wasmachine die lang mee gaat

08-12-2015 15:51 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Getver, mijn wasmachine van Whirlpool is kapot. Doet niks meer.

Op zoek naar een nieuwe dus. Welke betaalbare wasmachines (onder de 500 Euro) gaan lang mee?

Miele kan ik helaas niet betalen.
AEG
Samsung
Ik heb een paar weken geleden op advies van het forum een Buko gekocht. ¤ 325 en ik ben tot nu heel tevreden. Er zitten nog een 'ouderwetse' draaiknop en 'indrukknoppen' op die niet snel stuk gaan. Ik heb een site bekeken waarop monteurs en installateurs hun mening geven en zij zijn unaniem dat bij de high tech machines o.a. de printplaten het snelst stuk gaan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Bosch
Hier ook Bosch.....
Mijn Ikea-wasmachine doet het al jaren prima
Ik heb de mijne net vervangen en de onafhankelijke monteur adviseerde Bosch, AEG of Siemens. Om er zeker van te zijn dat je de goede hebt, moet je opletten dat Bosch en Siemens aan de zijkanten een patroon van rondjes hebben ipv streepjes (streepjes wordt in Turkije / Italië gemaakt ipv in Duitsland) en bij AEG dat er een zilveren front zit aan de voorkant boven en dat het aan de onderkant schuin naar binnen toe afloopt (anders is het eigenlijk een Zanussi). Goede modellen (voor een stel zonder kinderen) van rond de 500 Euro (en als je goed zoekt eronder) zijn:

Siemens WM14Q363

AEG LVM76672FL

Bosch WAQ28363NL

Heb je wel kinderen en was je vaak en veel, dan ga je liever voor iets duurder met meer toeren.

Ik ben zelf voor de AEG gegaan ivm 10 jaar garantie op de motor (tegenover 2 jaar bij de andere machines). Deze had ook het hoogste aantal toeren.
Ik heb al zo'n 6 jaar een tweedehands wasmachine, dus die gaat vast al lang mee

Maar wij wassen niet heel veel. Misschien 3-4 wasjes per week. Dusja.
Na registratie bij Bosch, heeft mijn net aangeschafte wasmachine ook 10 jaar garantie op de motor.

Weet even niet of het een tijdelijke actie was, of dat het standaard is.
Wij hebben een Miele. Mijn vorige heeft het 20 jaar goed gedaan. Maar je moet ook geluk hebben.
Sorry niey goed gelezen, dat je maximaal 500 euro uit wil geven Je kan ook een tweedehands kopen op marktplaats
Een 2e hands Miele. Je zou ook een monteur bij de oude kunnen laten komen, misschien kan ie goedkoop gemaakt worden. Mijn ouders zijn al 50 jaar getrouwd en hebben hun 3e wasmachine, de 3e Miele. Dus die zou ik wel 2e hands durven kopen. Er zijn ook handelaren in 2e hands witgoed die er garantie op geven.
Deze week bij Makro wasmachines van Siemens in de aanbieding, ik geloof voor een goeie 300¤ en dan heb je AA+..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik heb jaaaren met een candy gedaan. Degene die ik nu heb is nu 12/13 jaar en is een indesit. Mijn eisen zijn idd onder de 500 en geen elektronica. Ik wil draai en drukknoppen, die gaan het minst snel stuk.

Moet wel zeggen dat er een stukje staal afgebroken was. Schijnt een makke van deze machine te zijn maar onderdeel kon voor 14 euro bij handyman gekocht worden en zeer makkelijk bevestigd.

Geen merk voorkeur dus maar ga voor zo simpel mogelijk.
Ik heb deze handel verkocht en kan je mijn ervaringen en advies delen:

Miele is niet meer wat het geweest is. Modellen van vroeger gingen inderdaad vaak wel 20 jaar mee, dat zie je nu niet zo snel meer. Maar zoals gezegd, gemiddeld genomen wel de beste ja.

Ik heb zelf een Bosch. Siemens ook goed, zelfde fabriekje

AEG is ook prima.

Merken als Zanussi, Whirlpool/Ikea, Indesit, Candy, Beko etc zitten daaronder.

Je hebt machines van 350 maar ook 500. Wat vaak niet in een omschrijving op internet staat, maar wel handig is om naar de vragen is de trommel. Die kunnen van binnen anders zijn en met 1400-1600 toeren centrifugeren is het handig een trommel te hebben die zo delicaat mogelijk met kleding omgaat op dat toerental. Je kunt je voorstellen dat 1600 omwentelingen in een minuut vezels van kleding beschadigd.

Mocht je voor een zanussi willen gaan, let dan op als je ook een droger hebt. Zanussi machines zijn minder diep. Mocht je een droger van een ander merk erop hebben staan, dan werkt dat niet zo handig
Misschien kun je bij de miele-outlet slagen? Anders zanussi of beko.
Dank je wel allemaal. Het wordt een Bosch! Hopen dat hij het langer doet dan mijn Whirlpool!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven