruik om te bekijken wanneer dan nu mijn eisprong is. Ik heb nog een paar dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend voor jullie. Ik duim!
Wij gaan inderdaad in september drie weken een mooie reis maken. Ik verwacht half augustus ongesteld te worden. Daarna start voor ons de eerste ronde. Mocht het (eind augustus vermoedelijk) gelijk raak zijn, dan is dat hopelijk qua vermoeidheid en misselijkheid nog wel te doen. Maar ik ga er zeker niet vanuit dat dat gelijk lukt.

Voor in de tabel: ik ben 29 jaar en we hopen een eerste kindje te krijgen. De eerste ronde start voor ons dus vanaf half/eind augustus
Alle reacties Link kopieren Quote
@vakantievrouw gelukkig worden de 0.0biertjes inderdaad steeds beter en ze hebben er morgen een hoop als het goed is. Met de vrienden gaat het vast wel goed, vorig jaar zat een vriendin op hetzelfde punt als wij nu en niemand heeft haar lastig gevallen om haar 0.0 biertjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grappig, voor iedereen die tot nu toe reageert de eerste dus!

@creating_JOY Ben benieuwd naar de bier-tips!

@Sinne Inderdaad spannend. Gelukkig heb ik behoorlijk drukke weken voor de boeg dus genoeg afleiding. Ik wil proberen af te wachten tot na mijn NOD. Toen ik vorige ronde een paar dagen later ongesteld werd heb ik wel getest maar zat ik alsnog een beetje in spanning omdat een vroege test misschien vals negatief zou zijn. Dus ik geloofde het pas echt toen ik ongesteld werd.

@Fleecedekentje, leuk zo'n lange reis in het vooruitzicht!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou heel graag mee willen schrijven! Wij zijn deze maand eindelijk begonnen. We wilden het al een tijdje, maar vanwege medische redenen moest het even wachten maar nu twee weken geleden een go gekregen. Ik ben helemaal excited, ook al weet ik dat het bij iedereen heel lang kan gaan duren en het de vraag is of het überhaupt lukt. Toch hoop je stiekem natuurlijk dat het meteen raak is... ik verwacht woensdag mijn eisprong.

Info voor de tabel: Leeftijd: 29, ronde: 1, we gaan voor het 1e kindje.
miya wijzigde dit bericht op 28-07-2024 21:41
3.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Miya, leuk dat je mee wilt schrijven en wat fijn voor je dat er nu groen licht is voor jullie. Ik merk ook dat je stiekem hoopt gelijk zwanger te zijn, dat is afwachten natuurlijk. Je weet het niet. Ik zou het fijn vinden om volgend jaar zomer verlof te hebben, dat scheelt aanzienlijk voor mij als zelfstandig ondernemer. Maar goed ook dat heb je niet in de hand. We zullen zien!

Aankomende donderdag is mijn eisprong volgens Flo. Nu even uitdokteren met de ovulatietest van clearblue hoe dat werkt.

Later vandaag zal ik de tabel weer updaten met de nieuwe gegevens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen vrijdag waren we uit eten met mijn ouders en siblings + aanhang. Hadden ze het erover dat we vanwege mijn leeftijd wel moesten gaan denken aan het invriezen van eitjes, omdat ze in de veronderstelling zijn dat we nog jaren willen wachten :biggrin: moest wel even mijn lach inhouden haha. We zijn er naar vrienden en familie altijd lekker vaag over en zeggen gekscherend dat het nog jaren kan duren, dat we er voorlopig niet op zitten te wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vakantievrouw schreef:
29-07-2024 11:03
Afgelopen vrijdag waren we uit eten met mijn ouders en siblings + aanhang. Hadden ze het erover dat we vanwege mijn leeftijd wel moesten gaan denken aan het invriezen van eitjes, omdat ze in de veronderstelling zijn dat we nog jaren willen wachten :biggrin: moest wel even mijn lach inhouden haha. We zijn er naar vrienden en familie altijd lekker vaag over en zeggen gekscherend dat het nog jaren kan duren, dat we er voorlopig niet op zitten te wachten.
Grappig! En dat terwijl ik me toen ik de tabel zag zo oud voelde vergeleken bij jullie ;). Maarja, had ik maar eerder op het idee moeten komen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook graag meeschrijven,
Ben alleen, dus in het BAM-traject, nu in poging nummer 4. 🤞
Voor de tabel: ik ben 34

Verder is mijn hele omgeving op de hoogte dus hoef nooit stiekem te doen of smoesjes te verzinnen, hopelijk kan ieders wens gauw in vervulling gaan
Alle reacties Link kopieren Quote
@jessss1989 super stoer dat je dit alleen gaat doen! Fijn dat je omgeving op de hoogte is! Ik merk dat ik toch wel moeite heb met smoesjes🤭

Nu mega stress. Zag een test van vanmorgen liggen, deze was vanmorgen negatief en nu ineens positief. Volgens mij mag je er niet meer naar kijken, maar lijkt me dat het ook niet zomaar positief kan worden. Net opnieuw getest en nog negatief. Mag volgens de Flo app ook pas vanaf morgen testen, maar ben de hele week al niet vooruit te branden en vage andere klachten.

Zoo spannend dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat spannend Creating Joy. Keek je vanavond pas naar de test die je vanochtend deed? Ik denk dat er niets anders op zit dan nog even afwachten en morgenochtend opnieuw testen. Ik duim voor je!

Ik lees ook verschillende verhalen over familie en vrienden die wel en niet op de hoogte zijn van jullie kinderwensen. Grappig om de verschillen te zien. Dat zie ik ook bij vriendinnen om me heen, de ene is heel open erover en de ander niet. Allemaal goed natuurlijk. Ik merk zelf dat ik het voor nu prettiger vind om niet met familie en vrienden te delen wat onze ideeen en plannen zijn. Niemand weet verder dat ik met de pil ben gestopt en we vanaf komende maand willen gaan beginnen met proberen. Ergens ben ik daar best trots op dat we dit samen gaan doen en zou ik dat ook wel willen delen, maar ik ben bang dat iedereen dan ons met een verwachtingsvolle blik zal begroeten iedere keer dat we vrienden/familie zien. Als het dan langer duurt dan we hopen, lijkt me dat heel naar. Voorlopig ons geheimpje dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel spannend, ik duim voor je!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven